Huolet/murheet/paniikki

Äsken tuli seksin jälkeen ekan kerran koko raskausaikana paperiin hyvin pieni määrä verta. Vaikuttaisi siltä, että ei tullut emättimestä vaan kuivilta limakalvoilta, mutta vitsi, että säikäytti heti 😓 Ja palautti heti mieleen keskenmenoa edeltäneet vuodot. Täytyy ottaa Ceridal-öljy nyt taas päivittäiseen käyttöön intiimialueille ja ensi kerralla muistaa ekstramäärä liukkaria. Tänään on se PMMP:n keikkakin ja nyt ahdistaa vähän lähteä sinne, että jos siellä sitten alkaiskin joku kunnon vuoto tai kivut.
 
Voih, aivan varmasti säikäyttää. Mulla ainakin tuli just tommonen pieni määrä verta kaksi kertaa yhden päivän aikana. Se johtui kuivista limakalvoista.

Uskon, että sama juttu sinullakin, ja ei siis vakavaa❤️ käsittääkseni on melko yleistä, että seksin jälkeen voi limakalvoilta verta tulla.
 
Äsken tuli seksin jälkeen ekan kerran koko raskausaikana paperiin hyvin pieni määrä verta. Vaikuttaisi siltä, että ei tullut emättimestä vaan kuivilta limakalvoilta, mutta vitsi, että säikäytti heti 😓 Ja palautti heti mieleen keskenmenoa edeltäneet vuodot. Täytyy ottaa Ceridal-öljy nyt taas päivittäiseen käyttöön intiimialueille ja ensi kerralla muistaa ekstramäärä liukkaria. Tänään on se PMMP:n keikkakin ja nyt ahdistaa vähän lähteä sinne, että jos siellä sitten alkaiskin joku kunnon vuoto tai kivut.
Kannattaa laittaa vagisania, se on hormoniton ja voi käyttää raskausaikana. Mulla auttanu emättimen kuivuutee ja siitä aiheuttuvaan kutinaan.
 
Oon mennyt nyt jo pidemmän aikaa tosi rauhallisin mielin, kun pahoinvointi katosi, eikä ole ollut kipuja.

Mutta nyt on alkanut tuntua outoja kouristuksia ja yksittäisiä kovia pistämisentunteita alavatsalla. Lisäksi mulla on emättimessä kostea olo usein, ja tunne että jotain valuisi. En oikein tiedä onko nämä nyt kuvitelmaa turhaa stressiä, vai syy mennä lääkäriin varmistamaan. Kivut eivät ole säännöllisiä, kovin voimakkaita eikä toistuvia. Onneksi perjantaina on jo rakenneultra, niin siellä saa varmasti epävarmuudelle helpotusta.
 
Mulla myös semmosia yksittäisiä pistämisentunteita, välillä kipeitäkin mut kestää ihan muutaman sekunnin. En oo osannut huolestua 🤔 ja valkovuoto on runsasta niin sillä mul ainakin noita valumisen tunteita ja sit hirveellä hädällä kurkkaamaan housuihin 😂 mul 21+2
 
Minulla myös tuollaista pistävää tunnetta, lähinnä emättimen alueella. Ihan kuin neulalla tökkisi emättimeen ja välillä peräsuolessa samanlaisia tuntemuksia. Saattaa olla useampanakin päivänä tuollaisia kipuja, mutta sitten helpottaa.

Mulla ollut rv16 lähtien. Neuvolassa oon puhunut useammankin kerran, mutta eivät ole niistä huolestuneet. Itseä aina välillä huolestuttaa, jos alkavatkin kypyttää kohdunkaulaa tms😞
 
Mulla pistelee mahaa usein sivuilta, tai vähän niinku terävällä veitsellä nopeasti viillettäis. Mut terkka sanoi, että aivan normaaleja kasvukipuja ja tuntemuksia ligamenteissä. Eihän ne tietysti kivoja ole, mut näköjään kertoo ainakin, että paikat leviää ja kasvaa ☺️🙏🏻
 
Täällä myös ollut sellasia teräviä vihlaisevia kipuja, välillä nousee ihan kyyneleet silmiin, mutta ei vissiinkään syytä isompaan huoleen 🫣 Sanoivat kyllä, että ihan tosi pienellä kynnyksellä saa ottaa yhteyttä ja soittaa 🥹 Tuntuu itsestä vaan vähän hölmöltä, kun niin paljon huolettaa ja murehdituttaa kaikki mahdollinen, ja silti vähän vähätellen ”noo kyllä siellä on varmasti muitakin kiireitä ei kai tää oo mitään” 🥲

