Huhtikuun juttelut!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja innna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meriy, voi kamala minkälainen appiukko sulla on! emoticon  pysyttele vaan erossa tommosesta, en kyllä haluais että kukaan, joka puhuis mun tulevasta lapsesta noin, sais ees koskaan tavata sitä lasta sen synnyttyä. Meillä myös tilanne on semmonen, että miehen isä tuskin tulee koskaan näkemään tätä lapsenlastaan. On ollu sen verran ääliömäinen ja lapsellinen ja töykeä mua ja mun miestä kohtaan. Paremmin sitä selviää ilman semmosia ihmisiä.

Minnuska, on sulla mahtavat unet! emoticon  Aika skitsolta kuulosti nimittäin tuo minkä kerroit... tuli mieleen näitä hassuja juttuja mitä on sanonu, että kun mies yks ilta nauro sängyssä mun vieressä sille, kun ähisin ja puhisin ja mikään ei ollu hyvin ja vaatteet oli vaikee saada päältä pois jne, niin OLI TARKOTUS sanoo sille että "älä siinä vieressä naureskele!" mutta multa tulikin suusta vaan että "älä siinä viereskele!!" ukonretale repes sitten nauramaan ja mä yritin selittää että no juu, kyllähän se asia tulee nopeemmin sanottua ku yhdistää kaks sanaa yhdeksi... emoticon

Meriy todella karua käytöstä appiukolta :-s suksikoon suolle kommentteineen!!

Niistä vaunuista sen verran että me yritetään varmaan pärjätä nykyisillä. Esikon luonteen tuntien kun tuo oppii kävelemään niin tuskin enää vaunuissa malttaa. Nytkin konttais mieluiten joka paikkaan :D Niimpä sit on jompikumpi liinassa jos esikoinen ei jaksa kävellä. Sen verran lyhyt aika kuitenkin mitä esikoinen enää vaunissa olis muutenkaan että en oo ainakaan sisarusvaunuihin sijoittamassa. Se voi olla että noi nykyiset vaihtuu parempiin. Oli sillon halvat mut kyllä sen nyt vuoden käytön jälkeen huomaakin...Tosi kurjat työntää, nitisee ja natisee ja ratasosan selkänojansäätö on tosi kömpelö.

Meillä kerrottiin eilen tuleville isovanhemmille. Annettiin molempien vanhemmille suklaamunat ja tulevalle mummolle lukevassa munassa oli kiinni lappu missä luki " En pannut lahjaa pakettiin. Kas asia on niin: ei onnea voi kääriä niin suuria määriä. Onnea tulevalle mummolle". Äiti luki tätä kirjettä ääneen, kunnes ääni käheni mummon kohdalla ja hän alkoi itkemään. Äiti oli heti sitä mieltä, että nyt kohotetaan konjakit. Tulevalle papalle luki vain hyvät pääsiäiset tulevalle papalle. Kova yllätys se oli, mun omat vanhemmat olivat todella iloisia ja todella yllättyneitä. Miehen vanhemmille oli tulevalle mummolle samanlainen lappu ja hän luki sen sisällä meidän ollessa ulkona, hän juoksi ulos ja oli ihan innoissaan. Hän oli aikasemmin luvannut lapsilleen, että ensimmäinen joka tekee lapsen lapsen heille saa sähkökäyttöisen bemarin lapselle. He sitä naureskelivatkin, että taidetaan laittaa pian tilaukseen :D. Illalla mies oli sitten vielä käynyt vanhempiensa luona ja he olivat olleet kovin innoissaan, jo siellä oli isomummillekin soitettu asiasta ja hän oli ollut sitä mieltä, että vihdoin ja viimein suku jatkuu.

Mun paras stävä on pitkään haaveillut lapsesta, mutta hänen miehensä ei vielä halua lapsia, koska hänellä on opiskelut kesken ja tällä naisellakaan ei ole ammattia.. Se on sanonut, että hän masentuu eikä osaa olla aidosti onnellinen jonkun puolesta, jos joku meistä sen läheisistä ystävistä saa lapsen. Se on jo pidempään selittänyt tätä asiaa. Se on mun oman siskon kaveri ja kun siskokin sai eilen kuulla, niin oli sitten parempi itse kertoa, kuin antaa siskon kertoa hänelle. Kun olin kertonut asiasta, hän vain itki. Kuinka pahalta voikaan samalla minusta tuntua, kun olen ollut niiin kovin onnellinen ja iloinen. Hän itsekin sanoi, että on kovin itsekäs itkiessään, mutta ei voi sille mitään. Sittenpä hän ei oikein ollut juttutuulella. Onko kellään ollut samanlaisia kokemuksia? En tiiä miks turhaan stressaan itseäni tällä asialla näin kovasti.

