Huolet ja murheet

Okei, kiitos vastauksista. Ehkä mä vaan panikoituessani muistin edellisten raskauksien vatsan kasvun väärin. :hilarious:
 
Huollettaako muita tämä koronavirus? Itse mielestäni suhtaudun järkevän rauhallisesti, ainoa mikä pelottaa on se, että hyvin vähän tuntuu olevan tutkimustietoa siitä miten virus vaikuttaa raskauteen ja vauvaan. Onko muilla enemmän tietoa? Itse olen perusterve siksi en hirveästi panikoi mutta tuleva pienokainen huolettaa miten hän pystyy "kypsymään" masussa jos pahimmassa tapauksessa virus iskeekin.
 
Mua huolettaa kyllä jonkin verran juuri sen takia, kun kukaan ei tiedä mitkä vaikutukset sillä olisi vai olisiko mitään... Tulisiko mahdollisesti keskenmeno, kehityshäiriöitä tms. Kotiinkaan ei voi täysin linnoittautua, joten yritettävä olla sen enempää ajattelematta asiaa...
 
Minua huolettaa nyt lähinnä se, että sairaaloiden kapasiteetti, laitteisto, hoitohenkilökunta ym menee koronaepidemian hoitoon. Kuinka nopeasti, ja onko tilanne ohi ennen omaa synnytystä.

Oletettavasti perusterveelle odottajalle taudin ei kai pitäisi olla paha, ja keskenmenoriski kasvanee vain jos sairastaa ekan kolmanneksen aikana. Mutta entä vastasyntynyt? Miten synnytys, onko henkilökuntaa, onko välineistöä ym ym kun korona jyllää.
 
Minua huolettaa koska mies on hoitajana isossa sairaalassa. On toki tottunut hoitamaan eristyspotilaita ja vaarallisempiakin tauteja mutta huolettaa kyllä. Toki mietin myös noita meidän isompia lapsia, jotka onneksi ovat perusterveitä.
 
Perusterveellä ei isompaa hätää, enemmänkin iäkkäät ja monisairaat vaarassa. Tänään Viiden jälkeen ohjelmassa oli paljon vastauksia katsojien kysymyksiin, varmaan katsomosta voi katsoa jälkikäteen.
 
Yhden tohtorin mielestä koronan kulku kestää 3-6kk ja epidemia sammuu hiljaa itsekseen kuten aiemmillekin on käynyt. Itse työskentelen hoitotyössä. Rauhallisin mielin olen ollut. Hyvällä käsihygienialla pääsee pitkälle Juuri luin myös, että Koronan tarttuvuus on heikompi kuin noroviruksen joten tämäkin puoltaa sitä, että jää lyhyeksi pandemiaksi.
 
Yhden tohtorin mielestä koronan kulku kestää 3-6kk ja epidemia sammuu hiljaa itsekseen kuten aiemmillekin on käynyt. Itse työskentelen hoitotyössä. Rauhallisin mielin olen ollut. Hyvällä käsihygienialla pääsee pitkälle Juuri luin myös, että Koronan tarttuvuus on heikompi kuin noroviruksen joten tämäkin puoltaa sitä, että jää lyhyeksi pandemiaksi.
Kyselit multa aikoja sitten missä olen töissä, laitoin sulle yksityisviestin siitä :)
 
Kyllä täytyy sanoa että huolettaa, eka kolmannes ei oo vielä lähelläkään loppua. Ja lähipiirissä kaksi yli 75-vuotiasta astmaatikkoa, joten heidän puolestaan myös. Etätöissä voi olla tarvittaessa, mutta en haluaisi vielä töissä kertoa raskaudesta, joten pitäisi perustella jotenkin muuten.
 
