Huhtikuun Hemaisevat

Iltaa!!

PojanÄiti joo noi tsempit tuli tarpeeseen.. oli 2 ääliötä asiakasta joista toinen jopa soitti perään, ku oli ollu niin TÖRKEÄ kassahenkilö. Mitä meni koskemaan mun "kaukalonjakajaan".. sanoin sille ihan nätisti siitä ja se purkas mulle heti, että olen asiakaspalvelussa mun kuuluu pitää turpani kiinni ja tehdä niinkun asiakas sanoo. [:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@] Joo, ei siitä sen enempää.. alkaa taas kiehuu muuten. Mut onneks pomo ymmärs ku selitin miten tilanne oli menny ja miten mä olin sille aasille puhunu. Ja oon muuten jo nyt saanu 2 eri hintaa sille 3/4D ultralle, mut ne on 2v takaisia hintoja, et käyn viel ens viikolla, jos ehdin, siel lääkäriasemalla tiedustelemassa. En haluu soittaa ku salee kuulen väärin sitten [:)]

Noista naapureista, meiä naapurinmummo on oikee maanvaiva!! [:@] Se kävi taas kolkuttelemassa meiä ovea, mut koska mä tiedän, että jos sille avaa oven, ni siitä ei pääse eroon, niin en avannu[:D] Kyseessä siis rollaattorilla liikkuva alkoholisti (toipuva?) joka ei suostu kävelemään 10min kauppaan ostamaan iltapäivälehteä, vaan hyökkää naapurien kimppuun, josko ne hakis sen lehden. Ja jos sen erehtyy hakemaan(niinku minä sillon ku me tähän muutettiin) ni se soittaa seuraavana aamuna klo 7 ovikelloa, että josko hakisit sen lehden.

Mulle neuvolassa sanottii, että paino näyttää lisääntyvän ihan hyvään malliin (kilo/kk) et ei oo vielä mitää hätää, mut sit ne myös sano ku tunnustin, että karkkia syön turhanki usein, että ne kannattais jättää kokonaan pois. Tosin se opiskelija sano, et ainaki pois n. viikkoa ennen ku tulee neuvolaan, ettei virtsassa näy mitää salmiakkikarkkeja [:D]

CF oon samoilla linjoilla muiden kanssa. Ainaki elatus maksettava, jos ei muuten ole missään tekemisissä. Oon tarpeeks läheltä saanu seurata perheitä, missä miestä ei oo kiinnostanu lapsensa eikä siis myöskää maksa elatusta tai jos maksaa ni alle minimi maksuja, koska "ei ole varaa". Pysy tiukkana sen homman suhteen, mitä vaadit!

Tossa just katoin et jos meillä on uudet treffit 16.5 ni mullahan on seuraavana päivänä neuvola [:D][:D]saan monta toivetta sille ajalle laittaa [:D]
 
henuli1 Mä oon kanssa menossa r-ultraan Hyvinkäälle ens viikolla =) Onko täällä ketään ketä olisi synnyttänyt siellä? Itsekkin mietin klinikkaa mut saas nähdä meneekö suunnitelmat täälläkin uusiksi..
 
Huomenta!

Täällä jännään että alkaako satamaan vettä vai ei. Nyt kun tiet on hyvässä kunnossa, olen ottanut fillarini käyttöön. Mukavampi pyöräilä kun kävellä, eikä satu nivusiin 10minuutin jälkeen [;)] kirppu-kierros olisi tarkoitus tehdä, jos vaikka jotain "pientä"...

Tuosta karkin syömisestä: Multa ei olla edes kysytty syönkö, tai mitään. Kait se neuvolatäti ajattelee, kun olen synnyttänyt 11 vuotta sitten, tiedän/muistan kaiken. Eh,Öh? Siis näkyykö karkin syönti pissassa? Ei mulla ole koskaan näkyny..Lähinä olen koittanut vältellä kaikkea sokeripitoista, kuten tuota karkkia ja suklaata (välillä huonolla menestyksellä) hampaiden vuoksi.
Hampaista puheenollen, vuotaako kukaan muu verta ikenistä? Tai aamuisin nenästä? Liittyykö tämä nenäasia jotenkin raudanpuutteeseen?
Onko kellään muulla toisinaan päänsärkyä? Olen yleensä mennyt nukkumaan hetkeks, mutta ei ole auttanut, pakko on ottaa panadoli.

