Huolet ja murheet

Kuvaaminen on kielletty ainakin meidän sairaalassa. Näin itsekin tämän ymmärtäisin, et puoliso/tukihenkilö ei saa tulla mukaan. Ja itse täytyy olla täysin oireeton sinne mennessään.
 
Mäkin tulkitsisin niin, ettei ultraan voi ottaa puolisoa mukaan. Meillä nyt myös tilanne se, ettei voida nyt viedäkään lapsia hoitoon ultran ajaksi, sillä hoitajat ovat riskiryhmiin kuuluvia. Mies saa siis olla lasten kanssa sen aikaa. Tosi harmi, mutta ei voi mitään. Täytyy sopeutua vaan nyt uusiin tilanteisiin.
 
Auts, mä en edes tajunnut ajatella tota :banghead: mun keskittyminen meni jotenkin täysin noihin koulujen, varhaiskasvatuksen ja talouden asioihin, että tää jäi huomaamatta.. Tosi kurja on, jos mies ei pääse kaveriksi ultraan mukaan, se on kumminkin sellainen konkretisoiva juttu ja itsellä viime kerralla löydettiin se kkm, että olisin kaivannut tukea kyllä mukaan.

Mä yritin eilen käydä niissä verikokeissa, mutta se näytteenottaja oli sellainen höslä, että se sai musta ainoastaan 1,5 näytetuubia verta (7 piti saada) ja sattui ihan saakelisti :mad: en antanut kaivella toista käsivartta enää, kun siinä on jotain hermotusta päällä ja se vaivaa kuukausitolkulla, jos siitä mennään ottamaan mitään. Että parin päivän päästä sit uudelle yritykselle. Alkoi jo stressaamaan, kun tässä ei montaa päivää ole aikaa, että ne on pakko saada otettua asap.
 
Laitoin just Terveystalolle kyselyä (kun meillä nt ultra tehdään siellä) että saako puoliso tulla sinne mukaan.
 
Mä soitin ja kysyin. Toistaiseksi ei ole kielletty miehen (/puolison/tukihenkilön) mukaan tuloa (jos on terve). Sen verran vainoharhaisena anonymiteettini puolesta täällä yleisellä puolella olen, että en halua paljastaa kaupunkia. Mutta suosittelen kysymään jos ultra on lähipäivinä. :happy: Tilanne varmasti elää ja muuttuu ja tiedotetaan muutoksista.
 
Meillä on 2vk päästä treella terveystalolla np-ultra. Uskoisin että plso saa tulla mukaan jos on oireeton. En lähde kyllä soittelemaan mihinkään asiasta..
ihana nähdä taas pikkuinen tuolloin
Rv9+5
 
Mulla on nyt sitten kurkkukipee. En jaksa uskoa, että koronaa kuitenkaan, mut se ärsyttää, et jos ensi viikon tiistain ultra peruuntuu tämän takia...
 
Just mietin, että nyt jos tulisi kipeäksi ja joutuisi 2vkon karanteeniin, niin jäisikö nt-ultra sitten kokonaan tekemättä?
 
Mulla on jotenki taas ihan usko loppu tähän raskauteen. Muut dopleroi sydämen sykkeitä ja kuulemma jotkut tuntee jo (9+vkolla) liikkeitä. Ite lähinnä mietin miten selviän töissä tästä hirveästä tilanteesta kun just nyt ei voi mitenkään jäädä kotiin ja lapsetkin on vaan vietävä hoitoon. Ja vituttaa tämä päivittäinen oksentaminen :sad001 Siksipä tuin suomalaista pienyrittäjää ja varasin vielä yhden ultran sinne yksityiseen neuvolaan ens viikon perjantaille. Joudun kuitenkin menemään yksin siihen np-ultraan kesken kireimmän työpäivän. Jos vauva on kuollut niin mieluummin prosessoin sitä viikonlopun ja mietin miten järjestän työt että voin olla saikulla tässä tilanteessa, koska ens viikon jälkeen pitäis vähän (oma) työtilanne rauhoittua. Huomenna pitää mennä Tk:n labraan siihen seulakokeeseen. Laitanko hengityssuojan!?!
 
Mä mietin kans, et miten välttyis parhaiten tartunnoilta, kun joutuu mennä keskussairaalaan sinne ultraan...
 
Mulla on jotenki taas ihan usko loppu tähän raskauteen. Muut dopleroi sydämen sykkeitä ja kuulemma jotkut tuntee jo (9+vkolla) liikkeitä. Ite lähinnä mietin miten selviän töissä tästä hirveästä tilanteesta kun just nyt ei voi mitenkään jäädä kotiin ja lapsetkin on vaan vietävä hoitoon. Ja vituttaa tämä päivittäinen oksentaminen :sad001 Siksipä tuin suomalaista pienyrittäjää ja varasin vielä yhden ultran sinne yksityiseen neuvolaan ens viikon perjantaille. Joudun kuitenkin menemään yksin siihen np-ultraan kesken kireimmän työpäivän. Jos vauva on kuollut niin mieluummin prosessoin sitä viikonlopun ja mietin miten järjestän työt että voin olla saikulla tässä tilanteessa, koska ens viikon jälkeen pitäis vähän (oma) työtilanne rauhoittua. Huomenna pitää mennä Tk:n labraan siihen seulakokeeseen. Laitanko hengityssuojan!?!

