Huhtikuun juttelut!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja innna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minnuska: Ootko muistanu päivittää sen ritirimpsun tänneki? Ettet vaa lilypiessa käyny vaihtamassa päivää?

Mä oon jotenki ihan pihalla ollu täs viimeset pari päivää.. Mitää en saa aikaseks, vaikka pitäis tehdä sitä sun tätä Uusia vaunuja sain sentäs katottua ja toivon, että sit ku tulee lokakuu, ni saan ostettuaki ne vaunut suunnillee sillä hinnalla mitä niitä myydään nyt. Ei siis ole tarjouksessa, että toivoa on. Sit saisin laitettua noi mun nykyset yhdistelmät myyntiin.

Mulla on ens viikolla eka neuvola. Saas nähdä mitä se täti siellä sanoo, ku musta se laski puhelimessa mun viikot jotenki tooodella hassusti. Mut en edelleenkään luota muihin ku ultran antamaan päivämäärään, että sitä ennen en ees kauheesti yritä laskeskella, että koska olisi. Marraskuun lopussa joku päivä mutta tuleeko lapsesta skorpioni vai jousimies, se jää nähtäväksi..

Meillä oli tänää ensimmäinen neuvola. :) Pääsin yksinäni käymää ku mies jäi pojan kanssa kotiin. Meinasin että ei sitä miestä siellä välttämättä mukana tarvi olla kun ei siellä niin mitää ihmeellistä tapahdu. Senkun vaan tietoja kirjotellaan. :D Ja helpommin onnistu noin kun ei ollu toi poitsu mukana. Sen verran menevä kaveri kuitenki että ois joutunu koko ajan perässä juoksemaa. Neuvolassa laskettiin viikoiks 7+5, mut ei voi vielä noin paljon. Ku kaks testiä tein ja ensimmäinen oli nega. No mut 10 päivän päästä ultra. :) Sit selvii se laskettu. :) Ehkä vähän jännittää. Nii ja hemoglobiini oli "vaan" 151. :D
Mäkin aloin jo miettii kattelee vaunuja/rattaita. Meil on täl hetkel kolmet rattaat. :o Joo, tiiän hullu oon. :D Mut ku on niin kivoja erilaisia. Talveks ja kesäks eri rattaat ja matkarattaat. Täytyy varmaa ainakin yhet myydä ja niillä rahoilla sitte ostaa käytetyt tuplat. :)

Purri, juu kyllä olen päivittäny sen tännekin mutta silti joka kerta ku testaan tuota lilypien tickeriä ja laitan mun viimiset menkat ja sit lasketun ajan niin tulee viikkoja 9+3, äskenkin kokeilin niin 9+3 näytti.

Minnuska: Jännittävää, sit en tiiä mikä auttaa Mä nimittäi itte saletisti unohtaisin päivittää tänne sen ritisimpsun, ni sen takia tuli heti mieleen yhtenä vaihtoehtona...

Viime yönä näin sitten unta että mulle synty vauva sektiolla... se oli ihana ja pieni ja täydellinen tyttövauva. Voi sitä onnea siinä unessa... emoticon Kävin eilen kirpputorilla ja oli ihan pakko ostaa kun siellä oli semmonen vaalee vauvan toppapuku, lakki ja tossut <3 en tiiä minkä vuoden äitiyspakkauksesta  lienee... mut maksovat yht. 2.50 € niin en voinu olla ostamatta... emoticon Vähän mietin, että otanko äitiysavustuksen rahana kun siinä pakkauksessa on aika paljon semmosta mitä en luultavasti tarvii. Ja kirpputoreilta löytyy kuitenkin paljon vauvojen tarvikkeita halvalla. Niin jos sitä alkais pikkuhiljaa jotain sieltä ostelemaan... tuli vaan niin hyvä mieli siitä että nyt on tavallaan jo jotain vauvalle hankittuna emoticon Toisekseen, esikoisen kohdalla jäi äitiyspakkauksen vaatteista aika paljo käyttämättä ja ovat varmaan ihan hyväkuntosia jos ne jostain tuolta löydän... Ootteko muut vielä miettiny aiotteko ottaa äitiyspakkauksen vai rahan?

