Huhtikuun juttelut!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja innna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olin kolme päivää saikulla, kun meinas ottaa vähän koville toi pahoinvointi. Maanantaina piti töissä oksentaa kolmesti (vkoloppuna ei pysyny mikään sisällä kuin vasta illalla). Lepääminen kuitenki auttoi ja tänään ei ole töissä ollut huono olo. On tämä ihmeellistä, kun sitten kun ei ole huono olo, niin huolestuttaa, että onhan kaikki hyvin..
Matalan profiilin pitäminen tästä raskaudesta tyssäsi sitten tuohon saikkuun. :) Pomollekin ilmoitin asiasta, kun olisihan hän sen sairauslomalapusta huomannut. Pomon sihteeri sitten tänään soitti onnitellakseen ja antoi neuvoja pahoinvointiin.. :P Viikkoja siis nyt 8+5. Sukulaisille aiomme kertoa siis vasta ultran jälkeen eli varmaan loppukuusta.

Paino on tippunut vähän vajaa pari kiloa. Viikko meni ettei tehnyt mieli syödä oikeastaan mitään. Ruokavalio ei siis ole tosiaankaan ollut kohdillaan, vaan olen syönyt mitä olen pystynyt. Toivottavasti pahoinvointi alkaa vähenemään ja voin alkaa liikkumaan ja kiinnittää ruokavalioonkin taas huomiota (suklaa ja pitsa ei taida olla pitemmän päälle paras ruokavalio.. ;)

Haluattako te muut tietää lapsen sukupuolen etukäteen, jos siihen mahdollisuus tulee? Meillä on ollut jotenkin itsestäänselvyys, että halutaan. Mukavampi sitten ostella tavaroitakin. Ja luulen, ettei se mikään salaisuus tule sitten (muille) olemaan, jos ei mies ole aivan eri mieltä asiasta..

Täällä on ajateltu että on kiva tietää jos mahdollisuus tulee. Lähinnä juuri et voi ostella sitte tyttöjen tai poikien juttuja :) voi teitä pahoinvoivia, ite en osaa edes kuvitella kun ei ole ollu mitään pahoinvointia!

Halutaan tietää kuten kyseltiin Janikaakin odotellessa. Janika tosin ei suostunu näyttämään rakenne ultrassa vaan saatiin vasta tietää toisessa ylimääräsessä, mitä mulla oli liiallisten vesien takia. Mutta kaikkihan mulle tyttöä mahan ja oireiden perusteella muutekin povas, vaikka itellä oli ihan poika tunne. Nyt on kans poikatunne kun on vähemmän pahoinvointia kun viime raskaudessa.

Kiitos Zaana!! emoticon  Ihana kuulla, että olit hengessä mukana! Tää on kuitenki niin yksinäistä, kun vaan miehelle ja täälä voi puhua näistä asioista..

Mää ainaki haluan tietää heti ku vaan mahdollista, että kumpi tulee, että tietää sitte minkä värisiä nuttuja alkaa neulomaan ja ehkä ompelenki jonku verran vaatteita pienelle, jos vaan aikaa riittää :) Mieski varmaan haluaa tietää, ei oo vielä puhuttu siitä. Ja varmaan kerrotaan kaikille sukulaisille ja kavereille, jotka kysyy tai oletettavasti ostaa tai tekee jotain pienelle sitte ku se syntyy niin tosiaan tietää sitte minkäväristä ja tyttö- vai poikajuttuja ;)

Onko teillä muilla ollu tunteet pinnassa?? Oon aina ollu tosi tunteellinen ja herkkä itkemään, mutta nyt tää on jotain x 100 mitä aikasemmin... Aamulla aukasin Voicen telkkarista ja itkin ku kahtoin Katy Perryn Firework -musavideota.. emoticon  Siis uskomatonta... No, tätä se varmaan on sitte vielä 7 kuukautta :D  Nyt jos näkyis Kadonneen jäljillä, niin en varmaan pystyis kahtoon sitä, kun aikasemminki itkin melkeen koko jakson ajan!

