Huolet ja murheet

Onko muilla ollut välillä haalean oranssia sävyä valkovuodossa?

On, melkein alusta saakka. Missään ultrassa en toki ole vielä käynyt, mut neuvolantädin mukaan ei ole mitään aihetta epäillä etteikö kaikki olis niinku pitääkin. Lisäks sellaista kevyttä menkkajomotusta on päivittäin, mutta vain hetkittäin, joitakin sekunteja kerrallaan.
 
Ei kuulunut neuvolassa sydänääniä, tulee vaalean keltaista/ ruskeaa limaa ja mahaan sattuu. Neuvolassa sanottiin että käyt sitten kuukauden päästä ultrassa...
 
No siis en oo yhtään yllättynyt. Pakko sanoa etten juuri kehdannut kyselläkään mitään kun arvasin ettei sieltä mitään apuja kuitenkaan saa. Ja kaipa nämä pitääkin kuitata niin että voi olla normaalia tai ei, aika näyttää.
 
Mulla on kahtena iltana särkenyt alavatsaa. En millään muista onko tätä ollut muissa raskauksissa. Muilla?-
Mulla on nyt jo pari viikkoa vatsaa särkenyt päivittäin ja kaikki kunnossa. Eli ainakin omalla kohdalla alan huolestumaan jos tuntemuksia ei ole :wink
 
Joo selvästi punertavampiakin limakokkareita on vuodossa, joten vähän ahdistaa seurata mihin tämä kääntyy. Yö pelottaa. Oon lasten kanssa taas keskenäni, mitä jos kovat kivut ja vuoto tulee silloin...
 
Kävin tänään mielenrauhaultrassa. Muuta ei selvinnyt kuin että sikiö eli ja vastasi mittaajan mukaan viikkoja 8+2 (oikeasti rv8+3). Ajattelin käyttää ainakin kaapista löytyvän flagyl emätinpuikkokuurin nyt, jos se vaikuttaisi tuohon tihkuvuotoon.
 
Mulla ultraaja sanoi 8+1 päivällä mitattuaan sikiön 8+0'ksi, että kyse on millin kymmennyksistä.
 
Joo tuo on varmasti ihan riittävän oikein, laite ei ollut mikään huippu. Mutta pienet jalan ja käden tyngät ja niiden värinä näkyi.
 
No nyt tuli verta. Aika matalaksi vetää mielen :sad001 Laitoin siteen ja kävin yli tunnin lenkillä, mutta side on ihme kyllä veretön. Ajattelin nyt seurailla tilannetta ja oloa jos huomenna sitten tulisikin lisää tai toivottavasti tietenkin ei. Vaikeaa olla stressaamatta, kun nieleskelee itkua samalla, mutta aika näyttää miten käy.
 
Viikko 8+3. Ensimmäinen neuvolakin on ensi viikolla. Tämä odottelu ja epätietoisuus on kyllä tuskaa :banghead:
 
Tuntuuko jo kaikilla muilla pidemmällä olevilla (mä 10+2) kohtu kädellä tunnustellessa? Tai onko maha kasvanut? Mua huolestuttaa ihan tosissaan, kun mulla ei tunnu, eikä maha ole muuttanut muotoaan mihinkään suuntaan... Painokaan ei ole noussut yhtään... Mun mielestä normaalisti edenneissä raskauksissa tässä vaiheessa on jo ollut pieni pömppis ja housut kiristänyt. Vielä pitäisi kaks viikkoa odottaa nt-ultraan.
 
Mä en tunne kyllä mitään erilaista. Ylä-/keskivatsa on kyllä turvonnut mutta alavatsalla en edes tiedä miten kohdun pitäisi tuntua. Pääsispä toiseen varhaisultraan... Tai pääsishän sinne jos pulittais 200e.
 
Tuntuuko jo kaikilla muilla pidemmällä olevilla (mä 10+2) kohtu kädellä tunnustellessa? Tai onko maha kasvanut? Mua huolestuttaa ihan tosissaan, kun mulla ei tunnu, eikä maha ole muuttanut muotoaan mihinkään suuntaan... Painokaan ei ole noussut yhtään... Mun mielestä normaalisti edenneissä raskauksissa tässä vaiheessa on jo ollut pieni pömppis ja housut kiristänyt. Vielä pitäisi kaks viikkoa odottaa nt-ultraan.

Juu ei tunnu niin mitään. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu kyllä. Eikä ole paino noussut (vielä). Oon kyllä oksennellutki ihan reippaasti mut silti, oon mä syönytki :joyful: Nyt jotain 10+4 ehkä.

Muistelen kyllä, et meni viime raskaudessakin aika pitkälle ennen kuin varsinainen kumpu alko näkyy. Toki mulla on ihan tarpeeksi painoa muutenkin, et paino sais noustakin vaan sen 5-9 kiloa. (Hah! Ihan sama viimeksi ja varmaan joku 16 tuli!). Yritän olla huolestumatta, koska oireita kuitenkin on. Lähinnä pahoinvointi.
 
Tuntuuko jo kaikilla muilla pidemmällä olevilla (mä 10+2) kohtu kädellä tunnustellessa? Tai onko maha kasvanut? Mua huolestuttaa ihan tosissaan, kun mulla ei tunnu, eikä maha ole muuttanut muotoaan mihinkään suuntaan... Painokaan ei ole noussut yhtään... Mun mielestä normaalisti edenneissä raskauksissa tässä vaiheessa on jo ollut pieni pömppis ja housut kiristänyt. Vielä pitäisi kaks viikkoa odottaa nt-ultraan.

Mulla nyt 10+3 enkä kyllä oikein kohtua tunne. Päivän mittaan maha turpoaa paljon, kun pahoinvoinnin takia pitää syödä liian usein. Mutta tuo turpoaminen on selvästi ylä- ja keskimahasta. Yhdessä Vau:n artikkelissa oli näin: "Kohtu nousee häpyliitoksen yläpuolelle 12. raskausviikon tietämillä, joten useimmat huomaavat vatsansa kasvun vasta tämän jälkeen. Selinmakuulla pienen kummun voi tuntea hieman aikaisemminkin."
 
Mulla 9+5 ja on tuntunu pieni kumpare varhaisista viikoista saakka. Toki nyt tuntee miten kohtu on kasvanu ja kädelle tuntuu isommalta, ja maatessa sen kumpareen näkeekin hyvin. En kuitenkaan koko aikaa tunne, yleensä aamulla ja päivisin koska iltaa kohti alkaa aina turvottaa enempi vähempi. Mut tämäkin on niin yksilöllistä :)
 
Takaisin
Top