Huolet/murheet/paniikki

Edellisellä neuvola kerralla ei lääkäri saanut dopplerilla sydänääniä kuulumaan. Ylipainoa on ja istukka blokkaa ilmeisesti vielä ne äänet. Itellä myös ahdistusta ilmassa kun oireet vähentyneet. Ensi viikolla neuvola joten pääsee katsomaan ei-niin-uudella ultralla mut näkee kuitenki. Ite tulisin hulluksi dopplerin kans joten sitä en ole edes miettinyt hankkivani.
 
Onneksi mulla on ensi viikolla toinen neuvolakäynti ja toivon todella, että siellä olis sellaiset laitteet, että sydänäänet saadaan kuuluviin. Pahoin pelkään, että koska kyseessä on vähän pienemmän kaupungin pelit ja vehkeet, niin...noh, katsotaan. Onneksi pääsee sentään juttelemaan jonnekin peloista. Toivottavasti olis mukava terkkari vastassa, sellainen jolle uskaltaa ja haluaa avautua asioistaan 🙏🏻
 
Edellisellä neuvola kerralla ei lääkäri saanut dopplerilla sydänääniä kuulumaan. Ylipainoa on ja istukka blokkaa ilmeisesti vielä ne äänet. Itellä myös ahdistusta ilmassa kun oireet vähentyneet. Ensi viikolla neuvola joten pääsee katsomaan ei-niin-uudella ultralla mut näkee kuitenki. Ite tulisin hulluksi dopplerin kans joten sitä en ole edes miettinyt hankkivani.
Joo täällä sama, että tuntuu oireetkin lieventyneen nyt tän viikon aikana, vatsa ei oo enää niin turvonnut eikä tissit yhtä kipeät, on ollut alusta asti tosi arat. Ehkä toi doppler ei ollut fiksu hankinta, oon nyt ahdistuneempi kuin koko odotusaikana ja itken vaan. Näin yöllä hirveitä painajaisiakin siitä, että sykettä ei enää löytynyt. Jotenkin naiivisti ajattelin, että kyllä näillä viikoilla nyt jo löytyisi suht iisisti se syke ja saisin mielenrauhan. Ollaan vielä lähdössä viikonlopuksi kavereiden kanssa mökille, nyt tekisi mieli jäädä vaan kotiin itkemään.

Sanoin miehellekin just, että jos tää raskaus nyt menee kesken, niin en tiedä haluanko enää ees yrittää, on liian raskas ajatus että kuluneen vuoden aikana oon ollut yhteensä yli 6kk raskaana mutta vauvaa ei sitten ois kuitenkaan.
 
Joo täällä sama, että tuntuu oireetkin lieventyneen nyt tän viikon aikana, vatsa ei oo enää niin turvonnut eikä tissit yhtä kipeät, on ollut alusta asti tosi arat. Ehkä toi doppler ei ollut fiksu hankinta, oon nyt ahdistuneempi kuin koko odotusaikana ja itken vaan. Näin yöllä hirveitä painajaisiakin siitä, että sykettä ei enää löytynyt. Jotenkin naiivisti ajattelin, että kyllä näillä viikoilla nyt jo löytyisi suht iisisti se syke ja saisin mielenrauhan. Ollaan vielä lähdössä viikonlopuksi kavereiden kanssa mökille, nyt tekisi mieli jäädä vaan kotiin itkemään.

Sanoin miehellekin just, että jos tää raskaus nyt menee kesken, niin en tiedä haluanko enää ees yrittää, on liian raskas ajatus että kuluneen vuoden aikana oon ollut yhteensä yli 6kk raskaana mutta vauvaa ei sitten ois kuitenkaan.
Ehkä sä @Hannie_ kaipaat just sitä viikonloppua kavereiden kanssa että unohdat hetkeksi dopplerin ja sykkeet. Saa ajatukset viilettää muualle ja muualla ku vauvassa. Itelle ainakin teki terää lomareissu vaikka raskaus ja vauva olikin puheissa mutta aivan eri sfääreissä mitä kotona omassa päässä.

Harvoin minä ketään kuuntelen vaa haluan usein olla vastarannan kiiski ja tehdä asiat toisin mut tää doppler asian työkaveri sanoi suoraan että tuun hulluksi jos sen meen hankkimaan ja kerrankin uskoin enkä ole hankkinut enkä hanki.