Eilen oli rakenneultra, Pötköllä pitäisi olla kaikki hyvin 🥰 Istukkaa ilmeisesti pitää vähän seurailla, varattiinkin kontrollikäynti, kun on kuulemma vähän alhaalla 🫣 New fear unlocked siis 🥲
 
Täällä myös ollut sellasia teräviä vihlaisevia kipuja, välillä nousee ihan kyyneleet silmiin, mutta ei vissiinkään syytä isompaan huoleen 🫣 Sanoivat kyllä, että ihan tosi pienellä kynnyksellä saa ottaa yhteyttä ja soittaa 🥹 Tuntuu itsestä vaan vähän hölmöltä, kun niin paljon huolettaa ja murehdituttaa kaikki mahdollinen, ja silti vähän vähätellen ”noo kyllä siellä on varmasti muitakin kiireitä ei kai tää oo mitään” 🥲

Eilen oli rakenneultra, Pötköllä pitäisi olla kaikki hyvin 🥰 Istukkaa ilmeisesti pitää vähän seurailla, varattiinkin kontrollikäynti, kun on kuulemma vähän alhaalla 🫣 New fear unlocked siis 🥲
Mahtavaa @Pedr0s , että rakenneultra meni hyvin ja sait pelkoja karistettua! ☺️❤️🎉 Ja ainahan se on hyvä, että seuraavat neuvolassa ym. mahdollisimman tarkasti, mitä kohdussa tapahtuu. Tosi hyvä siis, että uusi kontrollikäynti on jo tiedossa 😊 Mä täällä kans odotan omaa rakenneultraa ja tuntuu, että päivät sen vuoksi kulkevat hidastetusti eteenpäin.

Mä en tiedä onko se tässä tapauksessa hyvä vai huono asia, että olen perinyt jonkin verran mummoni ja äitini mentaliteettia siinä, että "pienistä" tuntemuksista en lähde minnekään soittelemaan tai ajamaan 🙈 (ei varmaan hyvä). Nytkin mulla on nimittäin molemmat korvat puoliksi tukossa, kuulo alentunut ja epäilen alkanutta välikorvatulehdusta taas kerran, mut ajattelin katsoa rauhassa, että paheneeko tämä tästä vielä kuinka paljon. Ei ihan hirveästi hotsittais syödä jo toista ab-kuuria tän raskauden aikana 😣 Ensimmäisen jouduin syömään vti:n vuoksi.
 
Alkaa turhauttaa kun ei meinaa flunssa hellittää. Nyt jo viides päivä tätä köhimistä ja veto on pois. Ei helpota yhtään, että miehellä selvästi kiristyy hermo kun hänen on pitänyt nyt lenkittää koiraa ja käydä kaupassa yksinään. Yleensä jaetaan hommat aika tasan, mutta kun nyt en vaan pysty osallistumaan. Vähän pelottaa mitä tästä koko hommasta tulee sitten kun on vauva tässä lisänä. Silloin on molemmat väsyneitä ja hommat ei mee tasan samanlailla kuin ennen. Täytyisi varmaan vähän keskustella tästä. Vaikka perus miehenä ei se keskustelu yleensä etene tuon kanssa mihinkään. 😐
 
Tänään on ollut taas alavatsakipuja pitkästä aikaa, sellasta menkkamaista jomotusta. Olikin ihanaa kun nää tuntemukset oli pari viikkoa kokonaan poissa. Yritän luottaa siihen, että on vaan taas jotain kohdun kasvukipuja mutta vähän pelottaa kun on ollut sitä limaista vuotoakin pariin kertaan pyyhkiessä. Harkitsen jopa Panadolin ottamista pitkästä aikaa, koska ollaan menossa tänään illalla työkavereiden kanssa vielä suoraan toimistolta syömään ja balettia katsomaan.
 
