Huhtikuun juttelut!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja innna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon ihmeissäni, ku normaalisti hermostun kotona melko pienistäkin asioista, niin nyt raskaana ollessa olen ollu hyvin rauhallinen ja tasainen :) Mitä nyt kyyneleet valuvat telkkaria katsoessa, jos siellä joku itkee tai näkyy jotain koskettavaa.

Me täällä masun kanssa sairastellaan nyt kolmatta päivää emoticon Kuumetta ei onneksi ole, mutta kaikki muut flunssan oireet kyllä. Aivan hirveä herätä aamuyöllä siihen, että pää on aivan sumussa ja heikottaa todella paljon. Vessareissut on yöaikaan seiniä pitkin kävelyä, kun meinaa jalat pettää alta. Para-hottia olen toisinaan pahimpaan olooni ottanut. Toivottavasti tämä ei enää kovin kauaa kestä.

Raskausoireita ei oikeastaan pientä etomista ja masunippailuja lukuunottamatta ole. Jotenkin vapauttavaa, kun ei tule enää voimakkaita pahoinvointikohtauksia emoticon Mieheni mukaan suhtaudun joihinkin asioihin hieman äreästi ja tiuskin. Olen kyllä parhaani mukaan yrittänyt pitää tunteeni kurissa, että vältytään turhilta yhteenotoilta. Pitää vaan koittaa muistaa, että kyllä se raskaus mieheenkin vaikuttaa ja jatkuvasti kiukutteleva nainen saa jossain vaiheessa vastaansa kiukuttelevan miehen.

Krepa88, Voimia! En osaa oikeen muuta sanoa. :(

Äitiyspakkauksesta: Me aika varmasti se otetaan. Katotaan nyt että millanen se on. Jos siinä ei niin kovin kivoja vaatteita ole niin ei oteta. Oon säästäny kaikki esikoisen vaateet niin niistä kyllä riittää. Tarvis enää yhtää mitää ostaa.

Bola-korusta: Meinasin sellasen jossain vaiheessa ostaa. Piti ostaa jo sillon kun tota esikoista ootin, mutta kun oli viikkoja jo niin paljon kun sen jostain bongasin että en sitte ostanukkaa.

Oireista: Mulla ei aluks ollu yhtää mitää. Nyt on huono olo tullu ja ihan kauhee väsymys. Pakko lääkärissä mainita asiasta kun sinne meen. Ei jaksais yhtään mitää tehä. :/ Ja masukin ollu kipee. Yleensä iltasin kun on rauhottunu ja käymässä nukkumaa niin alkaa vihlomaa.

Sukupuolesta: Kyllä varmaan aijotaan selvittää. Mutta mitään kalliimpaa ei aleta sen perusteella ostelemaa. Mun kaveri osti vaalenpunasen kehdon/pinnasängyn ku ultrassa sanottiiin että tyttö on tulossa, mutta kun synty niin poikahan se olikin. Meinasin parissa ultrassa kysellä että näkyykö kumpi ois ja jos kummallakin kerralla veikkaa samaa niin jos tyttö ois tulossa niin uskaltaudun ehkä varamaa kirppis pöydän ja myymään esikoisen poikamaisimmat pois. Ja jos poika on tulossa niin säästän tietysti. :D

Äitiyspakkauksesta: nyt on ainakin semmonen fiilis, ettei sitä otettaisi. Esikoinen tosiaan vasta melkein 7kk, ei ole itsekään vielä niitä kaikkia käyttänyt ja osan siirsin heti sivuun ennen käyttöä. Muutenkin noita vaatteita sen verran paljon ja aina tulee kumminkin lisää ostettu ja sillä 140e saa kyllä sitten ne loput tarvittavat jutut :)

Sukupuoli halutaan kyllä tietää, oon uskotellu itelleni et jos nyt tulis poika ni sitten joskus toivottavasti kun saa lisää lapsia, ei tarvisi kysyä sukupuolta kun olisi jo molemmille jotakin :D täällä on kyllä kaikki niin vaaleanpunaista että poikaa varten olisi kyllä aika paljon ostettavaa. Toisaalta olisi "helpompi", siis juuri näiden tavara- ja vaatehankintojen kannalta että tulisi toinen tyttö mutta kyllä poika olisi ihana<3 ihan on ristiriitaset fiilikset mutta pääsia on kumminkin että pikkuinen on terve :) ja jos ei ole niin ei voi sitten mitään :) 

