Huhtikuun juttelut!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja innna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minnuska: Mulla on kanssa pahempi pahoinvointi, ku esikoisesta. Kerran oon puhunu pöntölle norjaa, mut seki johtu siitä, et valvoin liian pitkään ni pääs "purkautumaan".. Mut pakko tosiaan syödä parin tunnin välein, muuten menee yli ja pelkään et taas saa juosta. Ja tällä kertaa tää pahoinvointi ei rajotu vaan iltaan, vaan on ihan koko päiväistä, tosin iltaa kohti paheneva.

Meriy: Oi, mäki haluun tollasta tietoa! Siis joo, oon itteki nähny enneunia sillon tällön, mut silti ois kiva, ku sais "varmalta" taholta kuulla. Mun enneunista ku ei tiiä ovatko käyneet toteen aina vaiko eikö. Omalta osaltani ovat käyneet.. mm. se ettei multa tullu tarpeeks rintamaitoo esikoiselle ja et esikoinen on tyttö. Mut vähänkö hienoa, jos sit saatte tytön :)

Minnuska, mä jo luulin joku aika sitten päässeeni pahoinvoinnista eroon mut EI... välillä saattaa olla yks tai kaks semmosta päivää välissä ettei juuri yökötä, muta sit se vaan tulee takas... :( tänään oon oksentanu kahesti, ja vaikka nyt illalla oon syöny oikeesti vähän väliä jotain niin heti kun on 10 min syömättä, alkaa sylkeä kertyä suuhun ja yököttää/oksettaa... ei auta mitään tommonen parin tunnin välein syöminen. Voi kunpa tää paha olo loppuis pian... huomenna pitäs käydä verokokeissa ja sehän se vasta on kivaa lähteä yökötellen ja oksennellen kävelemään 3km sairaalaan ja takasin... emoticon

Pahoinvoinnista kärsiville  suosittelen pahoinvointirannekkeita!
Tilasin ite sellaset ja on ollu nyt käytössä ympärivuorokauden! Eikä oo enää tarvinnu oksentamassa käydä. Ei mitkää hienot ole, mutta helpottaa kummasti. :D

Mä oon pettyny, ku ultra-aika onki vasta 4.5. vaikka luukin, et tämän kuun puolella on, ku yleensä täällä tehdään ennen 11+6 tuo eka ultra. Mulla on tuolloin jo 13+5 (kierron mukaan, jota ne vielä käyttää ja varhaisultran mukaan 12+3). No odottamistahan tämä on :)
Ilmeisesti siksi myöhemmin, ku ei osallistuta seulontoihin ja sit oon varhaisultrassa käynyt, joten tiedetään, että siellä joku on. Ajankohta vaan hankaloittaa miehen mukaan tulemista, kun hän on tuolloin luultavasti jo 400 kilsan päässä töissä (nyt olisi helpompi tulla parin sadan kilsan päästä).

Edelleen oon väsynyt ja pahoinvoiva. Mitään en saa kotona tehtyä.. Viikko meni ilman oksennuksia ja sitten viime vkolla piti töissä oksentaa aamupäivän aikana viis kertaa.. Harvat ruuat on semmosia mitä tekee mieli syödä, mut pakkohan se on jotain yrittää syödäki.

HEIPPA KAIKILLE! Taas on maanantai ja nyt sitten elellään jo viikkoa 12!!! :) Huomenna se kauan odotettu ultra, jännittää niin pirusti!! Pitäkäähän peukkuja et kaikki on hyvin! :))

Heh, huomasin just että olin kirjoittanut edelliseen viestiin "huomenna pitäs käydä VEROkokeissa..." emoticon verikokeissa siis kävin... ja onneks olin varannu ajan, nimittäin siellä oli aula täynnä porukkaa odottamassa ja muuten ois saanu varmaan pari tuntia siellä odotella.
Jon, tsemppiä hirveesti ultraan! Varmasti on odottamisen arvoista nähdä vihdoin teidän pikkunen... mä pidän sulle peukkuja täällä! emoticon

Minä pääsen ultraan vasta ensiviikon keskiviikkona. Kovin mielelläni menisin vaikka heti emoticon

Purri: Kovasti täällä nyt jännitellään tuleeko tyttö, niin kuin mummi lupaili. Mieheni toivoo pientä prinsessaa, jota sitten hemmotella ja pukea röyhelöihin ^^'

Mua nyt vähän ihmetyttää kun ei oo tullu vieläkään kutsua ekaan ultraan :(

En sitten tiedä voisko se olla että huomenna kun mulla on sisätautilääkärin vastaanotto naistenklinikalla että se kattelis mahaan samalla ja se laskettais sitten. Pitääpi udella huomenna tyhmiä kun menee. Pitäis suunnilleen viikon päästä alkaa olemaan se ultra kuitenkin.

