Huhtikuun juttelut!

sielä se meidän pikku kirppunen oli se oli kun joku duracel pupu kun pyöri just kun oltiin saamassa mittoja ottamaan niin päätti pyörähtää ihan toisin päin :D kuvia näkee ultrakuva sivulla emoticon
 
Hieno juttu, Sanna että kaikki oli hyvin ja pääsit näkemään teidän pikkuisen. :) Itse en malttaisi millään odottaa huomiseen! Jännittää taas ihan kamalasti.

Eilen tuli sitten täyteen 12vkoa. Tuntuu kyllä ihan epätodelliselle miten nopeasti aika lopulta kuitenkin menee. Nyt sitä voisi ehkä pikkuhiljaa uskaltautua jakamaan tätä iloista uutista tuttavien ja sukulaisten kanssa. Viikon meinaan kyllä vielä malttaa olla, kun mielestäni on kiva että meidän äidit ovat ensimmäiset jotka saavat tietää ja heille on äitienpäiväylläri suunniteltuna. :)

Tekisi kamalasti mieli ostella tai ainakin hypistellä jo kaikkea vauvatavaroita. Vähän sietää kyllä alkaakin jo pohtia käytännön asioita, kun epätoivoisesti olen yrittänyt miettiä mihin kummaan me täällä kaksiossamme sijoitetaan sänky, hoitopöytä ym... Isompaa asuntoa ollaan kyllä katseltu, mutta saa nyt nähdä miten käy.
 
Täälläkin odotetaan malttamattomana huomista ultraa! Kunpa kaikki olisi hyvin ja pikkunen ois lähteny kasvamaan... viime yönä näin unta että seikkailin sairaalan käytävillä ja etsin synnytyssalia enkä millään meinannu löytää... sitten yksi nirppanokkainen siivooja lähti mun kans sitä ettimään ja osoittautuikin ihan mukavaksi ihmiseksi. Sitten näin muka vierestä, kun synnytin alakautta ja kun kätilö nosti vauvan mun eteen niin se oli poika ja semmonen 2-vuotiaan kokonen. emoticon  Sanoin että "onpa iso poika" ja kätilö vaan että "jaa, onko se nyt sitten normaalia isompi... en minä vaan tiedä". Sitten puin hänet ja laitoin turvakaukaloon, johon hän nukahti, ja sitten lähdin taas harhailemaan sairaalan käytäville etsien ulospääsyä.
Että semmosta tällä kertaa...
Pampula, jos on tilasta puutetta, niin ei välttämättä kannata hankkia hoitopöytää, vaan esim. hoitotaso tai sitten ihan vaan hoitoalusta, jota voi pitää esim. pyykkikoneen päällä tai sängyllä. Meillä kun ei ole tarkoitus tämän vauvan jälkeen saada enää lisää lapsia, niin meille tuo hoitopöytä olisi ainakin melko turha ostos, kun ei sitä kauaa tarvi eikä sille ole muuta käyttötarkoitusta. Vauvan vaatteille ajateltiin raivata tilaa kaappiin, ja pitää kattoo saisko kylppäriin hommattua jonkun telineen tms. jossa sitten vaippoja ja muita säilyttäs. Yritetään välttää ostamasta kaikkea turhaa ensinnäkin rahanmenon takia ja toiseksi sen takia, että niille tavaroille pitää mahdollisesti löytyä joku säilytyspaikka sittenkin, kun niitä ei enää tarvi (ellei sitten oo jotakuta kelle antaa/myydä).
Viime vuonna muutettiin ekaan omaan asuntoon ja ajateltiin, että nyt on tilaa  kun meitä on 3 ihmistä ja tää asunto on kuitenkin neliö. Nyt on yks huone ollu tietokone-, jumppa- ja pyykinkuivaushuoneena, mutta siitähän sitten pitäs ajan myötä tehdä vauvalle oma huone (ei nyt vielä, mutta vuoden, parin päästä). Että eipä sitä tilaa niin ruhtinaallisesti sitten enää olekaan :) Just näiden tilaongelmien takia on itekin tullu mietittyä että mitä nyt tosissaan tarvii ja ehdottomasti haluaa ostaa vauvan tultua. Meillä on ostoslistalla keinutuoli :) Ei tarvi sitten kannella ja heijata jos "opettas" siinä keinutuolissa nukahtamaan... olohuoneessa onneksi on vielä sille tilaa. Mulla on käsien kanssa ongelmaa, joten en pystyis vauvaa muutenkaan paljon kantelemaan.
Käynpä huomenna ilmottamassa miten ultrassa meni, onnea jo hyviä uutisia saaneille ja erityisesti niille joilla on ultra vielä edessäpäin! emoticon
 
Onnea Sanna89 ! :) kyllä se on niin ihana tunne nähdä se oma pieni masussa asustamassa<3 Huomenna olisi täälläkin ultra edessä, jännittäää! 
 