Maanantaina olisi neuvola, jolloin viikkoja olisi 10+3, kyllähän sydänäänien pitäisi silloin jo vatsan päältä kuulua eikös? sitä jännätessä, vaikka silloin viikoilla 6+5 kyllä sydämen syke näkyi mutta eihän sitä ikinä tiedä, toivotaan parasta! :)

Iltaa!

Sukupuoli: Otetaan selville, niinku tosta meiä neidistäki otettiin. Mies kovasti poikaa toivois, kun heidän suvussaan ei vielä poikia ole, ei tosin munkaan puolella, mut meiä suvussa ei sillä oo nii merkitystäkään...

Äitiyspakkaus: Todennäkösesti otetaan, koska meni noi edelliset neidin serkulle ja juu saadaan sieltä sitten takasin niitä vaatteita kyllä, mutta siitä huolimatta.

Huomenna ois eka neuvola ja pitää muistaa kysyä, että saiskos sitä raskaustodistusta jo nyt vaikkei viikkoja vielä ookkaa sitä maagista 12. Ku pitäis kämppää hakea, ni ois ihan hyvä, et jos asuntoa tarjottais, että ois sitte näyttää todistusta ilman, että tarttee vielä erikseen hakea. Mutta saa nähdä nyt. Samaten, kun toivon, että ultrat ois sitte aamusesta niin saisin kaverin niihin mukaan vahtii tota neitiä siks aikaa. Mies kun ei kuitenkaan sinne mukaan ole tulossa.

Minä kävin jo viime viikolla neuvolassa. Nyt viikkoja 8+3 ja jotenkin huoli tuosta pikkuisesta on kova. Kävin myös viime viikolla varhaisultrassa ja siellä kaikki näytti hyvältä, mutta nyt tuli varsinainen ensimmäinen ultra-aika vasta 13.5. Jotenkin tuntuu, että en uskalla kyllä kenellekään kertoa ennen tuota ultraa, että saa varmistuksen siitä, että kaikki on oikeasti ok siellä masussa. En siis oikein vieläkään voi uskoa, että siellä joku on :)

Sukupuolen selvittämisen osalta ollaan vähän kahden vaiheilla. Mies haluaisi tietää, mutta minä ehkä kuitenkaan en. Voi kyllä olla, että se saa vielä pääni käännettyä kunhan aikaa kuluu!

Äitiyspakkauksen aion ottaa, koska ensimmäistä odotellaan. Tarpeeseen tulevat siis kaikki tavarat.

heos kaikille taas jos vähän jotain kirjoittelis... Tänne kuuluu ihan noh hyvää jos ei kevät allergiaa lasketa joka vetää mut ihan nuutuneeks ja on aiheuttanut vielä poskiontelontulehduksen ja nyt tässä kotosalla odottelen että mies tulis töistä kotiin ja lähtee käyttään lääkärissä varmaan joudun punktoitavaks yök... mahaan on nyt kanssa koskenut vihlonut joka vähän ahistaa etät onko kaikki hyvin mut onneks kohta on jo toinen ultra

Kiitos Zaana linkistä! Oli ihan huippuja juttuja emoticon  Yritin nauraa mahollisimman hiljaa ku lueskelin niitä täälä töisä.. Pakko oli se munan sivellin juttu laittaa miehelle viestinä, että saa kyllä munki kans varautua tällasiin juttuihin kun päästelen muutenki (ennen raskautta) suustani mitä sattuu.. Tuosa vasta mun piti sanoa rusinapähkinäsuklaa, niin aivot meni vähä sanojen muodostuksen eellä, kun suusta pääsi "ruskina.." siihen se sitte loppuki. En saanu enää sitä suklaatakaan sanottua.. Mies repes ihan täysin ja toistelee sitä monesti, että esim. "Strutjatska ruskina?? Ruskina?" Niinku venäjää puhus. Hohhoi.. Alusa meni hermot, mutta nyt se jo naurattaa emoticon

