Huhtikuun Hemaisevat

voi ei...osanottoni puhalluskukalle[:(] toivottavasti kevät antaa voimia jaksamiseen. mikään ei ole niin kamalaa kuin oman pikkuisen menetys jota on odotettu ja rakastettu. se on ehkä suurin suru jonka ihminen voi tuntea ikinä, mutta sen yli on vaan päästävä ja jatkettava eteenpäin. ikinä se ei unohdu, mutta  se kaipuu/suru antaa voimaa myöhemmässä vaiheessa kun pahin myrsky on ohi. suuri halaus sinulle puhalluskukka.
 
Puhalluskukka en tiedä mitä sanoa, sulkeuduin oven taakse itkemään kun luin viestisi, olit niin kauniisti kirjoittanut...  en osaa sanoa oikein mitään muuta kuin että toivon teille kovasti voimia surun keskellä. lämmin halaus! <3 
 
Nyt sitten se noro iski meikäläiseen, vaikka kuinka yritti välttää[:@][:@][:@] Ensimmäinen vessareissu takana, saa nähdä kuinka kauan tätä jatkuu. Onneksi mies jo parantunut, niin saa huomenna vuorostaan hakea vissyä ja muuta nestettä. Torstaina olisi pääsykokeet Helsingissä, alkaa nyt jännittään, että pääseekö sinne, kun oon sellaista, sairastetaan kerralla ja kunnolla, jos sairastetaan- tyyppiä[:@][:@]

Orkidea: En ainakaan tietoinen oo supistuksista. Välillä maha on kyllä sellainen kivikova kumpu, mutta mitään supistustuntemuksia en oo havainnut.

Hyvää yötä kaikille!
 
Puhalluskukka: Syvä osaanottoni! Kyynel vierähti poskelle, kun luin kirjoituksesi. Paljon voimia ja jaksamista tulevaisuuteen! [:(]
 
Hanimami tsemppejä sinne noron kanssa, mää pidän peukkui sul pääsykokeisiin [:D]. Mäkin tein omani kuumeessa, tosin ripuli on ehkä hieman eri kaliiberia[8D][&:].

Tuo puhalluskukan tarina taas pysäytti. Vieläkin surullinen olo, ja tietenkin sitä kääntyi heti huoli oman mahan puoleen. En saanut yöllä nukuttua kun yritin saada toisen jumppaamaan. Sain lopulta vastaukseksi napakan iskun.
Vieläkin toivotan kovasti voimia puhalluskukalle ja tamille!
 
Huomenta!

Voitaisiinko tästä lähtien nuo surullisuudet kirjoitella tuonne omaan osioon? Jotenkin ei kykene kirjoittamaan iloisia asioita tänne kaiken jälkeen...
Kurja olo on täälläkin pikkuisen menettäneiden puolesta, ihan painajaisiin asti...
Siinäkin mielessä, että kaikki on herkässä mielentilassa jo muutenkin, saa itse kukin päättää lukeeko suru-uutiset vai ei.
Kirjoituksellani ei ole tarkotus pahoittaa kenenkään mieltä, saatika heidän joilla on suruaika. Olen Todella Pahoillani.[&o]
 
Huomenta kaikille!!

Kyllä tosiaan pysäytti noi suru-uutiset- ja pitää todeta, että meidän ketju on tässä tilastopoikkeama...
Kamalaa ja liian surullista[:(][:(][:(]

Hanimamille tsempit sinne!

Tänne ei sitten tullutkaan noroa- joku pikkupöpö kuopuksella ja muuten normi viikonloppu-kaveriperhe kylässä ja hulinaa oli (5 kpl lapsia ikähaarukassa 3-7v[:D][:D])
Mulle ei mitään uutta- liikkeet tuntuu kokoajan enemmän ja vatsan kasvu on jotenski tasaantunut[:)] Hyvä niin.
Pitää ottaa kuva.
Tänään olis kirjoiteltava näppis kuumana- huomenna dl[&:] Jaksaa jaksaa..
Katsotaan ehdinkö treenailemaan- syytä olisi viikonlopun grillailujen jälkeen[;)][;)]

Hyvää viikon alkua kaikille!
 
