Huhtikuun Hemaisevat

PojanÄiti ja kottarainen, mun työvuorot ens viikolla aika pebusta, mutta mulla ois ke vp muuten, mutta ultra on 10:30 et sen jälkee käy oikein hyvin, sit to ja pe meen töihin 15:45 et ennen 14:45 käy hyvin.
 
Huomenta kaikille!

Voi vieläkin saa surun puseroon Tamin uutiset. Pysäytty todella, tajuamaan, kuinka sitä vielä ollaan hauraalla pohjalla tässä raskaudessa..

Mutta omaa napaa nyt:
Pistää vihaksi vastuuttomat ihmiset [:@], poikieni isä on sitä mieltä, että hänen ei tarvitse maksaa lastensa kuluja lainkaan..
Huoh, ei jaksa näitä käräjöintejä enää..ihankuin oikeuslaitoksella ei olisi muuta (tärkeämpää) tekemistä.

Sitten mulla on ollut huono olo maanantaista saakka- ekaksi ajattelin, että päänsärky tuli liian rankasta pyörälenkistä ja saunomisesta..että olisin juonut liian vähän, mutta sitten viime yö meni valvoessa, kun oksetti ja vilutti ihan kamalasti...
Mikä lie pöpö. Inhottavaa. Ja mä tietenkin friikahdin ihan kunnolla, että nyt on raskausmyrkytys jo päällä[&:] (ku viimeksi oli pikkasen protskuu pissassa).
Onneksi tänään on neuvola[:)] Tosin vasta klo 15.

Vali vali viestihän se tästä tuli, mutta jotain positiivista: Mun pojat osaa tehdä itselleen aamupalan- YES!!

PICNIC TAPAAMINEN/RISTEILY: Ollaanko me menossa- jotta näkis noita kauempana asuvia odottajia kanssa[:D]

Mutta nyt pojat eskariin ja tarhaan!
 
Täälläkin Tamin tilanne surettaa edelleen [:(] ja sai tosiaan miettimään elämän haurautta.

Kaika: toivottavasti tilanne poikien isän kanssa ratkeaa nopeasti ja helposti. Täytyy nyt kuitenkin sillain kannustaa, vaikka kyseinen tilanne onkin täysin vieras, että ei kannata turhia stressata, eikä koko ajan pyöritellä asiaa päässään, että kyllä ne asiat selviää ajan kanssa.

(on se vaan niin helppo toisia neuvoa, kun vielä itsekin muistaisi noudattaa neuvojaan, eikä murehtisi asioita, joihin on itse tehnyt kaiken mahdollisen ja asioiden ratkeaminen on muista kiinni.)

Ja toivottavasti Kaika vointisi paranee!

Ja opastatko vielä tyhmempää sen välilihan öljyämisen kanssa. Siis sinnekö vaan öljyä ja sitten sen pitäisi auttaa? Mites ne venyttelyt? Onko siihen jotakin liikkeitä vaiko ihan manuaalisesti käsin?

Liikkeistä: Pikkuisen hipaisut ja töpsötykset tuntuu navan alapuolella, jos laittaa kämmenen puolesta välistä napaan kiinni,navan alapuolelle, niin pääsääntöisesti siinä kämmenen alueella molemmilla puolilla, vasemmalla puolella vähän useammin. Joskus vähän alempanakin, mutta vatsan reunoilla tuntuvia liikkeitä en osaa erottaa suoliston murinoista, mutta tuossa keskellä tuntuvista liikkeistä oon aika varma, että on pikkuisesta lähtöisin.

Amanda85: On sulla tosiaan rankka duuni. Toivottavasti saat vuoroja inhimillisemmiksi, kun raskaus etenee.