Itellä oireet on lieventyneet mutta eivät poistuneet nii se pitää toivoa yllä. Et uskon että @Hannie_ sulla kans kaikki on siellä hyvin masussa ❤️
 
Joo täällä sama, että tuntuu oireetkin lieventyneen nyt tän viikon aikana, vatsa ei oo enää niin turvonnut eikä tissit yhtä kipeät, on ollut alusta asti tosi arat. Ehkä toi doppler ei ollut fiksu hankinta, oon nyt ahdistuneempi kuin koko odotusaikana ja itken vaan. Näin yöllä hirveitä painajaisiakin siitä, että sykettä ei enää löytynyt. Jotenkin naiivisti ajattelin, että kyllä näillä viikoilla nyt jo löytyisi suht iisisti se syke ja saisin mielenrauhan. Ollaan vielä lähdössä viikonlopuksi kavereiden kanssa mökille, nyt tekisi mieli jäädä vaan kotiin itkemään.

Sanoin miehellekin just, että jos tää raskaus nyt menee kesken, niin en tiedä haluanko enää ees yrittää, on liian raskas ajatus että kuluneen vuoden aikana oon ollut yhteensä yli 6kk raskaana mutta vauvaa ei sitten ois kuitenkaan.
Tämä ei varmaan sun ahdistusta poista, mutta itekin oon yrittäny monen monta kertaa saada dopplerilla sydänääniä kuuluviin siinä onnistumatta. Ite oon kuitenkin osannu jostain syystä ajatella, että en ole mikään ammattilainen(kätilö tms.) ja toi doppleri on tuollainen halpa rimpula. Odotan itekin vaan sitä neuvolaa ja toivon, että siellä saan kuulla sydänäänet ja sen myötä saada hetkeksi taas rauhan. Onhan mullakin lisäjännitystä jatkuvasti siitä saako sikiö tarpeeksi happea, koska mulla on vaikea uniapnea ja välillä oon nukahtanut yliväsyneenä ilman c-pap laitetta ja aamulla on aivan järkyttävä morkkis siitä, että onko sikiö kärsinyt yöllä hapen puutteesta. Meillä jokaisella on nämä omat pelonaiheet ja niistä olisi hyvä saada puhua jollekin, jos mahdollista ❤️ Ite höpötän kaikki sitte miehelle 🥵
 
Joo täällä sama, että tuntuu oireetkin lieventyneen nyt tän viikon aikana, vatsa ei oo enää niin turvonnut eikä tissit yhtä kipeät, on ollut alusta asti tosi arat. Ehkä toi doppler ei ollut fiksu hankinta, oon nyt ahdistuneempi kuin koko odotusaikana ja itken vaan. Näin yöllä hirveitä painajaisiakin siitä, että sykettä ei enää löytynyt. Jotenkin naiivisti ajattelin, että kyllä näillä viikoilla nyt jo löytyisi suht iisisti se syke ja saisin mielenrauhan. Ollaan vielä lähdössä viikonlopuksi kavereiden kanssa mökille, nyt tekisi mieli jäädä vaan kotiin itkemään.

Sanoin miehellekin just, että jos tää raskaus nyt menee kesken, niin en tiedä haluanko enää ees yrittää, on liian raskas ajatus että kuluneen vuoden aikana oon ollut yhteensä yli 6kk raskaana mutta vauvaa ei sitten ois kuitenkaan.
Mä oon kuunnellut dopplerilla varmaan yli 10 kertaa ja vaan 2 kertaa saanut kuuluviin. Mulla on nyt myös viimeisen parin viikon aikana oireet vähentyneet, pahoinvointi loppunut kokonaan ja kahvikin alkaa taas maistua! Ymmärrän kuitenkin tosi hyvin että sua huolettaa! Yritä miettiä, että kun alkuraskaudesta on selvitty niin tän keskiraskauden kuuluukin olla helppoa ja kevyttä, niin ainakin kaikki mun raskausapit on nyt sanoneet. Mä uskon että siellä on vauvalla kaikki hyvin maanantain neuvolassa ❤️
 
Me etsittiin neuvolassa yli viisi minuuttia ennen kuin löytyi ne äänet. Terkka taisi olla aika vasta-alkaja (koko neuvolakokemuksestani päätellen), ja sanoi vielä että ei yleensä kuuntele sydänääniä, koska niitä ei aina saada kuuluviin. Kysyi moneen kertaan halutaanko kuunnella, eli ilmeisesti ei halunnut kuunteluttaa koska taisi jönnittää että saako kuuluviin. Eli, se että itse ei kotona kuulle ei ole syy huoleen, jos ammattilaisetkaan ei aina löydä ääniä. Mulla siis oli tossa tilanteessa rv 14+3
 
Tulin äsken kävelylenkiltä ja vessassa käydessä huomasin, että housuihin oli tullut ihan pieni tippa verta. Melko vaaleanpunaista. Mitään kipuja tai tuntemuksia ei ole ollut tänään, paitsi aamulla oli vähän selkä kipeä. Aiemmin on kyllä ollut jonkin verran alavatsakipuja, mutta ne on tulkittu kohdun kasvukivuiksi.

