Huhtikuun juttelut!

Ajattelin tosiaan että voitaisiin tänne huhtikuun ajan höpötellä!

Täällä ollaan kipeänä jo neljättä päivää, tyttö onneksi pysynyt terveenä! hohhoh, ei pysty näköjään koneellakaan olemaan, pakko mennä syömään vaikka ei kyllä maistu yhtään, kohta jo näköjään 24tuntia edellisestä ruokailusta :o
 
No mä vastaanki Zaanalle täällä Mulla on normaalistiki alhanen hemoglobiini Hyvä jos ylittyy 100 välillä, et ei sen tarttis laskea kyllä yhtää Mut joo, hyvin voi olla et oli liian alhanen verensokeri ja -paine.. ku alhanen verenpaineki mulla on yleensä, et onneks siitä ei tartte panikoida raskauden aikana... Saan hyvällä omalla tunnolla popsia salmiakkia
 
Purri, ite oon miettiny ihan samaa, että kun verenpaine on mullakin alhanen että ei varmaan haittaa vaikka salmiakkia ja lakritsia syö.

Sitä vaan rupesin miettimään, että ootteko kuullu että salmiakissa ja lakritsissa on  glykirritsiiniä (tais olla suomeksi lakritsijuuri), ja että siksi noita ei suositella syötäväksi paljon raskauden aikana. Erään amerikkalaisen tutkimuksen mukaan yli 500mg lakritsijuurta (n. 100g puhdasta lakritsia) viikossa syöneiden äitien lapset "menestyivät kahdeksanvuotiaana heikommin kognitiivista päättelysuoriutumista mittaavissa testeissä kuin ikätoverinsa. Heillä oli myös enemmän ADHD-tyyppisiä keskittymis- ja käytöshäiriöitä." Siis sen lisäksi, että se äidin verenpaine tosiaan nousee. "Glykyrritsiini heikentää istukan kykyä estää glukokortikoidien eli stressihormonien siirtyminen äidin elimistöstä sikiöön. Stressihormonit saattavat suurina pitoisuuksina vaikuttaa haitallisesti sikiön aivojen kehittymiseen." Ja sit oli myös että näiden äitien lapset saattoi syntyä vähän aiemmin kuin muiden.
Eikä ole tarkoitus pelotella ketään, itsekin syön salmiakkia ja lakua, mutta sinänsä hyvä tietää tommonen asia jos on esim. salmiakin suurkuluttaja. Muutenkin kiinnostaa ettiä tietoa kaikesta raskauteen liittyvästä näin ajan kuluksi. emoticon Eihän noita seurauksia voi ees verrata mihinkään toksoplasmoosiin tai listeriaan ja mitä näitä nyt on, mutta ite ainakin haluaa tietää jos jokin mitä suuhunsa laittaa voi vaikuttaa oman vauvan vointiin. Mukavaa huhtikuun alkua kaikille! emoticon 
 
Lähde:http://uutiset.ruokatieto.fi/WebRoot/1043198/X_Uutistenhallinta.aspx?id=1130099
 
Zaana, näinköhä mun pitäis mennä tutkimuksiin? Mun äitini oli salmiakin suurkuluttaja, kun mua odotti

Äh, iski leipomisvimma... nyt on banaanikakku uunissa ja taatelit kiehumassa taatelikakkua varten.. ja sit vielä pohdin pitäiskö tehdä aleksanterinleivoksia... Onneks oon sunnuntaina menossa kaverille kylään, ni vien ainaki taatelikakun sinne ja samaten noi aleksanterit ajattelin sinne viedä... Tosin syön niistä varmaan "ihan vaa pari"....
 
Ultrassa näkyi pieni möykky kokoa 5 mm. Koko vastasi viikkoja 6+3 eli ei niin pitkällä mitä menkoista laskettuna normikaavalla. Ihana oli kuulla että siellä se on oikeassa paikassa ja sen pieni sydän löi eli se elää <3 viikotkin on melkein niinkuin pitäisikin. Helpotuksen huokaus :)
 
Hei kaikki!
Täällä myös on ekassa ultrassa nyt käyty. Pelotti aivan hirveästi ja mielessäni olin käynyt tuhanteen kertaan kaikki mahdolliset kamalat vaihtoehdot läpi, mitä siinä voi ilmetä. Ihminen on hassu, kun pitää etukäteen ajatella kaikkein kamalinta... Kaikki oli kuitenkin kuten pitää ja helpotuksen tunne oli suuri. :) Pikkuinen hän vielä oli, mutta pieni sydän väpätti jo kovasti. emoticon  Lasketuksi ajaksi varmentui 9.11. ja menossa rv 8+3 eli melkein kuukausi tuli takapakkia siitä mitä neuvolakorttiin oli kirjattu. Niin arvelinkin pitkästä kierrostani johtuen. Uudelleen mennään siis yrittämään nt-mittausta n. kuukauden päästä. Onko muualla kuin porissa muuten niin hassusti, että nt- ja rakenneultrat ilmaisia, mutta ns.ylimääräiset kontrollit maksavat? Eli ilmeisesti itsellänikin nyt tämä käynti tuli maksulliseksi, kun ei mittauksia voitukaan vielä tehdä. En valita. Maksan ihan mielelläni. :) Mutta pidän sitä vaan outona.
 
