Huhtikuun Hemaisevat

No joo...no, se on sitten Jorvi, johon menen..koska se on se toinen, jossa on tehohoito mahkut vaaville ja äidille..

Ainut minne en menis, on Pietarsaaren synnäri- siellä kun vuoden sisällä kaksi äitiä menehtyi..saman kätilön "hoidossa"..
 
Ihanko totta??!
Oho.. No aikamoinen ns. sattuma.. Tiedätkö syytä mihin menehtyivät? Entäs vauvat?
 
Heiii... Kamoon...[:D]
Mä oon syntyny Pietarsaaressa ja ihan hyvin hengissä oon.[:D]
Mut sen verran voin kyllä sanoo että yksi valitettavasti menehtyneistä äideistä oli mun serkun hyvä kaveri...[&:] Minäkin hänet kyllä ihan hyvin tiesin...[&o]
Lapsi on elossa ja voi hyvin.[:)]

Helpoiten siellä noita väärinymmärryksiä tulee kun on tämä kuuluisa kielimuuri...[:@]
Itse siis kuulun vähemmistöön siellä eli olen suomenkielinen.
Mullakin siellä oli vaikeuksia päästä umpparileikkaukseen ku kukaan ei ymmärrä mitään... Vastaus mihin vaan on aina että jassåå, ahaa... Ja kaikki on vain isoja kysymysmerkkejä...[:@] Lääkärit palkataan aina jostain ulkomailta.. (okei, ne on kaikki kyllä todella päteviä, JOS puhut ruotsia...) Niille ei opeteta suomea kun ne muuttaa Pietarsaareen vaan ainoastaan ruotsia.[:@]
Mutta mahtuu siihen laitokseen myös paljon hyvääkin.[:)]

Ja tää oli vaan mun mielipide... Toivottavasti en pahottanu kenenkään mieltä.
 
Purri Great! tärskyt antellin kuppilas klo 12! Mut muistatkin ja mä sut! Nähdään siis pian!!! Kottarainen tulloo jos tulloo! tervetullut on joka tapauksessa!!!

Mua nukkumatti vei eilen 6-0. No ainakin reippaampi fiilis! [:D]

nyt painun kouluun, jos siellä vaikka jotain sais aikaankin...

Keli on pyllystä.
 
Amanda85: et pahoittanut.
Meillä saattaa olla yhteisiä tuttuja, koska mun mies on kans jeppiksestä, kuten myös kummityttöni vanhemmat asuu siellä-->molemmat tunsivat tämän surullisen uhrin, joka kuoli synnytykseen..
Mutta joo- maailma on pieni.

Mutta onko jollakin faktaa NKL:n remontista/synnytysososton sulkemisesta syksyllä? Mä en löytänyt mitään..

Mulla on alkanu nyt jo!!! tympimään nää raskausvaatteet- varsinkin, kun kävin kaupoilla kiertelemässä eilen ja siellä oli just mun näköisiä uutukaisia[:D] Mä vähän kateellisena luin Celinan kirjoituksen, että vielä omat housut käytössä- mä en saanu omia päälle enää rv 8 jälkeen!
Ja voi kääk! Meillä tulee räntää[:@][:@][:@] En ala.

No niin- taitaa olla aamukahvin aika- valitus sikseen!
 
Herranjumala!!!- Kävin vaakalla... En ees sano!
Pääsiäinen+synttärit+yhret50veet+sohvailu= IHAN LIIAN PALJON!

Nyt kyllä järki, porkkana ja sauvat käteen!!! Niin hyvin oli menny alkuraskaus ja nyt, PAH!!!
No toisaalta, osa kyllä ihan tuvotustakin kun on kädet pilkulliset.

Oli pil pil pil, oli kul kul kul, oli pilkulliiset käädet[:D][:D][:D].
 
PojanÄiti[:D][:D][:D][:D]- repesin!
Mitä jos teet niinkuin minä- hävitä vaaka?
Mulla ei ole vaaka ja se passaa hyvin- jos tulee herkuteltua, niin ei voi heti hypätä vaa'alle vaan lisää kuntoilua ja hokkuspokkus- en edes tiedä painon heilahteluista..
 
Hoi mammat, täällä kaivataan äidillisiä neuvoja...

Meille siis tuli nyt TODELLA riitaisa ero miehen, tai siis nyk. ex-miehen, kanssa joten minusta on kovaa vauhtia tulossa yksinhuoltaja. Kyselisinkin nyt tuosta isyyden tunnustamisesta? Kun ei siis oltu kuin avoliitossa. Mitä tapahtuu jos en tunnusta isyyttä? Onko kellään oikeutta esim. isyystestiin, vasten minun tahtoa? En ymmärrä nuista lakiteksteistä mitään.

