Huhtikuun Hemaisevat

Moikka!
 
Ah, tätä ihanaa lomanjälkeistä työpäivää, yhtä tuskaahan tämä on ollut! [:@] Pääsiäinen meni mukavasti ja nopeasti, tänään töissä huomasin kuinka ihanaa pääsiäisen aikaan olikaan kun oli ihan julkisesti raskaana ilman salailua. Töissä en ole vieläkään kertonut ja työkavereiden kanssa jutellessa meinaa koko ajan lipsahtaa. Jospa sitä tällä viikolla pomolle viimeinkin kertoisi (kun alkaahan tämä jo näkyäkkin) ja sen myötä muillekkin työkavereille niin loppuisi täälläkin salailu. Tosiaan tuntuu siltä että viime viikolla masu on pullahtanut kunnolla ja jopa 13-vuotias kummipoikani huomasi että raskaanahan sitä ollaan.. [:D]
 
Pohjoisen tuliaisena tuotiin sitten vauvatavaraa ihan urakalla. Isoista hankinnoista ei puutu enää kuin sänky ja matkarattaa. Käytettynä ostettiin sukulaisilta tavarat ja tyytyväinen olen kun suhteellisen halvalla päästiin (ja todella hyvälaatuista/kuntoista tavaraa). Ainoastaan se äitiyspakkausasia tuntuu minulle edelleen olevan arkapaikka.. [:)] Sain taas kuulla siitä, että miten turha se on kun kaiken sen sisältämän tavaran saan käytettynä. Savu nousi päästä, mutta sain sitten vaan sanottua että katsotaan nyt millainen se 2010 paketti on. Ajattelin että voin sitten niitä käytettyjä tavaroita viedä mummolaan niin ei tarvitse sitten aina kaikkea raahata mukana. [:D]
 
ChildishFear: Toivottavasti tuo selkäkipu helpottaa! Selkäkipu on kyllä todella kamalaa, koska se käytännössä rajoittaa kaikki tekemisen. Minulla oli kolme päivää niskat jumissa ja kipu säteili päähän. Oli pakko ottaa parasetamolia, jotta kivun sai hellittämään. Jumpalla ja venyttelyllä sain jumia vähän paranneltua, mutta todellakin pelkään, että tuo selkäkipu iskee, kun masu tästä vielä kasvaa! [:@]
 
Raportoikaahan mammat sitten meille pohjoisempana asuvillekkin miten treffit menivät ja pitäkäähän hauskaa siellä tapaamisessa! [:D]
 
Iltaa,

2 h töitä tehty.. hoh hoijaa, oli sit niin turha keikka..
Oli pakko ensimmäisenä alkaa puuhaamaan lihaperunasoselaatikkoa kun pääsi kotiin. Sitä tekee kamalasti mieli, onneksi päivältä jäi muusia ni ei muuta ku paistetut jaukkarit kyytiin ja uuniin.. Nyt oottelen vesi kielellä koska se tulee sieltä ulos :P

Tuli vaan mieleen et onko kukaan saanu täältä sitä jotain tervetulijaislahjaa? Ainakin sivusto siitä mainitsi kun sisään kirjauduin mut sen jälkeen ei oo mitään kuulunutkaan. Tuleeko se automaattisesti vai tuleeko sitä ollenkaan?

Koskakohan tosta uudesta äippäpakkauksesta tulee kuvia. Olisi kiva jo nähdä millaisia ihanuuksia siellä on =)

Ah.. nyt syömään.
Kertokaahan mammulit kuulumisia että miten tapaaminen meni..
 
Terrrve!

Olipas jännää olla treffeillä- kiitoksia kaikille mukana olleille! Ja seuraavalla kerralla sitten lisää porukkaa mukaan!
Oli kiva saada kasvot ja nimet nikeille.

Siellä olikin puhetta kaksosia odottavista- ketkä meistä olikaan saamassa tuplaonnea?

CF: Tsemppiä selkäkivun kanssa!

Se olis iltapala ja vatsan viereen köllimään...Minkäs leffan katsois..hmm- ehkä Dicaprion uusimman.
 
Hep!!

Tärskyt oli nastat!!! Leukaperät vieläkin kipeinä, kun nauratti! IIIiiisot kiitokset täältäkin! Mietitään uusia treffejä kunhan tästä toetaan, pankaa treffipalstal ehdotuksia!!! ja ny pannaa nin et kaikki halukkaat saa paikan[8D][;)]!