Tänään on ollut taas alavatsakipuja pitkästä aikaa, sellasta menkkamaista jomotusta. Olikin ihanaa kun nää tuntemukset oli pari viikkoa kokonaan poissa. Yritän luottaa siihen, että on vaan taas jotain kohdun kasvukipuja mutta vähän pelottaa kun on ollut sitä limaista vuotoakin pariin kertaan pyyhkiessä. Harkitsen jopa Panadolin ottamista pitkästä aikaa, koska ollaan menossa tänään illalla työkavereiden kanssa vielä suoraan toimistolta syömään ja balettia katsomaan.
Onko sulla menkkamaista jomotusta kohdun alueella vai sivuilla? Mulla kans samanlaista kipua ja neuvolassa on sanottu myös, että kohdun kasvukipuja. Välillä kohdun alueella ja välillä sivulla. Voi olla pitkäänkin poissa. huolestuttaa kaikki kivut, mutta yritän luottaa siihen että paikat vaan venyisi kun pieni kasvaa😕
 
Alkaa turhauttaa kun ei meinaa flunssa hellittää. Nyt jo viides päivä tätä köhimistä ja veto on pois. Ei helpota yhtään, että miehellä selvästi kiristyy hermo kun hänen on pitänyt nyt lenkittää koiraa ja käydä kaupassa yksinään. Yleensä jaetaan hommat aika tasan, mutta kun nyt en vaan pysty osallistumaan. Vähän pelottaa mitä tästä koko hommasta tulee sitten kun on vauva tässä lisänä. Silloin on molemmat väsyneitä ja hommat ei mee tasan samanlailla kuin ennen. Täytyisi varmaan vähän keskustella tästä. Vaikka perus miehenä ei se keskustelu yleensä etene tuon kanssa mihinkään. 😐
Onhan se ihan ymmärrettävää että sun pitää tuossa tilanteessa saada levätä! Toivottavasti saatte juteltua asioista. Täällä olisi samat keskustelut edessä, vähän huolestuttaa kotitöiden ja muun vastuun jakautuminen sitten tulevaisuudessa. Mutta kovasti yritän luottaa siihen että juttelemalla saadaan järjestymään molemmille toimiva ratkaisu. 😊
 
Onko sulla menkkamaista jomotusta kohdun alueella vai sivuilla? Mulla kans samanlaista kipua ja neuvolassa on sanottu myös, että kohdun kasvukipuja. Välillä kohdun alueella ja välillä sivulla. Voi olla pitkäänkin poissa. huolestuttaa kaikki kivut, mutta yritän luottaa siihen että paikat vaan venyisi kun pieni kasvaa😕
En oo oikein ees varma, tuntuu että tänään on ollut vaan koko alavatsa tasasesti tosi kipeä 😓 Mutta ainakaan ei oo mitään sellasta supistusmaista kipua, vaan tasaista jomotusta. Toki en tiedä miltä supistukset tuntuu joten sitäkin tullut pohdittua, että liittyykö tää kuitenkin myös niihin. Tosi inhottavaa ja uuvuttavaa jokatapauksessa! Kestän esimerkiksi tän kamalan väsymyksen ihan ok, mutta nää kivut stressaa itseä eniten.

Mietin, että kävisinkö huomenna aamusta siellä avoneuvolassa, että saisko siitä vähän mielenrauhaa jos voisi vielä kysellä terkalta. Vaikka eihän ne hoitajat mitään sisätutkimusta tietenkään tee. Sydänäänistä en oo huolissani kun ne löytyy nyt dopplerilla tosi hyvin, mutta ahdistaa paikkojen ennen aikainen kypsyminen.

Toki voihan nää olla myös joku kehon merkki siitä, että pitäisi levätä enemmän ja ottaa iisimmin, nyt on ollut niin paljon menoja.
 
Mun ei tarvitse kävellä, kuin yksi iso Prisma läpi, ni jo puristaa alavatsaa(kohtua?) koko loppuillan 🙉 Oon huomannu, etten tarvitse kovinkaan suurta rasitusta, niin ihan kuin masusta sanottais, että: "Otappas jooko vähän rauhallisemmin" 😅
 
Kovasti tsemppiä kaikille huolien kanssa ❤️ suurin osa tuntemuksista ja kipuiluista on onneksi ihan normaalia, tää raskaus on just siitä inhottavaa aikaa kun mitä vaan voi olla ja kaikki voi olla normaalia 🙈 noista pistävistä tuntemuksista joita esim. @Hannel_ kuvailit, sanoisin että varmaan ns. sukkapuikkokipuja, jotka tosiaan ne ainakin aika yleisiä ja niitä normaaleja… niitä tulee täällä ainakin suht. usein. Itsellä myös tuntuu usein lantion alueella tai vatsan sivuilla ns. repäisykipuja eli jos turhan äkkinäisesti liikahtaa tai nousee niin vähän niinkuin repii jostakin. Paikat venyy…

Mutta aina jos liikaa huolettaa niin soittoa neuvolaan, parempi niin kuin jäädä asian kanssa murehtimaan yksin.
 
