Huhtikuun juttelut!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja innna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
peekay67: kiitos raskausajan matkailu- ja lentovinkeistä! lentosukat ostoslistalle. ja kaikenlaiset muutkin tukisukat:)
krepa88: aivan mahtavaa, kun pysyt edelleen joukossamme!
Meillä halutaan myös tietää lapsen sukupuoli, jos vaan mahdollista. ja varmaan sekin kerrotaan kaikille:) tosin varautuahan saa siihen, että pieleenhän se voi silti mennä.
Odotan innolla vuoden 2011 äitiyspakkauksen julkistamista... pikkulinnut lauloivat, että huomenna voisi jo tietää sisällöstä...
mulla on olo ollut jo parempi pidempään. voi syödä lähes kaikkea ja mielihaluja on ihan valtavasti. äitiysvaatteita oon käyttänyt melkein alusta asti, kun ei lääkkeistä johtuvan vatsan turvotuksen takia mahtunut mitkään normihousut. mutta onpa vaikea löytää kaupoista mammavaatteita!!!! mistä pääkaupunkiseudulla kannattaa niitä etsiä?
aloinpa myös käyttämään raskausarpia ehkäisevää ja parantavaa voidetta masulle, rinnoille ja reisille. hullun kallista vaan,  mutta kiva hössöttää:) (10+2)

krepa88: Ihana kuulla emoticon Täällä olen vähän suruissani ollut puolestasi. Toivotaan että toinen pysyy matkassa marraskuuhun asti (:

Me otetaan äitiyspakkaus ja sukupuoli halutaan tietää heti kun mahdollista. Mies kovasti toivoo pikku prinsessaa, itselleni sukupuolella ei niinkään ole väliä.

Kettuliini: Mitä voidetta se on? ja mitä se maksaa? Mulle niin herkästi tulee raskausarpia. Nyt oon vaan käyttänyt ihan normaalia öljyä rasvaukseen, että iha pysyy joustavana.

Mä tänään tilasin masutuubeja kaks kappaletta. Kyllä täälläkin massu alkaa pikkuhiljaa jo näkymään ja alkuturvotus meni ohi, niin mahtuu vielä toistaseks omat farkut jalkaan. Tosin tänään aukeis grillauskausi, että varmaan enää ei ensviikolla mee omat farkutkaan :D

20. päivä olis niskapoimuturvotusultrahässäkkä edessä =) Onneksi olemme jo viikolla 8 nähneet, että kohdussa voidaan hyvin ja sydän sykkii =) Jännää tämä odotusaika on aina, vaikka isommat lapset jo 8 ja 10.

Milloinkahan näkee Kelan sivuilta uuden äitiyspakkauksen? Se on aina mahtavaa kun äitiyspakkaus tulee ja sitä pääsee "hiplaamaan" =)

Onnea kaikille odottajille ja tsemppiä!

Inxu: Täällä yks kolmivuorotyötä tekevä kans. Sanotaanko nyt niin että hyvin haastavaa on ollut jaksaa käydä töissä viimeset pari viikkoa, vuorojen vaihtelu ei tee yhtään hyvää kun olo on ihan kamala. Yövuoroja ei ole vielä ollut ja ne vähän jännittää kuinka jaksaa. Nyt olen toista päivää sairaslomalla kun en ollut enää yhtään työkykyinen, voin pahoin aamusta iltaan ja jopa yölläkin. Olin niin loppu tän olon kanssa että itkua väänsin töissä... Enkä ole kertonut vielä kellekkään siellä joten vähän oli vaikeata.

Täällä ei olo tunnu tasoittuvan ollenkaan, harmittaa kun ei jaksa tehdä mitään, on niin väsynyt tähän huonoon oloon ettei osaa edes nauttia koko raskaudesta :(  jospa se tästä helpottuisi... toivottavasti pian...

Huh onnittelut ja voimia Krepa88lle,onneksi sait pitää toisen ja pidän peukkuja, että toinen pysyy sinnikkäästi mukana loppuun saakka.Omat tuntemukseni tuntuu niin vähäpätöiseltä tuon kokemuksen rinnalla...

Itselläni on ollut ärripurria muutamat viikot : (  vointi muuten ihan ok, mutta kun kaikki ärsyttää, rinnat on kipeät, vatsa on turvonnut, väsyttää  ihan törkeesti, kokoajan nälkä, juokset vessassa jne eikä mikään oikein innosta muutenkaan (mies parka). Ensi viikon ultra aika ilmeisesti on alkanut piristää mieltäni, sillä nyt muutama päivä on ollut jo valoisaa : ) joskos noi hormoonit alkais helpottamaan ja pääsee ihailemaan ja nauttimaan pyöristyvästä vatsasta.

