Huolet ja murheet

Tästä oon kuullut että toimii hienosti jos kaikki on hyvin, mutta ongelmien kohdalla ei sitten niinkään :sad001 Esim kuulin että kun todettiin keskeytynyt keskenmeno niin ne tekevät sitten lähetteen käsin oys:iin ja siinä ajassa kestää kauan että pääsee toimenpiteeseen (siis varmaan kun ihan postissa menee). En sitten tiiä uskoisivatko esim
Tk:ss jos menisi sinne ulvomaan tilannetta (ettei kestä oksentaa kuollut sikiö mahassa) ja panisivat nopeammin lähetteen sieltä kun tilanne on kuitenkin todettu.

Joskus Oulun terveystalolla oli kuulemma semmonen kätilö, millä oli edukasta (ja hyvät laitteet), mutta ei ole enää siellä, enkä tiedä onko siirtynyt muualle. Se merioulun laite on kuulemma surkea, mut maksaa sivujen mukaan vain 70e ja ajaa varmasti asiansa sen suhteen että nähdään onko kaikki kunnossa.

Mulla on tuulimuna todettu ekalla kerralla perhe atressa ja tokalla kerralla kaunis odotus. Soitin sen jälkeen tk ja ne teki päivystyslähetteen ja menin samana päivänä vielä polille. Toki päivystyslähete on ns virheellisesti tehty, mutta ei kukaan valittanut kummallakaan kerralla
 
Meilläkin kätilö tekee lähetteet täällä on voitu huonosti - oksettaa, väsyttää. Mikään ruoka ei maittaisi. Ei edes herkut!!! neuvolassa käytiin viikolla. Kaikki hyvin ja hemoglobiini oli 150 kotidoppleria olen viritellyt ja lataillut.. aiemmissa raskauksissa kuulunut rv9->

Rv 8+2
 
Mä kävin Helsingin perhe artessa viime ke ja sain käsinkirjoitetun lähetteen. Ke soittelin päivystysavut ja oman synnärin monet numerot läpi ja sieltä kätilö kirjoitti puhelimessa lähetteen äitiyspoliklinikalle uskoi siis ihan sanaan ja sain lääkärille lääkkeellistä keskeytystä varten ajan jo pe. Eli siis pienen alkusäädön jälkeen meni hyvin nopeasti Kkm toteamisesta että sai ajan, vaikka ei kunnon lähetettä ollut.
 
Eilen siis sain suun kautta jonkun tabletin, en huomannut mitään vaikutusta. Tänään aikaisin aamulla 4kpl cytoteceja ja alkio tuli 3h päästä päästä ulos. Ihan norm menkkavuotoa muuten ja kivut samaa luokkaa. Ilman särkylääkettä pärjännyt helposti. Jotenkin liian helpolta kuulostaa ja kaikki mennyt hyvin. Toki tuo alkion näkeminen sai itkun aikaiseksi ja konkretisoitui se että raskaus on ohi.
 
Nyt alko ahdistaa, vaikka tiedänkin, et jokainen on yksilö. Huomenna pyörähtää 11:sta rv ja joka paikassa lukee, et kohtusi on nyt greipin kokoinen ja housut kiristää. Ei vaan mulla...
 
Joo mulla taas kaikki housut kiristää, vaikka en edelleenkään suostu ajattelemaan että mulla on SE. Mutta tämä kiristys on kyllä ihan leipää ja appelsiinimehua.
 
Valkovuoto näytti pyyhkiessä jotenkin oranssille. Vatsa on kipeä. Olen paniikissa :(
 
Mulla on kahtena iltana särkenyt alavatsaa. En millään muista onko tätä ollut muissa raskauksissa. Muilla?-
 
Mulla on alavatsa ollut sillain menkkamaisesti kipeä ja sillon kun ummettaa, niin alavatsa aristaa. Helpottaa kun vatsa toimii.
 
Mulla kyllä vatsa toimii, et ehkä ei siitä ole... Em yhtään muista millasia edellisissä raskauksissa on ollut kohdun kasvukivut...
 
Joo valitettavasti nyt yhdellä kerralla vuoto oli selkeän keltaruskeaa eli verta on mukana. Mietin nyt mitä teen. Pieniä tulehdusoireitakin on mutta pelottaa myös että onkohan alkava keskenmeno kyseessä.
 
Joo valitettavasti nyt yhdellä kerralla vuoto oli selkeän keltaruskeaa eli verta on mukana. Mietin nyt mitä teen. Pieniä tulehdusoireitakin on mutta pelottaa myös että onkohan alkava keskenmeno kyseessä.

Kannattais käydä tsekkauttaa ettei vaan oo mikään tulehdus. Ois hyvä hoitaa heti pois ettei vaan aiheuta mitään.
 
Missähän tämmöisenkin saa tarkistettua. TK:n kovakouraiset sisätutkimukset ahdistaa ja luulen että neuvolalääkäristä on turha edes haaveilla :(
 
Onko muilla ollut välillä haalean oranssia sävyä valkovuodossa?
Hyvin haalean oranssia, sillon kun valkovuoto on runsaampaaa. Limakalvot on herkillä, niin ajattelen että johtuu siitä. Sama kun nenästä ja ikenistä vuotaa verta herkemmin.
 
Mulla itseasiassa on nyt eka neuvola-aika 30min päästä, mutta en kyllä usko että sieltä saa ihan mitään apuja.
 
Takaisin
Top