Tääläkin np-ultra takana, oli jotenkin mukavampi käydä sielä kun tuola Tayssin kontrolleissa.. Terkka oli ihana, ja kerto niin paljon pikkuisesta, joka heilutteli ja liikku niin mahottomasti. Kaikki oli ihan kunnossa toisella, kaikesta huolimatta. Toisen jäänteitä näkyi vieläkin, mutta sanoi että määrä on aika vähäinen ja että se toinen on turvassa omassa pussukassaan. Voi kumpa ne kaikki loputkin jäänteet tulisi nyt pois, niin ei olisi sitä tulehdus riskiä, mutta hetki kerrallaan. Ens keskiviikkona Tayssiin kontrolliin ja sit taas jatkoja uudelleen.
Laskettu ei muuttunut menkkojen ja ultran heitto oli 4 pvä, niin eivä muuttaneet sitä.
23.6 on sitten rakenneultra!! Kyllä tää aika menee nopeesti ja jotenkin, kun ei voi elää tässä tilanteessa kun kontrollista seuraavaan ja aina toivoo että pieni on ees hengissä.
Mitään hankintoja ja suunnitelmia ja ostoksia en uskalla vielä aikoihin tehdä.. ehkä sitten kun tilanne sallii hieman hengähtää.
Mutta tsemppiä kaikille kuhunkin omaan vaiheeseen, on tää niin ihanaa aikaa!! <3
 
np ultra takana ja sain nukuttuakin sen jälkeen vähän niin josko sitä jaksais taas ens yön juosta :) Kaikki oli pikku kakkosella kunnossa, pää-perä mittaa tuli 63 kun 67 olis ollu yläraja että ei oltais päästy siihen down tutkimukseen, eli hilkulle meni. mittojen mukaan ollaan siis 12+3/4 mutta pidettiin toi kuukautisten perusteella laskettu eli tänää 12+0 koska vaan kolmen päivän ero. Niskaturvotusta löyty 1,3 ja huomena aamulla käyn verikokeissa, mutta toi lukuhan viittaa jo itsessään että mitään ei olis kun se rajahan on 3. Kovasti masukki olis halunnu vaan nukkua, joutu kätilö tökkimään mahanpäältä vähän liikettä asukkaaseen, vähän aikaa aina jaksoi potkiskella ja sit nukahdettiin uudestaan xD Kuvia kotiin ukolle tuotavaksi saatiin kolme josta yhdessä näkee hienosti säären molemmat luut ja reisiluun. Muutenkin kaikki rakenteet vastas hyvin sikiön kokoa :) Kesäkuun 21. on sitten toinen ultra.
 
Mulla on ollu tänään melko kiukuton päivä! IHANAA! Mutta tiedän että viikoloppu menee varmasti kiukutellessa, koska tuo toinen osapuoli juhlii varmasti vappua railakkaasti ja minulle on tullut suuri pelko, että jotain tapahtuu kun täytyy vetää sellaset kännit päälle ettei mistään mitään tajua. :D

Mulla oli ti toi np ultra. Näkee pikkusen siis toista kertaa. Jotenkin rupesi eilen pelottaa et mitä jos se pikkunen ei ollutkaan vaan viimeksi kasvanut niinku kuulu ja nyt sitten edelleen saman kokonen kun mennään kurkkaamaan. :/ Niiiin ärsyttäviä ajatuksia koko ajan. Miks ei vois vaan nauttia tästä hetkestä?!?!?