Mä en saanu kun kasvot nimimerkeille [:D] En muista taaskaan kun oma nimeni!
ukolle raportoin heti kaikesta ja se ihmetteli et ompas kumman nimistä kaveria kun selitin et purri sano tätä johon celina sitä ja sit kaika nauro niille jajaja...[:D][:D][:D].

perhe tuli bussipysäkille vastaan ja kävästiin taasen lenkillä, sama setti, pojalla pyörä, mulla sauvat, maha, painava laukku ja kiristävät farskut, ukolla nahkarotsi ja nyree asenne koiran kakattajien jätteitä kohtaan...

Minzkuli mä kans haluun ton lahjan, mut mun mielestä tuolla adminilla on asiaa palstalla on joku ketju johon voip laittaa olinpaikkansa niin paukahtaa postiluukkuun paketti jossei ole X-määrään aikaan vielä kuulunut.

Täällä kans leffa tilauksessa (jääköön läksyt taas huomiseksi...). tuliskohan ihan töllöstä vai pitääkö kaivaa komeroista...

öit...
 
ainiin!!! ja treffeillä tajusin olevani vuoden nuorempi :)
Olenkin 27 mutta sitä ei kannattane laittaa listaan sen enmpi koska täytän (taas?!?) 28 ensi sunnuntaina!

Thihihii... voipas sitä ihmislapsi olla hömelö!!!!
 
Heissan!

Vois kattoo seuraavat treffit vaikka jolleki viikonlopulle, jos se on helpompaa useammalle [:)] Mut oli kivaa [:)] Tosin mä tapani mukaan pyrin vaa seuraamaan tilannetta ensin [;)] Mä oon vähä semmonen...

PojanÄiti: Enpä sit saanu mun langolleni keittokirjaa :( Soitin sille, et mitä pitäis ostaa, et tulis yllärinä sen tyttöystävälle, mut se sano et älä vielä osta mitään et mielellää vasta sitte ku ovat yhteen muuttaneet...

Meillä katotaan varmaa illalla jotain futismatsia, ellei se YLEn lakko ala... sit en tiiä mitä tuolta tulee.. en viitti ees kattoa noita ohjelmatietoja, ku jos se matsi näytetäänki, ni en kuitenkaa saa kattoa mitää mitä haluisin.
 
Heipä hei. Kiitos treffiseurasta Purri, Kaika ja PojanÄiti. Miehelle paljastin, että missä seurassa olin ja kuten jo vähän naureskelin siellä kahvillassa, hieman hiljaiseksihan tuo tais mennä. [:D]
 
Erittäin harvinaista - mä muistan teidän kaikkien nimet. [:-] Siis minä, ihminen, joka on niin ihmisdyslektinen kun olla ja voi. Tää raskaushan alkaa saamaan pelottavia piirteitä... [:D]
 
Seuraavia deittejä vois kyllä kattoa viikonlopuksi. Jos vaikka lämpimämmillä säillä piknikille? [:)]
 
Huomenta mammat!

Mukava kuulla, että teitin treffit meni hyvin[:)]

CF: jaksamista selkäkipuilujen kanssa, toivottavasti niistä panadoleista on apua!

PojanÄiti: Oon hakenut Sosiaali- ja terveysalalle. Aikaisemmalta koulutukselta oon tradenomi, mutta mulle riitti busineksen teko jo ja alan vaihto edessä. Sosionomiksi siis haen ja nyt sain kutsun englanninkieliseen koulutus ohjelmaa, toivon kovasti et saan jossain vaiheessa kutsun myös suomenkielisen pääsykokeisiin[:D] Tavoitteena vielä joskus päästä lukemaan psykoterapeutiksi, kun on avoimesta psykologian opintoja jo pohjalla, mutta yliopiston pääsykokeet ei oikein ajatuksena nappaa tällä hetkellä, kun on tärkeämmät asiat mielessä, mutta ois kiva, että olisi opiskelupaikka valmiina äippäloman jälkeen. Voihan sitä toki hakea sitten syksyllä uudestaan ja vuoden päästä keväällä, jos ei nyt saa paikkaa.