Täytyy sanoa, että toi puhalluskukan uutinen pysäytti ihan toden teolla. Viime yönä näin painajaista, että synnytin kuolleen lapsen, joka sitten virkosikin. Hoidin tätä lasta tietäen että ihan kohta se kuolee. Ihan hirveää, eipä meinannut tulla uni enää silmään. Tänään onkin sitten tuntunut, että masukin on jostain syystä pienentynyt. Toki olen kyllä lukenut aikaisemmin, että monella muullakin on käynyt niin, että masu on jossain vaiheessa näyttänyt siltä että se olisi pienentynyt. Kovasti nyt toivon että ne vauvan liikkeet alkaisi kunnolla tuntumaan, etä voisi olla varma että kaikki on kunnossa. Onneksi huomenna on neuvola ja toivottavasti siellä kuulen pikkuisen sydän äänet.
 
Anteeksi, kun tuli taas näin omaa napaa ja vieläpä näin surullistakin juttua. Huoli vaan on taas niin kova! Pitäisi tuo piru karistaa tuosta olkapäältä ja ajatella vaan postiivisesti. Toivottavasti meidän ketjussa ei enää tule näitä surullisia uutisia!
 
Huomenia!
 
Onhan nuo ikäviä uutisia nuo suru-uutiset, varsinkin tässä vaiheessa eikä sellaista toivoisi tapahtuvan edes omalle vihamiehelleen. Mut show must go on kuten myös jokaisen elämän.
 
Täällä ollaan vielä norolta säästytty, onneksi. On kyl niin p**seestä oleva tauti ku olla voi, mut onnea ko. taudin kanssa jo kamppaileville.
 
Kun en ole taas pitkään aikaan kirjoitellut niin puran nyt tätä omaa oloa:[8|]
Iskias vaivaa. Jos päivän tekee jotain oli se sitten normaalia tai vähänkään epätavallista tekemistä tai vaikka edes istut ja oot koko päivän tekemättä mitään, on illat tuskaa. Venyttelyistä ei mitään vaikutusta. Yksin ei sohvalta pääse ja sängyssä kääntyilyt kestää tuskallisn kauan. Oon kokeillut isoa tyynyä asettelemalla sitä mitä erilaisiin asentoihin jalkojen välissä, ja jos kyljellään sattuu olemaan niin tyynyn laittaa päällimmäisen jalan alle. On huomattavasti paremmat unet. Onko muita ko. vaivan kanssa taistelevia.
 
Maha kasvaa hitaasti ja tasaisesti koko ajan. Pikkuisen liikkeistä en ole huomannut mitään, joko en vain osaa tunnistaa niitä tai ovat vielä olleet niin vaimeita. Mutta odotellaan vielä.[;)]
 
huomentapäivää!

Tosiaan, se elämä jatkuu, vaikka vielä kurjalta tuntuukin[&o][:(]. Minä ainakin olen niin herkkänä noille pirun piruille että väännään nyt väkisin iloisempaa ilmettä ja jatkan eteenpäin. Toivottavasti kukaan ei pahastu ja ymmärrystä löytyy...

Täällä yksi iskias vaivainen. Ei tosin vielä ihan niin pahana kuin sinulla recto, mutta kun oikein äityyy niin ei oikein mitään pysty tekemään, ei ainakaan ilman irvistystä[8D][:D]. Ensimmäisessäkin se iski, mutta vasta loppumetreillä ja lähti pois heti synnytyksen jälkeen kun taas taipui venyttelemään.[;)]

Nyt myös uutuutena pyörrytys, varsinkin aamuisin, on myös valopisteitä nähty yms.... Viikon verran on nyt kylmä hiki puskenut koko aamupäivän jos olen touhunnut ja vasta rauhoittunut puolilta päivin. tänään otan rennosti kotona ja pirautan neuvolaan jos ne ottaisi multa hemot ja pissat pikana.

Pojan kiukkuilut on hieman laantunut kun ollaan systemaattisesti annettu rakkautta yliannostukseen asti[:D][:D][:D][:D] Ei enään niin läksytä itseään kun ollaan tehty selväksi että hän riittää ihan omana itsenään. Poika on tarhassa nuorin ryhmässään ja kaikki ovat pari vuotta vanhempia joten ymmärrän kyllä jos paineita tulee kun isot pojat osaa enemmän. Juttelin tarhan tädeillekin asiasta ja hekin ovat nyt juonessa mukana ja katsovat hieman tarkemmin pojan perään.

Nyt siis vain odottelen puhelinaikaa neukkutädille...
 