Mites te muut naistenklinikalle menijät ootteko saanu kutsua ultraan millä viikolla ja kuinka paljon aikasemmin tullu kutsu kotiin?

Heippa kaikille!

Meillä olis keskiviikkona ensimmäinen neuvola (hassua et me ollaan menossa vasta ekaan neuvolaan kun toiset on jo ultranki käyneet :D) ja sitten ehkä saadaan jo ultraankin varailla aikaa. En tiedä...vähän epäilyttää onko siellä ketään ainakaan hengissä. Oireet on vähentyneet reippaasti, etovaa oloa on ilmassa jos ei muista syödä mut siinä kaikki. Pahoinvointikin siis tällä hetkellä paljon lievempää kuin esikoisen kanssa. Et pikkasen epävarma fiilis on takaraivossa...

Esikoinen pääsee vaarille hoitoon mun neuvolan ajaksi. Voi olla outoa mennä sinne ilman poitsua :D Lisää positiivista on se että esikoisen 1,5v neuvola on sitten jo samalla kuin mä käyn nyt äitiysneuvolat ja juniorilla sitten marraskuusta eteenpäin.

Mimmu mullakin on oireet vähentyny aika reippaasti, vähän vaan turvottelee mutta ei tietoakaan huonosta olosta. Kuitenkin vähän huojensi kuulla sillon neuvolassa sydänäänet :)

Täälläkin oireiden puute aiheuttaa päänvaivaa, mutta onneksi TÄNÄÄN saa varmistuksen siitä onko siellä kaikki hyvin! o/ nyt pitäs vielä yrittää ennen sitä mennä töihin, saa nähdä kuinka ajatukset pysyvät kasassa 12 asti! Jännäääääää!!! Elämäni ensimmäinen ultra, hui!

Voihan paha olo. Öklötystä 24/7 all day, every day.

Jon ja Ruutu: peukut täältä, mulla kans huomenna eka ultra, apua =)

Inxu: Helsingin naistenklinikalle oon kanssa menossa ja mä soittelin sinne viime viikolla keskiviikkona kun kutsua ei ollu kuulunut että missäköhän kohtaa jonossa mahdan mennä. Sanoivat että keskiviikkona aika ja että sieltä ne kutsut lähtee viime tipassa. Pari päivää ennen tulee postissa. Työkalenterit saa siis järkkää uusiks aika pienellä varoituksella jos ei ärsyttävästi soittele sinne etukäteen =P Samassa kutsussa saa siitten ajan jo kakkos ultraankin, jee =)

Niin on kaikki eri vaihessa, kun jotku menee tai on jo käyny ekasa ultrasa ja meillä, joilla on loppukuusta la, onki vielä monta viikkoa ootettavaa.. :)

Vaikka nyt on vasta rv 8+3, niin aiottiin pääsiäisenä kertoa tuleville isovanhemmille ja mun sisaruksille, eli tulevalle tädille ja enolle (miehellä ei ookkaan sisaruksia), että marraskuusa sitte ootellaan pienokaista syntyväksi! emoticon  Pidetään kuitenki niin, että ei saa muille kertoa ennen ku ollaan käyty siinä ekasa ultrasa 10.5. Eli sitte saa vannottaa niitä aika lailla.. No, mun perheellä ei varmaan hirveitä vaikeuksia oo, kun en usko, että hirveen innoissaan ovat, mutta miehen vanhemmisa on varmasti pitelemistä :) Mun perhe on mulle tosi tärkeä ja mieski sano, että kyllä ne varmasti ilahtuu, mutta tiiän, että siitä tulee sanomista, kun mulla on vielä opinnot kesken yliopistolla.. Mutta en halunnu oottaa enää. Kerkiän kyllä tehä ne sitte äitiysloman jälkeen ja täytän kuitenki jo 26 vuotta.. En halua olla "vanha äiti". Mies oli ajatellu ihan samaa, niin päätettiin sitte näin, enkä kyllä oo katunu tähän mennesä, että päätettiin yrittää. Oon kuitenki töisä opiskelujen ohessa, että ei niin suurta rahaongelmaa pitäs olla. Mutta tosiaan saa nähä, mikä reaktio sieltä sitte tulee.. Ootteko muut vielä kertonu omille vanhemmille? Miten on reagoitu?

