Huhtikuun Hemaisevat

Tamille ja koko hänen perheelle osaanottoni. Suru tuli silmään minullakin tuon uutisen luettuani ja muistuttaa taas elämän hauraudesta. [:(]
 
Pitkästä aikaa tulin kirjoittelemaan vaikka lukemassa käyn teidän juttuja melkein päivittäin. Ensi viikon neuvolaa odotellaan kovasti, että pääsisi pienen sydän äänet kuulemaan. Edelleen täällä painiskelen näiden kertomisasioiden kanssa. Voi tosin olla, että kohta ei tarvitse enää kertoa, kun vatsa on sen verran kasvanut että vaatteiden valinnan kanssa on jo kovasti vaikeuksia. Noh ehkäpä sitä ensi viikolla rohkaisisi mielensä ja viimeinkin töissä kertoisi.
 
Olen tuossa pohtinut jonkin vauvalehden tilaamista, mutta kun esikoista odottelen niin ei ole niihin aiemmin tarvinnut tutustua. Onko teillä millaisia kokemuksia/mielipiteitä nuista lehdistä?
 
Pojanäiti: Luin tuosta sinun hammaslääkäynnistä. Minullakin on kolmen viikon päästä sellainen edessä ja se kyllä hirvittää, koska nykyään aina hampaita pestessä tulee nuita yökkäämisreaktioita. Sen jälkeen kun alkaa yökkäyttämään niin hampaiden pesu loppuu siihen paikkaan oli ne pesty tai ei. Voi siis olla, että kun tuolla suussa on niiden kymmenen välineen lisäki myös ne hamppilääkärin sormet niin oksentamatta ei selvitä.. [:'(]
 
Huomenia!

Pikatsu: Mä tykkään Vauva- ja Perhe - lehdestä. Niissä on aina jotain luettavaa ja joitain vinkkejä lötdän melkeinpä joka kerta.

H1987: Sehän voi olla ihan noita perus kasvukipuja, liitossärkyjä tms. Mulla ei ole kans ikinä ollu virtsistä, mutta muistelisiin, että olis pissaaminen kirvellyt..[8|] en siis ole varma.

Celina: Tsemppiä sen pomon kanssa! Joskus vaan pitää laittaa luu kurkuun ja sanoa suoraan asiat- yleensä tollaset urpot vasta sitten näkee oman urpoutensa.
Olenko vain kuvitellut, vai onko hyviä esimiehiä nykypäivänä harmittavan vähän?

Omaa: Eipä mitään uutta..
Kuntoilua, kirjoittamista, kotihommia, pihajuttuja ja oleilua..
Täällä kaikki siis oikein hyvin[:D]
 
Kaika, juu kiitos. ei mulla sit varmaan ainakaan sitä tulehdusta ole kun ei kirvele. Eikä ole kyllä näin kovasti ennen koskenut, mutta jospa se tosiaan olis kasvukipua sitten. Vähä semmosta menkkamaista polttelua ja en oikein osaa edes selittää..
 
Kaika: Tsemppiä uhmisten kanssa - niin isompien kuin pienempienkin. Ja hypäten myöhempään aiheeseen; esimies-näkemyksiä; hyvä esimiestyö ja osaava johtamistaito tuntuu jäävän suorituspaineiden alle, valitettavasti.

Celina: Mukavaa reissua! Toivottavasti säät olisivat hyvät vaikka sateita ovat luvanneet. Tsemppiä myös pomon kanssa. Itsellä on luvassa jotain samansuuntaista kunhan ensin tästä edes pääsen takaisin sorvin ääreen. Teroitetaan ja näytetään kyntemme! ;0)

H1987: Toivottavasti kivut alkavat jo helpottaa. Virtsatietulehduksessa on lisääntynyttä virtsaamisen tarvetta / jatkuva pissittävä olo - kuitenkaan ei välttämättä tule tippaakaan, ja kuten Kaika jo kertoi, virtsatessa kirvelyä. Virtsa voi myös näyttää sakkaisemmalta tai siinä voi esiintyä verta, jos tulehdus on pitkittynyt. Kuvailemiesi oireiden perusteella - tästä ei tuntuisi olevan kyse, onneksi. Voit varmuudeksi olla yhteydessä neuvolaan ettei tarvitse viikonloppua pohtia, jos aihe on vielä ajankohtainen. Pikaista paranemista.