 
Zaana: Joo, olen miettynyt kanssa sitä että varmaan järkevämpi/ehkä ainoa mahdollinen ratkaisu on hommata jonkinlainen siirrettävä hoitotaso tai -alusta. Onhan tässä vielä aikaa suunnitella ja hössöttää. :)

Tänään oli jälleen neuvolakäynti ja ihanaiset sydänäänet saatiin kuuluville.emoticon Nyt ei se huominen ultrakaan pelota niin paljoa kun kuuli että pieni on siellä voimissaan. Toki se mittaustulos hiukan jännittää, mutta parempi varmaan ettei etukäteen sitä murehdi.
 
5tunnin päästä ultra, jännittää ihan kauheesti, pelottaa et ei oo pieni hengissä kun viimeks käyny ultrassa silloin 6+5.. tämä siis tosiaan 4 raskaus, joista kaksi päättynyt keskenmenoon, toivottavasti nyt ei ole käyny niin!
 
Hauskaa Vappua itse kullekin!

Oon ollu tosi laiska kirjottelemaan mitään, ku tuntuu et toi mun esikoinen pyrkii koko aika roikkuu polvissa, kun neiti haluaa alkaa kävelemään... Ja sit toinen syyni on se, että vasta ens viikolla np-ultra ja sillon vasta saan vähän parempaa tietoa, että minkäs ikänen katkis masussa asustaapi. Ja nytki tuntuu et aivot lyö tyhjää, vaikka piti ihan kommentoida teiä juttuja.. ARGH!!!!!

Meriy: Sano apelles et "Ei kiinnosta", jos se alkaa jotai mussuttamaan. Tai pitäiskö sanoa KUN alkaa...??.... Inhottavaa kyllä tollanen tilanne enkä vois kuvitellakaan ittelleni tollasta.. No mun appeni on kyllä kuollu, että jo senki puolesta. Mut eipä onneks oo suvussa ketään joka tollee käyttäytyis. Menisin varmaa lainaamaan äitini marmorikaulinta ja kalauttaisin päähä pari kertaa.. Mut yritä kestää!! Toivottavasti pääset eroon mahdollisimman pian!
 
NT-ultra onnellisesti takanapäin. Voi että sentään... :) Ei ollut pikkusella hätiämitiä siellä. Oikein lokoisat oltavat tuntui olevan eikä millään olis halunnut kääntyä oikein päin mitattavaksi. Niinpä ultrattiin sitten lopulta ala kautta, jotta saatin hiukan parempi näkyvyys. Turvotus oli ihan normaalirajoissa. Verikoetuloksia sitten seuraavaksi odotellaan. Hieno oli nähdä pienen kasvaneen viime kerrasta reippaasti ja voivan hyvin.

Meriy, kuulostaapa ikävältä ihmiseltä tuo sinun appesi. Helppo sanoa täältä käsin, mutta yritä olla välittämättä. Uskon ettei se niin yksinkertaista ole, mutta turha toisaalta antaa tuollaisten ikävien ihmisten stressata itseään. Keskity nauttimaan raskaudesta ja vauvasta. Jos appesi ei ymmärrä kuinka hieno asia se on, niin sääli hänelle...

Oikein ihanaa ja hauskaa vappua kaikille! emoticon


 
Aamulla oli ultra... emoticon Siellähän se pulla köllötteli, kyljellään selkä meihin päin :D Sai se hoitaja sitä jonkun aikaa herätellä, sittenhän toukka rupeskin kovasti potkiskelemaan... miehelläkin tuli tippa linssiin, mikä on ERITTÄIN harvinaista. Niskaturvotus oli 1,1mm ja pullalla pituutta n.6cm, eli pari päivää tuli ikää lisää (12+0-> 12+2). LA ei siis muuttunut. Miehen kanssa oltiin melko varnoja, että siellä jalkovälissä jotain vilahti... mutta sepä selviää sitten seuraavassa ultrassa. Joka tapauksessa ihanaa tietää, että pienellä on asiat hyvin. Kun hoitaja ultrasi ja vauva potki aika lujasti, niin tunsin kyllä liikettä siellä mahassa, ja ne tuntu samalta kun tässä viikon aikana tuntemani pikku hipaisut. Eli kai se on mahdollista tuntea nuo liikkeet näinkin aikaisin... emoticon 
 