PojanÄiti vois antaa sen vaakansa Purrille, niin voi käyttää tarvittaessa sitä hankalaan naapuriin tai aaseihin [:D]

Kaikalle Paljon Onnea! Puoliväli saavutettu [:D]
 
Mamma_76, kävipä hyvä tsägä että kävin siellä hammaslääkärissä tiistaina. Mun hammaslääkäri meinaan kysyi, että onko ikenet vuotaneet normaalia enemmän nyt raskauden aikana. Se on ihan normaalia. Liittyy justiinsa siihen veren tilavuuden pienenemiseen, eli veri kun laimentuu, niin alkaa ilmeisesti vuotaa helpommin. Sanoi vain, että jos alkaa vuotamaan, niin harjaa sitten ihan normaalisti sievistelemättä, että puhdistuu kunnolla nuo ikenet ja hampaat. Tämä neuvo lienee perustuu siihe, kun se veri vuotaa, niin samalla puhdistaa sitä "haavaa". Ja yksi mikä vaikuttaa kanssa, on limakalvojen kuivuminen, joka on joillain raskaana olevilla ihan tyypillinen osasyyllinen noihin nenäverenvuotoihin. Myös allergialääkkeet kuivattaa limakalvoja. Älä ole siis ihan tuskasen huolissasi. [:)]
 
Ja totta tosiaan, tuo herkempi verenvuotelu vois olla merkki hb:n laskusta. Jos vedät jotain mammavitamiinisekoitusta (esim. Multivitaa) niin voit turvallisesti kokeilla tuleeko muutosta tilanteeseen, jos otat 2tbl päivässä yhden asemesta vaikkapa 2 viikon kuurilla.
 
Hienoa muuten, että hengillä alkaa tuo maaginen 20 viikkoa paukkua! Perästä tullaan. [:)]
 
Celinalle Kiitos [;)] Ja Jeps syön raskausajan multivitamiineja, ja mietinkin aamulla että ottaisinko pari viikkoa aamuin illoin, vai otanko rautaa lisänä. Päädyin raskausajan vitamiineihin [:D]

Nyt Shoppailemaan [:)] (samalla tulee hyötyliikuntaa)
 
Mua vois joku pelotella vähän tuosta karkinsyönnin haitoista varsinkin näin raskausaikana.. Sitä menee aivan liikaa, oikeen hävettää [&:] Ja painoakin tullut jo 4-5kg.. Hmm.. Syön kyllä ihan terveellisesti ja liikun niinku ennenkin.

Celinan ja Minzkulin kanssa tasatahtia kohti puoliväliä [:)]
 
Jotenkin tänä aamuna ei oo oikein mopo lähtenyt käyntiin..
Mä oon koko viikon vedellyt yli 10 h yöunia ja silti oon ollu niiiiin väsynyt. Kait osaksi johtuu myös noista allergioista.
Tänä aamuna ei ois taas tehnyt mieli nousta säängystä ollenkaan, niskaa ja päätä juilii ja alavattaa kanssa. Huoh, toivottavasti tää raihnaisuus vähän päivän mittaan helpottais.. vielä tää ja huominen töitä ja sitten onneksi sunnuntaina vapaata. Ens viikolla onkin täydet 5 päivää ennen vappuvapaata. Onneksi on se perjantai mitä jännitellä =)
Mukavaa perjantaita muille mammoille, toivottavasti teidän mopot on rullannu paremmin.. =)
 
Täällä kans niistellään aamutuimaan verisiä räkäpalleroita[;)], mut myönnän ettei ikenet tosiaan ole kertaakaan vuotanut. Hemoglobiinista se ei kuitenkaan johdu, sillä itellä suht korkea hemppa.