Pyyhittäessä ei jäänyt mitään paperiin ja lisää ei ole vuotanut nyt reiluun puoleen tuntiin. Minulla ei ole ollut lainkaan verisiä vuotoja koko raskauden aikana (nyt 16+4), mutta kellertävää valkovuotoa on tullut ajoittain. Nyt mietin, että pitääkö tuosta veritipasta huolestua😢

@Hannie_ minulle neuvolalääkäri sanoi viime viikolla, että katsoo mieluummin sykkeen ultralla kuin dopplerilla, sillä dopplerilla voi olla hankalaa saada sykkeitä kuuluviin. Varmasti sinulla kaikki ihan hyvin, mutta ymmärrän että huolestuttaa. Onneksi sinulla on jo maanantaina neuvola.
 
Tulin äsken kävelylenkiltä ja vessassa käydessä huomasin, että housuihin oli tullut ihan pieni tippa verta. Melko vaaleanpunaista. Mitään kipuja tai tuntemuksia ei ole ollut tänään, paitsi aamulla oli vähän selkä kipeä. Aiemmin on kyllä ollut jonkin verran alavatsakipuja, mutta ne on tulkittu kohdun kasvukivuiksi.

Pyyhittäessä ei jäänyt mitään paperiin ja lisää ei ole vuotanut nyt reiluun puoleen tuntiin. Minulla ei ole ollut lainkaan verisiä vuotoja koko raskauden aikana (nyt 16+4), mutta kellertävää valkovuotoa on tullut ajoittain. Nyt mietin, että pitääkö tuosta veritipasta huolestua😢

@Hannie_ minulle neuvolalääkäri sanoi viime viikolla, että katsoo mieluummin sykkeen ultralla kuin dopplerilla, sillä dopplerilla voi olla hankalaa saada sykkeitä kuuluviin. Varmasti sinulla kaikki ihan hyvin, mutta ymmärrän että huolestuttaa. Onneksi sinulla on jo maanantaina neuvola.
Miten sulla nyt menee? Toivottavasti vioto ihan harmitonta, onhan kohdunsuu esimerkiksi tosi verekäs tällä hetkellä ja limakalvotkin voi olla kuivat/arat
 
Miten sulla nyt menee? Toivottavasti vioto ihan harmitonta, onhan kohdunsuu esimerkiksi tosi verekäs tällä hetkellä ja limakalvotkin voi olla kuivat/arat
Ihan pieniä veritippoja jäi paperiin iltapäivällä, näki kun oikein tarkkaan katsoi. Ei ole tullut onneksi enempää verta tuon jälkeen. Veikkaan myös, että olisi jostain just limakalvolta, kun itsekin googlettelin tuota ja ehkä limakalvot tuntuu hieman kuivilta.

Toivotaan, että olisi harmitonta ja ei enää tulisi verta. Taidan kuitenkin maanantaina soittaa neuvolaan tuosta ja toki jos alkaa taas tulla verta, niin soitan sitten päivystykseen.
 
Eipä ollut doppleristakaan apua 🙈 Yritin varmaan tunnin ja mies myös, mutta löytyi vaan mun oma syke. Välillä ruudulla kyllä vilahteli isompia lukemia mutta ei saatu sitä hevosenlaukkaa muistuttavaa vauvan sykettä kyllä kuuluviin. Kuuntelin ensin tyytyväisenä sitä omaa sykettä, mutta sit katsoin parit Youtube-videot aiheesta ja tajusin, että ei se kyllä oo sikiön 😅 Nyt ahdistaa sit kahta kauheemmin… mutta onneks maanantaina on se neuvola, niin ehkä niiden välineillä sit selviää tilanne.
Miten siellä menee, oliko sulla jo neuvola? Miten viikonloppu meni? ❤️

Muoks. Mä täällä jo vähän huolissani kovasti mietin että onhan teillä kaikki hyvin 🫣 toivottavasti ja on vaan kesäkiireitä 😌
 
Muokattu viimeksi:
Miten siellä menee, oliko sulla jo neuvola? Miten viikonloppu meni? ❤️

Muoks. Mä täällä jo vähän huolissani kovasti mietin että onhan teillä kaikki hyvin 🫣 toivottavasti ja on vaan kesäkiireitä 😌
Voi ihana sinä! 🩷 Ja anteeksi radiohiljaisuus, otin kunnon some- ja nettiloman tähän väliin. Ois pitänyt kuitenkin tänne muistaa jakaa kuulumiset, koska olen tosi kiitollinen teidän kaikkien viesteistä ja kommenteista, ne rauhoitti tosi paljon omaa mieltä.

