Huhtikuun juttelut!

Joten viikkoja onkin 9+4 ja uus la 18.11. Mutta kätilö sanoi että se saattaa muuttua vielä kahden viikon päästä. Joten nyt odotellaan sitä :)
 
Ihana kuulla jon uutisista :)

Saa nähdä vaihtuuko mulla vielä tuo laskettu aika takaisin alkuvaiheeseen kun vasta 5.5 on se np-ultra niin siellä sitten näkee :) Mutta pysyn siihen asti tuolla 12.11 :)

Kellään kauheeta väsymystä? En tajua, hereillä pitää olla väkisinki ku ei uskalla nukkua esikoisen takia kun se on vasta 2v ja ei sitä yksinkään voi jättää leikkimään kun ei tiedä mitä tapahtuu kun on hoksannut tuon että hellastakin voi vääntää nupit kaakkoon :D Täällä tosiaan on häätkin vajaan 2kk päästä ja nyt jo jännittää ja häämekko menee suurennettavaksi 3 viikkoa ennen häitä kun tietää mahan koon jo silloin paremmin :) Minä oon kauhee juomaan vettä, siis en kyllä ole juomatta kun hanan ohi kuljen :D Sain muuten sokerirasitukseen ajan 6.5 kun neuvolassa sanottiin että mulle pitää tehdä se kaksi kertaa sen takia kun on jäänyt esikoisesta painoa niin paljon vielä. Ensimmäinen tosiaan tehdään rv 12+6 ja toinen joskus rv 28 :) mulla on vasta seuraava neuvola rv 16 :)

Tänään ollut vähän noita kipuja tuolla alavatsalla eli noita kohdun kasvukipuja jo :D pelotti yhessä vaiheessa niin paljon että piti mennä makaamaan sänkyyn mutta ei ollut mitään kuitenkaan, nuo kasvukivut ne vain kummittelee :) Noh tässä nyt taas vähän jotaki :)

Huomenna aamulla 8 se neuvola kun otetaan se veriseula uusiksi sitä downriskiä varten ja sen jälkeen kelalla käymään ja treffata kaveria :)
 
Sen verran kyselin tänää siellä naistenklinikalla että ens viikolla PITÄISI olla mutta kaikki ajat menny ja soittelet jossain välissä että minä päivänä se sitten olis emoticon  No katotaan miten siinä käy kun mulla on yö vuorojakin ens viikolla. Valmiiks jo vähän vituttaa. No sisätauti lääkäri oli todella mukava ja kirjotti ibumetinille(burana) reseptin jota saa ottaa pahimpaan kipuun, paitsi viimeisellä kolmanneksella.
 
Heips kaikki!

Jo meinas tuska tullakun tuli tuhruvuotoa paperiin pari kolmepäivää tossa ja viimes kesken meno alko sillai nyt se on taas loppu mitälie oli en tiiä pitääkö tässä nyt huolestua vai olla huolestumatta kohta on onneks seuraava ultra niin näkee et kaikki on hyvin ainut vaan et tuleva mummo haluis tulla mukaan ultraan mut mua pelottaa onko kaikki hyvin ja siks toisaalta haluisin mennä yksin mut en tiiä nää mut päässä pyörivät asiat ettei kaikki ole kunnossa johtuu vaan ekasta kesken menosta koska mulla on kuitenkin ihan selkeet oireet.... ja tätä väsymystä ah voisin vaan nukkua nukkua nukkua ja nukkua mut nyt sit lähden sinne nukkuun :D huomenna taas touhumaan paljon asoita hoiteleen 
 
Minäkin odottelen kuumeisesti np-ultraa, vasta 13.5. on aika. Ei olla uskallettu vielä kenellekään kertoa. Töissä esimies tietää, koska vaikuttaa ratkaisevasti ensi syksyn työkuvioihin, mutta muut ei vielä tiedä. Mulla on raskausoireetkin sen verran laantuneet, että jotenkaan en uskalla ennen ultraa kertoa. Haluan ensin itse nähdä, että kaikki on hyvin. Ehkä vainoharhaista, mutta tähän nyt päädyin.

Meillä on muutenkin hirveä hässäkkä päällä. Ostimme ok-talon, jota nyt remontoidaan ja samalla pitäisi muuttaa täältä vanhasta asunnosta pois. Yritän samalla pakata ja rempata/siivota ja lisäksi on töissä hirmuista kiirettä. Joten ehkä ihan hyvä, että pahoinvointi on hellittänyt, ettei tarvitse ihan sängyn armoilla olla tässä kaiken keskellä.
 