No huhhuh Meriy, jopas oli kauheita hammaslääkäreitä :o tekisivät vaan työnsä ja jättäisivät saarnaamisen vähemmälle! mulle neukkutäti piti saarnaan, kun jo 2vuotta menny viime hammaslääkäri käynnistä, kai se aika on pakko varata...

Aivot ei tunnu toimivan enää ollenkaan, en muista joitain sanoja ja muutenki sanat tuntuu vääntyvän; eilen sanoin miehelle että esikoisen sängystä vois ottaa ne lasit pois pyörimästä, lasit tarkoittivat tässä tapauksessa sukkia.. ja veljilleni selitin neidin syövän kuuroa iltapalaksi, kuurolla tarkoitin kaura-puuroa.. noo ehkä tää tästä :D

Hely: mulla on vähän sama tilanne. Paras ystävä on yrittänyt miehensä kanssa viime kesästä asti. Sain kuulla asiasta kun varovasti kerroin mahdollisesta raskaudesta. Hän oli iloinen meidän puolesta, mutta selvästi asia vaivas. Pyysin häntä kertomaan, jos vauvajuttua alkaa tulemaan liikaa tai muutenkin puhumaan asiasta ihan suoraan. Oli ne tunteet mitkä tahansa. Olen yrittänyt olla puhumatta asiasta sen enempää kuin on "pakko", mutta kuitenkin olen kertonut esim. ekasta ultrasta ja lasketusta ajasta. Ajattelin, että se kuuluu mun elämään, enkä sitä myöskään halua salailla ja että hän sen kuulisi muualta. Tulin siis siihen tulokseen,että kerron hänelle vain ne tärkeimmät, mutta en ala hehkuttamaan. Otan myös vastaan kaikki tunteenpurkaukset, koska ne on hänelle sallittuja. 
Kenenkään toisen elämän mukaan en voi alkaa elämään (sen olen tässä vuosien myötä huomannut), mutta voin ottaa toisen tunteet huomioon. Toivon, että se auttaa/riittää säilyttämään meidän ystävyyden, koska hän on minulle todella tärkeä ihminen.

Itsellä oli tuo tilanne 3-4 vuotta sitten, kun avomieheni ei vielä halunnut lasta johtuen työstä/asuntolainasta/mun työttömyydestä ja ties mistä. Koskaan ei ollut se oikea aika kuulemma. Ja muhun myös sattui kuulla muiden vauvauutisia tai nähdä mahakkaita ja vauvallisia naisia. Onneksi avomieheni ymmärsi kuitenkin suht pian, että koskaan ei ole se oikea aika, jos noin asiaa katsotaan ja nyt meille on tulossa jo toinen. <3

omaa höpinää: Kirjoitin tänne jo kerran aiemmin, mutta en näköjään oo ees tuolla listoilla. Ekat neuvolat käyty, eka ultra käyty, pahoinvoinnista kärsitty taas oikein olan takaa jo kuudetta viikkoa... Siellä se minityyppi oli ja nukkui, kun viime viikolla ultrassa käytiin. Jouduttiin ihan herättelemään että saatiin niskaturvotukset mitattua. LA ultran mukaan 2.11., mutta ei se suostunu sitä neuvolan LA:ta muuttaan, kun heitti vaan neljällä päivällä. Mur!
Jotenkin tätä ei silti vielä oikein tajua, kun on toi taapero tuossa pyörimässä, eikä tätä raskautta ehdi miettiä niin paljoa kun ekaa. Toisaalta hyvä, kun ei sitten joudu miettiin myöskään niitä pelottavia tuntemuksia ja muita. Eipähän stressaa turhaan! :D
Toisaalta on taas vähän vaikeempaa, kun on niin huono olo ja väsyttää ihan pirusti ja pakko se vaan on touhuta tuon aurinkoisen ja touhukkaan neidin kanssa. Ja vähän jännittää jo, että onkohan tuo seuraava tyyppi samanlainen aurinko kuin esikoinenkin vai onkohan hän ihan päinvastainen luonne. Joka tapauksessa, kovin onnellisia ollaan! <3

Aurinkoisia päiviä ja hyviä vointeja!

pupunen rv 13+1

Pikapikaa tuun kommentoimaan.. illalla paremmalla ajalla..