Ite ajattelin odottaa sinne rakenneultraan viimeistään ennenkuin alan ostelemaan vauvalle mitään :) ihan vaan sen takia että varmasti tietää että kaikki menee hyvin :) Minä aijon ottaa sen äitiyspakkauksen niinkuin otin esikoisestakin. Mulle oli hyödyllisiä vaatteita siinä silloin ja tuli pietettyäkin esikoisella niitä päällä :D Ja kirpparilla ja kaupoissa varmasti tulen kiertämään useaan tahtiin sitten kun raskaus on edennyt tosiaan sinne 20 viikolle asti että olen ihan varma että se pysyy matkassa :) Mulla 20.4 äitiysneuvolassa aamulla 8.00 otetaan se veriseula siihen downriskiin verikokeella ja sitten se np-ultra onkin 5.5 :) huomenna enään 4 viikkoa tasan ultraan ja sinne pitäis jaksaa odotella että näkee taas papusen vähän isommassa koossa :)

Mie ku kerkesin hehkuttaa että oireet vaihtelee nii mulla hävis pahaolo, no eilen se tuli takas kuvioon. Ja tänää alko sitten rinnatkin reagoimaan.hauskaa pitää tollasta viiperoo sylissä ku tuntuu että joku veitellä hakkaa rintoja ku tyttö könyää sylissä. :)

Oikeestaan en pystyis ollenkaan lukeen näitä teidän muiden juttuja, kun oma tilanne on mitä on, mutta pakko vaan käydä ihteään kiduttamasa täälä joka päivä.. :( Tottakai oon onnellinen kaikkien teidän muiden puolesta, joilla on ultrassa näkyny alkio ja sydän!

No, tänään oli neuvola, jonka meinasin perua, mutta mentiin kuitenki ku mies oli sitä mieltä, että mennään. Kerrottiin sitte tilanne ja kyseltiin ruoka- ja liikuntajutut, kun niillä kuitenki on vaikutusta jo täsä vaiheesa, mutta muuta ei sitte voitukkaan tehä ennen ku perjantaina on uus ultra. Eli sain tän viikon perjantaille uuden ultran sillä yksityisen lääkärin lähetteellä. Sitte näkee onko tuulimuna vai vaan hedelmöittyminen tapahtunu myöhemmin. Mies on hyvinki toiveikas ja tartuttanu sen minuun, joten se on aikamoinen rysähdys, jos se sitte onki tuulimuna.. :/ Eipä auta ku ootella.

Shiny85, toivoa siis kuitenkin vielä on. Onko sulla ollu raskausoireita? Ne tuntemukset ja oireethan voi kertoa jotain, mutta toisaalta luin jostain että n. kahdeksalla kymmenestä naisesta ei ole pahoinvointia, vaikka raskaus eteneekin normaalisti. Vaikeaa kun ei osaa oikein lohduttaa, eikä kyllä vielä tiedä edes millaisia uutisia perjantaina saat... kaikki lohdutuksen sanat tuntuu jotenkin niin teennäisiltä. Mutta toivon sulle kaikkea hyvää riippumatta siitä mitä ultraäänessä käy ilmi. emoticon

Me aiotaan kans ottaa äitiyspakkaus. Siinä on paljon kaikenlaista hyödyllistä, ja kun on ensimmäinen lapsi, niin ei olla edes harkittu rahavaihtoehtoa.

Minäkin oon nöähny ihan outoja unia. Toissayönä esim. sellasta, että meille synty tyttövauva joskus viikolla 20 ja se oli ihan normaalin kokonen. Ja sit kätilö vaan päätti että sen nimeks tulee Mona Maria ja kirjotti sen nimen vauvan koppaan... Ei mitään hajua mistä tuollanen nimi ees on mun mieleen tullut. Unessa vielä sanoinkin sille kätilölle, että mulle ei käy tuo nimi :D

Me otetaan myös äitiyspakkaus. Musta oli ihana kun siinä oli kaikki valmiina jaihana ajatus ois säästää sit tulevia lapsenlapsia varten ;) Musta oli ihana mennä anoppilaan kun anoppi oli kaivanut miehen vanhan äitiyspakkauksen peiton ja makuupussin mummolakäyttöön :)

Ootteko kuullu noista Bola-koruista? Ite luin jonkun toisen kuukauden mammojen keskusteluista niistä ja kävin kattomassa tuolla Raskauskeiju-nettisivuilla. Ihastuin niihin heti ja tilasin itselle sellaisen, samalla tilasin myös mustavalkosen masutuubin jossa on pienet kädenjäljet emoticon Aivan ihana... ja tosiaan, eilen joskus puolenpäivän jälkeen tein tilauksen ja paketti tuli jo tänään, suoraan postilaatikkoon. emoticon  Yleensä noita paketteja (esim. hiustenhoitotuotteet, piilolinssit jne.) on saanu ootella ainakin viikon. Ihana tuo idea musta noissa Bola-koruissa, että lapsi kuulee sen helinän sinne kohtuun ja tunnistaa sen sitten synnyttyään... emoticon
Jotenkin oon hirveesti alkanu touhottamaan nyt tuon raskauden kanssa ja tuntuu että pitäs suurinpiirtein alkaa jo vaunuja hankkimaan emoticon Alkaa jo olla sellanen luottamus tähän raskauteen että kyllä se vauva nyt siellä on ja pysyy niin kauan kun tarvii. Jostain luin, että kun sydänäänet on kuultu joskus 8-9. raskausviikolla, niin loppuraskauden selviytymismahdollisuus on n. 90 %. Tuo tieto on kyllä saanut mut positiiviselle  mielelle. emoticon