Öööh.. Etova olo ollu jo monta päivää. Alkaa heti aamulla ja jatkuu niin kauan ku menee makuuasentoon. Ei kivaa :( Tänään pitäs vielä töitten jälkeen käydä ruokakaupasa ja kuntosalilla.. Siitä tuliki mieleen, että oon kyllä ilonen meidän kuntosalista! :) Mies tilas sieltä mulle uuden saliohjelman raskaana olevalle ja sain uuden ohjelman maanantaina ja vielä ohjauksen päälle asiantuntevalta naisohjaajalta :) Ohjelma vaikutti tosi hyvältä ja tehokkaalta (tulinki maanantain jälkeen niin kipiäksi, että tiesi kyllä että liikkeet oli vaikuttanu!)

Mutta nyt ruokatauolle.. Huomena onki sitte se eka neuvola. Kirjottelen siitä sitte tuonne neuvolaketjuun :)

Shiny, tollaset moniosaset sanat on kyllä mullekin joskus vaikeita emoticon Mutta pitää yrittää huumorilla ottaa omat kommellukset (vaikka raskaushormonien vaikutuksesta saattaa joskus itkukin päästä). Kertokaa ihmiset jos teille sattuu tollasia hauskoja juttuja! Se munan sivellin-juttu oli hyvä, mä kyllä heti tajusin että mitä esinettä se nainen sillä oli tarkottanu emoticon Hauska juttu oli sekin, että joku oli automaatilta rahaa nostaessaan vastannu kohteliaasti että "Kiitos" ja kumartanu kun Ottoon oli ilmestyny kirjotus  "Ota rahat, ole hyvä" emoticon
Mulla sanat välillä vaihtuu ihan toisiksi, kun mitä oon ajatellu sanoa... just tyypillisesti jossain kassalla, kun pitää sanoa yksinkertaisia sanoja kuten "kiitos", niin oon sanonu "heippa" ja "anteeksi"... siitä sitten vaan äkkiä pakkaamaan... emoticon

Ite ajattelin kyllä äitiyspakkauksen ottaa, varsinkin kun näin nuori olen ni varmasti tulee kaikki tarpeeseen :) Sukupuolen haluan kyllä heti selville, ku se vaan on mahdollista! Pääsee sitte enemmin ostelemaan ns. sopivaa tavaraa.
Itellä on hirvee hinku ostaa tuo bola-koru, vaikuttaa tosi ihanalta ja tietysti plussaa jos se saa sitte vauvanki rauhottumaa. Ihana toi baobabbaby sivusto!

Heipat kaikille!

Krepa88 otan osaa :(

Meillä olisi ens viikolla eka neuvola, saa nähdä missä hb arvot menee kun väsyttää niin vietävästi. En muista että esikkoa odotellessa olis näin hirveetä väsymystä ollut. Nyt oon joutunu nukkuu herran kans päikkäreitä päivisin :D Mies on yleensä löytäny meidät meidän sängystä vierekkäin tuhisemasta kun on töistä kotiin tullut. Muuten pahoinvointi on vähän hellittänyt. Aamuisin on huono olo ja tulee pahempi olo kun syö mutta hetki sen jälkeen sitte helpottaa. Noi esikon kakkavaipat vaan on aika karuja vaihtaa tällä hetkellä vaikkei sen kummempia hajuherkkyyksiä vielä olekaan tullut. Vaan semmosia pommeja ne on et oksat pois :D

Meillä olis myös tarkoitus selvittää sukupuoli ja itse toivon kovasti tyttöä. Miehen kans on sovittu et jos poika tulee niin sit harkitaan vakavasti sitä kolmatta mussukkaa vielä :) Poika on toki tervetullut myös mutta halutaan se sukupuoli selvittää että voidaan ajoissa nimeäkin alkaa miettiä. Meillä on sekä tyttöjen että poikien vaatteita varastossa poitsun serkkujen jäljiltä. Ei viitsitty niitä tyttöjen vaatteitakaan hävittää vaikka poika olikin tulossa koska seuraavasta ei ikinä tiedä :)