Minzkuli: Äitiyspakkauksen pitäisi vaihtua ihan näillä hetkillä, jostain tosin luin, että saattaisi mennä tuonne huhti-toukokuun vaihteeseen saakka. En nyt löytänyt linkkiä siihen tietoon näin aikaisin aamulla[:D] Toivottavasti pian kuitenkin, että näkee millainen sisältö on ja voi sitten miettiä ottaako rahana vai pakkauksen. Ihan kohtahan meillä alkaa paukkua se 154pv raja rikki, niin saa neuvolasta sen raskaustodistuksen ja voi hakea kaikkia kelan ihania etuuksia[8D] Ei ole tervetuliaislahjaa täälläkään näkynyt.

Koko ajan kaamea nälkä, yötä päivää. Välillä ei saa unta vessareissun jälkeen, kun maha alkaa murista vaativasti. Päivisinkin oon joutunut lisäämään yhden välipalan, että kestää[:D] Öisin nukun nykyään sellaista koiran unta, että joka toinen yö tuntuu, ettei olisi nukkunut ollenkaan[:o]

Toinen asia, mikä vaivaa, on karvat[&:] Mahaan on ilmestynyt sellainen hahtuvapeite[:-] Huomasin raskauden alussa, että on alavatsalle tullut haivenia, joita siellä ei ole aikaisemmin ollut ja nyt se hahtuvaraja on jostakin syystä noussut jo navan yläpuolelle[:D]. Onko muilla samanlaisia kummallisuuksia?

Eilen ostin maksamakkaraa ja söin sen sallitun kaksi viipaletta. Ai että, kun maistui ensimmäistä kertaa raskauden aikana hyvälle ruisleivän päällä[8D]. Nyt mietin, että uskaltaisiko sitä jossakin vaiheessa maistaa maksalaatikkoakin ihan vaan pikkuisen? Oon jo miehelle sanonut, että saa tuoda laitokselle sitten synnytyksen jälkeen paketillisen maksalaatikkoa, jonka syön ihan yksin[:D] Aamupahoinvointi jatkuu edelleen, saa nähdä kärsinkö siitä koko raskauden ajan.

Miehistä asiaa: Miksi, voi miksi miesten on niin vaikea tehdä tiettyjä asioita. Roskapussin vieminen on nyt meillä iso ongelma[:@][:D] Illalla pyydän, että voisiko sen viedä samalla, kun mies lähtee töihin, ettei ala haiseen, niin mies sanoo, että jos muistaa[:@] Miten voi olla muistamatta, jos joutuu melkein pussin yli hyppäämään, kun on menossa ulos[&:]. Siinä oven suussa se miehen iltatupakankin jälkeen nökötti[:@] Ai, että pistää ärsyttään. Paljon muitakin pieniä asioita, jotka on alkanut vaivaan tässä viime aikoina, oon ilmeisesti muuttumassa ärripurriksi kokonaan[:D] Onko muilla vastaavia tuntemuksia? On niistä itkupotkuraivareista tainnut olla kyllä puhettakin.

Ei muuta kuin mukavaa päivää kaikille!
 
Huomenia!

Joo, piknik-treffit!! Saadaan nauraa toisillemme, kun kerran siihen viltille rojahtaa syömään, niin ylöspunnertaminen onkin jo vaikeempaa[:D]

Tänään olen herännyt klo 4.40- ja en kyllä kestä, jos tää alkaa jo nyt[:@] Eihän mulla ole edes puolivälissä viikot vielä..

Noh olen saanut jo tehtyä yhden koulutehtävän ja aamun kuntoilua tunnin verran.[:)][:)]
Nälkä olikin aikamoinen- mysliä, jugurttia, pari leipää, banaani, maitoa ja kahvi..

Siitä tervetuliaislahjasta: Kannattaa laittaa s-postia adminille.
Itse laitoin ja eipä ole vieläkään näkynyt..tosin admin vaihtui juuri silloin..katellaan jaksanko vielä...hmm..

Ja mäkin haluisin jo nähdä uuden äippäpakkauksen kuvat! Vaikka toisaalta..otan sen joka tapauksessa.

Nyt alkaa simmua painamaan, joten taidan ottaa aamupäikkärit, kuin vauva konsanaan,
 
Helou Helou!!