Nyt oon saanut jo pari tuntia nukuttua ihan ok, koko yö oli sitä itteään[:@][:@] Ja myöskin nesteet pysyneet jo sisällä. Viimeisen kolmen tunnin aikana oon saanut syötyä myös purkillisen säilyke päärynöitä, mikä tuntuu melkoiselta saavutukselta. Netistä luin, että maitohappobakteerit lievittää oireita ja sellaisen otin aamulla ja terveydenhoitaja neuvoi syömään gefilustuotteita, joita saan sitten, kun mies tulee, ellen uskalla kauppaan enne sitä.

Isikias vaivannut kanssa välillä ja erityisesti vasemmalla puolella. Oon yrittänyt venytellä lonkankoukistajia ja etureisiä sekä pakaroita, mutta aika vähäisen avun niistä saa. Mammajoogassa tosiaan koin ahaa-elämyksen konttausasennosta ja selän pyöristys/ojennusliikkeistä siinä. Kun menee konttausasentoon, niin oikein tuntee että vauvan paino lähtee pois selältä ja selkä sekä pakarat saa hetken helpotuksen. Ei taida iskias olla niin paha kuin rectolla, mutta kannattaa koittaa. Joogaohjaaja sanoi, että vauvakin tykkää välillä kellua riippumatossa[:D].

Ainiin.. Koitin viikonloppuna mitata mahan ympärystä metrin mittanauhalla, eikä se mittanauha enää ylettynyt "vyötärön" ympäri[&:][8|][:D]
 
*Ähkyy ja puhkuu*

Neuvolassa tuli käytyä, siittä tarkemmin tuolla omalla paikallaan,kaikki oli hyvin (piruista huolimatta)[;)]

Voimia noron kanssa taisteleville
, juokaa paljon nestettä!

Pikatsu: Minä myös taistelin tuskahiestä viime yönä painajaisten kanssa, aamullakin olin vielä herätessäni `shokissa` [&:]

recto
: Iskias!! Eikä! Olet ilmeisesti samassa tilanteessa issiaksen kanssa, kuin itse oli esikoisesta. Oletko kokeillu tukivyötä? ja tuo kontillaan olo helpottaa jonkin verran. Tuo on kamalinta, kunnei meinaa sängystä päästä ylös, varsinkin loppuaikoina, kun on oikeesti kiire vessaan. [>:]
Kyselehän neuvolassa tapoja millä tuota voisi helpottaa, tulee muuten tosi v:mäinen loppuraskaus.
Täälläkin tuo iskias pottuilee tasaseen tahtiin, mutta olen vielä pärjännyt. Tyyny on kanssa öisin tukena ja ylös nouseminen pitää tehdä tietyillä liikkeillä, muuten sattuu ja ihan *sensuroidusti*.
Olen huomannu,että kylmä on pahasta, eli takamus ja selkä lämpimänä ok, jos vähänkin kylmää pääsee vetämään selkään,varppina on seuraavana päivänä puukkomainen viiltävä kipu.[&:]

Väsymys tulee edelleen yhtäkkiä, nivuset kipuilee mutta ei enään niin kovasti, lumisade meinasi masentaa onneksi oli vain hetken maassa, ja taas aurinko paistaa. Vapuks olis niin mukava saada "terassi" avatuksi, tosin tuli jo viikonloppuna grillattua joku possunfilepötkö. *nam* :P

Nyt sapuskaa ja nokosille, pulistaan myöhemmin lisää... [:)]
 
Auringonpaistetta ja rapsutuksia - siis pihalla... :0)

Kauniin osion Mamma_76 olit aloittanut näille suru-uutisille. Saa rauhoittaa nämä viestit vastaanottajilleen.

Päivänokosilta herääminen oli kyllä järkytys. En muista mitä unta olin nähnyt, mutta ensimmäisenä piti varmistaa, että onhan vauva matkassa kun maha oli kadonnut jonnekin. Onneksi hän on tässä muistutellut olemassaolostaan. <3 Miten tuo mahanympärys voikin vaihdella niin suuresti? =0O

Toivottavasti kaikki potilaat alkavat olla paranemaan päin. Täällä taistellaan vielä sitkeän flunssan kourissa, mutta pakkohan se on jossain vaiheessa uskoa poistumiskäskyä. Sitä odotellessa. Toivottavasti mahdollisimman moni pysyisi terveenä kaikenmaailman kevätpöpöistä.