Pikatsu: Tilasin aika alussa jo Vauva -lehden ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Saa hieman tietoa tästä uudesta aihealueesta joka ei todellakaan ole niin tuttu. Osaan kyllä varsat ja koiranpennut hoitaa - mutta vauva onkin eri juttu... ;0)

Oma napa jurppii juuri tällä hetkellä. Bongasin jostain flunssan ja yritän tätä kovasti häätää kuuman mehun voimalla ulos. Eilen olin jälleen sairaalalla neurolla. Vieläkään en saanut lupaa palata täyspäiväisesti töihin tai ajaa autoa. Oireita on vaikea erottaa raskauden aiheuttamista. Uudet testit on toukokuun lopulla, onneksi vältimme magneettikuvan, sillä sen sikiövaikutuksista ei ole juurikaan tutkittua tietoa ja tässä vaiheessa siitä ei niin merkittävää hyötyä ole, että mitään kannattaisi riskeerata.

Onneksi kevät kutkuttelee versoineen - puutarhakausi on vihdoin käynnistetty lannoituksin ja haravoinnein. Olen maalaillut kasvihuoneen ikkunoita, joita pääsemme viikonloppuna asentamaan. Josko piakoin pääsisin muuttamaan kasvattitaimet sinne. Sitä odotellessa. >0D

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!
 
On helpottanu mut koskee kyllä vieläkin! Kyllä usein käyn pissalla mut tuleekin sitä, että ei oo semmosta ollu että hätä on mut ei sit tule mitään. Eikä ole kirvelly, toivottavasti ei nyt ainakaan tulehduksesta ole kyse. Luulen, että tää on vaan jotain erityisen kovaa kasvukipua, koska on saman tuntuista ku on ollu aiemminkin mutta paljon kovempaa vaan.
 
Mulla kanssa täällä joku kummallinen kipu päivä, ehkäpä ne paikat tuolla vaan venyy ja paukkuu.

Otin pojan kanssa nyt aikalisän ja vietetään tämä päivä laatuaikaa yhdessä. viikonlopuksi taas pakollisia aikuisten suunnitelmia ja poika menee mummolaan joten laitan nyt sille rakkautta varastoon vknloppua varten.

Pikaisesti vaan näin vallan,
painellaan katsomaan isäntää verstaalle ja viedään samalla kaikille lounasta :) Illalla koko pesueen kanssa keilaamaan, kun ei tuolla ulkonakaan viihdy.

Taas kaikille tsemppejä kaikkiin vaivoihin, henkisiin ja fyysisiin!

Ihanaista viikonloppua, suomeen ja ulkomaille!!!!
 
Ja täällä alkoi kanssa kipuilu..

jee-vaavi venyttelee[:)][:)]

edit: Ainii, me taidettiin keksiä nimi eilen tyttä vauvalle[;)], en edes tiedä miksi mietitään tyttöjen nimiä ja miksi se tuli noin yllärinä, kun eihän tässä pitänyt kuin himmailla rakenneultraan asti[:D]
Pidetään nimi kuitenkin vielä, kun ei ole 100varma, omana tietona.
 
Tilasin kanssa Vauva-lehden jo helmikuussa. Oon kanssa tykännyt siitä kovasti ja sain mukana silloin sellaisen vaavinkantolaitteen tilaajalahjana.

Hammaslääkärissä kävin pari viikkoa sitten, eikä ollut ollenkaan niin paha kuin kuvittelin pahoinvointini kanssa. Sanoin hampulääkärille etukäteen, että kärsin edelleen pahoinvoinnista ja voisiko sen tuolin jättää mahdollisimman ylös. Ystävällisesti sitten piti lyhyitä taukoja jatkuvasti, että otti sormet ja välineet pois suusta, niin sai nieleskeltyä sen pahan olon pois ja toimitus kesti vaan vähän aikaa.

H1987: Kävin tänään juurikin pissanäytteen viemässä, kun koko viime yö meni valvoessa, kun kirveli niin pirusti. Näyte oli onneksi puhdas, mutta hiivatulehdukseen määräsi nyt jo toisen kerran kapseleita ja rasvaa. Voi kuulemma olla ärhäkämpi raskauden aikana[:'(]. Täällä ei kipuja ole, vähän pelottaa, kun ei ole liikkeitäkään tuntunut kunnolla moneen päivään. Pitäisikö huolestua?