Täällä aivan tohkeissaan jo yli puolet kamppeista pakattuna [:D] Ja eilen saatiin vihdoinkin isännän kanssa inspiraatio ulkovaraston siivomiseen, lähti hetki sitten viemään kärryllä jumalattomasti kaikkea turhuutta pois. Pari laatikkoa jäi vielä katsomatta, niissä lähinnä muksujen hiekkaleluja,yms. Ja MINÄ Tietysti heti tänne näpyttelemään[:D]

Mahtoi teillä mammoilla olla mukavata höpötellä ihan naamatusten[;)]

CF: Voi sinua! Tiedän tuon tuskan, itsellä on selän kanssa ollut koko elämän ongelmia. Selkärankani on mutkalla, juuri ristiselän kohdalta. Esikoista odottaessa painoi suoraan iskiashermoon n.3kk, joka ilmeisesti viotti jotakin selkähermo juttuja. Olen ollut 4 viikkoa pullistuman vuoksi saikulla...(siis pari vuotta sitten) Tukivyön käyttö helpotti työskentelyä jonkin verran, mutta eihän se itse vaivaa poista. Pelottaa/Hirvittää mitä selkä "sanoo" tästä raskaudesta, kun painoa tulee lisää... Olen käyttänyt raskausajan tukivyötä nyt miltein alusta asti. Se on helpottanut, eikä pahempia kipuja ole ollut. Sitä pirulaista viiltämistä oikean puolen jalkaan, ja välillä meinaa jalka lähteä alta. Sitä on kuitenkin oppinut jo ennakoimaan, millon paino kannattaa siirtää vasemmalle jalalle[8|]

Nivuset on kipeet!! Ja nyt olen huomannut jalkojen väsyvän päivän mittaan siihen pisteeseen,että on pakko nostaa ylös. Illalla tuntuu kuin olisi jalkapohjat tulessa. Onkohan turvotusta?[:-] No verenkierto on ainakin jo himmannut jaloissa, onhan tuo Muhkukin kasvanut siihen malliin[;)]

KittiKatti: Hyvää Synttäriä!!

Täällä myös päivittäin käydään vilkuilemassa kelan sivuilla, joko olisi uudet kuvat [;)] saisi ilmestyä, ennen kuin laittaa kelalle niitä papruja menemään, ettei aivan sikaa säkissä ole ottamassa[:)]

HaniMami: Voi että kuulostaa NIIIIN Tutulta! *Ärrinmurrin polkee jalkaa* Tuo roskapussien vienti, likaisten vaatteiden pyykkikoriin vienti ym. Joskus tekee mieli hakata päätä seinään. Ja kun meillä on 3 "ukkelia", niin voit kuvitella...*Puhisee pelkästä ajatuksesta*[:@]
Ilmoitin isännälle viime viikolla puhelimessa, että keittiön kaappi "roikkuu" ja ei kyllä kovin kauvaa pysy enään paikalla. Aijoin itse ruuvailla sen kiinni, mutta ukko huusi kuin hinaja puhelimessa,ettet kiipeile!!! Herra tuli kotiin viimeviikon Pe, ja EILEN sai Vihdoinkin Sen saakelin Kaapin Oven laitettua.
Olen huomannut,että jos itse touhaan ja häärään kauheasti jotakin, ei ukko kykene röhnäämään sohvalla,vaan sen on pakosti noustava tekemään jotakin [:D]

Kaksosista: Te jotka odottelette kaksosia, voisitte ihan ilmoitella tuonne listaukseen, niin lisäisin teidän tietoihin vielä sen. [;)] Kun eihän sitä voi kaikkea muistaa [:D]

Nyt pitää taas mennä ja tehdä jotakin järkevää....Perjantaina on sitten lähtö,JiiHaa!!

Pst. Anteeks, jos en kommentoinut kaikille erikseen....Kauhiasti taas tekstiä...
 
Huhtikuun aurinkoa kaikille!

Olipa mukava lukea iloisista treffeistänne ja tuo picnic-idea saa hymyä naamalle... >0D

Äitiyspakkauksen uudistumista odotetaan täälläkin kuin kuuta nousevaa. Jokunen viikko sitten kuukkeloin siitä tietoa ja yllätyin, että muutamana vuotena se on vaihtunut uuteen vasta heinä-elokuun tienoilla. Josko olisi enemminkin poikkeus kuin sääntö. Onneksi olemme syksyläisiä. =0)

HaniMami: Tuosta maksalaatikosta. Kyseisen ruoan ystävänä, tenttasin heti ensimmäisellä neuvolakäynnillä asiasta ja täti tuumasi, että jos ei ihan joka viikko syö - niin ei laatikko raskautta uhkaa, joten herkuttelen tällä kerran kuukaudessa - hyvällä omallatunnolla. Raudan lisäksihän maksassa on paljon A-vitamiinia, jota on myös porkkanoissa ja tästä näin jonkin suosituksen 3 porkkanaa päivässä, joten mikäli eivät aivan puolen kilon karootteja ole, niin eiköhän näitä uskalla syödä kuten ennenkin. =0) Bon Appetit!