Sukupuolesta: Me halutaan tietää heti kun se vaan on mahdollista ja kerrotaan muillekin.

KELA: Äitiyspakkaus on luonnollinen valinta, kun kyseessä on ensimmäinen lapsi.

Ihanaa kevättä kaikille!!!! 

Meidän vaavi muutti taivaaseen, joten poistun täältä marraskuisista. Eilen ultrassa todettiin keskenmeno, ja nyt ootellaan tyhjennyslääkkeitä. Olo on ihan hirveä, en osaa muuta kuin itkeä. Toivottavasti teillä kaikilla menee raskaus hyvin loppuun asti!

helim, itseasiassa se uusin äitiyspakkaus 2011 näkyy jo kelan sivuilla, kävin tänää kurkkimassa sitä jo siellä, enimmäksee näytti olevan enemmän poikavauvoille sopivia vaatteita kuin tytölle :)

Nenänen, todella suuret pahoittelut täältä lähettelen sinulle, tuo keskenmeno ei ole mikään mukava kokemus ollenkaan, toivottavasti kuitenkin seuraavan kerran onnistutte, pitää vain ajatella että sillä vauvalla saattoi olla jokin sairaus minkä takia ei jaksanutkaan enään. Paljon voimia täältä jaksamiseen ja otan osaa :(

Nenänen: Voimia emoticon Kurja että kävi näin. Toivottavasti tämä teidän pienen pieni suojelusenkeli pitää huolta, ettei seuraava aikanaan tipahda matkasta.

Krepa88: onpas hyviä uutisia, toivotaan tarrasukkia teille nyt loppuajaksi!

Nenänen: paljon voimia sinnepäin!

Täällä aivan JÄRJETÖN väsymys päällä. Esikoista odottaessa oli myös, ja silloin piti käydä töissäkin. Nyt ei onneks oo työ-töitä, mutta tään esikoisen hoitaminenhan käy kyllä myöskin työstä, eli väsy tuntuu ja näkyy...
Masu näkyy jo vähän, mutta mulla kun on muutenkin tuota rasvakerrosta omasta takaa ja edellisestä synnytyksestä on vasta 4,5kk, niin ei ihan vielä ole muut epäilleet mitään. Katotaan onnistutaanko pitämään salassa sinne ultraan asti (2.5.), kun niin me päätettiin...

Krepa88, voih miten ihania uutisia kuitenkin sen suhteen, et toinen on vielä mukana matkassa! tuli oikein kylmät väreet, ku luin sun tekstin... nyt vaan tarrasukkia toiselle pienelle, et pysyis koko loppumatkan mukana! emoticon

Nenänen, ikävä kuulla! :-( voimia ja osanottoni teille!

Kävin katsastamassa tuon uuden äp-pakkauksen, mut nyt en kyl yhtään tiiä et ottaisko sen vai ei... ku toisaalta toi näyttää aika paljon samanlaiselta ku viime vuoden pakkaus ja sehän meillä siis jo on. emoticon  Toi toppapukukin näyttää mun mielestä jotenki samanlaiselta,hmmm.... no pitänee vielä miettiä, ku toisaalta ton pakkauksen rahallinen arvo on varmasti yli sen 140 euroa.

Peekay67, mullakin väsy meinaa välil painaa niin, et ei jaksais tehä yhtään mitään... mut pahoinvointi on loppunu, jee! emoticon Toivottavasti loppuis sullakin väsy ja saisit uutta energiaa... :-) tosiaan ku on noi esikot tuossa jo, niin ei voi niin paljon nukkua/levätä ku ehkä haluis ja tarvis.

Me kerrottiin nyt kumpienkin vanhemmille ja innoissaanhan nuo olivat! emoticon  tosiaan,ku keskiviikkona käytiin siinä np-ultrassa ni sit jo jotenkii uskals kertoakin... Mulla alkaa kans maha näkyä ja ihan kohta on siirryttävä ah, niin mukaviin äitiysvaatteisiin tai siis ainakin housuihin! :-)

Voimia Nenänen!!! Äitiyspakkauksesta, itse kävin tänään lapsimessuilla hiplaamassa tota uutta pakkausta. Omasta mielestä vaatteet sopii molemmille! Ihana! :) Täällä lasketaan öitä ultraan! Vielä NELJÄ! o/

Nenäselle paljon voimia!

Voi oon kateellinen teille ketkä on ultrassa jo päässeet käymään ja teille ketkä sinne ovat jo menossa :D itsellä kun ei ole mitään tietoa koska sinne pääsee, ensimmäinen neuvola maanantaina, sitäkin jo odotellu ikuisuuden :D

Nenänen: Paljon voimia sinne sinulle ja halauksia. Se on niin epätodellinen tunne, jonka jälkeen valtaa mieletön tyhjyys. Voikun voisin jotenkin helpottaa oloasi. Itse juuri sen kassa kokeneena tiedän.