Inxu ja mama-J: Mä oon kans menossa Helsingin NKL:lle ja mulle kyllä tuli ultra-ajat kutsuna postitse jo vissiin puolitoista-kaks viikkoa sitte. Kävin siis neuvolassa tämän uuden raskauden kanssa 4.4. ja samalla viikolla tuli ultra-ajat. Ja siis siinähän on tosiaan molemmat, tää np-ultra (2.5.)ja sit rakenneultra aika (23.6.). Asun nyt Espoossa, eli sieltä ainaki neuvolatäti laitto näköjään pyynnön heti eteenpäin

Esikoisen kans meni viime keväänä mun mielestä ihan samalla lailla ja silloin asuin Helsingin Herttoniemessä. Eli en tiedä onko neuvolalla jotain vaikutusta asiaan... Mulla on ainakin toimineet hyvin ja ajat tulleet hyvissä ajoin.

Shiny85: Kuten jo aiemminkin taisin mainita, niin me ootetaan sinne ekaan ultraan asti ennen kuin kerrotaan kellekään. Sittenkin lähinnä varmaan mun vanhemmille ja siskolle ja miehen perheelle. Kaikki muut saa sitten nähdä kun näkevät :).
Saattaa olla, että mun isältä tulee jotain valitusta asiasta, kun meillähän on siis esikoinenkin vasta vajaa 5kk ja mulla on kans yliopisto-opinnot kesken. Mulla kyllä on jo yks tutkinto amkista alla, eli ammatti on olemassa, mutta kun pitäis noi maisterin opinnotkin saattaa johonki kuntoon... Katotaan miten tässä taas asioita hoidetaan. En oo itekään mikään ihan lapsi enää, kun oon jo 32v, eli en ihan omastakaan puolestani halua kauheen kauaa odotella lasten tekemisen kanssa... tässähän loppuu muuten aika kesken, varsinkin, kun oon aina halunnu 5 lasta!! :)

Ja te onnelliset, joilla ei juuri oireita ole: OLKAA ILOISIA!!! Ei kellään kuitenkaan varmaan oo menkat alkaneet, eikä muutakaan verenvuotoa kovasti ollut? Eli todennäköisesti kaikki on siis just niin kuin pitääkin. Iloitkaa siis siitä, ettei tarvitse pönttöä halailla tai muuten lusmuilla, kun ei energia riitä!! Mulla ainakin on NIIN väsy ja nälkä jatkuvasti, että en kyllä oikein käsitä, miten kukaan ei vielä oo keksiny, että oon uudestaan raskaana!! ;)

On ne aivot ilmeisesti ruvenneet jo raskauden vaikutuksesta pienenemään. Istuin juuri tietokoneen ääreen ja jalka kopsahti keskusyksikköön joka on tuossa lattialla. Kuiskasin sitten keskusyksikölle anteeksipyynnön. Ja vielä englanniksi (ilmeisesti se ei ymmärrä suomea). Eli kuiskasin että "Sorry!" Oikeesti tuntuu siltä että ei tää ihan normaalia ole. emoticon

nii moniha teistä kävi varhaisultrassa josta joutu maksamaan. ja muutamalla muusta syystä.Ite tulen pääsemään ultraan tietty useammin ku ne vahtii nyt tätä raskausdiabetestä. Mut sekin on taas vähä lääkäristä kii et kuinka usein näin alussa seurataan mutta varmasti tulee 20 viikon jälkeen taas 2-3viikon välein kuten edellisessä. vahtiivat siis että ei kasva liian isoksi ja että o kaikki hyvin lapsella ku kuitenkin ne sokerit heittelee mulla.