Taidanpa syödä vähän jotain lounasta ja lähtä sitte käymään Baobabissa :)

http://www.baobabkids.com/v4/index.php?sivu=nayta&naytasivu=kuvia&tausta=1

Nyt voi hyvällä omalla tunnolla käydä sielä.. Kävin sielä jo ennen ku tulin raskaaksi ja sillon piti vaan ajatella, että "sitte joskus kun tuun raskaaksi niin tuun tänne kahteleemaan kunnolla", mutta nyt voi oikeesti kahtoa kaikkea kivoja juttuja valmiiksi vauvalle. Ja tää äitiyspaita on aivan ihana:

http://www.baobabkids.com/v4/index.php?sivu=tuote&tuotenro=40407vp&paluuv=rockstarmoms&paluuh=%C3%A4itiyspaidat

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

Shiny85: ihana kuulla, että kaikki kääntyi parhainpäin ja saatte alkaa nauttimaan raskaudesta ja onnen odotuksesta <3

minä olen ostellut jo heti plussan jälkeen vauvan vaatteita alennusmyynneistä... hieman malttamatonta :) ja rattaiden ostokin on sovittu heinäkuulle, kun kerran löysin haluamani vähänkäytetyt Briot. ja erillinen säästötili on puolison kanssa avattu, johon laitetaan jemmaan rahaa juuri lapsen tarpeisiin. kyllä sitä rahaa saa menemään sitten, kun pitää ostaa kaikki näin esikoisen kohdalla. puhumattakaan miten haluan ostaa itselleni ihania mammavaatteita<3 ja kesäkin tulossa. aikamoista huumaa :D
olen kesällä lähdössä ulkomaille pariksi viikoksi, etelä-eurooppaan. raskauden vuoksi jouduimme hieman pienentämään tahtia, ei taida kyetä vaihtamaan paikkaa ihan joka päivä tai joka toinen päivä. joutunee ottamaan hieman rauhallisemmin. onko teillä kellään kokemusta matkailusta raskauden aikana? minkälaisia vinkkeja voisitte antaa? sen kuulin, että lennolla saattaa alkaa koskemaan jalkoihin ja mietin että auttaako siihen jonkinlaiset tukisukat. oisin tosi kiitollinen vinkeistä!
meillä otetaan myös äitiyspakkaus vaikka mulle jo luvattiin vaatteita parin vuoden takaisesta pakkauksesta. monella tuntuu jääneen käyttämättä niitä vaatteita. innolla odotan millainen tuo uusi pakkaus tulee olemaan... (9+4)

Me aiotaan ottaa selville kumpi tulee, niin kuin tehtiin esikoisenkin kohdalla. Tietty siis jos tää uus tulokas vaan suostuu näyttämään sit ultrassa kumpi on. :) Katotaan sit kerrotaanko muille asiasta. Viimeks kerrottiin, vaikka mies ei oiskaan aluksi halunnut, mutta kun mun mielestä se ei ollu mikään juttu. Ja siis se ultran sukupuoliarviohan EI ole mikään satavarma tieto, vaikka kätilö tai lääkäri sen mukamas "varmana" sieltä näytöltä näkiskin. Tiedän useampia tapauksia, joissa on arvattu toista, mutta sitten synnärillä onkin tullut ylläri ylläri jotain muuta. :D Eli en ainakaan minä lähtis maalaamaan seiniä pinkeiksi tai sinisiksi vain sen ultran perusteella.

Ja otetaan varmaan se äitiyspakkauskin, otettiin tuo edellinenkin. Tosin aion katsoa minkä näköisiä vaatteita tässä uudessa nyt sit tulee, koska en tykännyt tuon 2010 pakkauksen sisällön väreistä YHTÄÄN. Silti tuli niitä käytettyä. Ja kun siellä pakkauksessa on niin paljon muutakin hyödyllistä, esim lakanat ja pyyhe ja harja ja purulelu ja hammasharja ja oppaita ja harsoja yms yms. Ja se raha (jotain 140e kai) ei vastaa sen paketin oikeata arvoa ollenkaan, vaan jos noita lähtis kaupasta hakemaan, niin paljon enemmän pitäis kuluttaa ostoksiin.

