Huolet/murheet/paniikki

Ylävatsakipuihin ei otettu kantaa kun ne oli jo ohi. Alavatsakivut lääkäri diagnosoi kohdun kasvukivuiksi ja liitoskivuiksi. Dopplerilla lääkäri kuunteli sykkeet ja hyvin kuului, tulehdusarvot jne matalat ja ei vuotoja. Uudestaan lääkäriin jos kipukohtaus uusii. Edellinen ylävatsan kipukohtaus oli maanantaina🥵
 
Mulle tuli eilen illalla myös ja sit joku toinen ilta pistävää/viiltävää kipua vatsan sivulle kun jälleen kerran nostin esikoista syliin. Pitäisi vähentää nostelua mutta hän on nyt juuri kovin äidinpoika :red-heart: Pelkään vaan että rasitan huomaamattani itseäni ja sitten voi olla vakavampi juttu.
Mulle tulee näitä kans vähän väliä, kai ne on niitä repäisykipuja kun paikat venyy 😬 tosi inhottavia ja kipeitä!
 
Epäilen näitä ylävatsakipuja sappiperäisiksi. Odotan terveyskeskuksen takaisin soittoa ja jospa samalla voisi vti:n pois sulkea alavatsakipujen aiheuttajaksi.

Dopplerilla kuunnellessa vauva ainakin on elossa🥵. Pelottaa vauvankin puolesta nämä tosi kovat kivut😭
On kyllä ihan perseestä kaikki nämä kivut! Täälläkin ollut tosi kivuliasta taas eilinen ilta ja tänään koko päivä, yölläkin valvoin kipujen takia. Ehkä täytyy itsekin nyt vielä maanantaina soitella uudestaan neuvolaan, että eikö nyt oikeesti voitais tutkia mitään. Tsemppiä sinne 🩷 Tiedän miten stressaavia nää kivut on ja heti herää huoli vauvan voinnista!
 
Ylävatsakipuihin ei otettu kantaa kun ne oli jo ohi. Alavatsakivut lääkäri diagnosoi kohdun kasvukivuiksi ja liitoskivuiksi. Dopplerilla lääkäri kuunteli sykkeet ja hyvin kuului, tulehdusarvot jne matalat ja ei vuotoja. Uudestaan lääkäriin jos kipukohtaus uusii. Edellinen ylävatsan kipukohtaus oli maanantaina🥵
Ihanaa että pääsit kuitenkin lääkäriin! Mulle vastattiin terveysasemalta vaan että ei oo aikoja, että sinne vaan jonottamaan 😒
 
Onpa inhottavan kuuloisia kipuja 🤯

Mä odottelen lääkäriaikaa, että saisin apua mun mahdolliseen migreeniin.. mulla kipukohtaukset kestää yleensä kolme päivää, eikä hyötyä perus kipulääkkeistä. Tarviin varmaan kohtauslääkkeet 😑 nyt 4 kipujaksoa ollut tän raskauden aikana.
 
Tämä vaihe raskaudesta (14+4) tuntuu kyllä jotenkin stressaavalta ajalta, kun aikalailla kaikki alkuvaiheen oireilut on hävinneet, eikä tunnu olevan mitään merkkejä tuosta kasvavasta ihmeestä. Seuraava neuvolakäynti on tämän kuun lopussa ja rakenneultrakin syyskuun puolen välin tietämillä. Miten ihmeessä saatte rauhoitettu itsenne ja uskoteltua, että kaikki on hyvin?😞
 
Tämä vaihe raskaudesta (14+4) tuntuu kyllä jotenkin stressaavalta ajalta, kun aikalailla kaikki alkuvaiheen oireilut on hävinneet, eikä tunnu olevan mitään merkkejä tuosta kasvavasta ihmeestä. Seuraava neuvolakäynti on tämän kuun lopussa ja rakenneultrakin syyskuun puolen välin tietämillä. Miten ihmeessä saatte rauhoitettu itsenne ja uskoteltua, että kaikki on hyvin?😞
Dopplerilla pidin itseni järjissäni ja ekat liikkeet alkoi tuntua rv 15+ jo onneksi. Alkuun ei joka päivä tuntunut mitään kovin selkeää.
 
