IVF: kerättyjen munasolujen määrä vrt blastokystien määrä

Keskustelun 'Lapsettomuus' aloitti Fetus-sintti, 5 syys 2019.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Fetus-sintti Aloittelija

Hei :)

Jos teille on tehty ivf niin minkälaisia keräystuloksia olette saaneet? Lähinnä kiinnostaa kuinka monta munasolua on kerätty ja kuinka monta niistä on hedelmöittynyt ja kehittynyt blastoiksi?
  2. Katjusha Addikti

Meidän viimeisimmällä luovuttajalla tuli 8 munasolua, josta 5 alkiota, josta 3 blastoa. Sanoivat, että hyvin tyypillinen määrä. Se, mikä oli nopein ja kehittyi 5 päivässä johti elävän lapsen syntymään. PAS-kierrot johtivat negatulokseen ja kemialliseen.
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. MiisaS Ihastunut foorumiin Heinäkuunmammat 2015

Ekalla kerralla 10 munasolua, josta 5 alkiota ja 3 blastoa. Tästä yksi kemiallinen ja kaksi negaa. Nyt toisella kerralla vain viisi munasolua, joista kolme alkiota, blastojen määrä selviää huomenna, mutta korkeintaan kaksi.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  4. Suski75 Addikti Elokuun äidit 2019 Helmikuunmammat 2016

26 follikkelia tyhjennettiin, 19 munasolua kerättiin, 9 niistä kypsiä ja hedelmöittyivät, 3. viljelypäivänä jäljellä 7, blastoiksi asti pääsi 3, ja vain yhdellä blastoista oli alkiodiagnostiikassa terveet kromosomit. Ja se yksi terve tuhisee nyt tuossa vieressä sängyssä.
  5. Beebi Peruskäyttäjä Tammiäidit 2020

Meillä oli icsi.
    18 munarakkulaa tyhjennettiin
    17 munasolua saatiin
    10 kypsää
    9 hedelmöittyi
    8 blastokystia
    3 kromosomeiltaan tervettä (mutta meillä pienempi prosentti terveitä kuin muilla)

Yllättävän hyvin kehittyi blastoja, mikä oli meidän onni että oli paremmat mahdollisuudet löytyä myös terveitä. Ensimmäisestä siirrosta alkoi raskaus joka nyt puolessa välissä. Pakkasessa odottaa ne kaksi muuta tervettä :)
  6. Stina Peruskäyttäjä Huhtiäidit 2020

Nyt viimesimmässä hoidossa saatiin 11 kypsää munasolua ja pakkaseen meni 9 blastoa, yksi kyydissä nyt 11.viikolla :)
    Aikaisemmilla kierroksilla ei olla päästy lähellekkään näin hyvää tulokseen, vaan muutamia blastoja saatu. Mistä lie johtunut, mutta ainakin lääkitys oli tällä kertaa eri :pompus:
  7. Fetus-sintti Aloittelija

Minkälainen lääkitys oli tällä kertaa? :)
  8. Fetus-sintti Aloittelija

Mieletön määrä blastoja! Minkälainen stimulaatio sulla oli?
  9. Beebi Peruskäyttäjä Tammiäidit 2020

No yllätti kyllä meidätkin tuo määrä! Mulla oli pitkä kaava, synarela, gonal F 125 10 päivää ja ovitrelle. Pitkä kaava koska naistenklinikka halusi sen alkiodiagnostiikkaa varten.
    Mun amh oli 6,2 ja veikkaan itse että se on yksi syy hyvään tulokseen. Olin 31v kun se otettiin ja ei ole pco:ta. Vedettiin myös molemmat kaikkia vitamiineja eikä juotu alkoholia ym. Meillä vika miehessä. Tai mun vioista on vaikea sanoa kun jo lähtökohtaisesti luomumahdollisuutta ei käytännössä ole ollut.
    • Tykkää Tykkää x 1
  10. Stina Peruskäyttäjä Huhtiäidit 2020

Tällä kertaa oli menopur käytössä ja sen lisäksi vaan jarru, ja sitten tietysti irrotuspiikki :)
    Mutta siis eka kerta kun menopur oli kokeilussa ja nähtävästi oli hyvä kokeilu!
    • Tykkää Tykkää x 1
  11. november-rain Peruskäyttäjä

En tarkkaan muista mutta 12-16 joka kerralla, mutta ei ollenkaan alkioita kertaakaan. Eli yllätyksiä voi tulla hyvästä solumäärästä huolimatta.
  12. Beebi Peruskäyttäjä Tammiäidit 2020

Voih :sad001 Onko teillä löytynyt syytä sille että alkiot ei kehity?
  13. Fetus-sintti Aloittelija

Mullakin Menopur! Toivotaan hyvää tulosta.
    • Tykkää Tykkää x 1
  14. Stina Peruskäyttäjä Huhtiäidit 2020

Toivottavasti kaikki menee hyvin :)
  15. Fetus-sintti Aloittelija

Eilen oli punktio. Välipäivitystä.

30 follikkelia.
    20 munasolua
    11 kypsää
    7 hedelmöittynyttä.

Tuntuu niin kovalta tiputukselta...
  16. Fetus-sintti Aloittelija

Ja uusi päivitys:

30 follikkelia
    20 munasolua
    11 kypsää
    7 hedelmöittynyttä
    7 blastokystiä!!!!! EN voi uskoa :Heartred
    oon siis oikein tyytyväinen tähän määrään vaikka ensin tuntuikin tiputus niin kovin suurelta.
    Nyt on yksi kohdussa ja 6 pakkasessa.
    • Tykkää Tykkää x 4

Jaa tämä sivu