Sitten muihin juttuihin..

Täällä ei vieläkään tunnu liikkeet! En tiedä onko istukka edessä ja kohtu takana. :D
Onko teille muille tullu linea negraa? Mulla on pitkä haalee viiva liki rintoihin asti.

Ihana kuulla että ultrat on menny kaikilla hyvin! :)
 
Minä oon käsittäny asian niin ainakin yhden kaverini kautta, kun hänellä on lapsi mutta ei ole saanut tunnustaa isyyttään eikä ole tälle lapselle siis mikään oikeestaan. asuivat yhdessä ja akka päätti lähteä livohkaan kun sai tietää olevansa raskaana, kenties sitä hän sit halus vaan...
Mutta mun mielestä äidillä on ainoastaan oikeus päättää tunnustaako vaiko ei. Jos siis avoliitossa/ kihloissa.. mutta jos naimisissa niin sitä en tiedä.
 
Moikka CF:
Pahoitteluni erosta.
Siis onko teillä sellainen tilanne, että mies haluaisi kantaa vastuunsa lapsestaan ja sinä et halua häntä lapsen elämään lainkaan?
Mutta anycase- mä olen ymmärtänyt, että jos mies on tunnustanut isyytensä, niin sen jälkeen vaikka kuinka äiti vastustaisi isyyden selvityksen loppuunviemistä, lastenvalvojan on vietävä isyyden selvitys loppuun saakka.

Varmaan kannattaa jo nyt soittaa alueen lastenvalvojalle paikkaansapitävien vastausten saamiseksi..

Mulla on yksi kaveri, joka vuosien oikeuskäyntien jälkeen sai kuin saikin dna tutkimuksen isyytensä vahvistamiseksi ja pääsi näin lastensa kanssa kosketuksiin ja sai luotua suhteen lapsiinsa, vaikka äiti tätä vastustikin.
 
Mä otan selvää siitä NK:n rempasta ens viikolla, ku oon menossa Hyvinkäälle ultraan. (Jos ne osaa siellä mitään sanoa, sit kysyn uudestaan neuvolasta.) Itselle iski myös hieman paniikki, ku sitä olen ajatellut ykkös vaihtoehdoks, mut en sitten millään halua minkään remontin keskellä synnyttää. 
 
Kaika: "Mä vähän kateellisena luin Celinan kirjoituksen, että vielä omat housut käytössä- mä en saanu omia päälle enää rv 8 jälkeen!" --> Elä sie turhaa ole kateellinen. [&:] Ennen raskautta oli enimmäispaino 80kg, ennen kun aktivoiduin taas liikkumaan ja paino putos 74,5:een. Kasvun varaa siis monissa housuissa on ihan hyvin. Tänä aamuna kävin vaa'alla, näytti 76. En osaa fiksummin selittää kun siten, että mulla on "ylämasu". Melkein rintalastan alapuolelta alkaa kumpu ja selkeesti näkyykin siitä kohti, että on pullat uunissa. Alavatsa on kuitenkin paljon vähemmän ilmiselvä. Joskus näyttää omaan silmään siltä, että oon ennemminkin eläny hiilareilla ja bissellä tms. [:D]
 
CF:lle voimia eron kanssa. *hali*
 
ChildishFear: Voimia Sinulle ja pienelle. Aina ei näitä suhteen karikoita voi ymmärtää. Nyt voit vihdoinkin keskittyä itseesi sekä vauvaan.

Isyyden tunnistamisesta löytyi Sosiaali- ja terveysministeriön sivuilta seuraavaa:

Isyyden tunnustaminen ja vahvistaminen

Avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsen isyys vahvistetaan

tunnustamisen perusteella tai
tuomioistuimen päätöksellä.
Myös avoliitossa lapsen äidin kanssa asuvan isän on tunnustettava isyytensä ennen kuin se voidaan vahvistaa.

Isyyden tunnustamisen vastaanottaa lapsen kotikunnan lastenvalvoja, joka huolehtii kaikista isyyden vahvistamiseen liittyvistä asioista. Isyyden vahvistaa maistraatti.

Isyyden selvittäminen

Jos isä ei tunnusta isyyttään, äiti voi nostaa kanteen isyyden vahvistamiseksi.

Tällöin lastenvalvoja toimittaa isyyden selvittämisen ja tuomioistuin tekee päätöksensä selvitysten perusteella. Jos veri- ja DNA-tutkimukset osoittavat, että mies on isä, hän voi vielä tunnustaa isyytensä ennen kuin asia viedään tuomioistuimeen.