Kaika: Eikö oo kiva, kun se nimi vaan tulee vastaan[:)] Ollaan jo miehen kanssa aikaa sitten päätetty nimestä pojalle sekä tytölle. Jotenkin ne on jo niin vakiintuneet, että näen selvästi vain ne nimet meidän tulevalla lapsella, oli se sitten kumpi vaan. Vaikka kuinka yritän lukea hesarin nimetyt palstaa, niin silti meidän suosikkinimet vaan tuntuu niiltä oikeilta. Se on sitten eri asia näyttääkö lapsonen syntymän jälkeen ollenkaan siltä mitä ollaan ajateltu.

Tulipa mieleen nimi, joka miehen kanssa keksittiin, kun jouluna käveltiin hautausmaalla: Aina Varma Naima[:D] (ja taas anteeksi, jos joku tästä loukkaantuu, eikä siis ole meidän lapselle ajateltu nimi)

Maya_L Harmi, ettet vieläkään päässyt töihin. Kohtahan ei edes kannata mennä, kun tulee kesä. Ja paranemista flunssasta!

Edelleen kova väsymys, saapi nähdä oonko saamassa tuota oksotautia, kun mies on koko päivän oksennellut. Pelottaa vaan, että ei olisi joku muu kyseessä, kun hänellä on kuitenkin perussairautena se aivojuttu+ reilu kuukausi sitten, kun mies viimeksi oksensi, niin sen jälkeen poistettiin sappirakko[&:] Toivon vaan niin kovasti, että olisi tavallinen tauti tällä kertaa, kun noi kaikki erikoiset alkaa jo riittää. Ja itsellä on ensi viikolla pääsykokeet, että nyt voisi sairastua, mutta ei enää ensi viikolla. Tiedättekkö noiden tavallisten vatsatautien itämisaikoja ja kestoja? Eikö ne yleensä aika nopeita juttuja ole? Bakteerikammoisena oon nyt pessyt käsiä jatkuvasti ja otin oman käsienkuivauspyyhkeenkin vessaan.

Tämän tautisen viestin jälkeen, tervettä viikonloppua kaikille!
 
Iltaa!

Hanimami, mä oon ollu joskus hautausmaalla töissä ja siellä oli kiveen hakattu Aina Naima Rauha.. oli siellä sitten tietty kaikkii muitaki tosi hassui nimii, mut toi on jääny parhaiten mieleen[;)]

PojanÄiti ja Kottarainen, saatte nyt ihan keskenänne päättää mikä noista päivistä sopii [:D] Mä ehkä mieluiten valitsisin ton keskiviikon, mutta toki to&pe käy ihan yhtälailla. Kattelen sit vaa kelloa, et ehdin töihin mennä [:)]

Pilpa
juu Arabianrannassa pyörin.. asun siinä Hermannissa, niin on lyhyt matka tonne rantaan [:D] Tuu ihmeessä mukaan sinne treffeille jos suinkin pääset.

Olipa muuten hiljainen työpäivä tänää [:D] Ilmeisesti asiakkaat kunnioitti lakkoa sen verran, etteivät tulleet meille asioimaan.. siis oli niitäkin jotka tuli, mut mä pääsin 2h aiemmin töistä, kun mitä ne oli listaan merkannu!! Oli niiin ihanaa! Ja huomenna en tosiaan ole töihin menossa, kun tuntuu, että 6h jälkeen alkaa meiä kauppa pyörimään mun ympäri ku kassalla istuksin.. ilmeisesti oon vaa niin väsyny, et se väsymys aiheuttaa huimausta. En oo ainakaan mitään muuta syytä keksiny, koska hemppa ja verenpaine oli (ainaki pari viikkoo sitte) ihan kohillansa ja syön niitä raskausmonivitamiineja.

Mut nyt meen tekee salaattia [:)]
 
Osanottoni Tamille. Kyllä vierähti kyynel silmään, kun luin viestisi. Paljon voimia ja jaksamista sinulle ja miehellesi. Toivottavasti jaksat uskoa, että elämä vielä näyttää valoisammatkin puolensa. Halauksia!
 
Tadaa!

Täällä ollaan sormet ristissä, että kuopuksen oksentelu oli one time deal, eikä tänne perheeseen saapuisi paskamaista noroa[:@][:@]
Ja tietenkään en saa enää unta (valvonut jo kaksi tuntia..) ja olen huomenna nukkuneen rukous..