Ja lentosukat ja muutkin tukisukat/-sukkahousut on ehdottomasti hyviä raskauden aikana, kun ne edistää verenkiertoa siellä jaloissa. Mulla ainakin viime kesänä jalat turposi helteessä jonkin verran (ei onneksi ihan hirveesti kuitenkaan) ja lentosukista oli hyötyä.

Ja siellä ulkomailla kannattaa seurata mitä syö, ettei esim etelä-Euroopassa just pistele poskeensa salaatteja, jotka todnäk on pesty hanavedellä... Eikä sit juoda muuta ku pullosta. Eikä jäitä muihinkaan juomiin. Ja pehmeät juustothan on niitä, joita kantsii välttää. Mä ainakin suosittelen syömään ennen ja koko matkan ajan maitohappobakteereita (ja itse asiassa koko raskauden ajankin), kun niistä on hyötyä just siinä, ettei maha menis sit heti sekaisin, jos vaikka syö jotain erilaista (itselläni on just semmonen maha, et menee aina heti veteläks, jos syö vähän väärin).

Ja mä koitan hillitä itteni uusien ostosten kanssa tälläkin kertaa vähän pidemmälle, kun on siis jo noita esikoisen vaatteita tietty olemassa ja vaunutkin... mut kun meidänhän tarttee vielä hankkia varmaanki kaksosrattaat, että saadaan molemmat muksut kuskattua samalla kertaa sit ens talvena... :D

Peekay67, niin kai ne sanoo että yleensä jos ultran perusteella sanotaan että tulee poika, niin se ois satavarma, mutta jos sanovat että tyttö, niin sit ei oo aivan varmaa... ja niinhän tuo maalaisjärkikin sanoo että jos se pippeli siellä näkyy niin sillon on aika varmasti poika tulossa :) ellei sitte ultraaja luule jotain napanuoraa pippeliksi... emoticon ja siis jos se näyttää tytöltä niin voi olla että pippeli on siellä vähän piilossa tai sit se on niin pieni vielä ettei näy :) Semmosta oon kuullu... tosta äitiyspakkauksesta: jos suurta osaa noista tavaroista tarvii niin ilman muuta sillon kannattaa se ottaakin. Mut jos ne mitä niistä ite tarvii, saa halvemmalla kaupasta/kavereilta/kirpparilta niin tuntuu vähän turhalta ottaa niin paljon kamaa nurkkiin pyörimään.
Shiny, täällä on yks jolla on tunteet erittäin selvästi pinnassa! emoticon Viimeset pari viikkoa oon itkeny oikeesti melkein joka päivä. Iltaisin itkettää kaikkein herkimmin, ja just tollaset Kadonneen jäljillä-tyyppiset ohjelmat, jotka jo MUUTENKIN itkettää, on kohta ihan mahdottomia kattoa kun itkettää koko ohjelman ajan... emoticon ja eläinohjelmat itkettää kans... mies oli kyllä ekoilla kerroilla huolissaan että "kulta, mikä sulla on hätänä?" ja piti vaan sanoo että "no eiku tuo ohjelma alko ensin itkettämään ja nyt sit itkettää ihan muuten vaan, en mä tiiä!" Jotenki surkuhupaisaa... niin ja Shiny, oli muuten sulonen toi paita johon laitoit linkin! emoticon käytiin tänään Rajalla niin ostin sieltä H&M:n liikkeestä äitiyshousut ja vauvalle valkoset potkuhousut joissa on pandan kuva... oi että, kun aika nyt vaan kuluis nopeemmin... onneksi pian on jo kesä.