Miten nää keskustelu jutut menee? En oo ennen juuri käyny täällä juttelemassa. Esikoista kun odotin niin kävin helistimessa. :D Teetkö joka kuukausi uuden tälläsen keskutelun missä sitte jutellaan? Mä oon käyny juttelemassa tuolla missä on noi kaikkien lasketut sun muut. :D Mutta jos on siis ideana että joka kuukaudelle tehdään uus paikka keskuteluille niin pitäisikö siitä ilmoittaa tuolla missä on noi listat? :D Kun en itekkää aikasemmin tätä kattonu ollenkaa, nyt kun oli aika vähän enemmän niin tänne eksyin. :D
 
5+5 eikä tunnu vielä juuri missään. Välillä sitä miettii jotta ollaankohan sitä ollenkaan ees raskaana. Paitsi tissit! Voi luoja etten tiennytkään että ne voi olla noin kipeet emoticon  Vissiin sitä jotenki kuvitteli, että koko alkukolmannes on pelkkää oksentamista, pahoja hajuja ja muuten vaan mörköilyä emoticon
Röökinpolttohan tosiaan loppui siihen positiiviseen tulokseen, eikä ole montaa kertaa edes oikein tehny mieli. Piti se tämäkin vielä kokea, että miusta todella on siihen! No, ehkäpä nyt on motivaatiota enemmän ku aiemmin...

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille marrasvauvan odottajille!
 
Täälläkin usein tulee mietittyä ollaankohan raskaana ollenkaan. Sitten mietin että ei ole menkkoja ollut hetkeen ja kolme raskaustestiä näytti plussaa, pakko uskoa! :) on tämä vaan niin jännää aikaa! <3
 
Seksistä: Ihan normaalisti voi hommailla. On ihmisiä jotka polttaavat tupakkaa,käyttää huumeita,ryyppää, käyttää määrättyjä lääkkeitä tai muuta sen sellasta Ja silti saavat ihan terveitä lapsia. Jos menee kesken niin luonto on siihen syynä ei seksin harrastaminen. Seksiä tulee välttää jos sen jälkeen alkaa kirkasta vuotoo tulla koska LIMAKALVOT eivät tykkää sillo asiasta kun ne voivat kuivua ja sitten on siihen muitakin syitä. Mut siis limakalvothan raskaus aikana kuivuu helpommin niin nenästä,suusta,ja alapäästä. ja silmät voivat olla myös kuivat.

Raskausoireista: Toisilla menee helpommin kuin toisilla. Jos kaikki oireet häviää ihan kuin seinään niin sitten voi vähä enemmä miettiä että onko nyt jotai, mut jos o jotai oiretta ees lievästi nii en hätäilis.

Syömisistä: Kaikkea kohtuudella. Nämä suositukset ovat näitä varten jos joku syö jotain "ns" kiellettyä yltiöpäisiä määriä viikossa mutta en usko että kukaan meistä syö litra tolkulla maksaa,lakua,aurajuustoa,jnejne. kyl minä söin raakaa aurajuustoa pitsan päälle lisättynä, graavilohta tuli syötyy myös viikonloppuna juhlissa,Tankki maitoo myös olen juonut. Mutta ku kaikkea kohtuudella.

Kyllä on täällä ollu kuvotusta ja älytöntä piereskelyä ilmassa, mulla myös jo nyt heittää sokerit joten varmasti taas raskausdiabetes nostaa päänsä kuten oli tuossa edellisessäkin. Ihmeen tasaisesti o vaa toi mun pää ollu mukana, tottakai välillä kiehahtaa mutta ei VIELÄ siihen malliin kuten edellisessä. Kävin tosiaan torstaina sokerirasituksessa ja kaksi arvoa oli koholla, nyt joutuu sitten ruokavalioseurantaan.mut varmasti johtu noi kohonneet arvot siitä että joudun vähä välii syömään enemmä kui enne.mut seuraillaan tätä.

Tyttö o nyt sitten ensimmäisessä korvatulehuksessa :(
 
Sinulle joka kyselit miten näihin juttuihin tänne oikein kirjoitellaan.

Siksi huhtikuu koska jos kirjoitetaan kaikki yhteen ketjuun niin tulee sivuja tuhottomasti ja on vaikea seurata sitten. Kuukausien alle ku kirjoitellaan niin on helmpompi käävä lukemassa ja muistelemassa asioita ja pysytään muutenkin helpommin asioista kartalla.

Ja noi muut keskustelun aloitukset on sen takia että voidaan irroittaa erikseen tiettyi osa-alueita nii ei mee kaikilla ohitse sitten. jne jne
 
Sinulle joka kyselit miten näihin juttuihin tänne oikein kirjoitellaan.