Muilta osin en valitettavasti osaa mieltäsi rauhoittaa mutta se nyt on varmaa että näin alussa "liikkeet" on vaan suoliston kuplintaa (kyllä, tuntuu vähän kun joku potkis ja muljais kevyesti) ja doplerilla on todennäkösempää olla kuulematta kuin kuulla ääniä. Lisäksi on iso riski että kuulee kaikuja.
Ärsyttävää kun odotusajasta tehdään keskustelupalstoilla turhaan suorittamista ja kilpailua. :bored:

Toivottavasti perjantain ultra rauhoittaa mieltäsi taas vähäksi aikaa. :smiley-angelic003
 
Kuinkahan todennäköistä on, että kaatuminen aiheuttaisi jotain vauriota? En osannut varautua liukkauteen ja kaaduin suoraan pepulleni äsken...
 
Kuinkahan todennäköistä on, että kaatuminen aiheuttaisi jotain vauriota? En osannut varautua liukkauteen ja kaaduin suoraan pepulleni äsken...

En mä ois huolissani, sikiö on niin hyvässä suojassa siellä kohdussa vielä näillä viikoilla :) Mut ymmärrän että tietysti säikäyttää.
 
Sitä just kans mietin, et onkohan tässä vaiheessa myös istukan irtoamiselle pienempi riski kuin lopussa...
 
Ite en ois huolissani kaatumisista.
Esikoista odottaessa ratsastin työkseni ja putosin hevosen selästä 4kertaa ensimmäisen kolmanneksen aikana eikä ollut neuvolankaan mukaan vaarallista, ekan kolmanneksen jälkeen sitten lopetin :)

Mä rupeen vihdoin palaamaan elävien kirjoihin, hengästyn vielä helposti ja yskä vaivaa eli lepäilen kyllä edelleen melkein koko päivän.
 
Huolestuin eilen kun joskus n. 19.30 aikaan rupes tuntuu äkkinäisiä teräviä kipuja vähän vasemmalla puolella, ei ihan selkeesti vasemmalla vaan vähän keskiviivasta vasemmalle. Siis tosi kovia vihlaisuja. Niitä tuli illan kuluessa muutaman kerran, ja ihan levossa, siis joko seisoma-asennossa tai sohvalla löhötessä. Onko kellään ollut samanlaista? Saako julkiselle puolelle ultraa jos on kovia kipuja tai muuta huolta raskaudesta, rv 5+6? Kun eka neuvolakin vasta 8.4.
 
Huolestuin eilen kun joskus n. 19.30 aikaan rupes tuntuu äkkinäisiä teräviä kipuja vähän vasemmalla puolella, ei ihan selkeesti vasemmalla vaan vähän keskiviivasta vasemmalle. Siis tosi kovia vihlaisuja. Niitä tuli illan kuluessa muutaman kerran, ja ihan levossa, siis joko seisoma-asennossa tai sohvalla löhötessä. Onko kellään ollut samanlaista? Saako julkiselle puolelle ultraa jos on kovia kipuja tai muuta huolta raskaudesta, rv 5+6? Kun eka neuvolakin vasta 8.4.

Minulla ainakin on aika kovia kipuja välillä ollut, alkaen heti plussaamisen jälkeen. Vihlaisuja, viiltoja ikään kuin. Sekä seistessä että maatessa, erityisesti yöllä olen niihin saattanut herätä. Kahdessa ultrassa olen käynyt, 7+0 ja 8+6 ja kaikki on ollut kunnossa. Ei mitään ylimääräisiä vuotojakaan. Olen huomannut, että säännöllinen liikunta ja liiallisen istumisen välttäminen vähentää kipuja merkittävästi. Heti kun yksi viikko meni luennoilla istuen, oli kivut pahimmillaan, myös seistessä ja istuessa saattoi vihloa. Taitavat olla ihan harmittomia kipuja siitä, kun kohtu kasvaa, ellei ole mitään huolestuttavaa vuotoakaan? Toki vuotoakaan ei välttämättä tarvitse pelätä, sekään ei aina ole vaarallista.
 
Mulla ollut ja on välillä noita "repäisykipuja". En huolestunut kun ei ole jatkuvaa. Välillä tulee kun nousee seisomaan, venyttelee makuulla, ym.
 
Tänään kävin siinä toisessa ultrassa, jossa todettiin tuulimuna raskaus. Nyt odottelen naistentautienklinikalta soittoa ja aikaa tyhjennykseen :sad010kiitos tuestanne, tää poistuu nyt takavasemmalle. Onnea teille muille raskauksiin
 
Takaisin
Top