Kiitos Kettuliini!! :)

Zaana:
Täälä kans mies oli alusa vähän ihmeissään, mutta ymmärtää onneksi jo.. Saatan alkaa itkemään, jos se väsyneenä tiuskasee mulle jotain, mitä en tosiaankaan aikasemmin tehny. Mutta ei täsä auta ku mennä niillä mitä on annettu, koska en mää ainakaan pysty pidättään sitä itkemistä. Onneksi tätä tapahtuu yleensä vaan telkkaria kahtellesa tai muuten kotona ollesa ;) Sitä paitaa saa muuten nettikaupasta myös, jos oot kiinnostunu :) Mää aattelin käydä hakeen heti oman kotia, ku on se 12 viikkoa takana vaikka maha ei ois kasvanukkaan vielä :D En sitte eilen vielä ostanu mitään.. Kahtelin vaan niitä ihanan pieniä vaatteita ja hypistelin äitiysvaatteita, joita jo oikeen ootan päästä käyttämään! :)

Mutta nyt lenkille auringonpaisteeseen! B)

Täällä pitkästä aikaa jos jotakin kertoilis kuulumisia hyvää kuuluu ja tuntu et kaikki alko muutenkin sujumaan siis muukin elämä paremmin kun saatiin asunto ja luulin saavani koulu asiatkin kuntoon niin johan sitä takapakkia sit tulikin pakko jättää koulu kesken ei raskauden takia vaan ihan muista tyhmistä syistä mun koulu on kokonaan toisessa kaupungissa ja nyt sit onkin niin rahaton kun vaan voi olla niin ei oo rahaa lähtee kouluun ja eipä ole sellasia sukulaisia joilta voisi pyytää rahaa äidiltäkin kysy niin ei ollu... mut jos sitä jonnekin töihin pääsis ja sais raha asiat kuntoon ennenkun muksu syntyy niin vähän taas elämää helpottas

krepa88 poistuu kuvioista... Viime torstain ja perjantain välisenä yönä alkoi runsas verenvuoto. Ja sitä on nyt katkunu tähän päivään asti. Vudon mukana monta n. luumun kokosta klimppiä, eli muusta ei voi ollakkaan kyse kuin keskenmenosta. Eilen kävin acutassa päivystyksessä kun alko alaselkäkivut olee niin kovat. Olivat kans sitä mieltä, että näin on käyny. Viikkoja mulla oli 9+3, odotin jo kovasti että päästään kriittisten viikkojen yli...
Pari päivää itkeny silmät päästä, mutta ei se auta.. jotenkin siihen ehti jo niin kiintyy ja ajatukseen valmistautuu. No elämä on, kyllä tässä uutta yritystä heti kun vaan jaksaa. Ja onneks mulla on toi ihana mies tukena. <3

Krepa88:lle voimia! Mikään ei varmasti oo hirveempää ku keskenmeno!! Hienoa et sulla kumppani osaa lohduttaa!

Krepa88:lle kovasti voimia emoticon Mukava kuulla, että miehesi on tukenasi, etkä ole keskenmenon myötä heittänyt lusikkaa kaivoon. Plussaonnea sinulle ja miehellesi sitten kun sen aika taas koittaa.

Itse voisin sanoa tuohon mielialaan niin se on kyllä se suurin muutos. Siis kärsin siitä itsekkin. Olen samaan aikaan äärimmäisen iloinen, surullinen, kiukkunen. Itken JOKA päivä USEAAN kertaan. Voin sanoa että jos näin jatkuu, tulen hulluksi :D Olen aina ollut herkkä ja ns. helposti ahdistuva pienistä asioista, mutta nyt kaikki ahdistaa aivan hirveesti. Viikonloppuna tuli miehen kanssa kotona mustasukkaisuus riitaa ja tämä asia ei meinaa jättää minua rauhaan nyt ollenkaan. Ennen en siis ole ollut edes mustasukkainen. Nyt sitä on häiritsevästi!! Koko ajan päässä pyörii ajatus siistä, että mitä jos mies jättääkin minut yksin?? Ja tälläisestä ei siis ole ollut puhetta ollenkaan. PÄINVASTOIN. Mies sitten yrittää tehdä kaikkensa että mulla olis hyvä olla. Puhuu vauvasta ja elämästä ja siitä kuinka elää onnellisinta aikaa nyt. Oonkohan tulossa ihan hulluksi?