Vihdoin ja viimein näimme pienen toukkamme. Voi miten ihana fiilis nähdä hänen sydämen lyövän ja kaiken olevan kunnossa. Toukka oli vielä niin aktiivinen, kunnes lopulta uupui ja nukahti... Itku tuli onnesta!! (me kun ei olla kuunneltu edes sydämenlyöntejä aiemmin) emoticon
 
Zaana, et oo ainut, jolla aivot on jotenkin "jäässä"... mulla sama tapahtu esikoisenki kohdalla, ja nyt on taas sama edessä! emoticon Nauroin tolle sun kommellukselle yksikseni, kun meikäläisellä ihan samanlaisia juttuja... etin yhtenä päivänä kaukosäädintä ja sit löysin sen leipäkaapista.. juttelin sit sille, et mitäs sä täällä teet? emoticon toooosi fiksua... no onneks tää on vaa varmaanki ihan ohimenevää.. emoticon

Kiva, kun moni muukin on jo päässyt "kurkistamaan" ultraan pikkuista. Se on kyllä maailman upein tunne, ku näkee sen ikioman pienokaisen siellä masussa! emoticon  Varsinkin silloin ekassa raskaudessa oli ihan huikea tunne nähdä, et siel mahassa todellakin asustelee joku... Nyt se on jo enempi tuttua, mut kyllä se siltikin kolahtaa. emoticon

Mulla on nyt n. viikko sitten loppunu huono olo ja oikeestaan väsykin alkaa pikkuhiljaa poistua. emoticon Eli älkää luovuttako, kyllä se olo siitä paranee kunhan aika vielä vähän kuluu...
 
Desiree84, osataan sitä näköjään sielläkin! emoticon Tuo pahonvointi on kyllä ihmeellistä. Nyt on kaks päivää ollu jo melekin normaali olo, ihanaa! Mutta en yhtään ihmettelis vaikka pahoinvointi tulis taas takasin. Toiveissa olis että pystyis pääsiäisenä ainakin yhden suklaamunan syömään, kun viime aikoina ei ole herkut yhtään maistuneet, päinvastoin.
 
hauskoja noi teidän jutut Desiree84 ja Zaana emoticonTäällä ei myöskään oikein ajatus kulje; kahvinkeitin jää aina päälle ja hella ja levyt samoin, nyt on pakko skarpata kyllä ettei satu mitään onnettomuutta, onneksi ollu aina joku mies tai ystäviä kylässä jotka sitten huomanneet asian :) kohta jo pelottaa käyttää sähkölaitteita ettei käy mitään... sanoissakin sekoilen ja unohtelen joidenkin tavaroiden nimiä, höpöttelen ihan omiani emoticon

Ultra-ajan sain ensi viikon perjantaille, 29.4 nähdään siis asukki toista kertaa (mies ensimmäistä), toivottavasti kaikki on hyvin, jännittää! 
 
Heips, tänään oli mulla kontrolliaika naistentaudeill siitä viimeviikkosesta.. ottavat kontrolliin jatkossakin sinne ja neuvolan jutut ja ultrat on vielä ihan erikseen. Melkein kerran viikossa joudun nyt käymään, toisaalta ihanaa kun saa usein varmistuksen tilanteeseen, jos ittee epäilyttää.

Kontrolliaikoja siksi, koska toisen sikiön jäänteitä on vielä. Siinä kova tulehdusriski.
Nyt siis viikko kulunut ja tilanne oli aika sama kun viimeks, jäänteitä oli vielä, ehkä hieman vähemmän kuin viimeks. Eli vielä on keskenmeno riski moninkertainen.

Ja viikot on 10+2, ja kaikki muuten ihan hyvin. Voi kumpa se pieni jaksais sielä.. Jotenkin oli niin mieli herkässä, kun kuuli sykkeet ja näki pikkuisen että itkuhan siitä tuli pitkäks aikaa.
Voi kumpa kaikki olis pian hyvin ja vois vähän huokasta.. tää tilanne on aika ressaava..

Meillä kans tietää porukat ja sisarukset, lähimmät kaverit ja mun osastonhoitaja. osastonhoitaja siks, koska oon ollu nyt tän kaiken takia sairaslomalla pari viikkoo. Huomenna meen töihin taas, vähän jännittää kun tiedän että porukka utelee mikä mulla on ollu, mutta en oo vielä todellakaan valmis kertoo..
 
Nyt se alko! NYT JO!!! Oon ihan sekasin :D Kävin sitte syyskuu2011 ketjuun kirjottamassa, että ultrani on 4.5 pahasti esikoisen ruoka-aikaan..( tekee siis hoitajan saamisesta vähä hankalaa, ku mun kavereista kauheen monella ei oo lapsia, ni eivät oo koskaa syöttäneetkää) ja toinen sit 1.7...