Hassua jos valittelevat ja sanovat teidän opiskeluiden takia asiaan jotakin. Jokainen kyllä itse tietää millon on paras ajan kohta elämään ne lapset oli koulut kesken tai ei, varsinkin jos on lapsi kovasti toivottu. Sillon siihen ei ole muilla nokan koputtamista. Meillä tiedän että kummankin porukat o vaa innoissaan. sisko ainakin hyppi riemusta ku vähä jäin sille kiinni tästä.Eikä meidän perhees oo siitäkää mollattu jos o koulu kesken. Siskolla oli vain lukio käyty ja muista kouluista ei kerennä saada tutkintoo ku kolme lasta teki ja niiden jälkeen vasta lähti koulun käymään. Veljen tyttö lähtee vasta nyt lukemaan viimestä vuotta kahden lapsen saannin jälkeen kun ekan sai 2009 ja on -89 syntyny.Veli poika oli vaa enemmä shokissa siitä että Onko hän jo nii vanha että lapsenlapsia tulee :P

Täällä on alkanut tulemaan tuhotonta mahan turvotusta varsinkin töissä ollessa ku yötyötä teen. Oli tuskaa la-su välinen yö ku masu oli kaksin kertanen iso pallo ja kaikki paino ja ahisti ja kuralla oli ja sitten vielä närästi ja näiden johdosta sitten tuli mulle älytön paha olo. Mut jotenkin sitä vaan selvis töistä, kotona ei ole niin hirveitä turvotuksia mutta on kuitenkin. nestettä pitäs juoda paljon mutta ku ei saa menee alas ku 1dl ja sen jälkeen tuntuu kuin olis kolme litraa kerralla vetäny. Huono olo nostaa päätään aika ajoin ilman masu oireita ja väsymys on ylitsepääsemättömän tuntusta ja voi luoja tuota vessan kulutusta, 30min-1h välein saa koko ajan rampata kusella.

Tuntuu todella kummalliselta lukea täältä, että toiset ravaa vessassa jatkuvasti, yölläkin. Itse käyn vessassa 5-6 kertaa vuorokaudessa, ja tosiaan yöllä en herää vessaan kertaakaan.

Me ollaan tästä raskaudesta jo kerrottu meidän molempien sisaruksille, vanhemmille ja isovanhemmille. Hyvin kaikki uutisen ottivat.

Musta tuntuu, että mulla on ennemminki hidastunu aineenvaihdunta. Tai sitte vaan tulee syötyä ja juotua vähemmän ni ei oo mitä tulla ulos niin usein..

Mä oon kertonu parille kaverille raskaudesta, sitte miehen yks sisko ja veli tietää, töissä tietävät mun pahoinvoinnin takia. Kovasti tekis mieli kertoa perheille, kun miehen sisko tulee pitemmän matkan päästä käymään pääsiäisenä, mutta kyllä me on sovittu, että kerrotaan vasta ultran jälkeen (vaikka kävin varhaisultrassa ja pahoinvointi ei oo hellittäny, mut koskaan kun ei voi olla varma). Kummanki vanhemmille tämä on ensimmäinen lapsenlapsi joten varmasti ovat tohkeissaan (ja asiasta kuulee varmasti koko suku sekunnin sisällä, kun kerromme ;) Appiukko on vihjaillut jo odottelevansa lapsenlapsia ja miehen vanhemmat sisarukset eivät varmaankaan lapsia tee, jos en ihan väärässä ole ja olemmehan me jo mieheni kanssa olleet reilun 8 vuotta yhdessä, että tuskin tämä kenellekään ylltyksenä tulee :)

Joko olette tutustuneet uuteen äitiyspakkaukseen? Minusta se oli vähän pliisu, mieluummin olisin ottanut edellisvuotisen, jota jo kaverin luona livenä hiplailin. Mutta on siinä niin paljon tarpeellista ensikertalaiselle, että tottakai sen otamme.

Noniiiiiin! Nyt on pikkuinen nähty livenä! Täällä la siirty 11 päivää eteenpäin ja uus ultra kahen viikon päähän :) jotain tällästä epäilin. Mutta kaikki siis hyvin, sydän sykki niin reippaasti! :))

Takaisin