Kannetta isyyden vahvistamiseksi ei voi nostaa, jos äiti vastustaa sitä.

Isyyden vahvistamisen vaikutukset

    Sukulaisuus

    Isyyden vahvistamisella syntyy isän ja lapsen välille oikeudellisesti pätevä sukulaisuussuhde, joka merkitään väestörekisteritiedostoon.

    Elatus

    Lapsella on oikeus saada elatusta isältään kunnes täyttää 18 vuotta ja tämän jälkeen elatusta koulutustaan varten.

    Perintöoikeus

    Lapsi perii isänsä ja isänpuoleiset sukulaiset, ja näillä on perintöoikeus lapseen nähden.

    Perhe-eläke

    Lapsella on oikeus perhe-eläkkeeseen, jos isä kuolee.


Toisiin kysymyksiin:

Hailea linea negra on näkyvissä - mutta se on todella vaalea.

Samoin "meillä" on kohtu takana ja istukka edessä. Hermoilin kauan, että milloin liikkeet tuntuu, mutta nyt vajaan parin viikon ajan olen tuntenut selkeästi ja voimistuvasti pienen tekemisiä. Toiset päivät ovat hiljaisempia mutta toisinaan on aikamoinen vauhti päällä. Välillä hän on aivan ylhäällä ja toissapäivänä tuntui, että "Helmi" meinaa väkisin punkea jo ulos kun oli niin valtava paine alas. ;0) Viime viikolla onnistuin tuntemaan liikkeet myös mahan päältä kun sattui käsi olemaan sopivasti jo kohdallaan. Isäntä ilahtui tänään ensimmäistä kertaa kun tunsi pienen pienet liikkeet aamutuimaan.
 
Kiitos Maya_L:lle kattavasta vastauksesta. :) tuosta jopa minä ymmärsin jotain.
Kaika, kyllä minun puolesta isä saa olla mukana, mutta en usko että hän haluaa. Enkä suoraan sanottuna luota, että kantaa vastuunsa. Hänhän ei koskaan tätä lasta halunnu.

Huomenna pitäis hakee muuttokuorma asunnosta. Helppo hakea nyt kun ex on reissussa. Jotenkin niiiin raivostuttava tilanne, että tekis mieli vaan vetää kunnon itkupotkuraivarit. :>
 
Voi CF, anna palaa itkuraivareiden kanssa! Helpottaa hetkiseksi.
Mutta, jos mies on sinun kanssa ollut yhdynnässä ilman ehkäisyä, niin mun mielestä siinä tap. vastuu on kannettava.
Edes se taloudellinen puoli, jos miehestä ei ole muuhun.
Tosi kurjaa.
 
Oon jo niin monet itkupotkut vetäny tän miehen takia, etten jaksais tuhlata enää kyyneliä siihen. :> helpottaa heti kunhan pääsen uuteen asuntoon, uutta elämää alottamaan. Täytyy varmaan jutella ex:n kans kunhan tilanne on tasaantunu. Jos se edes on mahdollista..
Mä en edes pahimmalle vihamiehelle toivo tämmöstä. Sillon pikkutyttönä sitä kuvitteli, että kun on raskaana niin on naimissa ja on punanen tupa ja perunamaa. :) ja että on ONNELLINEN. Mutta aina ei mee kaikki niinkun elokuvissa...
 
CF Voimia tilanteeseen!!! ja komppaan kaikaa, eli samaa mieltä vastuun kannosta,
joka leikkiin lähtee se rokan syököön...
Eli pitäisi toopemmankin tajuta mitä voi seurata jos kumitta leikkii!
Toivottavasti kaikki sujuu kuitenkin edes tästä eteenpäin nätisti!!!

Kaika totta! Jospa jättäisin tuijottelun vaan peilin puolelle, siellä ei pari kiloa näy kovin pikaseen.

Omaa: Kummastun suuresti jos ultrassa ei näy tyttöä, [:o]
on tässä raskaudessa jo ollu niin kovasti kestämistä.
Ei tälläistä oloa toiselle voi tehdä kuin nainen naiselle!!![8D]
Kohta poksuu onneksi jo puolivälin raja rikki!!! [:D][:D][:D]
Täällä alkaa jo synnytys ja vauva touhut täyttämään päätä.
Keskiviikkoa odotellaan kuumeisesti ja silloin nähdään taas oma kulta!
Jännä on että sitä pientä jo näin kovasti rakastaa ja odottaa!!!???[:)][:D][;)]

Linea negraa ei ole vielä ainakaan ilmestynyt, katsellaan lähempänä LA:ta silloin se viimeksikin putkahti.

torstai illan jatkoa leidit!

ja vielä ps:sät purrille: olipas nasta kaffitella taasen!!! Tsemppejä duuniin!
 