Pupunen: Outoa ettei suostunu muuttamaan!! Mulla vaihdettiin esikoisesta heti neuvolasta laskettua päivää, vaikka päivämäärä muuttu 5 päivällä! Tästä seuraavasta neuvola on laskenu että ois LA 16.11 mut mun laskujen mukaa ois 23.11 eli ultraa odotellessa että sais tietää sen "oikean" päivän.. Luulen olevani lähempänä oikeaa ku neuvola.

Jostain muistan lukeneeni, ettei päivää vaihdeta jollei se ole tuo 5päivää tai enemmän kun heittää. Esikoista odottaessa vaihdettiin kun oli just se 5päivää, menkkojen mukaan la oli 18.9 mutta ultrassa näkyi isompi neiti ja la vaihtui 13.9 :)

Meilläkin on ollut jo puhetta auton vaihtamisesta. Minä olen sitä mieltä ettei yhden lapsen takia tarvitsisi farmaria laittaa, koska meillä on ihan tilava auto, mutta siinä ei tahdo talvella aueta peräkontti, kun suunnittelija yrittäny tehdä niin hienon napin.. Pakko kai se on sit auto vaihtaa, että saa rattaat kuletettua, jos tarve on.

Rattaita olen jo miettinyt :) yhdistelmät haluan ja olen netistä katsellut Jovi Air -rattaita, mutta pitää myöhemmin käydä liikkeessä testailemassa.

Mun pitäs kans käydä tuolla hammaslääkärissä ennen kun mitään akuuttihätää tulee. Mä vaan niin inhoon niitä, vaikka ei mitään niin suurta syytä ole. En vain tykkää kun jonkun näpit on mun suussa ja tuntuu kun en voisi hengittää... :(

Täällä päin melkein kerroin jo tulevalle vaarille, mutta en sitten saanut muka hyvää tilaisuutta siihen. Omalle äidille ajattelin kertoa äitienpäivänä. Suunnittelin, että ostaisin mukin missä lukis mummi ja laittaisin sinne sitten kortin missä olis runo vauvauutisesta. Luin kerran jostain aivan ihanan runon ja silloin ajattelin että tuota käytän jos joskus onnistun lapsen saamaan. Ja nyt en löydä sitä mistään. Tietääkö kukaan teistä sellasta ruonoa missä kerrotaan "salaisuudesta, syntyy vauva plääplääplää" En muista siis edes mitä siinä juurikaan sanottiin, mutta herkistävä se oli :D Jos jollain on jokin mielessä niin kertokaa ihmeessä! :)

En muista puhuinko jo jossain mutta siis asutaan tämän tulevan lapsen isän kanssa eri osoitteissa VIELÄ. Ollaan kyllä tiiiviisti oltu yhdessä ja tavallaan asuttukkin yhdessä, joka yö vietetty yhdessä, mutta nyt siis tavoitteena raahata minun tavarat tuonne miekkosen luokse. Saadaan sitten asumiskustannuksetkin puolittumaan. :)

Tosta la vaihtamisesta niin mulle neuvolassa sanottiin ettei la:ta vaihdeta jos se heittää neuvolan ajasta alle 4 päviää. :)

jon: Kehittelin juuri runon, jos pidät siitä, saat aivan vapaasti käyttää sitä. Runoa sopii myös muokata, jos tuntuu ettei se kuulosta sopivalta. Itse aijon käyttää runoa, kun huomenna ultran jälkeen julistan koko maailmalle meille tulevaa pientä (:

"Onni ovesta sisään hiipi,
lauloi tintti sirosiipi.
Alkunsa sai äidin ja isän onnesta,
haaveista vaaleista ja tummista.

Masussa vilisee sormet ja varpaat,
ultratessa ne tuli meitä vastaan.