Oma olotila on kummallisen normaali, ei sen suuremmin mitään oireita, turvotus laskenut. Ainoastaan väsymys ja kiukkuisuus on huomattavaa[:D] Nälkä  ja jano hirmuinen aina välillä ja yöllä saa ravata pissalla vaikka kuinka monta kertaa[:@] Kovasti ne pirut taas on olkapäillä, että onhan kaikki kunnossa. Tosin eilen itkeskelin miehelle, että mitä jos lapsi ei olekaan terve, niin kannustavasti totesi, että kyllä me sitä kuitenkin rakastetaan ja niinhän se menee. Kunhan nyt tuosta rakenneultrasta selvitään, niin jos sen jälkeen voisi alkaa nauttia raskaudesta[8|][:D], vaikka luulempa, että se lopun iän lapsista murehtiminen on jo alkanut..

Ja todella mielelläni olisin edelleen lähdössä kesällä piknikille röhnöttämään rantavalaana nurtsille tai vaikka sellaiselle miniristeilylle tai ihan minkälaiseen tapaamiseen vaan.
 
Tamille vielä kerran osanotot ja paljon voimia!!!

Kävin eilen polvilääkärillä, enkä saanu muutakun taputuksen olkapäälle ja lausahduksen "koeta kestää". PAH! [:@][:@][:@]kuulemma sellanen vaiva jolle ei voi mitään ja pahenee raskauden myötä...[&:][>:][:-]

Tänään kävin hammaslääkärillä ja pyörryin heti kun kävin maate siihen tuolille. varmaan nuo raudat nollilla ja/tai vauva painaa jo selkärankaa niin paljon ettei selinmakuu enään onnistu. sovittin aika marraskuulle, jännä!, eka sovittu asia kalenterissa vauvan syntymän jälkeen[8D][:)]!

Myöskin mulla aukes huulipieli, mikä puutos se on?

Kaikalle peukut painonkurissa pitämisestä[:D][:D][:D][:D], luin tuolta neuvoloista.

Hanimami Ihanan ihana mies sinulla, kun noin kauniisti osasi tukea sun huolta!!!

Purri & kottarainen mulla ens ke vapaana vain lounastunti 12-13, mutta silloinkin käy mainiosti. to ja pe ei kummempaa joten vapaana sokkotreffeihin anytime!!![;)]

Nyt rinnat pursuaa niin kevättä että pakko painella plantageniin törsäämään rahaa ruukkuihin ja kukkiin [:D].
Aijon panna partsin kesäkuosiin! Sitä ennen lihasoppaa, nam!
 
Tamille ensinnäkin voimahalit, onnea tulevaan!

Hei mitäs sanoisitte jos täältäkin haluaisitte liittyyä facebookin suljettuun syypallero ryhmään? Siellä on tällä hetkellä n. 17 odottajaa helistemestä pääosin. Jos olisi täälläkin kiinnostuneita niin tervetuloa! Laittakaa mulle sähköposti osoitteita niin kutsun teidät jotka haluaa mukaan [;)] Jotenkin ihanaa saada nimimerkeille kasvot sitä kautta, sielläkin voi sitten järjestää tapaamisia [8D]

täällä tuntuu kauheeta mesoomista alavatsalla, pieni taitaa olla hullaantunut viinirypäleistä kun mamma popsi niit äsken kaksin käsin [:D]


Purri, kottarainen ja PojanÄiti: tekö olitte enemmän tai vähemmän arabianrannassa pyörijöitä? Mäkin nimittäin olen töissä siinä arabianrannassa, yksityisellä ms-liiton palvelutalolla [:D] jopas meitä mahoja nyt pyörii sit sieläpäin [:)]

Kutiaako teillä masut? mul on kauheeta kutinaa päivisin töissä [:@] typerän näköistä raapia mahaa tyhmänä [:)] Tietääkö se suoraan sit raskausarpia? toivotaan ettei. Säärissä myös aivan järkky kutina iltaisin, onkohan sekin normaalia? Mites teidän valkkari tilanne? mulla lorisee niin et pikkari kaupoille lähettävä [:@] tosi inhaa. ja tosi inhat puheet, sorry.

