Hyvä, että uskaltauduit mukaan, tervetuloa!
Sitten kun on tarvittava viestimäärä koossa, niin pyydä ihmeessä lisäystä myös tuonne tammikuisten salaisen ryhmän puolelle, siellä käydään paljon keskustelua nyt!
Tuttuja tunteita myös itselle ja monelle muullekin täällä! Mullakin on ahdistuneisuushäiriö ja olen myös huomannut oireilun pahentuneen huomattavasti nyt raskauden myötä. Yksi keskenmeno taustalla myös ja sekin jo tuntui tosi raskaalta kokemukselta. Itse kävin just tällä viikolla neuvolapsykologin kanssa juttelemassa ekaa kertaa ja tapaamiset jatkuu, suosittelen lämpimästi puhumaan fiiliksistä esim seuraavalla neuvolakäynnillä ja jospa voisit itsekin saada lähetteen?
Mulla oli myös täysin sama tilanne kotidopplerin kanssa ekalla kerralla! Yritettiin reilun tunnin ajan löytää sykkeitä ja ei vaan löytynyt ja sit itkinkin loppuillan. Sain itse ne kyllä sitten seuraavalla kerralla kuulumaan ja nyt ovat löytyneet aina helposti kun on tiennyt paremmin sen kohdan josta etsiä, neuvolassakin löytyneet just samoilta kohdin molemmilla kerroilla kun kuunneltu. Omat vinkit on, että kannattaa laittaa paljon sitä geeliä, sellaiseksi kasaksi ja sitten anturilla vasta levittää sitä samalla kun etsii sykettä. Itse saan parhaiten kuulumaan makuullaan, lantio vähän koholla (esim tyyny lantion alla) ja mulla kuuluu edelleen tosi alhaalta, lähes häpyluun yläpuolelta ja aina oikealta puolelta. Eli kannattaa aloittaa etsiminen tosi alhaalta! Lisäksi ainakin meidän dopplerin se sykenäyttö ei oo kauhean luotettava, vaan ne äänet kertoo enemmän. Yleensä kun löydän ensin istukan äänet (sellainen viuh viuh ääni), niin aika läheltä siitä löytyy myös vauvan syke. Ja välillä kuuluu lyhyissä pätkissä vaan ja sit taas liikahtaa pois anturin alta! Kannattaa myös laittaa telkkari yms kiinni että on ihan hiljaista ympärillä. Youtubesta löytyy myös hyviä ohjevideoita dopplerin käyttöön ja niistä saa vähän käsitystä miltä sikiön syke kuulostaa, moni kuvailee joko hevosen laukaksi tai sellaiseksi nopeaksi junamaiseksi tsuku tsuku-ääneksi