Bola-koru on mulla toivelistalla :)

Heippa taas kaikille. Nyt on taas elämä heittäny volttia, on tää niin ihmeellistä!!!
Kerroin aikasemmin siitä vuodosta ja keskenmenosta, jonka oli jo päivystyslääkäri kattonu ja todennu, (tosin ei varmistanu ultralla).
No tänään sitten mulla oli omalääkärin aika, koska pahonvointi on pahentunu ja raskaushormooni arvo ei ollut laskenut yhtään. Se lähetti mut gynekologian päivystykseen.. sielä sitten ultrattiin ja lääkäri totesi, että kyseessä on ollu kaksosraskaus joista toinen on tullut ulos. Toinen pieni sitten oli omassapaikassaan ja sydän löi säännöllisesti, viikot vastasi 9+2, eli hieman pienempi mitä menkkojen mukaan viikot olisi, mutta kuitenkin normaalia kun kyseessä on ollu kaksoset.
On tää elämä niin hektistä, koskaan ei tiedä mitä tapahuu!!
Nyt vaan peukut pystyyn, että toinen pysyy matkassa, vaikka suuri riski on vielä...huhuh

Ooooo, ihana kuulla Krepa88, toivotaan nyt kovasti että se toinen pysyy matkassa ja kyllähän se pysyy siellä :) Annakko sun tiedot uudelleen tuonne Marraskuiset odottajat 2011 foorumiin niin lisään sut takasin listalle :) Onnea vielä kerran iloisesta ultrauutisesta että siellä kuitenkin joku vielä on ja pahoittelut toisen alkion menetyksestä..

Niin ja tiedättekös että mun on pakko alkaa pikkuhiljaa ostamaan jo äitiysvaatteita nimittäin tänään huomasin peilistä että mulla maha alkaa näkymään jo pikkuhiljaa. emoticon Tasan 3 viikkoa np-ultraan, ihanaa, sit näkee papusen vähän isommassa koossa emoticon  20.4 on neuvola aamulla 8.00 kun otetaan uusiksi se veriseula siihen downriskiin ja 21.4 on työkkärissä aika ja samana päivänä kun on työkkäri niin tulee lapsilisä ja tilaan heti netistä sen Angel Sound kotidopplerin :)

Mä oon täällä vaan käynyt juttuja lukemassa, en oo oikein ehtinyt kirjoitella kuitenkaan.
Krepa88 juttu oon seurannut ja ihanaa kuulla, että sieltä sitten löytyikin toinen pikkuinen :)

Mulla alkoi tossa 5+ jälkeen huonovointisuus. Se alkoi siitä, että munasarjoissa ollut kysta oli puhjennut ja sain kamalat kivut siitä. Kävinpä sitten gynella ja siellä näkyi myös terve alkanut raskaus. Nyt tänään rv9+0. Alkaa olot jo hieman helpottaa, ei ole tarvinnut pitkään aikaan oksentaakaan. Eilen hain kuitenkin raskaus monivitamiinia, kun välillä ruoka maistuu vähän huonommin ja saa ainakin varmasti kaikki tarvittavat vitamiinit.

Missä vaiheessa ootte alkanut kertomaan läheisille raskaudesta? Mä oon töissä jo kertonut, vain sen takia, että siellä on yksi asiakas jolla on sytemegalon virus ja se voi tarttua sikiöön. Onko muilla tämmöisistä kokemusta? Toistaiseksi en ainakaan toimi tämän asiakkaan kanssa ollenkaan. Myös yhdelle kaverille olen kertonut, koska en malttanut olla kertomatta.

Sukupuoli halutaan selvittää. Mies toivoo kovasti poikaa. Minulle se on ihan sama kumpi tulee, kuhan se on terve. Ensimmäinen lapsi kuitenkin kysymyksessä :)

saas nähä kuuluuko se vaavin sydän ääni ensiviikolla. yleisest ottaenhan ne kuuluu masun päältä 10 viikolla, mutta ei kaikilla että ei siitä kannata hätäillä jos ei kuulu, ultrassa se sit näkyy mikä o tilanne. kaverilla ei kuulunu ja mulla kuulu edellises raskaudes.eikä kaverilla kuulunu tässä toisessakaan raskaudessa 10 viikolla. jote ei oo vaarallista.