Trallalaa!

Tuli tuossa vaihdettua puhtaat lakanat (ja verhot) makkariin, pestyä ne saman tien ja nyt jo melkein kuivat. Ihanaa kuivattaa pyykkiä ulkona, tulee raikas tuoksu vaatteisiinkin [:D] 
Aamun riehumisen jälkeen iskikin iso väsy ja pää kipeäksi, joten otin pienet nokoset ruuan päälle, nyt olo on taas ihan okei[;)]
Lineasta en osaa sanoa mitään, pitää kysyä mieheltä kun tulee kotiin joskus viikon päästä. On niin kamalat arvet jääny edellisistä,etten itse erota tuosta möykystä mitään [:D]
Jos ne arvet ei ketuttas niin paljon ja olis aivan tajuttoman rumia, "säikäyttäisin" teijät enskertalaiset kuvalla. (*pikkupiruna*)[:D]
Istukka on mulla takana, ja kuulemma täydellisessä paikassa, pois vauvan tieltä yms. Ja sanoi heti,että ei yhtään ihmettele, vaikka alle 12vk. olenkin jo tuntenut pienet kuplinnat/muljut. Oli aivan ihana ultraaja mulla[:)]
Lähdin sieltä pilvilinnoissa, ja soitin miehelleni... Minä:"Noh, tahdotko tietää kumpi?" Mies:" Ei sillä niin väliä, oliko vauvalla kaikki kunnossa?" Minä:"*Niiskutusta* Oli ja siellä oli pikkuinen nöpönenäinen..... [;)]"

Voi CF! Vai siihen pisteeseen nyt sitten tulitte. Samalla linjalla Kaikan ja PojanÄidin kanssa olen, että vastuu pitää ottaa. Kyllä ne sänkytouhut on molempien yhteinen juttu.
(tai pöytä,sauna,olkkari)Sori mulla on sairas huumori...
Voimia Sulle!!! Ja uskon että helpottaa kummasti, kun saat alkaa tekemään vauvalle ja sinulle yhteistä kotia [:)]

Omituisia neuvolatätejä teillä, mulle sanottiin ettei kannata kauheesti sitä painoa alkaa seuraileen. Toisilla tulee enemmän ja toisila vähemmän.
(tietty raskausajan diabeettes on asia erikseen,yms sairaudet)
PojanÄiti viskaa vaikka naapurin ukkoa sillä pirullisella vaaka kapistuksella[:D]
Meilläkään ei ole moista ostettu,eikä osteta. Vaikka mies onkin iso kokoinen....

*Miettii mistä mulle näitä virta piikkejä ja sekavaa huumoria...*

Joopati Joo, nyt lähden ulkoilemaan hetkeksi, jospa raitis ilma auttas asiaan [:)]
 
Moikka!

Mamma76- Mulla on ihan sama juttu noiden arpien kanssa- kuin ne nyt jo näyttää noin kamalalta[:'(][:'(]
Onneksi ne kuitenkin vaalenee tosi hyvin sitten synnytyksen jälkeen..

Täällä on sitten varmaankin hemppa laskenut rajusti viime viikon aikana...on taas samat oireet; sydämentykytys, väsyttää jne...
Ja samaan aikaan vedin piiitkiä lenkkejä, joten ei kait se ihme ole.
Päätin sitten laittaa loppuodotuksen aikana rautavarastot kuntoon (korkea hemppa ei siis ole sama kuin rautavarastot[;)]) ja tänään papuja, parsaa ja persiljaa menny ruisleivän kanssa[:D][:D]

Voi ku mäkin jo haluaisin r-ultraan! Mutta vasta vappuaattona..
Ja hei- puoliväli on pian saavutettu- JIPPII!!
 
Mamma_76 naapurin ukkoa voisinkin heittää, kulkeepi rollaatorilla,
joten ei ainakaan karkuun kerkiäis, hahahaa[:D][:D][;)][:D]

mua ei tätit käskeny painoan vahtimaan, eivät ole itseasiassa snoneet vielä mitään asian tiimoilta?!?!
Mutta siis itekseni täällä kilojani vahtaan, edellisestä pärähti 20kg ylimäärästä
joka masensi masentunutta entisestään ja josta eroonpääsy kesti ja kesti,
nyt siis masennuksen torjuntaohjelmaani kuuluu että korkeintaan kymppi saa jäädä imetysvarastoja.[:D]
 
Takaisin
Top