Meillä olikin ihan mukava Pääsiäinen. Isäntä on lomilla, joten olemme ottaneet rennosti, tehneet rästiin jääneitä kotihommia (puusavottaa, istutusleikkauksia yms.) ja kestinneet vieraita siinä sivussa. Vanhempani piipahtivat Pärnun reissultaan ja tuliaisenahan tuli suloiset, valkoiset villapotkarit, villapeitto ja töppöset syksyn säitä odottelemaan. Kaikki maan hankkimamme tavaratkin he halusivat nähdä ja äitini on kovasti tuomassa jo suvun kastepukua tännepäin. Yritin hieman toppuutella, etten maalaile enää piruja seinille, saati olkapäille istumaan.

Oli ihana nähdä vanhempia pitkästä aikaa. Välimatkaa meillä on useampi sata kilometriä ja onnettomuuden jälkeinen liikepahoinvointi rajoittaa vielä kulkemista sen verran rankasti ettemme ole päässeet reissaamaan toiseen suuntaan. Kesällä tämä on tosin otettava työn alle, sillä kun vaavi syntyy ja mukaan tungetaan kolmen jättikoiran lisäksi rattaita ja kaukaloa - alkaa perhefarkkumme sietokyky olla äärirajoilla. >0D

Ilman huolia ja erittäin ikävää uutista siskonmiehen retkahduksesta emme selvinneet ja tämä herättää vieläkin perheessämme huolta. Siskoni kun sai syksyllä samoihin aikoihin kuin onnettomuuteni, pienen aivoverenvuodon toispuoleisine halvausoireineen, jonka toipuminen on kesken. Tilan, joka on aiheutunut pitkäaikaisesta stressistä / burn out:sta (sekä työn että miehen alkoholismin vuoksi), on ajoitus suorastaan kaaoksellinen niin henkisesti kuin taloudellisestikin. Ilmassa on selkeitä masennuksen merkkejä ja sitä ymmyrkäisenä yrittää pohtia kuinka voisi heitä auttaa tilanteessa, jossa kaikki ovat aivan rikki ja aivan liian väsyneitä, jottei masennus saa uudelleen yliotetta. Päivä kerrallaan edetään, mies on lähtenyt korjaamaan retkahdustaan AA-kierroksilla ja hän on vielä mukana Minnesota-hoidon jatkohoidossa, joten sen puolin näyttää paremmalle - mutta huoli siskon ja lasten jaksamisesta on suunnaton. Voitte uskoa, että kiroan kuningas alkoholin ja pikavippi-laitokset sinne minne päivä ei paista ja jossa pakkasta ei näy. No, huh - tulipas purkauduttua.

Lisäksi läheinen ystäväni meinaa upota työ-ja eroprosessi-selviytymispaineissa takaisin masentelemaan - ja yritän häntäkin kovasti tsempata. Raskautumiseni oli hänelle kova pala, kun olemme olleet ikuinen ura-narkomaani-kaksikko, joka ei perheelle ole uhrannut ajatustakaan ja nyt hänen miesystävänsä palasi (luonnollisesti) ex:n ja tyttärensä tykö saatuaan tietoon tyttären äidin sairastavan parantumatonta syöpää. Sain ystävältäni kunnon ripityksen raskautumisesta suhteessa aikuisuuteen - kun hän on niin rikki tästä kun kaikki tuntuvat "perheytyvän". Josko nämäkin murinat olisi kohta muristu.

Saisi tuo aurinko tulla kutkuttelemaan meidän ihmisten mantelitumakkeita, jotta saataisiin "kemiallinen sodankäynti" luonnollisesti käyntiin ja positiivinen perusvire - auringollahan on tunnestusti maaginen vaikutus. =0) Koitetaanhan me mammat nauttia keväästä, lintujen laulusta, vauvan potkuista ja äitiyspakkauksen odotuksesta.
 