Kattelin ja selailin näitä meiä ketjuja täällä että miiiiiiiiiiks mä en löydä sitä tekstiä... urpo mikä urpo :D

Onks mammat  miettiny millasii vaunui ootte hommaamassa? Mä varmaa hommaan semmoset pitkät vaunut enkä leveitä kaksosrattaita.. pitää vielä vähä miettiä ja käydä ihan livenä kattelemassa.. harmittaa vaa nii hirveesti, ku noi nykyset ois nii ihanat, mut niihi ei saa sisaristuinta :(
 
Me hommataan meidän nupulle yhdistelmävaunut. Tultiin siihen tulokseen, että se on tässä vaiheessa kaikkein fiksuin vaihtoehto.

Miehen sukulaiset on nyt alkaneet kamalasti vouhottamaan vauvan perään. Ensin soitti miehen mummi ja uteli olenko jo alkanut nuttuja kutoa ja samalla voivotteli, kun on itse niin huono kutomaan, ettei voi pienelle mitään kutoa. Lupasi sitten ostaa minulle lankoja, että saan itse väkertää. Samalla sain kuulla, että miehen toinen mummi on jo aloittanut kutomaan vauvanpeittoa. Muutamaa päivää myöhemmin sitten anoppi soitti ja alkoi kyselemään, ollaanko jo hommattu turvakaukalo autoon. Olin ihan puulla päähän lyöty, siis kuka nyt niitä jo tässä vaiheessa alkaa hommailemaan. No, siellä oli kamala huoli, kun ei sairaalastakaan pääse kotiin ilman kaukaloa, eikä vauvan kanssa voi autolla lähteä mihinkään. Anoppi sitten ilmoitti ostavansa sellaisen meille. Hauskaahan tässä on se, ettei meillä ole edes autoa, saati saada autoa kovinkaan usein lainaan emoticon

En vain voi ymmärtää, että mikä ihmeen kiire tässä nyt on, kun ei kerran ole vielä maagiset 12 viikkoakaan tulleet täyteen. Nyt alkaa hieman kaduttamaan, että ollaan menty kertomaan raskaudesta. Toisaalta, ei se ollut mukava valehdellakaan. Kaikki tiesivät, että meillä on edessä työssäoppiminen ja kesällä pitäisi olla töissä, niin totta kai kaikki uteli, että minne ollaan haettu ja paljonko saa palkkaa ja muuta. Ei ollut mukava valehdella, etten ole saanut kesätöitä, kun todellisuudessa en edes hakenut ja työssäoppiminen järjestetään minulle koulussa, ettei tarvitse altistua kaiken maailman lannotteille ja muille kemikaaleille ja saa ottaa vähän kevyemmin, kun olen kertonut raskaudestani. Tietysti olisin halunnut hakea ns. oikeisiin töihin kesäksi, olisi päässyt ylläpitämään puistoalueita, koulunpihoja ja rakentamaan uutta, mutta ajattelin, että on pienelle parhaaksi ettei äiti hulluna tee töitä, tuskin sitä kroppakaan kestäisi.
 
Meriy, sulla tulee varmaan olemaan käyttöä kärsivällisyydelle seuraavien kuukausien aikana! emoticon  Hyvää varmasti tarkoittavat, mutta kyllä mustakin tuntuis kiusalliselta, että toiset ostelee jo vauvalle turvakaukaloa kun maha tuskin vielä näkyykään. Siitä vois tulla itelle jotenkin syyllinen olo, jos jotain vielä sattuu. Ja niinhän mulle itse asiassa tulikin, sillon aikoinaan kun keskenmenon sain. Luin noista keskenmenoprosenteista ja siellä oli, että esim. mun viikoilla on jo 92 % todennäköisyys, että raskaus jatkuu loppuun asti. Eli ei tuota keskenmenoa oikeastaan enää hirveästi pelkää, mutta toki vko 12 ultran jälkeen on vielä varmempi olo tästä. :) 
Kyllä sun miehen sukulaiset varmaan ymmärtävät, että vielä ei ihan olla "selvillä vesillä", he eivät vain ilmeisesti pysty kontrolloimaan itseään kun ovat niin innoissaan vauvasta. emoticon  
Sulla taitaa miehen puolen naisihmiset olla vähän semmosia hössöttäjiä? Kauhulla tässä odotan että mun miehen äidille kerrotaan, se on kans semmonen hössöttäjäluonne että oksat pois... haluankin nyt mahdollisimman kauan nauttia tästä raskaudesta ilman sitä turhaa meteliä.
Toisaalta on niitäkin, joiden sukulaisia ei vauvan tulo juurikaan kiinnosta, että pitäs varmaan jotenkin osata olla onnellinen siitä että vauva on sukuun tervetullut. emoticon Esikoisen kohdalla etenkin synnytyksen jälkeen mua ärsytti kun mun oma äiti oli koko ajan tuputtamassa neuvojaan vauvan suhteen ja halus että teen asiat hänen tavallaan... ei kyllä muuten enää onnistu! Hoidan vauvani niinkun itse koen parhaaksi, ja nyt uskallan sanoakin sen. Koeta Meriy pärjätä niiden miehen sukulaisten kanssa, ja jos käy liikaa hermoille, niin sano heille, että nyt menee pikkusen yli tuo hössötys. Niin ja täällä voit ainakin avautua jos ei muuta! emoticon
 