Ihan ensimmäiseksi, Krepa88 osanottoni sinulle! ja voimia tulevaisuuteen, onneks aina voi yrittää uudestaan kunhan aika on hieman parantanut haavoja.. emoticon

Ihanan vilkasta keskustelua ollut täällä. emoticon  Ite en oo hirveemmin ehtiny mitään kirjottelemaan, vaikka oon kyllä välillä käyny teiän jutteluita seurailemassa pikaisesti. Syy tähän on se, että meille tulee suhtkoht nopea muutto, tämän kuun lopussa... emoticon  mut ihanaa, me päästään lähemmäs isovanhempia, joista on sitte varmaan aika paljonkin apua ku pikkukakkonen syntyy. jee! emoticon

Täällä oli juttua noista bola-koruista, niin mulla se jo on ku esikoisen odotusaikana sen hankin ja oli musta tosi kiva! Vauvaki tuntu sen muistavan ihan selvästi, ku ilme meni ihan ihmettelevän näköseksi ja vauva hiljaseksi, ku sitä heiluttelin. Eli nyt otan sen taas käyttöön, kunhan vauveli alkaa kuulla. emoticon 

Niin ja sukupuoli meinataan mekin kysyä, niin kuin kysyttiin esikoisen kohdallakin.. jos vaan vauva suostuu meille sen näyttämään. emoticon  mut ei ehkä kerrota muille, saa nähdä sitten pystytäänkö pitämään salassa..

Omaa: mulla tuli tänään sellaista rusehtavaa vuotoa, mut toivon ettei se oo mikään merkki keskenmenosta.. täytyy seurailla ja ajattelin vielä soittaa neuvolaan ja varmistaa sieltä miten menetellään. Meillä on kuitenkin se np-ultra nyt tämän viikon keskiviikkona ja sitä odotellaan kuumeisesti! emoticon

Oon tosi pahoillani Krepa88!! Voimia sinne teille molemmille! Tosi ikävä kuulla, mutta onnea sitte uuteen yritykseen, kun sen aika on.

jon: Mulla on oikeestaan asia päinvastoin ku sulla. Aikasemmin olin vähä mustasukkanen miehestä, mutta tällä heti sen jälkeen ku tulin raskaaksi, niin ollu paljo varmempi olo miehenki suhteen. En oo ollenkaan mustasukkanen! Mieskin on niin onnellinen tästä vauvasta, että tiiän, ettei se tekis mitään sellasta, jonka vuoksi menettäs meidät.. Ehkä tähän olotilaan vaikuttaa myös se, että samalla ku päätettiin, että yritetään tulla raskaaksi, päätettiin myös mennä naimisiin ens heinäkuussa emoticon  Eli meillä on häät 9.7.2011. Niitä tässä sitte valmistellaan, jännitetään ja hermoillaan.. Mutta en vois olla tän onnellisempiemoticon !!

Mutta siis et oo jon tulossa hulluksi! Kuulostaa ihan normaalilta mielialojen vaihtelulta. Mun kaverilla oli ensimmäisesä raskaudesa ihan samanlaisia tunteita ja ihan tervejärkinen ihminen on edelleen :)

Ne masu vihlasut nipistelyt ja kipuilut on todella normaaleja oli sitten synnyttänyt tai ei. Koska kohtu kasvaa nii pitäähän sen nyt jotenkin siitä "ilmottaa". Eli ihan normaalia. sit jos se on sellasta että joudut olemaan kaksin kerroin huutamassa ja tulee vuotoo niin se ei oo normaalia.
Edellisessä raskaudessa mulla oli pahin vaihe 10 viikon kohalla. Tässä nykysessä o tullu sillo tällö jo noita. Ja se tikkien laitto edellisessä raskaudessa ei vaikuta tähän asiaan mitenkään. ellei ne oo muka ommellu kohtuakin samaan syssyyn alapään kanssa mikä on tietty mahotonta :P. Tietty jos o tehty sektio nii siinä mielessä voi koskee ehkä enemmä mutta sekin on normaalia ja tästä löytyy tietoo noista viikko viikolta jutuissa.