Siksi huhtikuu koska jos kirjoitetaan kaikki yhteen ketjuun niin tulee sivuja tuhottomasti ja on vaikea seurata sitten. Kuukausien alle ku kirjoitellaan niin on helmpompi käävä lukemassa ja muistelemassa asioita ja pysytään muutenkin helpommin asioista kartalla.

Ja noi muut keskustelun aloitukset on sen takia että voidaan irroittaa erikseen tiettyi osa-alueita nii ei mee kaikilla ohitse sitten. jne jne
 
joo ja mä inhoon tätä paikkaa tämän UUDISTUKSEN MYÖTÄ!! KYLLÄ 2009 vuonna oli kivempaa tänn ekirjotella ku mitä viime vuonna ku uudistivat sivut.
 
Jon, ihan samalta itsestäkin välillä tuntui! Nyt sen sijaan on IHAN pakko alkaa uskomaan, kun nähtiin miehen kanssa Pulla tänä aamuna ultraäänitutkimuksessa! Hivenen yllättävää oli että se tutkimus tehtiin ja että se pikkunen siellä tosiaan oli. Nyt vasta mieskin tuntu tajuavan että hänestä on tulossa isä :) ei antanu sen jälkeen kauppakassejakaan kantaa...emoticon ja oli kyllä yhtä hymyä... mutta enemmän neuvolakuulumisista tuolla neuvolakäynnit-otsikon alla. Oon niin onnellinen!! emoticon
 
Kävin eilen ultrassa ja siellä kaikki hyvin oli papusella :) nyt vain odotellaan sitä marraskuuta että saa nyytin syliin :)

Laitoin ultra kuvan jääkaapin oveen ja meillä esikoinen kun näkee sen kuvan siinä niin hokee että vauva :D Ei vielä kuitenkaan ymmärrä että oikeasti äitillä kasvaa vauva mahassa ja että hän saa pikkusiskon tai pikkuveljen :) Mutta ei enempää tähän aamuun.
 
Minnuska89, mä näin ihan silmissäni tuon sun ultrakuvan ja vauvakeskustelun! :) siellä sellainen pieni nyytti kasvaa! Vielä niin kovin pieni! :)
 
jon, niinhän se on vielä pieni mutta onneks aika menee sen verran nopeesti että ei sitä kerkee huomata ku onki jo 12 viikolla :) pieni pelko oli kun odottelin tuonne ultraan että mitä jos siellä ei ookaan taas papusella hyvin ja mitä jos on taas papunen kuollut mutta onneks kaikki oli hyvin ja nyt saa nauttia siitä tiedosta :)

Huomas kyllä miehestäkin eilen että se oli nytten onnellinen kun näytin ultra kuvaa miehelle, ollaan oltu vähän silleen tämän raskauden kanssa että ei ole pystynyt oikein nauttimaan vielä tai olemaan kovin onnellinen kun ei tiennyt oliko papusella kaikki hyvin kun on se edellinen keskenmeno rv 12+2. Mutta oli todella ihana nähdä että mieskin pystyy nytten nauttimaan tästä raskaudesta ja uskomaan että siellä tosiaan joku kasvaa :) helpotus se oli minullekin :)

Sen verran hyviä uutisia tulee lisääkin kun pikkusiskoni on synnytysosastolla ja siirretty tänään synnytys saliin ja kalvot on puhkastu eli musta saattaa tämän päivän aikana tulla ensimmäistä kertaa täti :) Ihanaa, saa pikkusiskon poikaa sitten ihailla siihen asti kunnes tän oman papusen aika on :)

Muuten tietääkö kukaan et miks toi mun lilypie tickeri näyttää että viikkoja olis 9+2 vaikka oon muuttanu tiedot siihen. Muistaakseni tuolla meilletuleevauva sivulla kans tickeri näyttää silti 9+2 vaikka siinäkin tickerissä lukee due date 12.11.11 emoticon
 
Mulle soitettiin tänään ja ultra-aikaa vaihdettiin. Kaks päivää aiemmin, kuinka ihminen voikaan olla onnellinen kahden päivän siirrosta :D mutta nyt kellonaika sen verta huono et saattaa olla et joudun menemään ilman miestä.. :( mutta tietenkin pääasia että sinne pääsee ja kaikki hyvin! <3
 
Tänään käytiin miehen kanssa varhaisultrassa. Ja siellähän se pieni toukka oli ihan oikealla paikalla, ja sydän sykki kovasti emoticon Pienestä sitä ihminen tulee onnelliseksi, kun niin kovasti pelkäsin kohdun ulkopuolista raskautta :)

Pituutta toukalla nyt 7mm. Omien laskujen mukaan olisi viikkoja 7+3, mutta lääkärin mukaan viikkoa vähemmän, tosin aika tarkalleen kierron puolivälissä niitä peittoja heiluteltiin, kun sen jälkeen mies lähti ulkomaanmatkalle. Joten vähän olen toista mieltä ;)
 
Takaisin
Top