Mie tiiän niistä bola-koruista, ajattelin ite tilata masutuubin ja sen bola korun vasta rv 20 ku sikiö kuulee silloin vasta sen :)

Mikä koru? Minä tuubi? Kertokaa lisää, oon ihan tietämätön.. :)

Me mennään tänään masun ja miehen kanssa ihastelemaan kättemme jälkeä Pasilan messukeskukseen. Oltiin siellä rakentamassa kevät puutarhaa ja nyt kiinnostaa kovasti nähdä ihmisten ilmeet, kun ne pääsee tutkimaan sitä emoticon

Olen sitä mieltä, että meidän puutarha on siellä toisiksi paras. Kaikkein komein on Lyhty ry:n tekemät kukka-asetelmat ja kukista punottu valtava kattokoriste. (Lyhty ry on ray:n rahoittama, voittoa tuottamaton yhdistys, joka tarjoaa asuinpalveluja, työpajoja ja oppimispalveluja kehitysvammaisille aikuisille.) Oli aivan ihana seurata heidän työntekoaan, siinä tuli niin lämmin olo itselle. Sitä jotenkin automaattisesti asetti kädet omalle masulleen, kun ajatteli, että jos meidän pienestä tulee kehityvammainen, niin hänellä on mahdollisuus osallistua johonkin niin kauniiseen ja koskettavaan. Heistä jokainen teki oman osansa hymyillen, toisin kuin meidän kouluryhmä. Jatkuvasti joku valitti tai laiskotteli ja varmasti koko halli sai kuullakseen meidän raivokohtauksista.

Voin tässä nyt siis kuuluttaa kaikille, ettei minua enää ollenkaan huoleta edessä oleva seulonta tai sen tulokset. Otan tulokset vastaan avosylein ja hymy naamalla, tuli mitä tuli. Yhtä rakas lapsi tulee minulle olemaan, oli kehitysvammainen tai ei, ja joka kerta kun näen hänen hymyilevän, tiedän sydämeni sulavan emoticon Kaikkien kehitysvammaa koskevien huolieni karkoittamiseen tarvittiin vain 10 minuuttia Lyhty ry:n seurassa.

Puhelin soi eilen varmaan vuoden tarpeen edestä. Ensin soittivat naistenklinikalta että lähete on tullu sisätauti lääkärille ja sillon ja sillon olis aika että kävisitkö verikokeissa. Olin hetken että siis anteeks mikäköhän lähete :D Mun oma reumalääkäri oli laittanu sinne tarkkailtavaks mut joten päätin sitten siinä että meenkin sinne synnyttämään. No vähän sen jälkeen soittikin sitten Peijaksesta reumatologi ja kyseli mihin oon menossa synnyttämään että laittaa papereita menemään kun niillä on kova jono siellä. :) Sanoin että naistenklinikalta soitettiinkin että enköhän mä sinne voi mennä synnyttämäänkin.

Kysyi vielä mun särkylääkkeistä ja sanoi että jatkuvaa lääkettä saa nostaa sen ja sen verran.

Täällä kerroinkin jo mun parasetamoli allergiasta niin se lääkäri sanoi että yhtä ibusalia sillon tällön saa ottaa, mutta ei kovin mielellään nyt ekan 12 viikon aikana edes sitä. Se kuulemma estää jotain kiinnittymästä (meni vähän ohi että mikä), niin voi tulla keskenmeno :( No onneks alkaa tää eka kolmannes olemaan lähellä loppua niin uskaltaa vähän paremmin ottaa kipulääkettä jos tarvetta.

Moikka kaikille!