Sateet marraskuiset,
saattavat syliimme pienen ihanuuden"

Meillä oli tänään koulussa oikein mukavasti ulkotöitä ja totta kai menin ja poltin itseni auringossa. Nyt on hartiat helakanpunaiset ja kihelmöivät. Tästä alkaakin sitten koskeusvoiteen suurkulutus ja aurinkovoiteen käyttö, jonka suojakerroin on 30. Suojakerroin 30 siksi, että vaikka kuinka läträisin 20 suojakertoimen voiteilla, kärähdän silti. Palamisesta syytän hyvin vaaleaa ihoani ja sitä ikävää tapahtumaa, että paloin ensimmäisen kerran muutaman kuukauden ikäisenä nyyttinä.

jon: Tämmöisen löysin nettiä selaamalla:

Salaisuuden suuren, kuiskaan mukaan tuulen.
Kasvaa masussa sormet ja varpaat,
nyt jo varmaan arvaat.
Vauva meille tulossa on,
onnemme on rajaton

En tiedä onko sama mitä sinulla oli mielessä, mutta pidin tuota nättinä. Saattaa olla että käytetään itsekin. Suunnitelmissa oli kyllä tehdä tuleville mummeille äitienpäiväkortit, joissa toivotetaan onnea mummille ja lisätään vielä se ultrakuva, jos saadaan pari ylimääräistä. Joidenkin mielestä saattaa tämmöiset kaikki olla imelää ja teennäistä, mutta itse tykkään ajatuksesta. Jää sitten hieno muisto. On varmasti ainakin ainutlaatuinen kortti. :) Ja molemmille tosiaan tuleva lapsenlapsi on ensimmäinen, joten eiköhän se ihan hienolta heistä tunnu. Toivon ainakin. :)

Noi on molemmat ihania!!! :) <3 Joo ajatus sama, sais tulevat mummit ikimuistoiset äitienpäivät! Tosin en tuosta toisesta puolikkaasta tiedä haluaako vielä kertoa. Sanoi meinaan, että eniten häntä stressaa hänen äitinsä. Ei siksi että asia olisi hänelle neg vaan tuleva mummi innostuisi asiasta niin että siitä olisi vaan vaivaa emoticon  Joten annan rauhassa miettiä koska kerrotaan!

Olipas vain ihanat runot :)

Olis ihanaa ku menis aika nopeampaa kun oon alkanu oottamaan jo nytten sitä synnytystä, tuntuu ettei millään jaksa odotella 28 viikkoa ja 3 päivää :)

Onkohan kenelläkään tietoa koska toista lasta odottava tuntee liikkeet ja kuin aikaisessa vaiheessa? Kun itsellä tosiaan on kolmas raskaus, tosin yks synnytys ja välillä tuntuu aivan ku olis ilmakuplia jotka poksuu sitten tuolla mahassa, en tiedä kyllä mikä se sitten kuitenkin on.

Ajattelin että jos joku voisi vähän kertoa jos jollain jotain tietoa on siitä kui aikaisessa vaiheessa toista odottava voi tuntea vauvelin ensimmäiset hennot liikkeet. :)

Huomenna tasan viikko np- ultraan ja sinnekki ku malttais jaksaa odottaa että näkee isomman vauvan kuin viimeksi :) vähän jännittää jo ja mulla on onneks aamulla äippäpolilla se ultra klo: 8.15 niin ei tarvi koko päivää sit ootella ja jännäillä :)

Meillä esikoinen sai eilen ensimmäisen pyörän mummultansa ja papaltansa, eli minun anopilta ja appiukolta :D Vähän oli neiti onnessaan kun on hokenut melkeen viikon jo että "Pappa ostaa pyörän", esikoinen siis vajaan 2v 1kk ikäinen :) tänään pitäis lähtä taas kävelemään ja opettamaan neitiä pyörällä ajelemaan kun "mies" tulee kotia, kohta ollaan virallisesti ihan aviopari ja sitä odotellessa siis myös :)

Mulle tosiaan tehdään kaksi kertaa se sokerirasitus ja ensimmäinen tehdään rv 16+3 eli 31.5, toinen neuvola on 1.6 ja mulla siitä 4.6 22v synttärit ja toinen sokerirasitus kuulemman tehdään rv 28.