Olenkin naureskellut isännälle, että sillä viikolla kun vauva alkaa kuulemaan ääniä, niin äiti kuulostaa hieman testosteronia pumppaavalta bodarilta ja kunnon tupakkayskäiseltä. Onneksi tässä on aikaa vielä lauleskellakin kun saa ensin ääntäkin pihalle. >0D

Jaahas, josko sitä lähtisi uudestaan pihaa rapsuttelemaan, josko räntäkuurot pysyisivät poissa tuon loppuajan. Hyviä vointeja kaikille mammoille ja perheille!
 
Heissan!

Näin ihan pikaisesti: PojanÄiti ja kottarainen (Pilpa kanssa [:D]), mitä jos treffaittais sillon torstaina? Mulla tuliki ohjelmaa keskiviikolle, ja eiks PojanÄidillä kanssa ollu sillon vähän heikosti aikaa? Mulle kävis tosiaan torstaina ennen 14:45 oikeastaan koska vaan. Mut laittakaa ihmeessa aikataulua ja paikkaa tulemaan, ni tiiän varautua [:)]
 
Huomenta kaikille...[:)]

Täälläkin yksi vatsapöpöinen.. Luulin jo että olisin välttyny pöpöltä, mutta ei...[:@]
Onneksi ei oo tarvinu oksentaa, mutta 48 tuntia vessassa istumista ei oo enää mitenkään kivaa.[:@]
Harmi kun ei saa mitään lääkkeitä ottaa tähän.. mutta pakko vaan yrittää mennä velliä tai puuroa keitteleen.

Osanottoni täältäkin Puhalluskukalle ja perheelle.[:(]
Pisti kyllä hiljaiseksi.

Palaan taas asialle kunhan alkaa voimat palautuun, mutta nyt syömään ees jotain ja takas peiton alle...
 
Osanotot lapsensa menettäneille [:(] on se niin väärin.

yllä mainittuun lisäten, pomo kävi ilmoittamassa viime viikolla töissä, että on sairastunut syöpään. Ja samalla itse oli onnen kukkuloilla. Raskaus on edennyt viikolle 20 ja kaikki on hyvin, tytöt masussa, uusi asunto ja uusi auto. Ei tunnu hyvältä tällästen jälkeen hehkuttaa omaa onneaan.

Puolessa välissä siis ollaan. Oksentelua tulee vieläkin melkein joka aamu [:@] töissä täälläkin alkanut kiireisinä päivinä supistelemaan kipujen kera. Lääkäri ei todennut neuvolassa tähän juuri mitään. Toinen lääkäri sanoi, että jos lepo helpottaa niin ei silti ole vielä hätää vaikka sattuunkin. Selkä alkaa menemään paskaan kuntoon, täytyy hakea lähete hierojalle niin saa työnantaja vielä kustantaa mun hyvinvointini [:D] Mut miks kukaan raskaana ollut ei ole puhunut mitään näistä kivuista? Aina vaan puhutaan supistelusta. Taitaa luut olla venyämässä, kun tuntuu että puukkoa iskettäis luihin välillä. Onneks sekin jo vähän helpotti.

Mutta mikä parasta, enää kaksi kuukautta töitä ja alkaa kesäloma äippälomaan asti. Sitte voi sanoa adios pikkaseks aikaa. On alkanut ottaa noi jatkuvasti kärttyisät asiakkaat päähän, enkä malttais olla enää laskematta päiviä millon ei enää tarvii esittää ystävällistä. Onneks kevätaurinko on kuitenkin saanut, nekin vähän paremmalle tuulelle.

Aurinkoista kevään jatkoa!!!!
 
Moikka kaikille!

Kiva kuulla teistä, jotka harvemmin kirjoittelee[:)]

Täällä ollaan aherrettu ja sain kuin sainkin valmiiksi.
Ja palkitsin itseni lämpimillä voikkareilla, joissa päällä tripla juusto ja aurajuustoa puoli pakettia- NAMI!!
Tervetuloa turvotus siis[;)]

Huomenna olis sitten koulupäivä ja tenttiä pukkaa...

Mutta mutta..nyt vatsan viereen pötköttämään ja liikkeitä kuulostelemaan[:D][:D]
 
Tervehdys!

Täällä taas yritetään pysyä pystyssä[&:], kohta lähden pikakäynnille nvlaan tarkastaan hemot ja paineet.
Aloitin luvan kanssa rauta kuurin, ostin sitä iron vital f juomaa... juu ei! PYÄÄÄÄÄKKKK!!![:'(][:@][:'(] vaikka maksoi kovasti nin haen kyllä jotain pillereitä tilalle.
Eilen issias kiusasi niin että kävelin illan kumarassa kun ei saanu selkää suoraks, Hih, kyllä naurettiin koko pesue!!![:D]

Tiko onnittelut kaikesta uudesta kivasta!!!