Tämä tyttö näki mitä kummallisimpia seikkailuja viimeyönä. Yksi jäi mieleen vielä heräämisen jälkeenkin. Mies nimittäin puhdisti isolla pumppulipuikolla minua tuolta alapäästä, tökki silleen sievästi sitä kapistusta minuun. Puhdistuksen jälkeen puikko tietenkin oli, minun epäonnekseni, aivan veressä ja lattialle oli tipahtanut semmoinen ruskea mangon kokoinen möykky. [8|] Tosiaan se möykky oli sen ruskeuden lisäksi ihan kuiva sellainen ettei siitä ottanut selvää mikä hirvitys se nyt olikaan. Miehen kans kuitenkin möykkyä vilkaistuamme murehdettiin et nyt tuli keskenmeno. Ite en kauaa jaksanut murehtia vaan otin sen hirvittävän möykyn syliin ja hieroin ja paijasin sitä paljon jolloin sen värikin alkoi muuttua ja koko möykky oli sit muuttunut hengittäväksi sievän vaalean punaiseksi vauvaksi. Sen jälkeen seuraavan asian minkä unesta muistan oli et se vauva oli muuttunut siitä ruskeasta möykystä sellaiseksi 4-5 vuotiaan kokoiseksi vauvaksi joka osasi jo seistä tököttää. En tiiä oisko pitänyt olla mitä mieltä tästä unesta, veti aika sanattomaksi koko uni hämmennyksen takia. Ei kuitenkaan jäänyt sellaista oloa et uni ois ollu painajainen.[8|]

Samoin. Kohta on tasan 20 rv takana päin. Maanantaista lähtien tuntenut liikehdintää tuolla mahan puolella, ja joka päivä aina kun levähtellee saa tavata pikkuisen potkunyrkkeilijän. Täällä siis ollaan onnensa kukkuloilla. Vielä senkin vuoksi kun rakenne ultrasta soittivat ja peruivat ajan. Hetken jo ehdin pelätä et menee vielä pidemmälle ennen kuin pääsee näkemään pikkuisen, mut se aika siirtyikin päivän aiemmalle ja vieläpä semmoiseen aikaan et mieskin pääsee tulemaan.[:)]
 
Huomenta!

Täällä on joko käynyt tulivuori yöllä kakkimassa kurkkuun [:o][:'(]
tai joku hiveliäinen pöpö on sujahtanut systeemiin.
Olo on jokatapauksessa kummallinen.[>:]

Otin pojan kanssa taas laatuaikaa ja kaksin tänään tehdään jotain kivaa[:D][:D]
luultavasti siis töllötetään vaan töllötintä jos ei tämä olo tästä tainnu.[8|]
Mut nukuttiin pitkään ja nyt vasta touhuan aamupalaa! Onks koolimpaa!!![8D]

Mulla ei ikenet ole vuotanu, mutta aamulla nenänkaivuuhommissa
paperiin kyllä jää punaiset vauhtiraidat. hyvä kuulla että se kuitenkin kuuluu asiaan.
ja mittään kunnon noroja ei verta ole tullut.

Pk-seudut mammat!!!

käykeehän kattomassa treffipalstaa, siellä etsitään taas seuraa tositarkoituksella[:D]

Perjantain jatkoja immet!
 
Hei vaan kaikille!

Nopeasti selailin kirjotukset muutamalta päivältä läpi, kovasti ootte taas pulisseet[8D]

CF: Voimia!

Painosta: Oon kanssa jo vuosia sitten jättänyt sen vaa´alla käymisen. kun yhteen vaiheeseen painosta tuli melkein pakkomielle. Vähän sen jälkeen masennuin, enkä pystynyt punnituksiin, kun ahdisti niin pirusti ja peilistäkin näki, että paino lisääntyi[:'(] No edelleen en suostu punnitsemaan itseäni, muutakuin pakolliset neuvolakäynnit. Paino on pysynyt ihan ok lukemissa, enkä mitään ihmeellistä oo tehnyt, syönyt normi kotiruokaa ja liikkunut mahdollisimman paljon. Saa nähdä miten maanantaina käy seuraavassa neuvolassa, jos on epätoivoinen tilanne, niin sitten täytyy tsempata, mutta ei kait sitä peliä ihan heti menetä, vaikka välillä paino vähän enemmän nousisikin. Imetysvarantoja toivon kanssa saavani mahdollisimman vähän, kun on jo ennestään paino koholla, niin siitä riittää kyllä vaavillekin annettavaksi.

Päänsärystä: On. Viimeisen parin viikon aikana alkanut, alkuraskauden ajan oli jopa vähemmän päänsärkyjä kuin ennen raskautta, mutta nyt on ollut muutaman kerran viikossa sellainen sänkyyn kaatava jomotus, johon ei auta puolikas panadoli (250), vaan pakko ottaa kokonainen. Mitä lienee hormonihöyryjä.