Mutta täällä on kuin onkin kaikki toistaiseksi ihan hyvin! Toka neuvolakäynti oli maanantaina ja siellä terkka löysi sydänäänet heti, mutta ne kuului kyllä aina vaan pätkissä ja sitten piti etsiä uudestaan, kun pieni liikuskeli paljon, ilmeisesti ihan normaalia. Onnistuttiin sen jälkeen kotonakin löytämään dopplerilla syke ja sen jälkeen piilotinkin sen nyt toistaiseksi kaapin perälle odottamaan. Näitä välillä kovikin alavatsa- ja selkäkipuja on edelleen, ei ihan joka päivä mutta usein. Neuvolassa arveltiin, että oisivat vaan kohdun kasvukipuja, niin yritän nyt olla murehtimatta näistä liikaa, vaikka hankalaa välillä onkin, kun on sen verran epämiellyttäviä ja muistuttaa koko ajan itsestään. Ensi viikolla mennään yksityiselle ultraan ja sitä seuraavalla viikolla on neuvolalääkäri, jossa kuulemma myös ultrataan ja kuunnellaan sydänäänet. Toivon, että se tuo vähän mielenrauhaa nyt seuraaviksi viikoiksi ja helpottaisi omaa oloa.

Ja terapia jatkui myös maanantaina kesätauon jälkeen, lisäksi sain nyt neuvolasta lähetteen neuvolapsykologille. Ei kuulemma haittaa vaikka ois oma psykoterapia samaan aikaan käynnissä. 😊 Niin ja sokerirasituskin oli tiistaina! Olin etukäteen siihenkin jo asennoitunut, että radi tulee varmasti, mutta oli iloinen yllätys kun kaikki arvot olikin oikein hyvät.
 
Voi ihana sinä! 🩷 Ja anteeksi radiohiljaisuus, otin kunnon some- ja nettiloman tähän väliin. Ois pitänyt kuitenkin tänne muistaa jakaa kuulumiset, koska olen tosi kiitollinen teidän kaikkien viesteistä ja kommenteista, ne rauhoitti tosi paljon omaa mieltä.

Mutta täällä on kuin onkin kaikki toistaiseksi ihan hyvin! Toka neuvolakäynti oli maanantaina ja siellä terkka löysi sydänäänet heti, mutta ne kuului kyllä aina vaan pätkissä ja sitten piti etsiä uudestaan, kun pieni liikuskeli paljon, ilmeisesti ihan normaalia. Onnistuttiin sen jälkeen kotonakin löytämään dopplerilla syke ja sen jälkeen piilotinkin sen nyt toistaiseksi kaapin perälle odottamaan. Näitä välillä kovikin alavatsa- ja selkäkipuja on edelleen, ei ihan joka päivä mutta usein. Neuvolassa arveltiin, että oisivat vaan kohdun kasvukipuja, niin yritän nyt olla murehtimatta näistä liikaa, vaikka hankalaa välillä onkin, kun on sen verran epämiellyttäviä ja muistuttaa koko ajan itsestään. Ensi viikolla mennään yksityiselle ultraan ja sitä seuraavalla viikolla on neuvolalääkäri, jossa kuulemma myös ultrataan ja kuunnellaan sydänäänet. Toivon, että se tuo vähän mielenrauhaa nyt seuraaviksi viikoiksi ja helpottaisi omaa oloa.

Ja terapia jatkui myös maanantaina kesätauon jälkeen, lisäksi sain nyt neuvolasta lähetteen neuvolapsykologille. Ei kuulemma haittaa vaikka ois oma psykoterapia samaan aikaan käynnissä. 😊 Niin ja sokerirasituskin oli tiistaina! Olin etukäteen siihenkin jo asennoitunut, että radi tulee varmasti, mutta oli iloinen yllätys kun kaikki arvot olikin oikein hyvät.
Onpas ihana kuulla hyviä uutisia. 🤗
 
Voi ihana sinä! 🩷 Ja anteeksi radiohiljaisuus, otin kunnon some- ja nettiloman tähän väliin. Ois pitänyt kuitenkin tänne muistaa jakaa kuulumiset, koska olen tosi kiitollinen teidän kaikkien viesteistä ja kommenteista, ne rauhoitti tosi paljon omaa mieltä.