Muutama tunti ultraan emoticon  Menen täällä pitkin seiniä. En millään malttaisi odottaa enää hetkeäkään. Haluaisin vain huutaa koko maailmalle, että meille tulee vauva emoticon

Anteeksi näin turha viesti, oli vain pakko päästä avautumaan emoticon

Josko jaksais sen verran koneella istua että kirjottelis tänne kuulumisia. Oltiin viikonloppuna ukon veljen perheen luona kylässä ja sunnuntaina tuli sitten oksennustauti. Voitte kuvitella sitä tunnetta olla autossa n. 250km pelätetän millon pitää huutaa että nyt stoppi emoticon  No siinä aamun aikana aika hyvin joka rööri tyhjeni ja oli aika voimaton olo. Pakko oli jotain yrittää juoda mutta aina pysy vaan joku 20 min sisällä ja sit tuli ylös. No illalla kun alko tavara pysymään sisällä niin sit nousi kuume ja joka paikkaa särki, siinä sitten pohdin ja pohdin että otanko särkylääkettä mutta enhän mä ois saanu nukuttua olleenkaan jos en ois ottanu. Tänä aamuna oli vielä vähän pää kipee ja nenä vuotaa mutta elämä alkaa voittamaan ja ajattelin kyllä mennä yöksi töihin. Tosi kivaa olla raskaana ja kipeänä kun miettii vaan että miten pikkunen voi mahassa emoticon  Ja onneks Janikalle ei oo tullu mitään, ukko alko oksentamaan eilen sitten.

Soittivat eilen vihdoinkin naistenklinikalta ja sanoivat että mun lähete oli niin oudossa paikassa että anteeksi kun soittelevat näin "myöhään". Huomenna olis yhdeltätoista ultra aika sitten. Kivaa mennä yövuoron jälkeen mutta ei kait tässä muukaan auta, pitää vaan yrittää nukkua sitten sen jälkeen lisää kun on huomennakin yö.

Sain eilen ajan jorviinkin, tuli ihan kustin polkasemana, ilmeisesti synnytystapa arvioon kun oli äitiyspolin lääkärille ja vasta elokuulle. Eikös pelkopoli ajat oo sairaan/terveydenhoitajan aikoija? Näin olen ainakin käsittäny. Ihmettelin vaan kun se jorviin on mutta elokuussahan se selviää mikä aika se on, tai pitää kysyä neukulta seuraavan kerran kun mennään sinne emoticon

Minnuska, musta tuntuu että mä olisin jo tuntenu jotain, mutta en oo täysin varma. Janikasta mä tunsin jollain 14-16 viikolla ekan kerran semmosen ihan kun perhonen olis menny mahan sisällä sivulta sivulle <3

Jos en ihan väärin muista niin luin jostain että ensimmäisen jälkeen tuntee liikkeetkin jo paljon aikaisemmin, tyyliin rv 10 asti...Tietää mitä odottaa :)

Mä tonne PikkuKakkonen -osioon jo kirjoitinkin kun alkaa pää hajota kun ei tiedä varmaksi onko kaikki hyvin ja pikkuinen paikallaan ja hengissä. Kävin tänään siellä lääkärissä minkä neukku mulle viime viikolal varasi. Kyseinen lääkäri käytti ultraa ekaa kertaa enkä mä kerennyt käydä vessassa ennen sitä niin ei sitten löytänyt ketään eikä mitään... :(
Passitti verikokeeseen joka näytti positiivista eli olisin raskaana. Ja nyt sitten laittoi vielä vissiin Hyvinkäälle lähetteen että pääsisin ihan gynen vastaanotolle. Toisaalta jos kerran testi näyttää positiivista eikä oo vuotoja tms ollu niin eikö siltä jotain pitäis löytyä vaikka olis menny kesken? Jos on mennyt niin oletettavasti rv 7.

En tiedä, nyt odottelen että ne soittelis mulle niitä aikoja. Tää on ihan kauheen piinaavaa :( Totesin tuossa pääsiäisen alla että se esikoisen odottaminen oli jotenkin paljon helpompaa mulle. Ei ollut mitään mihin verrata niin en ite osannut niin huolestua minkään puuttumisesta tms. Vaikkei tietysti nytkään saisi verrata.