Kaika tsempit tenttiin!!! mahtavaa että oot saanu ittestäs irti ilon taas opiskella...

Mamma_76 Muutenvaan kiva saada sut takasin riveihin :)

Purri, kottarainen, pilpa Treffit to käy mainiosti, esim sillon lounas aikaan ja jokainen sit syö tai juo oman mahan ja kukkaron mukaan? en tiedä muita kuppiloita kuin ne mitä koululla on... Jos halutaan muualle nin en osaa suositella muutakuin tien toisella puolella olevaa kaljajuottolaa...

Eipä sitten taas muuta, lähen sinne neukkuun pisteltäväks. onneks on tossa ihan naapurissa jos ei meinaa pysyä pystyssä... Nii ja aurinko paistaa!!! voin mennä rauhassa ja nautiskella linnunlaulusta[:)][:)][:)]
 
Huomenia,
Täälläkin neuvolasta kotiuduttu, laitan siitä lisää tietoa omalle osastolleen.
Kiirettä on pitänyt, päivätyön ja oman pienen bisneksen kanssa. Hyvin huomaa että kyllä se kesä tulee, kun morsiammet ovat ahkerasti liikenteessä =)

Ilmankos pomo oli kuin halolla hutkastu kun kerroin olevani raskaana, meitä jääkin samoihin aikoihin äippälomalle 3. Aika hyvin kun firman 7 naisesta on taas mammiksella 3. Nää kaksi muuta palas tän vuoden puolella just mammikselta töihin ja taas on pullat uunissa, ja mäku luulin et nyt ois ollu vain mun vuoro ;)

Meillä on tänään tuon pimun kanssa aika kasvatus- ja perheneuvolaan vähän juttelemaan asioista kun välillä on aika villiä tuo meininki. Eli mulla on tänään kunnon neuvolapäivä.

Ihana ilma ulkona, mulla olis projektina leikata noi meidän syystalvella istutetut tuhkapensaat. Saas nähdä kuinka on prokkiksen jälkeen noukka tukossa kun hetken tuolla pihalla huhkii.

Mukavaa tiistaita kaikille mammuleille =)
 
Huomenta!

On kyllä kevyt olo[:D][:D] Mahasta lähti varmaan puolet Noron matkaan. Mutta ihanaa, äsken sain syötyä jo ihan normaalin aamupalan, taisi tosin kallistu vähän isomman puoleiseksi, mutta kyllä ruoka on hyvää! Ja huomenna pääsen lähtemään Helsinkiin siskon luokse ja pääsykokeisiin. Eilisen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia, eikä vessassakaan ole tarvinnut käydä normaalia enempää. Joko sitä uskaltaisi ajatella, että se oli sellainen yhden päivä keikaus?

Tikolle: Lohdutukseksi voisin sanoa, että onneksi syöpä ei enää nykyään ole niin tappava ja epätoivoinen tauti kuin vaikka vielä viisi vuotta sitten. Nykyään syöpään kuolleiden määrä on jo pienempi kuin siitä selvinneiden määrä. Ja vaikka ympärillä mitä tapahtuisi, niin tottakai sitä saa itse olla onnellinen ja iloinen omasta elämäntilanteestaan. Ehkä sitä onnen hehkua ei kannata ihan täydessä mitassa kaikille näyttää, mutta ei siinä ole mitään syytä olla olematta onnessaan ja iloinen, kun kerran on itsellä syytä siihen.

Mutta huomenna kohti helsinkiä, onneksi ostin junaliput jo viime viikolla, kun arvasin, että saattaapi olla junissa ruuhkaa. Viikonloppuna vietänkin sitten sellaisen miniloman merkeissä äidin helmoissa ja nään vanhoja kavereita. Kyllä käyn täällä lukemassa, mutta katsotaan miten ehtii kirjoitella. Ensi viikolla onkin maanantaina neuvola ja torstaina se kauan odotettu rakenneultra, jännittää!

Jaksamista kaikille raskausajan vaivojen ja kremppojen kanssa ja pikaista paranemista sairauksien kanssa taisteleville. Ollaan onnellisia tästä hetkestä, eikä murehdita mitä kaikkea kurjaa huomenna voi tapahtua.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
 
Takaisin
Top