Maya_L: Huh huh, siellä on tapahtumaa kerrakseen.
Raskasta aikaa, kun lähellä on paljon huolta..Kaikilla kuitenkin omasta takaa ristinsä kannettavana.

Toivotaan todella, että aurinko vihdoin alkaisi paistaa oikein kunnolla!

Jaksamista!
 
Noniii!!! Nyt maksalaattikkoa TODELLAKIN!!!![:)][:)][:)][:)]
Mulla oli ensimmäisestä tilauslistalla suoraan sairaalaan, maksapihviä ja tehojuomaa!!![:D]

harvinaisen pitkä pvä takana joten ihan pikaisesti vain katsastan teidän kuulumiset ja painun peiton alle.

Piknikkiii!! loistavaa, joo!!! Pitää ottaa tosiaan kaikille omat filtit jos meinataan mahtua röhnöttämään [:D]. Ollaan ku valaat rannalla :) Pitää vaan hieman nuita kelejä odotella...

Mut sori, tää oli ny täsä!! Tulen ehkä illemmalla vielä kommentoimaan tarkemmin... ehkä...
 
Hei kaikille odottajille!
 
Itse uskaltauduin vasta nyt mukaan. Kaikki menny kivasti, ei valittamista. Vähä selkäkipuja ja koko ajan flunssassa, mutta ei haittaa yhtään. Mulla ei oo erityisiä odotuksia tai pelkoja. Eniten mietityttää se, että saan ison mahan. No, eipä huolta. Vielä ei näy just yhtään :) Yksi juttu mikä mietityttää on mun äiti, joka ei oo aina kauheesti tukenu mua. Nyt mun raskaus onkin suunnilleen sen raskaus ja se vetää herneet, jos oon kertonut raskaudesta jollekin mut en jollekin toiselle, jonka olisi hänen mielestään tärkeämpi tietää. Ikään kuin mun raskaus olis joku sen saavutus. Onko teillä vastaavia kokemuksia? Mua ahdistaa jo valmiiks se, että jos se käy kosketteleen MUN mahaa ja jotain lässyttään.
 
Huomenta Aurinkoiset!

Mami82: Tervetuloa mukaan, mukava että uskaltauduit [;)] Äideistä/Anopeista, HUH! Oma äitini on kait samaa kategoriaan kuuluva, kuin sinun Mami82. Ärsyttävä hössöttäjä, ja kyselee multa vieläkin pitkienkalsonkien käytöstä. Meillä on onneksi tuo 400km välimatka, herran jestas sentään hulluksihan olisin tullut[:@] Muuta neuvoa en osaa antaa, kuin suoraan sanominen. Sun Raskaus,Sun Vauva,Sun Esikoinen Ja Äitisi On Tuleva Mummi, mutta ei saa sekaantua teidän perheen elämiseen liiaksi. Piste [;)]

Mulla on hyvä anoppi, vaikka tuossa ihan 500 metrin päässä asuu, ei ole koskaan tunkenut liiaksi meidän asioihin, nyt oli varovasti kysynyt ukolta tahdottasko suvun vanha rottinkisänky vauvalle.Oli luullut sen jo hävitetyksi, mutta oli tullut jonkun sukulaisen kanssa puhetta ja... Minä: *Yes,Yes,Yes!* Ihailin sellaista eräällä kirpparilla huokaillen, oli vain sen verran antiikkia että oli hintakin kohdillaan.Sellainen johon saa sen verhojutskan ylös ym. Nyt saadaan sellainen kuitenkin [:D]

PojanÄiti + Muut maksa intoilijat
: Mulla tilauksessa ukon mummin tekemiä jauhemaksapihvejä ja kraavilohta [:)]*kuola valuu*

May_L: Voimia sinulle ja perheellesi, koita kuitenkin jostakin löytää itsellesi ja miehellesi aikaa nauttia raskaudestasi.