Nyt nukkumaan et taas jaksaa aamulla vaappua seiskaks töihin [:-] pssst. muistakaas se facebook judu. :D
 
Pilpan juttuun kommenttia.. mulla kans tuo valkovuoto on hurjaa mutta masu ei kutita :) Suosittelen paljon rasvaa!! Nyt kun tuo masu on kasvanu ihan hirveesti ni pelkään niitä raskausarpia..täytyy rasvata ettei oo siitä ainakaa sitten ollu kiinni.

Tamille osanottoni!

Mikäs toi facebook-juttu on? Näkyykö se sit jotenki mun profiilissa ja onko se joku tän tyyppinen keskustelupalsta?

Tässä huomasin ku lumet on sulanu ni pääsee kovaa kävelemään (ei tarvii enää varoa jäitä) mutta sit alkaa koskemaan tonne alavatsaan, jokos sitä pitää alkaa himmailemaan vai mikäs kumma siellä....

Vähän niinku siitä jugurttimainoksesta... Maha maha maha, ei oo muuten navan kohtaa ympärysmitta kasvanu vaikka ihan oikea vauvavatsa jo näkyy:)

Nyt nukkumaan ja huomenna taas...
 
Pilpa: Minäkin voisin kurkata FB:n puolella; mayan.eemeli (at) gmail . com .

Kiitos kutsusta. =0)
 
pilpa tervetuloo kaffel arabiaan jos työt antaa periksi[:D]
Täällä kans maha kutiaa ja pöksyt märkänä[;)][;)]
Ja mäkin voisin kurkata tuon FB ryhmän. lawra@welho.com

meillä on täällä hieman ihmetystä kun tuo kohta 4-vuotias kuningas on alkanut todenteolla kiukuttelemaan, Sillä ei tähän päivään mennessä ole mitään uhmia vielä ollut joten ollaan huulipyöreenä nykyisestä käyttäytymisestä. Ajattelin kysästä tarhasta onko siellä jotain huomattu tai onko jotain sattunut tai tätit kovasti vaihtunut tms... Tänään poika sai raivo kohtauksen kun ei onnistunut yhdessä heittopelissä, itki ja treenasi reilu tunnin putkeen. Sydäntä raastoi kun epäonnistumisen jälkeen tuli iso itku, itsensä läksytys, sitten hampaiden kiristys ja muristen aloitti uudestaan (ei noin pienen vielä pitäisi miettiä tuollaisia[:(]), olisi varmaan koko yön harjoitellut jossei väkisin oltaisi viety nukkumaan... tuon ikäisellä ei vielä edes riitä fysikaaliset rahkeet peliin, sorminäppäryys tai refleksit ja oli nähnyt sitä isojen poikien pelaavan. Tuntui tois pahalta ja jäin kovasti miettimään etten itse kasaa pienokaiselleni paineita elämässä jos noin raivokkaasti pitää treenata todistaakseen jotain.
No kuitenkin, nyt on hieman itku kurkussa mutta on väsynytkin, katson asiaa huomenna uudestaan kun olen levännyt tämän päivän päälle...

öitä.
 
Huomenia!

PojanÄiti: Kuulostaa tutulta!
Ja mulla esikoispojalla paheni vauvan tultua toi itsekriittisyys.
Kannattaa myös varautua vielä vahvempaan uhmaan syksyllä ja toisaalta taantumiseen joissain asioissa..
Apua myös oli myös: tarkoituksenmukaisesta esikoisen itsetunnon vahvistamisesta, pettymystunteiden käsittelyn ja hyväksymisen opettelemisesta.
Meillä on uhmat tullut "ajallaan", 1v, 3v ja 5v- joka ehdottomasti pahin; esikoisella kesti 2 vuotta ja nyt helpottaa.., mutta iloksemme pikkuveljellä alkoi sitten heti perään...
Mä olen myös nyt ottanut pojat mukaan raskauteen ja saavat tulla mukaan kaikkeen ja pari kertaa viikossa jutellaan vauvasta ja mitä se tarkoittaa tulevaisuudessa.., toivon, että helpottaa sitten syksyllä poikien shokkia[:D]
Anycase- tsemppiä uhmaikäisen kanssa, se on ajoittain rankkaa..(ainakin minusta..)