Jotenkin tuli sellanen olo että ei oikein hirveesti kiinnosta enää käydä täällä mitää lukemassa. Jotenkin niin kiintynyt tuoho esikoista oottaessa ryhmään että ei oikein enää nappaa tämä, tiiä häntä sitten. nyt alkaa viel meil kaikilla nää hormooni hirvitykset kohta näkymään niin tulee varmasti viel yhteenottoja.

Minnuska89, et oo ainut joka ottaa jo äitiysvaatteita käyttöön... emoticon mä otin äitiyshousut käyttöön viikko sitten, kun muut puristi inhottavasti :( ja istuvan toppatakin kun aikoinaan ostin, niin siitä menee vetoketju enää juuri ja juuri kiinni, että kyllä se masu tosissaan on kasvanu... emoticon ja siis painoa on tullu kilo lisää vuoden alusta että ei pitäs vaikuttaa tohon masun suurentumiseen emoticon Olihan tuo toisaalta tiedossakin että se masu alkaa nopeesti näkymään, kun toista kuitenki odotan ja ekan kohdallakin masu alko näkyä jo joskus 11. viikolla (niin, että muutkin ihmiset huomasi sen). Ja mulla tulee huomenna 10 viikkoa täyteen... emoticon Että olis tätä kyllä vaikee enää piilotella!
Mulla on verikokeet 18.4. ja np-ultra 29.4, kunpa nyt aika menis taas nopeesti...
Näin viime yönä taas hauskaa unta, näin siinä yhtä kaveria jota näin viimeks n. 10 vuotta sitten... sen mielestä oli huono juttu että mä olin raskaana ja se koko ajan toitotti sitä siinä. Ja mä sitten haukuin sen siinä että "haista pa***, sinä et tiiä mistään mitään niin oo hiljaa vaan..." No, yhtäkkiä olin sitte hiihtämässä, ja aloin tuntea potkuja masussa. Sit pystyin kädellä mahan läpi tarttumaan vauvan käteen! Sit vauva muka "kurkkasi" mahan läpi (näky kädet ja pää) ja mä olin vaan et "voi että, tää pitää kertoo heti miehelle!" ja pidin sit vauvaa kädestä kiinni samalla kun hiihdin... no, näin vielä mun isän ja mummon siinä hiihtoladun varressa ja puhuttiin tosta vauvasta. Isä sano tietäväisenä, että "se on ihan normaalia että ne alkuraskaudesta tolleen kurkkii". emoticon

josko tänne vähän kirjoteltais taas. Ois ens viikolla edessä naistenklinikan lääkäri, saa nähä oiskohan sillä ultra laitetta siinä jos pääsis kurkkailemaan mahan sisälle :D Soittivat maanantaina naistenklinikalta että mun pelkopoli lähete oli tullu perille ja jos sopii niin menisin Jorviin kun heillä on niin kiirusta. No mikäpä siinä vastaan väittämään.

Musta tuntuu että mä tuntisin jotain liikkeitä jo mahassa, tai ehkä ne on vaan ilmakuplia :D Jännittää kyllä eka ultra että millä viikolla sitä oikeasti ollaan.

Onko täällä muuten muita kolmivuoroa tekeviä? Miten ootte jaksanu?

Krepa: Aivan mahtavaa!! Ja aiemmin en viittiny sulle tosta keskenmenosta mitää kommentoida, ku oon nii huono mitää järkevää kirjottamaan huonoihin uutisiin

Ja mä tosiaan ostin tänään hyvällä omalla tunnolla kaatissäkin ja lakupussin. Tosiaan mun verenpaine oli 104/58, hempasta en tiiä, ku ei suostunu mittaa vaikka pyysin (vai liekö unohti, ku on semmonen hajamielinen mummo tätinä).. Mut ei ollu ihmekään, että on ollu huono olo vaikka kuinka oon yrittäny syödä tasasin väliajoin.

Takaisin