Viikon paras uutinen: soittivat neuvolasta, että sopiiko rakenneultran siirto ensi viikon tiistaille, eli paria päivää aikaisemmaksi. Tottakai sopii, tuun vaikka tänään[:D]! Enää ihan muutama päivä seuraaviin treffeihin[:)]

Nyt on pääsykoe suoritettu. En osaa sanoa miten sujui, kun oli kirjallista osuutta ja keskustelua.. englanninkieliselle sosionomilinjalle haen. Hauskinta oli, kun auditoriossa änkesin penkkiin ja otin sen pöydän edellisen tuolin selkänojasta eteeni, niin kappas, jos maha olisi ollut vielä ihan muutaman sentin isompi, en olisi pystynyt istumaan siinä, kun nyt jo otti pöytään kiinni[:D][:D] Hiukkasen ahdisti olotila. Ja meno matkalla VR oli vaan kolme tuntia myöhässä[:@] Koko junallinen joutui vaihtamaan keskellä korpea pendoliinosta intercityyn, kun pendoliino hyytyi. Nyt sitten korvaushakemus vireille, niin saa 50% lipun hinnasta takaisin. Myrtti potki kovasti koko junamatkan ajan. Taisi ihmetellä, että mihin ihmeen heilutukseen ja pompotukseen sitä oikein joutui tai sitten tykkäsi matkustaa[:)]

Nyt haravoimaan mutsin pihaa, kun aurinkokin kurkistaa pilven takaa ja on tullut syötyä puolikas mutsin tekemä juustokakku eilisen ja tän päivän aikana[8D][8D][:D][:D] Hyvää on ollut, mutta ei varmasti mitään kevyintä tavaraa.

Valoisaa viikonloppua kaikille!
 
Ihan nopeesti tulin vaan huikkaamaan, että ootteko huomannu, että Kelan sivuille on tullut kuvat vuoden 2010 äitiyspakkauksesta! Äkkiseltään kaikki näytti olevan mun makuun [:)]
 
Kiitti vinkistä. Oon käynyt Kelan sivuilla melkein viikoittain katsomassa, onko sitä jo julkaistu. No, mä laitan kädet ristiin kyynärpäitä myöten ja rukoilen, että saan 2009 pakkauksen. Paljon enempi oli se minun makuun. Toivotaan parasta siis. Enää 21 päivää siihen maagiseen 154 päivän rajaan, että on oikeutettu saamaan nuo avustukset. [&:]
 
Recto: Onkohan meillä samassa kaupungissa ja samassa paikassa, samana päivänä nyt se r-ultra, kun samalla lailla näytti sinullakin aika siirtyneen kuin meillä[:D] 
 
No mulla on ainakin Oulun keskusnlssa Maikkulassa ja kuulosti siltä et lääkärikin vaihtu mieslääkäriksi. Voi ollakkin samassa paikkaa jos ko. lääkäri on vaikka sairaslomalla tai muuta vastaavaa.[;)]
 
HuhHuh! Olipas reissu, ja varmana sain raittiin ilman myrkytyksen, kun silmätkin lurppii kiinni ja jalat on hyytelöä.

Nautin jokaisesta hetkestä, kun sain rauhassa penkoa vaatteita. Löysin aivan ihanan pipon vaaville, jossa lukee: " My Dad Is STRONGER Than Your Dad" arvatkaas kaks kertaa tykkäskö meijän isi?[:D]
Nyt onkin hyvä mieli, roskaruokaa vatsa täynnä(kun esikoinen haki kotio skootterilla) että voin helposti oikasta soffalle.[:)]
 
Huh hah hei!

Jopas meni tämä päivä- Helsingissä sushi-lounaalla, ruokakaupoilla ja sitten "pieni" pyörälenkki (>30km), itsetekemää wokkia ja jälkkäriksi itsetekemää marjarahkaa ja pähkinäsuklaata [8D][8D][8D].
Nyt en pysty liikkumaan enää sohvalta vaikka kuinka haluaisin[:D][:D][:D]

Hyvää viikonloppua kaikille!!
 
Recto: maikkulassa meilläkin. tiistaina vasta 15.40. Ultraajasta en tiedä mitään, kun ekaa kertaa lääkäri ultraa.

Kävin kanssa shoppailemassa. Gina Tricotissa oli alennuksia ja sain monta pitkää toppia kesäksi halvalla. Sitten löysin vihdoin tukivyön, joka ei ollut hinnalla pilattu. En tosin tiedä kuinka tukeva on, mutta saa kelvata, jos edes vähän olisi apua. Ja punaiset kumisaappaat[:-] Ei sitten sukat kastu syksyllä, kun vaunuja lykkää[:D] Toki käytän niitä aikaisemminkin. Vaavi jäi nyt ilman, monessa vaaviliikkeessä tosin kävin.