Mun oli ihan pakko tulla kertomaan taas vaihteeks mun tyhmästä unesta minkä näin toissayönä, kerroin eilen pikkusiskolleki siitä :D

Elikkäs olin jossain koulussa missä oli todella monta kerrosta ja ihan alhaalla kerroksessa oli apteekki :D no olin tavallaan siellä koulussa "töissä" eli olin muiden opettajien ja toimistotyöntekijöiden kanssa yhdessä huoneessa ja siellä sitten istuttiin ja rupateltiin ja siellä oli nurkassa semmonen todella iso lehtinen vihreä kukka ja nyt ÄLLÖKOHTAUS, siinä kukan vieressä oli weetabixit oksennettu ulos ja vahtasin sitä oksennusta vaan ja sitten mulla soi puhelin yhtäkkiä ja vastasin sitten siihen ja alakerran apteekista soitettiin että pääsisinkö käymään siellä kun on reseptit siellä.

No menin hissillä sitten käymään siellä apteekissa ja ne laitto kahdet erit antibiootit kahteen eriin tarkoitukseen, yhet oli virtsatietulehdukseen ja toinen klamydian hoitoon :D no ne sitten kysy multa että kumman haluan ensin hoitaa pois, virtsatientulehduksen vai klamysdian, no vastasin että jos kuitenkin ensin sen virtsatientulehduksen hoidan ja sitten sen jälkeen sen klamydian, ja ne sitten anto ne antibiootit ja laitto vielä mukaan jonku first signalin ison paketin missä oli raskaustesti ja käski tehdä sen varmuuden vuoksi ja olin siinä unessakin kuitenkin raskaana :D

Että tommonen uni taas vaihteeks :D

Oikein ihanaa ja aurinkoista torstaita kaikille meille mammoille :)
 
Nyt on meilläkin eka neuvola käyty. Valittelin huoltani pikkuisesta sen verran että sain ajan ens keskiviikolla terveyskeskukseen jossa neuvolan sijaislääkäri on ja lupasi että jos hän vaan osaa sitä ultraa käyttää niin ultraa ja tarkistaa tilanteen. Sydänääniä ei vielä kuunneltu kun ei olisi näillä viikoilla saanut vielä kuulumaan. Tai ei halunnut ottaa riskiä että olisin huolestunut vaan enemmän. Ei oo pahemmin unta näkynyt viikkoon kun rassaa...toisaalta hölmöä kun tietää että jokainen raskaus on erilainen eikä saisi verrata mut hirveen vaikeeta olla vertaamattakaan...Mut ehkä se tästä.

Sokerirasitukseen joudun minäkin kaksi kertaa taas, ultraan saan varailla ajat keskiviikon jälkeen jos siellä kohdussa nyt mitään näkyy. Seuraava neulova kk päästä ja on kyllä ihanaa kun sama terkka jatkaa sitten pikkuisen kanssa ja esikoinenkin siirtyy syksyllä hänelle. Kirjoitti jo sinne tietoihin että haluan enemmän tukea ja ohjausta imetykseen että saisin tällä kertaa täysimetyksen onnistumaan.