Oletteko muut säästyneet norolta tänä keväänä? Mä jo meinasin huokaista, mutta saas nähdä..
Toi oksutauti on kyllä lasten tarhaan menon jälkeen tullu meille joka kevät, paitsi ei viime keväänä...Ja aikuiseltakin vetää parissa tunnissa voimat veks--en kyllä nyt vauvamahan kanssa haluaisi sitä..enkä kyllä muutenkaan[:D]

No joo..jos vaikka kokeilis huhuilla nukku-mattia ???
 
Toivottavasti Kaika teillä jäi oksentaminen siihen yhteen kertaan.

Mies tosiaan eilen aloitti oksentamisen, joka onneksi loppui eilen illalla ja sai jo nesteitä pysymään sisällä. Nyt sitten muuttunut hänellä ripuliksi[:'(][:'(][:@] Voimat on täysin menneet ja nukkuu, kuume on jo laskenut eilisestä 38 normaaliksi lämmöksi. Käyn aina välillä herättämässä juomaan, äsken hain pullo kaupalla kivennäisvettä ja mehukeittoa sekä suolakeksejä. Omia käsiäni desifioin joka kerta, kun tästä sohvalta nousen ylös tai tähän tuun takaisin ja vessassa käynnin jälkeen pesen saippualla ja desinfioin vielä päälle[:D]  Oon ottanut meille omat käsipyyhkeet vessaan ja kohta meen bakteerikammoissani laittamaan likaiset lakanat varmaan 90 pesuun ja desinfioin koko helkkarin vessan ja kylppärin[:'(][:@] Toivon niin kovasti, että maitohappobakteerit, joita oon koko raskauden ajan ottanut, pitäisi pöpön poissa. Nyt nostin maitohappojen annostuksen maksimiin, että otan aamuin illoin ja miehelle kanssa, kun pitäisi helpottaa oireita. Ja tosiaan Noroksi tuota epäilen, kun mies juuri muutama päivä sitten sanoi, että työkaverinsa lapset olivat siitä kuulemma parantuneet, nyt sitten meille tunki itsensä tauti[:@].  Kuulemma ainakin täällä oulussa nyt tosi paljon liikkeellä tuota.

Nyt on itselläkin huono olo, mutta en tiedä johtuuko se äsken ahmitusta suklaalevystä vai mistä[8D][:D]
 
Toinen lapsemme syntyi eilen 16.4.2010 menehtyneenä (rv 14+6). Lapsi oli kuin pieni vauva, pikkuruisineen varpaineen ja sormineen. Kuollessaan lapselle oli jäänyt käsi suuhun, ja niin se syntyi, käsi suussa <3
(Ensimmäinen lapsemme leikattiin kohdunulkoisena 9.11.2009)

Nyt yritämme jotenkin jaksaa suuren surumme kanssa. Elämää ja sen arvaamattomuutta on joskus vaikea käsittää. Tällä kertaa kaiken piti olla niin hyvin, ja.. :'( Niin kova ikävä meidän pieniä...
 
Puhalluskukka; voi ei! Pahoittelut ja voimia suureen suruun. Vetää aika sanattomaksi.[:(]

Voimia kaikille noron kanssa taisteleville. Täällä on norolta säästytty, mutta molemmat kaksoset nuhassa edelleen ja ensimmäinen korvatulehdus koettu. Sitkeä tauti. Oli jo toiselta menossa pois, mutta perjantaina alkoi nuha ja yskä uudelleen.[&:] Toivottavasti itse pysyn terveenä.

Anoppi kävi perjantaina kylässä ja sehän ei tiennyt mun raskaudesta ollenkaan. Raskautta ei enää voi peitellä vaan se kyllä näkyy ja anoppikin sen kyllä huomasi, mutta ei kehdannut kysyä ollenkaan. Taisi olla anopille järkytys kun kahvipöydässä alkoi anopin kädet täristä niin, että kahvikuppi ei pysynyt kädessä ja kaatoi kahvit käsillensä. Kahvin juonnista ei tullut oikein mitään kun kädet tärisi ja joutui pitämään kaksin käsin kupista kiinni[:D] Johtui kuulemma jännityksestä... Kysyi sitten myöhemmin mieheltä, että odotanko minä[:D]

Supisteleeko muilla? Mulla on nyt alkanut supistelemaan enemmän (töissä on kiirettä) ja epäilen että johtuu myös osin siitä, että kun housut kiristää ja puristaa masua. Nyt siis jouduin vaihtamaan mammahousut päälle, eipä supistele niin paljoa, mutta huolestuttaa tietenkin vähän nuo supistelut tässä vaiheessa.

Kevään jatkoja ja aurinkoa kaikille.
 
Takaisin
Top