Mulla ollu paljon tasasempi olo kuin olisin uskonut, edellisen raskauden kohalla itkin koko ajan ja kaikkea,  nyt on melkein normaali olo. vähä tietty jotkin asiat herkistäneet kuten viime yönä kun töissä ajoin pupun päälle kun hyökkäs nii eteen ettei ollu mahollisuutta väistää tai mitää.

tietty tää perinteinen on nyt menossa eli peiton heiluttelut jäi heti ku alko huonot-olot eikä ees tee mieli, tai ku alkaa tehä mieli nii ukon ku saa eteen nii tulee tietty heti kuvotus ja hommat jää ajatuksen asteelle. Ja muutenkin ollu tällänen olo että ei hirveesti tee mieli kyöhnätä kainalossa, näin oli aikasemminkin. tietty jonkun verran vaikuttaa toikin että tytön kanssa saa ite sitä läheisyyttä päivän aikana nii paljon ettei hirveesti enää kohta tee mieli ees tai tartte. Mut kyl se tästä.

kyllätyminen töihin on tullu nyt sitten kuvioon.ei tee mieli pätkääkää tehä mut pakko ku haluun paremma äippä rahan ku tytön aikana.

Jon, mäkin oon noin normaalisti aika herkkä ihminen ja mietin asioita ja ahdistun niistä... ehkä nää mielialavaihtelut näkyykin sitten selvimmin just meidän tyyppisissä ihmisissä emoticon Oikeesti tuntuu vähän huvittavalta että yhtenä hetkenä kaikki tuntuu kaatuvan päälle ja kaikki on suoraan sanottuna p***aa, ja kymmenen minuutin päästä mulla onkin maailman ihanin mies ja ihanin tytär ja kaikki niin täydellistä... emoticon Kummallista mutta totta. Mutta ollaan onnellisia siitä että tää on vaan väliaikasta. Ei kai mua kukaan kyllä kestäiskään jos oisin koko ajan tämmönen...
Kaylies, kiitti vastauksesta. Olin vaan vähän ihmeissäni kun ei tosiaan ensimmäisen raskauden aikana tommosia kipuiluja ollu. Siitä vaan päättelin että oisko nuo kipuilut enemmänkin jo synnyttäneiden vaivoja.
Me kyllä halutaan tietää mahdollisimman pian tuleeko tyttö vai poika emoticon Jotenkin vaan kivempi kun voi "varautua" siihen etukäteen ja vähän miettiä millasia vaatteita yms. ostaa. Ei kyllä taideta kertoa sitä muille... aattelin aikasemmin että ois kiva saada toinen tyttö, mutta viime aikoina oon alkanu ajatella että se oiskin poika, ja ehkä jollain lailla alkanu toivomaankin... rakas ja haluttu vauva tulee olemaan joka tapauksessa, jos vaan suostuu meille tulemaan. emoticon

Ihanaa kuulla että jollain muullakin samoja ongelmia. emoticon  Tässä mielen tilassa saan kyllä tehtyä mistä tahansa asiasta jättimäisen suuren. Ärsyttävintä siinä on se, että itse "tiedostaa" kiukun, mutta sitä ei pysty hallitsemaan. Luulen, että yhtenä syynä siihen on myös se, että stressaan kovasti myös sitä että mitä tuolla masussa oikeasti on! Tai onko siellä kaikki hyvin.. Vaikiaa!!!

Takaisin