Kävin 2 viikkoa sitten verikokeissa, ja nyt tuloksia ei ollut tullutkaan tonne äippäpolille. No, sain tietää että toi paperi joka mun käskettiin neuvolassa antaa nimenomaan uä-tutkimuksen yhteydessä hoitajalle, oliskin pitäny antaa jo tuolloin 2 viikkoa sitten labrassa hoitajalle! No, neuvolassa meidät haastatteli opiskelija, eli oli varmaan ymmärtänyt jotain väärin. Siis tuota kromosomitutkimusta varten multa ei oltu otettu verta ollenkaan, ainoastaan niitä vasta-aineita varten. Ärsytti. No, kävin sitten uä:n päätteeksi vielä labrassa antamassa verikokeen, vaikka se nyt hieman myöhäistä onkin. Kai siitä voi kuitenkin saada jotain viitettä mahd. kromosomihäiriöistä.
Foolihappolisästä sen verran, että kuinka kauan aiotte käyttää sitä? Joskus aikaisemmin oltiin sitä mieltä, että sitä voi käyttää läpi raskauden, mutta tässä muutama viikko sitten luin jostain tutkimuksesta, jossa suositeltiin käyttämään VAIN 12. raskausviikkoon saakka. En kyllä nyt muista mitä seurauksia sillä sen käytöllä ensimmäisen kolmanneksen jälkeen oli ollut. Joka tapauksessa, mun pitäs varmaan ainakin jättää nyt nuo raskausmonivitamiinit pois, kun niissä on sitä foolihappoa.
 
Ihana kuulla että kaikki ovat saaneet ultrista hyviä uutisia!
Mä sain nyt ens viikon torstaille ajan ylimääräiseen ultraan. En tiedä miten päin tässä pitäis osata viikko odotella kun ei nytkään saa nukuttua kun huolestuttaa niin hirveästi. Toi oli varmaan vikatikki käydä sellaisella lääkärillä joka ei hommaa kunnolla osaa kun ei voi tietää mistä johtu ettei löytänyt mitään. Ärsyttää!

Mä ainakin söin koko edellisen raskauden läpi niitä monivitamiineja jotka sisälsi foolihappoa ja vedin niitä vielä 2kpl/päivä kun en pystynyt käyttämään maitotuotteita alkuraskaudesta ollenkaan kun tuli niin huono olo niistä. Ja ajattelin kyllä niitä syödä nytkin ihan vielä imetysaikanakin ellei sitten neuvolasta jotain uutta ohjetta tule.
 
Mimmu86, tsemppiä kovasti ensviikon torstain ultraan <3 Toivottavasti siellä on kaikki hyvin.

Mulla itselläni on np-ultra torstaina ja sinne pitäis jaksaa odotella, tiedän että tuolla mahassa ollaan hengissä kun välillä tulee semmoisia tuntemuksia että ihan kuin kupla poksahtais :) onneks pahoinvointia ei oo enään niin kauheesti :)
 
Vappuja kaikille! :)

Koita Meriy kestää! Ihme ukko! Mulla on ollu tänään niin menkkamaisia kipuja et välillä olen itekki "ajatellu" et taitaa menkat alkaa kunnes tajuun ettei ne toivottavasti ala nyt! Mä oon ruvennu näkemaan kans aivan kummia unia, nukun tosi levottomasti. Välillä kaikki on tosi ihanasti ja pieni lapsi on jo syntyny toisessa unessa taas juostaan niin maan perkeleesti karkuun jotakin...

Neljä yötä seuraavaan ultraan!! o/ Hei mille viikoille ootte saanu sen rakenneultran? :)
 
Täällä ultrassa käyty ja kaikki hyvin! :) oli ihana nähdä pieni asukki<3 laskettu aika koko ajan ollut 10.11, ei 11.päivä kuten neuvolassakin virheellisesti laskettu, muuten ei tuo muuttunut vaikka tyyppi olikin kooltaan 12+4, ei 12+1 :) niin onnellinen fiilis<3 
 
jon mulla oli edellisen raskauden aikana myös unia joissa juoksin jotain karkuun. En yhtään muista mitä mutta sen muistan että vastaan tuli ihan järkyttävä jyrkänne ja mietin siinä et hyppäänkö vai pysähdynkö. Päädyin hyppäämään. Unet muutenkin raskauden aikana oli ihan hirveän todentuntuisia. Sekä ne hyvät että huonot unet, mulla tosin niitä alkoi olla enemmän vasta viimeisellä kolmanneksella.

Kiitos Minnuska89 tosiaan toivon että olis ollu nyt vaan ultraajasta kiinni...
 