Nyt aamupuurolle, ja sitten jatkan pakkailuja [:D]
 
Torstaita tännekin[:D]

Tervetuloa Mami82! Oma äiti asuu usean sadan kilometrin päässä ja anoppi usean tuhannen mailin, niin ei ole kummastakaan sen suuremmin liiallista haittaa. Ehkä enemmänkin toivoisi, että pystyisivät olemaan enemmän mukana elämässä. Mutta tosiaan, niin kuin Mamma_76 sanoi, niin meidän lapsiahan ollaan tässä tekemässä ja omat päätökset sen myötä. Toivottavasti äitisikin käytös vähitellen tasaantuu. Oma äiti puhelimessa on lähinnä syömisistä huolissaan ja riittävästä liikunnasta. Aina kun soittaa, niin kysäisee, että oonko käynyt ulkoilemassa[:D] Sukulaisille en ole hirveän monelle kertonut, kun ei ole mikään lämpöinen ja läheinen ihana pikkupiiri kyseessä. Eiköhän niille ajallaan selviä asiat.

Maya_L Kiitos! Kiitos tiedosta, että saa syödä maksalaatikkoa, jospa sitä seuraavalla kauppareissulla sitten ostaisi askin[:D] Näin tosin viime yönä painajaista siitä liiasta A-vitamiinista[:-]

Ja vielä Mayalle kovasti jaksamista, kyllä teilläkin näköjään sattuu ja tapahtuu. Mutta kuten sanoi, niin pidetään itsestämme huolta, niin jaksetaan vaavin kanssa ja tarpeen mukaan olla tukena niille lähimmäisille.

Mamma_76: Tosiaan siellä onkin muutama ukkeli enemmän.Kyllä niitä sukkia täälläkin viljellään ympäri lattioita[:@] Sitten, kun olen niitä riittävän kauan katsellut ja hoitanut viikko siivouksenkin ympäriltä, odottanut, että ne vietäisiin pyykkiin, niin kysäisen mieheltä, että sukkapeltoako kasvatat? Viimeksi pari viikkoa sitten oikein kunnolla hermostuin ja mies oli suht siisti..öö.. pari viikkoa ja autteli kotona, mutta näyttääpi taas taantuvan takaisin vanhoihin poikamiesboxi aikoihin[>:] Ei muuten, mutta pelottaa vaan, että kuinkahan sitä sitten vauvan tulon jälkeen saa pidettyä kodista huolta, jos miehestä ei mitään apua ole.  Ja kyllä meilläkin kaikki pikkukorjausasiat kaatuu mun niskaan, ensin pyydän mieheltä, sitten odotellaan se viikko ja sitten alan itse tuittupäisesti kiipeilemään ja tekemään ties mitä ns. miesten hommia, niin sitten mies ponkaisee sohvalta tekemään asian. En tiedä eikö miehet vaan muista niitä pyyntöjä vai ei vaan huvita auttaa vai ei vaan ymmärrä kuinka paljon joku asia voi vaivata ja se on sitten heidän listallaan viimeisenä. Välillä tuo mies vaan tuntuu elävän ihan eri taloudessa kuin minä[:-] Taidan muutta aavistukseni pojasta, siistiksi ja auttavaiseksi tyttölapseksi[:D]

Milläs raskausviikoilla muilla on rakenneultra? Edellisestä neuvolasta taitaa olla nyt reilu viikko, niin alkaa jo polttelemaan ultran odottelu mieltä kovasti[:D] Meillä se on 28.4 raskausviikolla 21. Onneksi enää alle kuukausi aikaa.

Tänään alkaa Äippäjooga! Saa nähdä millaiseen asanaan ja solmuun sitä oikein vääntyy vielä[:D] Ei vaan, toivottavasti sellainen mukavan rentouttava joogahetki tiedossa.

Taas oli paljon kaikenlaista tekstiä, eikä kaikkeen teidän juttuihin ehtinyt vastata..

Aurinkoa odotellessa.. Mukavaa päivää!
 
Päivää tänne!!!

Eilen nukkumatti vei erävoiton, ja tänään laiskottaa... Onneksi taas uusi jakso koulussa ja voin rauhas lintsaa pari pvää[;)][;)]. No oon kuitenkin tehny esseetä koko pvän ja aijon huomisenkin siihen "uhrata".

Mäkin odotan kauppareissua innoissani!!! Toivottavasti sitä maksalootaa on siellä, kun eiks joku elintarvikelakkotouhu ole päällä?!?!?!