Tulipas sepustus!

Mun piti tulla vaan pikaisesti katsomaan, joten iltapäivällä sitten palaillaan!
 
Huoh kaika kiitos, kokeeneen sana aina helpottaa[:)]! Otan neuvosi kalliit talteen[:)][:)]!
Ollaan ihmeteltykin kun ollaan niin vähällä päästy uhmien kanssa, tosin itsellänikään ei kuulemma ollut kuin yksi sellainen ja sekin kesti vain päivän :) Tietty otin vahingon teininä takaisin[;)].
No mut uusi päivä ja tuoreemmat silmät, ainakin poika lähti reippaana tarhaan.
 
Tamille pahoittelut ja voimia koko perheelle. [:(][:(][:(][:(][:(] On se niin väärin.

Täällä on töitä painettu. Enpä ehdi paljoa täällä palstailemaan. Kohta olisi taas töihin lähtö. Masu kasvaa täälläkin ja pieniä tönäisyjä tuntuu masussa. Doppleri on kovassa käytössä kun epäilys iskee. On se helpottavaa kuulla ne ihanat sydänäänet.

Nauttikaamme keväästä ja auringosta. Kärsiikö moni allergiasta?
 
Huomenta Äitylit!

Eilen palauduimme kotio, ja kävinkin pikaiseen kurkkimassa kuulumisia.
Tamille ja perheelle syvä osanottoni. Tämän uutisen lukeminen pysäytti ajattelemaan todella ja kyllä kyyneleet valui silmistä aivan väkisin.

En sen enempää ala kommentoimaan kenellekkään erikseen, tai menee koko päivä...

Vatsakummut on mammoilla kasvaneet,ja liikkeitäkin jo tunnetaan kukin eri tavalla, mutta kuitenkin [:D] Ihanaa!!
Liikkeet tuntuu täällä millon missäkin, navan/kylkien kohdalla useammin ja välillä vähän kovempina töytäisyinä. Muhku tykkää köllötellä poikittain, ja vatsakumpu näyttääkin välillä koomiselta muodoltaan[:D]
Kovasti odottelen maanantain neuvolaa ja sitten jo Keskiviikkona on ultra, jänskättää ihan hirvittävän paljon...

Löytöjä tein reissussa, löysin vaaville unipussukan ihanan pehmoisen ja itselleni yhdet äippähousut. Juu-u, piti olla ostamatta mitään enään ennen ultraa [;)]
Serkkuni lähetti mammafarkut postitse, ja ehti just ennen reissua. Aivan ihanat,on kiristys jutskat vyötäröllä ja mun perse mahtuu housuihin pitkän aikaa, kun farkut on tretsiä[:D] *Pienestä Onnellinen*

Nivuskivut on laantunut, ja vatsa toimii ja ja.... olosuhteet huomioon ottaen, hyvä fiilis. Lomalla tuli ulkoiltua paljon, tehtyä vähän pitempiä kävelylenkkejä. Ekat päivät tihkutteli vettä, mutta ei haitannut menoa. Ihana reissu, mutta kyllä kotiinkin oli mukava palata [:)]

 
Tää kanssa haluaa liittyä naamakirjan ryhmään. Sähköposti on: laura003@luukku.com

Mukava kuulla, että Mamma_76n reissu meni hyvin!

Kutinaan oon käyttänyt 100% kylmäpuristettua sesaminsiemenöljyä, tuntuu, että se on ainoa, mikä pitää tän atooppisen ja koppurakuivan ihon pehmeänä. Ruokaöljyhyllystä sitä ostan[:D] ja kosmetologi kyseistä öljyä on muutama vuosi sitten suositellut. Täälläkin valkovuoto häiritsee ajoittain.

