Huolet ja murheet

Mietin kans että aika rohkeeta ultraajalta antaa veikkaus sukupuolesta tässä vaiheessa. :woot:
 
Kysyin että voiko arvata, sanoi ettei näillä viikoilla usein näy mutta katsotaan. Ensin näkyi uloke josta sanoi että voi näkyä myös tytöilläkin mutta sitten ulokkeen vierestä löytyi kaksi pientä Palleroa jolloin sanoi että no nyt viittaa kovasti poikaan! Toki edelleen pienellä varauksella. Sain vielä kotiin muistoksi kuvan kolmesta pallerosta kun tuota kuvaa katsoo niin ei kyllä jää epäilystäkään
 
Ja pikkuisella oli jalat sopivasti auki että pääsi kurkkaamaan miltä näyttää. Ilmeisesti kuitenkin aika harvinaista että katsovat. Esikoisesta eivät suostuneet edes veikkaamaan
 
Mä sain kuopuksesta nt-ultrassa varovaisen poikalupauksen. Ei siis varmaksi voinu sanoa ja painottikin sitä, mut poikaa veikkas. Ja oikein meni :) Harvinaistahan se on että kätilöt edes suostuu noilla viikoilla arvailemaan tai antamaan mielipidettään.
 
Me ei saatu viime kerralla edes loppumetreillä ultrassa tietää, että kumpi tulee. Vasta synnärillä selvis. Eihän sillä tavallaan mitään väliä ollut, mutta olen luonteeltani niin utelias, että haluaisin kaiken mahdollisen tiedon mahdollisimman aikaisin :joyful:
 
Sain kuvata miehelle 2 videota ultrassa ja kaikki oli hyvin pienokaisella :Heartred pieni poikalupauskin tuli :Heartred
Mahtavaa, onnea! Täytyy kysyä tuota kuvaamista ensi viikolla! Päivä päivältä enemmän jännittää, että voiko tuolla tosiaan olla jotain!
 
Me ei saatu viime kerralla edes loppumetreillä ultrassa tietää, että kumpi tulee. Vasta synnärillä selvis. Eihän sillä tavallaan mitään väliä ollut, mutta olen luonteeltani niin utelias, että haluaisin kaiken mahdollisen tiedon mahdollisimman aikaisin :joyful:

Meilläkin esikoinen piti aina jalkojaan ristissä ultratessa. Saatiin varovainen tyttöveikkaus, joka varmistui vasta hänen synnyttyään, vaikka ultriakin oli ainakin.neljä.
 
No nyt on hedelmöityshoidot lopetettu korpnan takia, koska "vaikutuksia sikiöön ei tiedetä" :nailbiting:
 
No nyt on hedelmöityshoidot lopetettu korpnan takia, koska "vaikutuksia sikiöön ei tiedetä" :nailbiting:

Luin myös ja kyllä hirvittää. Vaikka joidenkin tutkimuksien mukaan virus ei siirtyisi istukan kautta sikiöön niin onhan kova kuume, etenkin alkuraskaudessa riski. Lisäksi, miten hoitoon käytettävät lääkkeet vaikuttavat vauvaan, entä jos keuhkojen tila huononee, kärsiikö vauva hapenpuutteesta.
 
No nyt on hedelmöityshoidot lopetettu korpnan takia, koska "vaikutuksia sikiöön ei tiedetä" :nailbiting:
Tää on niin ristiriitaista, kun ollaan näin varovaisia, mutta silti thl on poistanut raskaanaolevat riskiryhmästä. Eikä todellisuudessa kukaan vielä tiedä, mitä vaikutuksia voi olla nimenomaan alkuraskaudessa, kun virus on vielä niin ”lyhytikäinen”. Yleisesti ottaen kuitenkin virustaudit ei ilmeisesti kuitenkaan tee hyvää raskausaikana? Näin muistelisin jostain lukeneeni.
 
Niinpä. Ja raskaana olevat ovat kuitenkin influenssan riskiryhmää. Ehkä tällä halutaan turvata työvoiman saatavuutta?
 
Sama käynyt mulla mielessä. Naisvaltaiset alat kuitenkin avainasemassa nyt töiden kannalta, esim. terveysala, varhaiskasvatus, yms.
 
Niinpä. Ja raskaana olevat ovat kuitenkin influenssan riskiryhmää. Ehkä tällä halutaan turvata työvoiman saatavuutta?

Ei kenenkään, odottajan eikä syntymättömän lapsen, terveyttä riskeerattaisi noin. Nuo arviot perustuu siihen tietoon, mitä tällä hetkellä muista maista on. Toistaiseksi data muista maista ei kerro, että korona olisi riski odottajalle tai sikiölle. Pari tapausta tiedetään, joissa korona on ilmeisesti synnytyksessä siirtynyt vauvaan. Jos tiedettäisiin, että korona on odottajalle riski, odottajat olisivat riskiryhmässä, vaikka kuinka tarvittaisiin työvoimaa. Vielä enemmän valtio tarvii itseasiassa muuten niitä syntyviä vauvoja...
 
Onko se normaalia että nt-ultrassa ei näkynyt munuaisia sikiöllä? Kätilö ei sanonut mitään mutta kannasta äsken sitten luin, että munuaiset eivät näkyneet?
 
Onko se normaalia että nt-ultrassa ei näkynyt munuaisia sikiöllä? Kätilö ei sanonut mitään mutta kannasta äsken sitten luin, että munuaiset eivät näkyneet?

Toivotaan, että on normaalia, koska mullakin lukee, että ei näy. :)
 
Tänään neuvolalääkäri ei meinannut millään löytää sikiön sykettä. Huomasin, että lääkärikin hieman ihmeissään. Mä menin ihan täysin paniikkiin, koska lääkäri etsi ja etsi eikä löytänyt. Onneksi vihdoin ikuisuudelta tuntuneen ajan jälkeen syke löytyi, mutta mä lähdin kotiin silti ihan itku silmässä, koska säikähdin niin pahoin. Itkettää ajatuskin siitä hetkestä, koska toi olisi mun pahin pelko ettei sykettä löydy. Neuvolassa syke löytynyt ihan heti ilman etsimistä ja sen takia pelottaakin hirveästi onko kaikki kunnossa..

Viikko 20 menossa. Ensi viikolla rakenneultra.
 
Takaisin
Top