Tää on kyllä hankalaa kun ei tiedä mikä kuuluu normaaliin ja mikä ei. Mut oman mielenrauhankin vuoksi kannattaa olla kyllä sit vaan neuvolaan yhteydessä, jos yhtään epäilyttää.

Mulla on noiden sivulle ja kohtuun tuntuvien vihlaisujen lisäksi emättimessä ja välillä ehkä peräsuolessakin tuikkivaa kipua, just kun sukkapuikolla tökkisi. Niistä olen neuvolassa sanonut, mutta ne on tulkittu myös liitoskivuiksi. Mua kans huolettaa, jos alkavatkin kypsyyttää kohdunkaulaa tms. kun tuntuvat ihan siltä😕 toki rakenneultrassa oli kohdunkaula normaali mut silti pelottaa. Välillä mietin, kävisikö vielä yksityisellä näiden kipujen vuoksi että saisiko paremmin mielenrauhaa.
 
Tää on kyllä hankalaa kun ei tiedä mikä kuuluu normaaliin ja mikä ei. Mut oman mielenrauhankin vuoksi kannattaa olla kyllä sit vaan neuvolaan yhteydessä, jos yhtään epäilyttää.

Mulla on noiden sivulle ja kohtuun tuntuvien vihlaisujen lisäksi emättimessä ja välillä ehkä peräsuolessakin tuikkivaa kipua, just kun sukkapuikolla tökkisi. Niistä olen neuvolassa sanonut, mutta ne on tulkittu myös liitoskivuiksi. Mua kans huolettaa, jos alkavatkin kypsyyttää kohdunkaulaa tms. kun tuntuvat ihan siltä😕 toki rakenneultrassa oli kohdunkaula normaali mut silti pelottaa. Välillä mietin, kävisikö vielä yksityisellä näiden kipujen vuoksi että saisiko paremmin mielenrauhaa.
Mullakin on ollut just tollaisia kipuja myös ja sellaista jomottavaa kipua myös peräsuolessa ajoittain! Kävin eilen siellä avoneuvolassa ja ei neuvolaterkka ollut kivuista mitenkään huolissaan, epäili just kohdun kasvukivuiksi ja liitoskivuiksi. Kyseli, että onko ollut supistuksia mutta enhän mä tiedä kun en tiiä miltä ne tuntuu 😅 Hän yritti kyllä selittää, että harjoitussupistuksissa vatsa kovettuu hetkeksi mutta kun mun mahassa nyt on kaikenlaisia kipuja ja tuntemuksia koko ajan, kun on vielä se ärtyvän suolen oireyhtymäkin, niin tosi vaikea itse tulkita mikä on mitäkin. Ja sanoi kyllä, että jos tuntuu että kivut yltyy aina rasituksen myötä, niin sit pitää levätä enemmän ja voi harkita myös saikulle jäämistä. Sydänäänet kuunneltiin ja kesti aika kauan löytää ne, vaikka kotona oonkin nyt löytänyt joka päivä. Tosi alhaalta kuuluivat edelleen, sekin huolestuttaa 😅 Mutta kuulemma ihan normaalia että osa hengailee edelleen tosi alhaalla.

Mäkin oon miettinyt yksityisellä käymistä ja luulen, että käydäänkin vielä yksityisellä ihan lääkärin ultrassa rv30 tienoilla.
 
Mulle on oikeasti tullut vähän yllärinä se miten kipujen ja vaivojen täyttämää jo tää raskauden eka puolisko on ollut, juttelin tästä eilen terapiassakin. Ei jotenkin ystäviltä oo tällaisesta ikinä kuullut, oma käsitys on ollut vaan se, että alkuraskaudessa on pahoinvointia ja sit lopussa tukala olo ja kipuja kun vatsa on jo niin iso 😅 Mutta omalla kohdalla tää ollut lähes viikottaista ja en vaan pysty nauttimaan raskaudesta kun koko ajan on jotain uusia kipuja tai tuntemuksia, joista stressaan ja kroppa ei tunnu omalta 🙈 Mutta ehkä se on sitten niin, että ajan kanssa nää kaikki vähitellen unohtuu? Myös siksi, että lopussa odottaa paras mahdollinen palkinto. Ja sit on valmis kokemaan tän kaiken uudestaan 😄
 
Takaisin
Top