Tässä se tukivyö: http://www.rehashop.fi/tuotteet.html?id=146/580

Mukavaa viikonloppua täältäkin kaikille!
 
Hola![:)]

Tulin nyt tänne sit mariseen ku tuo mieskin on koko yön töissä...[:D]
Tänään oli pakko nyt sitten nöyrtyä käymään lääkärissä kun on toi vatsapöpö vaivannu viimesen viikon.[&:]
Mikään mitä suusta alas laitto niin ei sula vaan tulee ulos käytännössä samassa muodossa, niin aloin huolestua että saako masukki ravintoa ollenkaan kun alko kroppa vähän kuivahtaan...[&:]
No löytyihän musta sitten joku pöpö kun verikokeiden tulokset tuli, mutta vielä ei tiedä että onko kyseessä nyt sitten vaan sitkeempi noro vai ehkäpä jokin mukava Thaimaan tuliainen...[:@]
Hbkin tuli hetkessä rytinällä alas... Ilmankos vähän on pöljä olo...[:D]
Nyt pitäs vielä viikko olla kotona... Käski lääkäri nyt seurailla että miten tää tauti jatkuu että jos ei hellitä niin sit kuulemma hetkeks tippaan...[&:]

Anteeksi marina... pää vaan hajoo kun täällä kotona yksin pyörii... eikä viitti miestä koko ajan vaivata..[:D][&o]
Eikä kyllä teitäkään mut sainpahan nyt ees taas vähän purettua.

Mukavaa iltaa ja viikonloppua teille![:)]
 
Iltaa!

Mamma, mulle se neuvolanopiskelijatäti sano, että se karkin syönti nostaa niitä sokeriarvoja ja siis ei välttämättä näy, mutta saattaa näkyä, ni mieluummin on ennen neuvolaa ilman muutaman päivän, ettei sitten turhaan aleta epäilemään sokeritautia tai muutakaan..

Muuten ihan jees päivä takana. Tosin töistä herättivät mut puol kasilta, et tuunko aiemmin töihin.. oisin muuten saanu nukkuu vaikka koko päivän [:(] Ja sit en tiiä mikä niitä vaivaa ku koko ajan ovat mua töihin kaipaamassa. Hirveesti tarjonneet työvuoroja, ja sit ihmettelevät kun en jaksa tehdä kaikkia niitä mitä tarjoavat... Vähän semmonen olo, et mun maha ei kuitenkaan ole mikään kovin pieni, et miks tää asia pitää vääntää vielä rautalangasta? Ja siis jos mä istun kassan takana (tai vaikka seisoisinkin) niin mulla selkä sanoo itteensä irti viimeistään vikan 2h aikana, jos takana on 8h/9,5h päivä....

Toi uus äityispakkaus on aivan ihana!! Kaveri laitto aamulla tekstaria, et näkyy jo kelan sivuilla [:)] On just sellasii värei mistä mä tykkään [:D] Ja yllättävää kyllä, mieski tykkäs et on kivannäkönen paketti ja oli ihan ihmeissään kui paljon siellä on sitä tavaraa [:D][:D] Vielä pitää käydä keskustelu, että käytetäänkö meillä kestoja ollenkaan vaiko eikö, ja jos vastaus on ei, ni voin sit lahjottaa tänne jollekulle ne joka haluaa.
 
Amanda85 Marise ihan rauhassa!!! me ollaan täällä nimenomaan sitä varten että marista saa ja voi vaikka joka toinen minuutti[:D][:D][:D]
Voimia sulle sinne taudin keskelle, ja mä pidän peukkuja et olis ne tuliaset jääny sinne thaikkuihin!!

Hanimami heti tilasin samanlaisen tosta sun linkistä! en vaan osannu päättää että ostanko kokoa perse vai paita?!?! No, oli niin edukasta että tilaan toisen jos ei ensimmäinen istu[:D].

teetä vielä kera illan ohjelmatarjonnan sitten tutimaan. Huomenna mennään aamusta lasten 4-vee juhliin, aamupalaksi kaakkua, lounaaksi lenkille!

öit ja loppui!!
 
Takaisin
Top