Mutta täällä on kuin onkin kaikki toistaiseksi ihan hyvin! Toka neuvolakäynti oli maanantaina ja siellä terkka löysi sydänäänet heti, mutta ne kuului kyllä aina vaan pätkissä ja sitten piti etsiä uudestaan, kun pieni liikuskeli paljon, ilmeisesti ihan normaalia. Onnistuttiin sen jälkeen kotonakin löytämään dopplerilla syke ja sen jälkeen piilotinkin sen nyt toistaiseksi kaapin perälle odottamaan. Näitä välillä kovikin alavatsa- ja selkäkipuja on edelleen, ei ihan joka päivä mutta usein. Neuvolassa arveltiin, että oisivat vaan kohdun kasvukipuja, niin yritän nyt olla murehtimatta näistä liikaa, vaikka hankalaa välillä onkin, kun on sen verran epämiellyttäviä ja muistuttaa koko ajan itsestään. Ensi viikolla mennään yksityiselle ultraan ja sitä seuraavalla viikolla on neuvolalääkäri, jossa kuulemma myös ultrataan ja kuunnellaan sydänäänet. Toivon, että se tuo vähän mielenrauhaa nyt seuraaviksi viikoiksi ja helpottaisi omaa oloa.

Ja terapia jatkui myös maanantaina kesätauon jälkeen, lisäksi sain nyt neuvolasta lähetteen neuvolapsykologille. Ei kuulemma haittaa vaikka ois oma psykoterapia samaan aikaan käynnissä. 😊 Niin ja sokerirasituskin oli tiistaina! Olin etukäteen siihenkin jo asennoitunut, että radi tulee varmasti, mutta oli iloinen yllätys kun kaikki arvot olikin oikein hyvät.
Nyt täytyy myöntää, että vähän väliä on pitänyt käydä tarkistamassa, että ootko päivittänyt tilannetta. Ihana, että kaikki on hyvin ❤️ Sometauko on varmasti välillä hyvästä 👍
 
Voi ihana sinä! 🩷 Ja anteeksi radiohiljaisuus, otin kunnon some- ja nettiloman tähän väliin. Ois pitänyt kuitenkin tänne muistaa jakaa kuulumiset, koska olen tosi kiitollinen teidän kaikkien viesteistä ja kommenteista, ne rauhoitti tosi paljon omaa mieltä.

Mutta täällä on kuin onkin kaikki toistaiseksi ihan hyvin! Toka neuvolakäynti oli maanantaina ja siellä terkka löysi sydänäänet heti, mutta ne kuului kyllä aina vaan pätkissä ja sitten piti etsiä uudestaan, kun pieni liikuskeli paljon, ilmeisesti ihan normaalia. Onnistuttiin sen jälkeen kotonakin löytämään dopplerilla syke ja sen jälkeen piilotinkin sen nyt toistaiseksi kaapin perälle odottamaan. Näitä välillä kovikin alavatsa- ja selkäkipuja on edelleen, ei ihan joka päivä mutta usein. Neuvolassa arveltiin, että oisivat vaan kohdun kasvukipuja, niin yritän nyt olla murehtimatta näistä liikaa, vaikka hankalaa välillä onkin, kun on sen verran epämiellyttäviä ja muistuttaa koko ajan itsestään. Ensi viikolla mennään yksityiselle ultraan ja sitä seuraavalla viikolla on neuvolalääkäri, jossa kuulemma myös ultrataan ja kuunnellaan sydänäänet. Toivon, että se tuo vähän mielenrauhaa nyt seuraaviksi viikoiksi ja helpottaisi omaa oloa.