Me ollaan kerrottu lähimmälle perheelle. Tarkoitus oli kertoa vasta ekan ultran jälkeen mutta mutta...sitten sain töistä tiedon että YT:den jäljiltä mulla ei ole enää työpaikkaa ja mut irtisanotaan kun hoitovapaa ja äitiyslomat loppuu. Sitten siinä tunnemylläkässä oli pakko kertoa että sai realistisia neuvoja läheisiltä. En ole ainakaan toistaiseksi katunut. Kaikki ovat ottaneet uutisen innoissaan vastaan niinkuin kyllä arveltiinkin :)
 
hely: se mun käyttämä raskausarpia ehkäisevä ja lievittävä voide on Vichyn voide. sitä saa apteekista 200ml tuubissa ja maksaa n.31e.
hih, mies meni ostamaan isomman auton. nyt on farmari. ja tilaa niin paljon, että mahtuisi sekä rattaat että koirakin. tosin koiran hankinta saa nyt odottaa:) rattaat oon sopinu ostettavaksi heinäkuussa. vähän käytetyt brion yhdistelmävaunut löytyivät ihan vahingossa. pinnasängyn ja turvakaukalonkin oon jo kattonu valmiiksi. tosin mun vanhemmat ja sisarukset ostavat tuon turvakaukalon meille. ja lipastoa vauvan vaatteille pitäis alkaa myös katsomaan. ihana hössöttää <3
tsemppiä teille, jotka ootte vielä huonovointisia! mä pääsin sen yli vain väsymyksellä, oksentamatta kertaakaan. nyt on virtaa suunnitella tulevaa kesälomareissua ja vauvajuttuja <3 (11+3)
 

Meriy, herranjestas mitä myötä raivoa tunnenkaan! Mulle jos kukaan ikinä kehtaa tulla sanomaan noin niin en tiedä kuinka reagoin. Itselläkään ei "paras" mahdollinen tilanne lapselle. Mutta siis kaikki realistiset puitteet kunnossa, vakituinen työ, ammatti, koti, mies. Mutta väitämpä ettei tilanteet aina kaikkien kohdalla ole täysin suunniteltuja ja lapselle PARHAITA. Aina voi etsiä vikoja miksi nyt ei olisi niin hyvä. Niihin voi itse vaikutttaa, ja väitänpä vaan että ainoa oikea ratkaisu on pienen nyytin vanhempien tekemä päätös! PISTE!

Asiasta viidenteen. Onko teillä muilla ihan järkyttävää turvotusta? Mulla iltapäivät on ihan tuskaa! Ei mahu housut jalkaan eikä mikään asento ole hyvä! :(


Niin ja hyvää pääsiäistä kaikille! :))
 
meriy: jos tuloovat kahveelle nii tarjoat kylmää vettä vain!! :) Tai sanot sille suoraan että täällä ei ole mitään sinulle joten voit kääntyä ovesta pihalle samantien.


Outoo olla kotona YKSIN!!! tyttö lähti mummilaan yöksi ja isännän pitäs jossai vaihees tuoda autoni takas ja sitten se lähtee synttäreitään juhlimaan kaverinsa luokse ja mie yöksi viel töihin. HUomenna sitten tytön luokse aamusta ja päivällä juhlitaan isomummin 90v juhlii.
 
Ihania noi anopit jotkä hössöttää joka asiasta. Itellä on kans todella ihana anoppi! Esikoinen ku synty nio ei ollu ees 2 viikkoa vanha ku jo anoppi huakku mut ihan pystyy että en osaa lasta hoitaa. Ja ite se on viemässä pakkasella lasata ulos ilman toppahaalaria! Ei vaikuta ihan terveeltä. Sais mun puolesta suksii vaikka helvettii koko ämmä. Anteeks kaunis kielen käyttöni, mutta jo se taas eilen oli täällä mua haukkumassa kun on ollu niin huono olo ja väsymys että en oo jaksanu oikeen mitää tehä. Joo, myönnän itteki että on vähän sotkusta. En jaksa heti kerätä kaikkia pojan tavaroita kasaa, mut mitä väliä? Kerkee ne myöhemminki. Ei vaan yksinkertasesti pysty.

Meil oli kans eka ultra ja siellä se pikkunen oli ja sydän löi. Veikkas viikoiks vaan reilua 7. Eli voi olla että se LA menee joulukuun alkuun. Harmi koska on ollu kiva käydä täällä juttelemassa teijän kanssa ja jos joudunki nyt häipymään tonne joulukuisiin. :(
 
Ai niin ja joku tuolla aikasemmin höpis jo rattaista. :D Meillä on ollu esikoisen kanssa Emmaljungan city cerox 360 vaunukopalla ja istuimella. Ja mikä mahtavinta oli turvakaukalokin emmaljungaa niin sen sai kiinni siihen runkoon. Aivan mahtava paketti. :D Harmittaa ihan että joutuu myymään. Mutta meinasin hommata meille sitte semmoset phil & tedsit. Näyttää niin hyvältä. Sis nää on ihan yhden lapsen istuttavat rataat, mutta näihin saa sisaristuimen. Näyttää niin hyviltä että ne on pakko saada! :D  Muutenkin kuulemma todella hyvät työntää ja kevyet. :)
 
Takaisin
Top