Väsyttää, mutta raahaudun kuitenkin mammajoogaan, jos siellä piristyisi.

Huomenna alkaa taas viikonloppu! Mihin nää viikot oikein hupenee...
 
No nyt on kaikki ketkä halus ni kutsuttu facebookin yhteisöön :) tervetuloa. Joku kyseli miten se näkyy profiilissa.. ei sen pitäs näkyä ollenkaan eikä näykään. Se on salainen yhteisö eli sitä ei voi löytää edes haulla [:)] eli mukaan vaan jos haluatte. Laittakaa vaikkapa niitä sähköposteja jollain eri värillä niin huomaan paremmin kun jos äkkiä selailen :) Mut nyt nukkumaan, huomenna masukuvaa.
 
Pilpa:
Mä voisin kans liittyä jos sopii...[:)] s.posti olis rimpula85@jippii.fi  [:)]
 
Se on Perjantaaaaai! [:D] Ihanaa, kun ei tartte pohtia työasioita tämän iltapäivän jälkeen kun vasta ehkä sitten sunnuntai iltana. Olen kahden ystävättären kanssa lähdössä lauantaina kääntymään Tallinnassa. Toivottavasti säät suosii vähän paremmin kuin tänään.
 
Mulla on ollut yks helevatun viikko, ei muuten, mutta töiden takia. Pomo oli nihkeenä, kun olin viime viikolla torstai iltapäivän ja perjantain veke saikulla lääkärin määräyksestä. Sillon maaliskuussa kun pyllähdin piharappusissa, meni selkä. Nyt on sitten ollut sitä luokkaa, että ei voi istua kunnolla, ei voi seistä kauaa. Huonompi homma, kun tää työ on enimmäkseen istumista... [>:] 
 
Kaiken huippuna, tulkitsin muutaman hänen kommentin rivien välistä niin, että mun ei pitäis enää käyttää aikaa mihinkään itseni kehittämiseen, tai että mulle vois antaa vielä jotain isompia kokonaisuuksia tai haasteellisempia hommia, koska mähän jään ihan heti kohta pois töistä. En kehdannut ripittää, että harvemmin se ammattitaito ja osaaminen katoaa naisen raskauden myötä. Tytöt, sanon vaan, että tästä on tulossa siis aika pirun pitkät 3 kuukautta, jos ei pomolla asenne muutu. Valmiiksi jo fiilis luokkaa -> [:@].
 
P.S: Mun nätti pikku vauvamasu on syystä tai tosiesta päättänyt alkaa näyttää enemmän -öööh- *miettii miten asian ilmaisee* ihrapallolta. Kävin aamulla kotivaa'alla ja se näytti 75,9. Meinais, että olis tullut hieman reilussa viikossa about 1 kilo lisää, vaikka ruokaa en syö enempää ja oon liikkunut nyt kuluneella viikolla enemmän ja aktiivisemmin. Jätkän paino tuskin viikossa kasvanut niin paljon, että hirveesti vaikuttaa. Ehkäpä tää on nestettä? Pitää vissiin alkaa punnitsemaan itteensä taas säännöllisesti ettei saa slaagia, kun seuraavan kerran saa hyvän idean pyörähtää kilojaan ihailemassa. [;)]
 
Celina kyllähän se kohtukin siellä kasvaa paljon ja mulla ainakin on vaaka heittäny ihan miten sattuu tän raskauden aikaan, niinku kilolla suunnilleen puoleen jos toiseen päivän mittaan.

Viime yönä alko ihan järkyttävä alavatsakipu!!!! Eikä ole loppunut vieläkään, en pysty edes seisomaan suorassa kun koskee niin kovasti. Eikä ole maha menny tai kun kohtua kokeilee niin mitenkään erityisen kovaks eli ei kai tää supistuskaan ole? Miltä tuntuu jos on esim. virtsatietulehdus, ku ei ole ikinä ollut? Ja onko se vaarallinen sikiölle.. Jos nyt sellanen olis. Vai....?
 
Takaisin
Top