Ja terapia jatkui myös maanantaina kesätauon jälkeen, lisäksi sain nyt neuvolasta lähetteen neuvolapsykologille. Ei kuulemma haittaa vaikka ois oma psykoterapia samaan aikaan käynnissä. 😊 Niin ja sokerirasituskin oli tiistaina! Olin etukäteen siihenkin jo asennoitunut, että radi tulee varmasti, mutta oli iloinen yllätys kun kaikki arvot olikin oikein hyvät.
Voi @Hannie_ , minäki laitoin sut täällä hetkeksi ihan seurantaan, kun pelkäsin, että onkohan kaikki hyvin. Halusin siis varmasti nähdä milloin kirjoitat voinnistas 💝🙏🏻😇

Tää on kummallinen paikka siinä mielessä, että jos jostakin "vakiojäsenestä" ei kuulukaan hetkeen, niin heti alkaa huolestuttaa ja miettii, että onkohan kaikki kunnossa 🤷🏻‍♀️😊
Tästä ryhmästä / kaikilta ryhmäläisiltä saa niin paljon henkistä tukea, voimaa ja uskallusta raskauden eri vaiheissa. Varsinkin, jos on tällainen "vasta-alkaja" 😄
 
Voi ihana sinä! 🩷 Ja anteeksi radiohiljaisuus, otin kunnon some- ja nettiloman tähän väliin. Ois pitänyt kuitenkin tänne muistaa jakaa kuulumiset, koska olen tosi kiitollinen teidän kaikkien viesteistä ja kommenteista, ne rauhoitti tosi paljon omaa mieltä.

Mutta täällä on kuin onkin kaikki toistaiseksi ihan hyvin! Toka neuvolakäynti oli maanantaina ja siellä terkka löysi sydänäänet heti, mutta ne kuului kyllä aina vaan pätkissä ja sitten piti etsiä uudestaan, kun pieni liikuskeli paljon, ilmeisesti ihan normaalia. Onnistuttiin sen jälkeen kotonakin löytämään dopplerilla syke ja sen jälkeen piilotinkin sen nyt toistaiseksi kaapin perälle odottamaan. Näitä välillä kovikin alavatsa- ja selkäkipuja on edelleen, ei ihan joka päivä mutta usein. Neuvolassa arveltiin, että oisivat vaan kohdun kasvukipuja, niin yritän nyt olla murehtimatta näistä liikaa, vaikka hankalaa välillä onkin, kun on sen verran epämiellyttäviä ja muistuttaa koko ajan itsestään. Ensi viikolla mennään yksityiselle ultraan ja sitä seuraavalla viikolla on neuvolalääkäri, jossa kuulemma myös ultrataan ja kuunnellaan sydänäänet. Toivon, että se tuo vähän mielenrauhaa nyt seuraaviksi viikoiksi ja helpottaisi omaa oloa.

Ja terapia jatkui myös maanantaina kesätauon jälkeen, lisäksi sain nyt neuvolasta lähetteen neuvolapsykologille. Ei kuulemma haittaa vaikka ois oma psykoterapia samaan aikaan käynnissä. 😊 Niin ja sokerirasituskin oli tiistaina! Olin etukäteen siihenkin jo asennoitunut, että radi tulee varmasti, mutta oli iloinen yllätys kun kaikki arvot olikin oikein hyvät.
Ihana kuulla että kaikki hyvin ❤️ somehiljaisuus tekee välillä ihan hyvää, ja itekin pitäs aina muistaa että muutenkaan kaikki ei halua täällä roikkua koko ajan niinku eräät 🤭

Nuo kaikenlaiset kipuilut on kyllä tympeitä, vaikka yleisiäkin ja tässä tuntuu välillä että tää loppumatka tulee oleen yhtä vaivaa siellä sun täällä 🙈 mutta jospa ne on niitä kasvukipuja, voivat oireilla kyllä monella tapaa. Ja iso jes sille ettei radia!
 
Tänään ollut tosi ikävää vatsakipua. Sellaista pistävää koko vatsassa. Epäilen suolistosta johtuvaksi, mutta kyllä silti hieman huolettaa kun alavatsaakin särkee🥺 ja tietenkään meillä ei ole perjantaisin neuvolaan soittoaikaa🥲
 
Epäilen näitä ylävatsakipuja sappiperäisiksi. Odotan terveyskeskuksen takaisin soittoa ja jospa samalla voisi vti:n pois sulkea alavatsakipujen aiheuttajaksi.

Dopplerilla kuunnellessa vauva ainakin on elossa🥵. Pelottaa vauvankin puolesta nämä tosi kovat kivut😭
 
Mulle tuli eilen illalla myös ja sit joku toinen ilta pistävää/viiltävää kipua vatsan sivulle kun jälleen kerran nostin esikoista syliin. Pitäisi vähentää nostelua mutta hän on nyt juuri kovin äidinpoika :red-heart: Pelkään vaan että rasitan huomaamattani itseäni ja sitten voi olla vakavampi juttu.
 
Takaisin
Top