Tämä vaihe raskaudesta (14+4) tuntuu kyllä jotenkin stressaavalta ajalta, kun aikalailla kaikki alkuvaiheen oireilut on hävinneet, eikä tunnu olevan mitään merkkejä tuosta kasvavasta ihmeestä. Seuraava neuvolakäynti on tämän kuun lopussa ja rakenneultrakin syyskuun puolen välin tietämillä. Miten ihmeessä saatte rauhoitettu itsenne ja uskoteltua, että kaikki on hyvin?😞
Tää on niin totta. Välillä jotain oireita mutta silti, aika näkymätöntähän se tässä vaiheessa on. Jollain helpottaa toi doppler, mä yritän vaan päivä ja viikko kerrallaan tähdätä seuraaviin neuvoloihin 🙈 ei oikein muu auta ja kun tässä vaiheessa asiaan ei edelleenkään voi sinällään omalla toiminnalla vaikuttaa muuten kuin menemällä syömiset ja muut suositusten mukaisesti. Tsemppiä!
 
Tää on niin totta. Välillä jotain oireita mutta silti, aika näkymätöntähän se tässä vaiheessa on. Jollain helpottaa toi doppler, mä yritän vaan päivä ja viikko kerrallaan tähdätä seuraaviin neuvoloihin 🙈 ei oikein muu auta ja kun tässä vaiheessa asiaan ei edelleenkään voi sinällään omalla toiminnalla vaikuttaa muuten kuin menemällä syömiset ja muut suositusten mukaisesti. Tsemppiä!
Doppleria olen harkinnut, mutta sitten taas koen saavani siitäkin vain lisää stressiä.:Grimacing Face: Täytyy tosiaan vaan koettaa kääntää ajatus ja tähdätä sinne seuraavaan neuvolaan ja uskoa, että kaikki on ok:Upside Down Face:
 
Mulla on tällä hetkellä noiden murheiden kanssa suht helppo vaihe menossa, kun käytännössä kuukauden sisään on neuvola (ollut), neuvolalääkäri (ensi viikolla) ja rakenneultra (loppukuusta). Eli aika tiuhaan saa nyt jonkunlaista todistetta elämästä 😅 Kovasti olen yrittänyt tunnistaa jotain liikettä jo, mutta ilmeisesti voi mennä vielä viikkoja ennen kun niitä alkaa tuntea, mulla nyt 17+1 ja istukka edessä haittaamassa tuntemuksia.
 
Mä oon yrittänyt koko ajan tehdä jotain niin en jatkuvasti murehdi onko vauvalla kaikki hyvin. Toki edellisestä äitipolikäynnistä on vasta pari viikkoa, neuvolassa käytiin viime viikolla (missä ei kyllä tehty yhtään mitään, mikä toisi varmuutta vauvan hyvinvoinnista) ja rakenneultraankin on enää reilu kaks viikkoa. 😁Että sinällään voi olla huoleti, kun viimeksi ainakin kaikki oli hyvin. 😊
Liikkeitä en oo vielä tuntenut. Tai sit en vaan oo tajunnu mitään. 🙈🤣 Viikkoja nyt 17+6 ja mullakin istukka edessä niin voi vissiin mennä vielä jonkun aikaa ennen kun tunnen mitään.
 
Tämä vaihe raskaudesta (14+4) tuntuu kyllä jotenkin stressaavalta ajalta, kun aikalailla kaikki alkuvaiheen oireilut on hävinneet, eikä tunnu olevan mitään merkkejä tuosta kasvavasta ihmeestä. Seuraava neuvolakäynti on tämän kuun lopussa ja rakenneultrakin syyskuun puolen välin tietämillä. Miten ihmeessä saatte rauhoitettu itsenne ja uskoteltua, että kaikki on hyvin?😞
Mulla menee aika samalla aikataululla ja tuntuu kyllä pitkältä ajalta odottaa. Mäkin täällä toivon liikkeiden alkavan pian tuntumaan, koska mäkään en ole doppleria hankkinut. Turhan pitkän välin kyllä laittoivat nyt neuvolakäyntien välille, kun kaipaisi tosiaan jotain varmistusta, että kaikki on kunnossa.
 