Kiitos kaikille tsemppauksesta!! Jotenkin sitä on samaan aikaan iloinen ja surullinen, haikee fiilis toisen puolesta ja tietenkin niin iloinen ja onnellinen kun se toinen pikkuinen vielä köllötteli mahassa.
Se oli niin epätodellinen tunne kun lääkäri päivystyksessä sano, että kyllä tää siltä näyttää että kesken on menny, eihän siinä tilanteessa sano vastaan lääkärille vaikka se ei ultrannu.
No ite tietenkin olin sitte siinä uskossa että näin kävi. Sitten kun pahoinvointi jatku ja jatku ja aloin oksentamaan niin menin takaisin. Gynen lääkäri ultras, ja voi sitä fiilistä kun se näytti että katsos nyt täälä on vielä yksi!!!! Se fiilis oli jotain niin uskomatonta, en itse ollu ajatellutkaan kaksosten mahdollisuutta, vaikka kummankin puolen suvuista niitäkin tulee.
Ens keskiviikkona on sitten kontrolli, nähdään mikä on tilanne ja onko se toisen jäänteet tullu kaikki pihalle, kun valtava tulehdus riski siinä on.
En millään jaksais odottaa sinne asti ja päivät vaan matelee...

Voimia Nenänen!! :(

Ihania uutisia Krepa88!! :D Toivottavasti toinen pysyy nyt matkassa ja kaikki menee hyvin sinne marraskuulle asti!

Täälä tuli tänään rv 8 täyteen, eli yheksäs viikko alkaa.. Tuntuu, että aika menee niiin hitaasti! :) Vielä on niin kauan nt-ultraan (10.5.).. Sitte näkee taas pikkusen :) Toivottavasti kaikki on hyvin sielä..

Mutta nyt tää on niin väsyny, että taitaa vaan kellahtaa sänkyyn, vaikka viime yönäki tuli nukuttua melkeen 11 tuntia..

Siis voi luoja tätä pahoinvointia, onko kenelläkään muulla kauheita pahoinvointeja? Huomaa joo että toinen raskaus on erinlainen tai oikeestaan mullehan tämä on jo kolmas raskaus mutta kerran olen synnyttänyt :) Mulla on maha kasvanut jo kieltämättä vähän isommaksi ja se ei ole enään tuota turvotusta kun aamullakin on saman kokoinen maha.

Oikeesti välillä tuntuu että en kestä tätä pahoinvointia, ei ole esikoisen eikä viime raskauden aikana ollut tällaista pahaa oloa, esikoiseltaki kun vaihtaa kakkavaippaa niin yökkimällä seki vaihdetaan :/ Eilen oltiin miehen vanhemmilla syömässä ihanaa pihviä, lohkoperunoita ja sienikastiketta niin eiköhän mulla oksettanu ja yököttäny siinä pihvissä se mustapippuri emoticon 

Muutenkin etoo melkeenpä ihan sama mikä ruoka vaan, ihan uutta mulle näin rankka pahoinvointi, kertaakaan ei ole onneksi vielä tarvinu käyä huutamassa pöntölle norjaa ja  toivottavasti ei tarvikaan emoticon Vihlomisia on ollut välistä ja varsinkin sillon on käyny todella kipeesti jos oot äkkinäisen liikkeen sattunu tekemään ja väsymys on ihan sietämätön, tekis mieli nukkua koko päivänki mutta eihän siihen saa tilaisuutta kun neidin kans pitää olla hereillä siihen asti kunnes mies tulee töistä kotii emoticon

Tässähän tuntee itsensä aivan idiootiksi. Ihmettelin muutaman tunnin ajan, että tuleeko pahoinvointi takaisin, kun vatsaa kouri ja oli todella heikko ja etova olo. No, sitten yhtäkkiä tajusin, että mullahan on nälkä. Siis miten ihmeessä voi olla pää niin täynnä kaikkea muuta, että täysin unohtaa syödä. Pahoinvoinnista kärsiessäni söin muutaman tunnin välein, ehkä siitä johtuu etten ihan heti näläntunnetta tunnistanut.

Sain tänään mummiltani kuulla, joka muuten tiesi raskaudestani ennen kuin kukaan sitä hänelle kertoi, että meille olisi tulossa tyttö (: Mummini siis on hyvin tunnettu perhepiirissä siitä, että hän näkee enneunia. Hän on unissaan nähnyt kaikki perheen raskaudet, avioerot ja mitälie, eikä käsittääkseni ole kertaakaan ollut väärässä. Nyt sitten jännitetään, että tuleeko meille pieni tyttö vai ei emoticon

Takaisin