Nyt siis toinen ultra ohi ja sielähän se pieni alkio näky ja sydänki (itse en erottanu kyynelten läpi, mutta niin se hoitaja sano!!). Ja viikkoja on nyt sitte 6+6 eli viikko mentiin taaksepäin. Siksi ei näkyny sillon viime viikolla.. Siis jälkiviisaana ei ois kannattanu mennä ollenkaan sinne viime viikolla, mutta minkäs teet, kun menkkojen mukaan oli se 6+3 viime tiistaina. Ovis on siis ollu viikko myöhemmin ku ois pitäny. Mutta nyt siis kaikki hyvin!! emoticon

Otettiin ens viikolle sitte uus neuvola-aika, kun tietää onko tuolla navan alla ketään. Eli nyt ei tartte sitäkään peruuttaa, vaan voi hyvillä mielin mennä sinne olla odottava äiti! emoticon

Zaana: Raskausoireet on ollu plussasta lähtien kyllä ihan "hyvät".. Rinnat on ollu tosi arat koko ajan ja paisuneetki vähä ja kuukautiskipuja oli sillon alkuvaiheessa (joitten takia mentiinki sinne varhaisultraan). Nyt on ollu pari päivää huono olo, mutta ei oo tarvinnu oksentaa kuitenkaan. Mutta käsittääkseni ihan normaalit raskausoireet.

Tosi mielenkiintosilta vaikuttaa nuo Bola-korut! Taidanpa ihtekki tilata sitte vähä myöhemmin, kun ollaan "varmoilla vesillä" (eli varmaan heti sen 12 viikon jälkeen:):)  Ihanalta kuulostaa tuo masutuubikin!

Täälä on ollu puhetta äitiyspakkauksesta sillä aikaa kun oon ollut vähä taustalla. Me kyllä aiotaan ottaa äitiyspakkaus ihan mielellään, varsinki ku on esikoinen kysessä. Varmaan seuraavalle otetaan kans, mutta jos kolmas tulee, niin sitte harkitaan kyllä, että otettas rahana.

Tekis mieli heti viikonloppuna rynnätä vauvanvaateostoksille, mutta pitää kahtoa, jos sais hillittyä ihtensä sinne 12 viikolle.. Voi olla, että jotain pitentä pitää hakea kotia :) ja ehkä alkaa neuloon myös pieniä sukkia ja lapasia käärölle :) emoticon

Tuli vähä pitkä teksti, mutta koittakaa kestää, sillä oon niin onnellinen!!! emoticon

Niin joo, itse laskin, että hedelmöittymisajankohdan mukaan uus laskettu aika ois sitte 26.11.2011. Ultrasa hoitaja ei puhunu siitä mitään, mutta laskin nyt tuon rv 6+6 mukaan. Pitää vielä neuvolasa kysyä, mutta tuon ajan nyt voi päivittää tonne listaan! Ja voihan se siitä vielä muuttuakki kai.. :)

Voi että, Shiny85, IHANAA!! emoticon Ootin niin tätä perjantaita että saisin kuulla miten sun kävi...Oon niin onnellinen sun puolesta!! Tietysti sitä itse miettii kaikkein pahinta omalle kohdalleen, vaikka järjen mukaan muutkin vaihtoehdot pitäs aina ottaa huomioon... onneksi olit turhaan huolissasi!
Millasia alavatsatuntemuksia teillä muilla on ollu, etenkin sellasilla, jotka on jo ennen synnyttäneet alakautta? Itsellä on noita ilmeisesti kiinnikekipuja ja alavatsalla vihlomisia jne... mutta nyt on ollu muutaman päivän ihan tuolla alavatsalla, hieman vasemmalla vähän voimakkaampia "vihlomisia", välillä liikkeessä, välillä ihan paikoillaan maatessa. En oo varma tuleeko se kohdunsuun tienoilta vai kohdusta vai mistä emoticon mietin vaan, että kun muutenkin on kovasti noita tuntemuksia tuolla, ja niistä osa ainakin liittyy juuri siihen kun on ennenkin ollu raskaana ja synnyttäny, että johtuiskohan tämäkin. Ja kun on tikkejä edellisen synnytyksen jälkeen laitettu tuonne alakertaan niin voisko se kipu jotenkin säteillä sieltä... kiinnostais kovasti tietää jos jollakin muulla on tollasta.

Tuolta löytyy tietoa :) http://www.raskauskeiju.fi/ ja masutuubit löytyy siis kohdasta "äitiysmuotia". Minnuska89, olisin mäkin varmaan oottanu sinne asti  jos oisin mitenkään malttanu emoticon Tää koru on kyllä niin nätti että aloin pitämään sitä heti, ja on muuten hyvä "stressipallo" samalla emoticon ja varmasti kyllä muutenki tulen pitämään kun vaan tiettyjen viikkojen aikana, varmaan vielä synnytyksen jälkeenkin. emoticon Kyllä ne pienet asiat voi tehdä pienen ihmisen onnelliseksi...

Takaisin