Mua huollettaa kyllä korona aika paljonkin juuri siksi kun olen raskaana. Taudin kestoa voi varmaan osittain laskea kiinan mukaan ilmotus tuli tammikuussa taudista ja nyt vasta tuli ilmotus että alkaa hiipumaan eli ainakin kolme neljä kuukautta on pahin piikki suomessa. Mä oon ottannut lapset kotiin pojat ei mene kerhoon ja tyttö on eskarista kotiopetuksessa nyt ainakin kuukauden ja tarvittaessa lisää. Itse olen hallitukseen pettynyt maailmalta näkee millaisesta taudist on kyse mutta ei toimita kunnolla. Mun hyvä ystävä asuu italiassa ja se koko maa on romahtamis pisteessä sairaalan päivystyksen on ihan kaaoksessa joutuvat valikoimaan ketä hoidetaan ketä ei jos ois raskaana ja alkais synnyttää mies ei pääse sairaalaan mukaan vaan joutuisi odottamaan ulkopuolella jne. Tätä kaikkea suomessa on edessä pääsiäiseen mennessä. En halua lietsoo paniikkia mutta hirvittää kyllä
 
Mun mielestä hallitus on toiminut hyvin ja kuunnelleet viranomaisia ja asiantuntijoita. En ole peloissani, kuten en ollut sikainfluenssa tai sars aikaan. Jos jokainen noudattaa ohjeita, välttää turhaa matkustelua, ym. Niin kyllä tästä selvittää. Tauti kuitenkin vaarallinen monisairaille ja iäkkäille.
 
Ja ikävä kyllä koronasta on tullut poliittinen kysymys. Oppositio paineistaa hallitusta ja lietsoo mielestäni pelkoa ja paniikkia.
 
Itse en pelkää sitä että sairastuisin koronaan, olen aika luottavainen että selviäisin siitä (samoin kuin mies ja lapsi) mutta pikkuhiljaa alkaa hirvittää ton talouspuolen kannalta.
Ilman mun töitä kyllä pärjätään, mutta miehen yritykselle voi aiheuttaa (ja on jo hiukan aiheuttanutkin) paljon ongelmia ja sitten ollaan lirissä jos homma pitkittyy :nailbiting:

Mutta eiköhän tästäkin taas jotenkin selvitä!
Toki teen parhaani että en itse olisi tautia levittämässä ja saadaan hoitopaikat riittämään niille jotka ne tarvitsee :)
 
Joo kyllä muakin enemmän huolestuttaa se että työt pysähtyy ja taloudelliset seuraukset tästä kaikesta.
 
Itse olen jotenkin niin täynnä koronaa, että huhhuh. Joka ikinen tuutti täynnä sitä. Ihmiset levittää hysteriaa ja keksii omia väitteitään, mitä vielä jotkut uskoo silmät pyöreinä. Tekisi mieli poistua somesta muutamaksi kuukaudeksi.
 
Itse olen jotenkin niin täynnä koronaa, että huhhuh. Joka ikinen tuutti täynnä sitä. Ihmiset levittää hysteriaa ja keksii omia väitteitään, mitä vielä jotkut uskoo silmät pyöreinä. Tekisi mieli poistua somesta muutamaksi kuukaudeksi.

Tuosta ”keksii omia väitteitään” tuli mieleen kun juuri tällä viikolla olin vieressä kuulemassa kun ryhmä ihmisiä keskusteli tästä koronasta. En osaa sanoa, mikä keskusteluista oli potaskaa ja mikä ei, mutta mielessäni kyllä ajattelin, että väärää tietoa ja kuulopuheita on kyllä varmaan liikkeellä valtavasti.
 
Nyt ihan käydystä keskustelusta poiketen, pian pyörähtää 12. viikko käytiin. Kauheen ristiriitainen olo: toisaalta onnellinen, että nyt ollaan päästy jo näin pitkälle ja toisaalta oon kauhuissani, että jos se pieni siellä onkin menehtynyt. Niskapoimu-ultraan vielä 1,5 viikkoa, millä hitolla tässä pystyy oottelemaan rauhassa?! :woot: Ja toisaalta taas, kohta olisi 1/3 ohitse ja niin ajateltuna tuntuu, että aika on lentänyt.
 
Takaisin
Top