Mulla menee aika samalla aikataululla ja tuntuu kyllä pitkältä ajalta odottaa. Mäkin täällä toivon liikkeiden alkavan pian tuntumaan, koska mäkään en ole doppleria hankkinut. Turhan pitkän välin kyllä laittoivat nyt neuvolakäyntien välille, kun kaipaisi tosiaan jotain varmistusta, että kaikki on kunnossa.
Minäkin toivoisin liikkeiden jo tuntuvan, mutta NT-ultrassa sanoivat istukan olevan edessä, joten liikkeitä voi joutua tovin odottelemaan. Eli ei helpota nyt oikein sekään. Olen jopa harkinnut yksityisellä ultrassa käyntiä, kun tosiaan pitkät välit on näiden käyntien välillä. Odotan vieläpä esikoista, joten kaikki on täysin mysteeriä, miten tämän homman pitäisi edetä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::Grimacing Face:
 
Itsellä myös sattunut nyt useampi käynti nt-ultran jälkeen, jossa on ultrattu. Ja nyt torstaina neuvola. Mutta silti tuntuu, että sen mielenrauhan saa vain hetkeksi ja koko ajan odottaa seuraavaa käyntiä🙈 varhaisultrasta nt-ultraan oli kyllä tosi pitkä aika odotella. Mutta päivä kerrallaan vaan odotella seuraavaa käyntiä. Itsekin kävin vielä yhdessä ultrassa varhaisultran ja nt-ultran välissä.

Liikkeitä en vielä ole kunnolla tuntenut. Mutta jotain pientä kuplintaa ja hipaisuja, jotka voisivat ehkä liikkeitäkin olla😅
 
Täälläkään ei vielä liikkeitä tunnu, kovasti niitä odottelen. Perjantaina ollaan menossa yksityiselle ultraan ja sitä odotan jo kovasti 🩷 Sama fiilis kuin sulla @Hannel_ että ultrat/sydänäänten kuuntelu aina pieneksi hetkeksi rauhoittaa mieltä, mutta vain hetkeksi. 😅 Äsken löysin kyllä kotidopplerillakin taas sykkeet.
 
Vatsan turvotus ja turvotuskipu 🥵. Koko vatsa tuntuu ilmapallolta ja koko vatsaan sattuu. Tätä oli alkuraskauden kovissa vatsan turvotuksissa ja nyt taas🥵. Pitänee kyllä kiinnittää huomiota, että onko minun lääkityksellä osuutta vatsavaivoihin. Sellainen epäilys heräsin kun pitköstä aikaa olin tarvittavan lääkkeen ja iltapäivällä alkoi vatsa turvota kipeästi
 
Täälläkään ei vielä liikkeitä tunnu, kovasti niitä odottelen. Perjantaina ollaan menossa yksityiselle ultraan ja sitä odotan jo kovasti 🩷 Sama fiilis kuin sulla @Hannel_ että ultrat/sydänäänten kuuntelu aina pieneksi hetkeksi rauhoittaa mieltä, mutta vain hetkeksi. 😅 Äsken löysin kyllä kotidopplerillakin taas sykkeet.
Niinpä, onneksi kuitenkin on mahdollisuus just päästä ultriin, niin saa sen mielenrauhan edes hetkeksi😅 kotidoppleria mietin minäkin, mutta sitten ajattelin, että tulee vaan kamala huoli, jos ei niitä sydänääniä saakaan kuuluviin. Jospa niitä liikkeitä pikkuhiljaa alkaisi tuntua sen verran selvemmin, että tietäisi, että pieni siellä liikkuu🥰
 
Tämä vaihe raskaudesta (14+4) tuntuu kyllä jotenkin stressaavalta ajalta, kun aikalailla kaikki alkuvaiheen oireilut on hävinneet, eikä tunnu olevan mitään merkkejä tuosta kasvavasta ihmeestä. Seuraava neuvolakäynti on tämän kuun lopussa ja rakenneultrakin syyskuun puolen välin tietämillä. Miten ihmeessä saatte rauhoitettu itsenne ja uskoteltua, että kaikki on hyvin?😞
Ollaan lähes päivälleen samoilla viikoilla ja mulla on myös seuraava neuvola kuun lopulla ja rakenneultra syyskuun puolivälissä. Pitkältä tuntuu odottelu, mutta yritän sinnitellä noille käynneille enkä nyt ryntää mihinkään yksityiseen ultraan vaikka mieli tekisi 😄