Luoja tässäkö pitäs nyt kaikkiin kysymyksiin muistaa vastata ku ootta iha hirveesti kirjottaneet.

Ratas asiat. Meil o jovi airit yhdistelmät mitkä ostin esikoiselle ja en ostaisi enää ikinä niitä, kun ne pistää rattaaksi niin että lapsella o kasvot meno suuntaan niin ne kippaa taaksepäin, joten haluan ehdottomasti heittoaisalliset seuraavalle.cragon matkarattaat on myös meillä jotka o hyvät spree merkkiset joiden valmistus loppu viime vuonna sitten. Kaverilta saan peräkanaa olevat matkarattaat, niin yritän niillä pärjätä.

Joo siis tois jne useammin synnyttäneet voivat tuntee liikkeitä yleisesti ottaen noin 12-13 lähtiin ja jotkut ehkä aikasemmin mutta lapsen ruumis ei oo kyl viel aikasemmin kehittyny nii paljoo että siitä tuntuisi muualle päin. Itellä ei oo ollu sellasii tuntemuksii mutta enne raskautta ja nyt raskautumisen jälkeen on noi VALEpotkut olleet läsnä.

Hieman tässä säikähin loppuviikon aikana ku rasituksessa ja kyykistelyssä rupes tuntumaan kohdun alueella kuin olisi kivi siellä. ELi eikai mulla taas ole ENNE AIKASII SUPISTELUJA kuten oli tytöstä. sillo se alka noin 15 viikolla niin että tajusin mut tais olla jo aikasemminkin. Tämä aiheutti mulle sen että jouduin jäämään saikulle töistä aika aikasiin ja sitten viimonen kuukaus oli eka rasitus ja nostelu kielto ja viimoset kolme viikkoa oli sitten lupa toimia normaalisti mutta eipä sitä oikei pystyny.

Sokereita olis pitäny seurata mutta empä oo musitanu. HIrveet närästykset tulleet kuvaan pahempana ja nälkä....jos en syö päivän aikana aamulla ja illalla ruisleipää nii mikää muukaa ruoka ei auta.

Turvotusta on joo mukana ja mietin jos kävis lymfaterapeutilla vähä apua siihen hakemassa.

Väsymys o ollu kyllä painavaa, varsinkin työpäivinä en oo voinu kuvitellaakkaa että ulkoilisin tai siivoisin vaa pakko ollu vaa maata ja levätä niin paljo ku tyttö on antanut periksi tässä asiassa että olen jaksanut sitten töissä olla.


Appiukko asiaan, jos tollasta tosiaan meininki lopettaisin kokonaan yhteyden pidon jos olis musta kyse..
Onneks omat appivanhemmat o ihania, melkei ku omat vanhemmat tai siis tuntuu siltä että ovat nii läheiset vaikka ei kuitenkaan mutta kuitenkin. Äitini on myös huippu. Isä onkin kuollut jo öö 15v sitten.

Jotai piti ja paljon tänne kirjottaa mutta empä muista ja jaksa jote menen kattomaan harry potteri leffoo ukon kainaloon.

Ainii ultra  maanantaina.
 
Mua on nyt mietityttäny tää tuleva kesätyö ja raskaus... Eli valmistun nyt keväällä lähihoitajaksi, ja oon menossa jo kolmatta kesää  kaupungin sairaalan vuodeosastolle... tää osasto on dementia osasto ja suurin osa potilaista on sänkypotilaita, työ on raskasta selälle vaikka ei raskaana olisikaan, mietin että kuinka tulen jaksamaan tätä työtä nyt varsinkin kun oon raskaana ja työt kestäisi syyskuuhun asti. Kuinka pystyn kulkemaan mahani kanssa ahtaissa huoneissa ja kyykkimään ja kääntelemään vuodepotilaita :S 

Onko kellään kokemuksia vuodeosasto hommasta raskaana ollessa?
 
Tenson.  En halua mitenkään pelotetlla koska Janika oi mulla normaalia ylempänä ja tästä syystä vaikutti mun hengitykseen ym aiksaisemmin mutta minä jouduin jäämään joskus viikolla 25 sairauslomalle. Olen siis myös lähihoitaja. Selässä ei juuri tuntunu mitään mutta se ahdistus. Odotan tässä vähän pelolla että saa nähä kauan nyt pystyn tekemään töitä =/
 
Takaisin
Top