Mami82 Kovasti tervetuloa!!! Anopeista ja äideistä, olen täällä jo marissutkin tilannettani, mutta hei, marisempa lisää[:D]
Mulla anoppilassa ei mainita raskaudesta. Kukaan ei kysele vointeja eikä kuulumisia raskauden suhteen. Jos yritän jotain asiaan liittyvää sanoa niin saan mulkaisun päälleni ja tiedän että on aika vaihtaa puheenaihetta. Oma äiti hössöttää kyllä täysillä ja välillä liikakin, mutta kun tuosta anopista tulikin nyt tollanen ryttynaama nin otan kaiken irti äiteestäni[:D][:D][:D]. Anoppi siis asuu naapurissa ja mun mies on heidän perheyrityksessä duunissa, joten siis "läheistä" perhettä ollaan. Oma äiti kauempana, n.200 km.

hanimami Alan vaihto rokkaa!!! Mulla kanssa ekaa vuotta viedään koulussa joka johtaa uudelle uralle. (tai neljännelle uudelle uralle...) Tosin tää vauva tähän väliin tuli mut jos vaik tää olis se mun juttuni (muotoilu, tila ja kaluste)  sainpa tarvitsemaani miettimis aikaa, vaikkakin äitiysloman merkeissä meneekin..

meillä ei ole himassa mitään ruokaa!!!! Byääää!!! Yritin äsken lämmittää jotain kamalaa pakaste lihasoppaa, mut *PYÄK*!!! Meni pyttyyn, juustokin oli homeessa... ja telkkarista tulee pelkkiä kokkausohjelmia...

Mulla kutiiaa alakerta! mitä siitä hiivalääkityksestä sanottiin, saiko vaiko ei ja pitääks jonkuu labran kautta mennä???

Onpas mulla kaikki nyt huonosti...

Moro.
 
Hiivalääkityksestä: Neuvolatäti sanoi, että ihan hyvin voi käyttää. Apteekista sitten hain sellaisen ja siellä neuvottiin Canestenin 500mg kertalaakikapseli ottamaan. Sanoivat, että asetinta ei saa käyttää raskaana, vaan ihan itse pitää asettaa se kapseli, mutta muuten ilmeisesti saa käyttää.

Ainiin siis saakelin lakko. Ainoa oikea maksalaatikkohan on saarioisten perinteinen rusinoiden kanssa ja eikös saarioinen oo just yksi laitos, joka siihen lakkoon osallistuu[&:] No meen tappeleen jonkun mummelin kanssa huomenna viimeisestä rasiasta, jos niitä enää ollenkaan on silloin[:D]

Ahkeraa pääsykokeisiin lukua[:D] Täällä sitä vaan hengailee..
 
Heissan!

Anopeista ja äideistä: En tiiä mitä mun anoppini tuumi tästä raskaudesta [:D] Kun ei puhuta samaa kieltä, ni mulla ei oo harmaintakaan aavistusta ja sit ku siihen lisää ton välimatkan, eli kokonainen manner meiä kotien välissä, niin.... eipä sitä tuu usein tavattuakaan. Mut käsittääkseni on iloinen asiasta [:)] Äitini sitten taas ei oikeastaan mitään asiasta puhu, on aika hiljaa, mut näyttää välillä kaikkii vauvanvaatteita mitä on ajatellu tehdä jos tulee tyttö ja jos poika, ni sit jotain muuta. Ja aikoo se hakea enonsa luota semmosen rottinkisen vauvansängyn, jossa mäki olen kuulemma aikoinani nukkunu. Kysyin äidiltä kerran, miksei se oikeastaa reagoinu vauvauutiseen, ni se sanoi, että hänen mielestään kerroin ihan liian aikaseen, ois kuulemma pitäny kertoa vasta kun tulee 5-6kk täyteen. Mut tiiänpähän seuraavalla kerralla olla ihan hissuksiin, jos ei kerran saa kertoa.

Tosta lakosta... mä meen tänää myymää niille panikoijille sitä ruokaa... *huokaus* ei kiva, ei yhtään. Salee mulle ruvetaan riehumaan... sit riehun kyllä takasin, eihä se nyt meiä kassojen vika oo jos tehtaat on lakossa. Tosin kaikkihan on meiä kassojen syytä, aina ja iankaikkisesti [;)] Harmi vaan, et sit ku mua alkaa ärsyttää tarpeeks, ni en osaa olla vastaamatta samalla mitalla [:D] Voipi tulla sanomista..
 
HaniMami kysyi tuota rakenneultraa :) mie oon menossa viikoilla 20+...4, 17.5 ois aika :) 
 
Takaisin
Top