Oma alkuraskaus oli hyvin oireeton, ei mitään pahoinvointia edes. Ainoa näkyvä ja tuntuva oire tähän mennessä on ollut rintojen kasvu ja arkuus sekä etenkin ruokailun jälkeen turpoava vatsa. Muuten vatsaa ei tässä kohtaa (15+0) edes näy, mutta vanhat housut kyllä hieman kiristävät vyötäröltä. Mitään liikkeitäkään ei kyllä tunnu vielä, istukka taisi olla aika edessä. Odotan ensimmäistäni.

Itselläni on ollut riesana koko raskauden ajan veriset vuodot vessakäyntien yhteydessä, jotka ovat onneksi nyt jo laantuneet ja harventuneet. Johtunee istukan siirtymisestä parempaan kohtaan, se oli hieman kohdunsuun päällä siis. Tämän takia en ole voinut/uskaltanut aloittaa minulle määrättyä mini-ASAa.

Onko muilla esikoista odottavilla vatsaa näkyvillä jo näillä viikoilla (14-15)? Muistelen erästä ystävääni, joka taannoin oli suurin piirtein näillä main raskaana ja hänen vatsansa oli sitä kokoluokkaa, että luulin hänen olevan jo aivan loppumetreillä. Oli marraskuu ja hän synnytti huhtikuussa.
 
Ollaan lähes päivälleen samoilla viikoilla ja mulla on myös seuraava neuvola kuun lopulla ja rakenneultra syyskuun puolivälissä. Pitkältä tuntuu odottelu, mutta yritän sinnitellä noille käynneille enkä nyt ryntää mihinkään yksityiseen ultraan vaikka mieli tekisi 😄

Oma alkuraskaus oli hyvin oireeton, ei mitään pahoinvointia edes. Ainoa näkyvä ja tuntuva oire tähän mennessä on ollut rintojen kasvu ja arkuus sekä etenkin ruokailun jälkeen turpoava vatsa. Muuten vatsaa ei tässä kohtaa (15+0) edes näy, mutta vanhat housut kyllä hieman kiristävät vyötäröltä. Mitään liikkeitäkään ei kyllä tunnu vielä, istukka taisi olla aika edessä. Odotan ensimmäistäni.

Itselläni on ollut riesana koko raskauden ajan veriset vuodot vessakäyntien yhteydessä, jotka ovat onneksi nyt jo laantuneet ja harventuneet. Johtunee istukan siirtymisestä parempaan kohtaan, se oli hieman kohdunsuun päällä siis. Tämän takia en ole voinut/uskaltanut aloittaa minulle määrättyä mini-ASAa.

Onko muilla esikoista odottavilla vatsaa näkyvillä jo näillä viikoilla (14-15)? Muistelen erästä ystävääni, joka taannoin oli suurin piirtein näillä main raskaana ja hänen vatsansa oli sitä kokoluokkaa, että luulin hänen olevan jo aivan loppumetreillä. Oli marraskuu ja hän synnytti huhtikuussa.
Sori vastaan vaikka en esikoista odotakaan 🫣 Tosi vaihtelevaa on kyllä mahan näkyminen, riippuu niin kropan rakenteestakin (ja geeneistä). Ja kohtu jos on ns. taaksepäin kallistunut niin sekin vaikuttaa miten näkyy. Mulla alkoi esikoisesta näkyä muistaakseni vasta rakenneultran kieppeillä.

Nyt tästä kolmannesta/neljännestä raskaudesta pompsahti ihan yhtäkkiä näkyviin tossa reilu viikko sitten 🙈 ja nyt siis 15+3. Just eilen yks tuttu sanoi kun nähtiin että mitä ihmettä, ei sulla näkynyt kaks viikkoa sitten vielä yhtään mitään 😅
 
Takaisin
Top