Onneksi oli pääsiäisenä muuta ajateltavaa, oltiin perheen kera Tallinnassa kylpylässä pari päivää. Joakin pääsi uimaan ekaa kertaa sitten syyskuun kun käytiin pari kertaa vauvauinnissa. Ensin oli ilmassa pientä jännitystä mut sitten ku tottu niin oli naama messingillä koko ajan <3

Np-ultrassa käyty. LA muuttui 12.11. Masussa oli kaikki oikein hyvin. Meidän veikeä vintiö päätti sitten heti ultran alettua kääntää kylkeä ja alkaa nukkumaan, taitaa olla minulta perityt unenlahjat emoticon  Hetken aikaa sitten toista koitettiin herätellä ja johan alkoi vimmattu raajojen viuhuminen ja temmellys. Sydän jumputti 173 ja voi että sitä oli ihana kuunnella emoticon

Jorvissa ultrattiin ensin alateitse ja kun tyyppi päätti alkaa torkkumaan, niin kurkisteltiin sitten vatsan päältä, että saatiin toinen hereille paineltua. Hyvin näkyi masun päältäkin, vaikken ihan hoikimmasta päästä olekaan.

Kätilö kovasti kehui meidän nuppua. Hienosti alkanut kehittymään. Ihan vilaukselta nähtiin myös vasemman käden ranka, näytti olevan kaikki viisi sormea paikallaan. Rakenneultra olisi 28.6 ja saattaa olla, että sen tekee lääkäri, kun miehellä on synnynnäinen aortankaaren koarktaatio ja ei ole varmaa tietoa periytyykö se vai ei.

Pari onnenkyyneltä vieri pitkin poskia, oli se vain jotain niin ihmeellistä ja mieskin meinasi herkistyä ihan kyyneliin asti. Voi miten tuo pieni onkaan rakas emoticon

voi miten ihanaa Meriy! :) ite varasin tänään ajan np-ultraan ja se on si 16.5 mitenhän maltan odottaa!! haluaisin vaan tietää jo että kaikki on hyvin ja et siel oikeesti on joku pieni ihmisen alku <3

mennään lauantaina kattomaan poikaystävän kans tuosta viereisestä talosta edullista kolmiota! toivotaa että se ois hieno sisältäki ku hinta on muuten hyvä! :) ainut huonopuoli siinä on että se on 3.krs eikä hissiä :S mitenhän jaksaa sitte loppuraskaudessa? onko muilla kokemuksia aiemmilta raskauksilta? :)

TenSon, mulla on esikoisen odotus aikaan kokemusta tuosta 3. kerroksen asunnosta ja loppuraskaudessa se oli silloin ihan hirveetä, tuntu että happi loppuu kesken jo toiseen kerrokseen ja vielä loppuraskaudessa kävin kaupassa sillä välin kun mies oli töissä ja kerrankin kannoin ette ikinä usko niin 5 ruokapussia 3:teen kerrokseen :D siinä tuntu että taju lähtee ihan kohta, mutta pikkuhiljaa ku eteni portaita niin hyvin pärjäsi.

Nytten ollaan asusteltu yli vuosi kaksiossa ja rivitalossa, kolmiota katellaan että esikoinen saisi oman huoneen ja kun tuo meidän makuuhuone on tässä kaksiossa aika pieni, että ei sinne voi ajatella vielä pinnasänkyä kun meillä miehen kans on jenkkisänky, sitten on esikoisen sänky ja yks seinä on täynnä kaappeja.

Jos ei kolmiota löydetä ennen tämän vauvan syntymää niin sitten ostetaan olohuoneeseen vuodesohva ja laitetaan pinnasänky olohuoneeseen ja siirrytään nukkumaan olkkariin ja annetaan neidille tuo makuuhuone.

Mutta kyllä se kolmio olis ihan kiva saada viimeistään heinäkuussa tai elokuussa :) En kyllä haluais lähteä tästä asunnosta mihinkään kun meillä ei maksa vesi mitään tässä, saa kuluttaa niin paljon vettä ku sielu sietää :D

heips kaikille tänään olisi sitte np-ultra kaheksalta edessä ja pientä jännitystä ilmassa ollut koko tän viikon vaikkajo tiedän että pikkunen on oikeassa paikassa silti sitä miettii onko sillä kuitenkin kaikki hyvin sielä.... mut mä lähen kuluttaan aikaani nyt suihkuun ja aamupalaa tekeen kerron sitten illemmalla ultra kuulumiset

Takaisin