Huhtikuun Hemaisevat

Huomenta kaikille!

Se olis taas aamun räkä-veri niistot tehty ja uusi päivä edessä.
Mut hei, minne toi kesä hävis?

Purrilla tuntuu olemvan joko asiakkaat tai työkaverit aina aivot jäässä- tsemppiä!

Voikun Amandalla olis ihan normi noro jo takana päin! Ja täällähän me ollaan, että voi marista!

HaniMamille kiitokset linkistä!

Ja voihan hitto, nyt en tiiäkkään otanko pakkauksen, kun noita tavaroita ja vaatteita on anoppi jo ostellut aikas kiitettävästi..
Toisaalta parit kestovaipat ja harsoja ja vauvaharjan sais kyllä mainiosti sillä 140€:lla.. JA PALJON MUUTA!!
Mutta nyt aamupalaa ja sitten sormet multaan!
 
Kaika, joo meiä duunissa on aina jollai aivot jäässä, jos ne ei oo mulla, ni jollai toisella [:D]

Nyt ois tää mamma ihan puhki poikki väsyny. Mieskin lähti ylimääräiseen yövuoroon töihin, eli mulla on koko talo ittelläni [:)] Pitäis yrittää nukkua, mut enhän mä vielä osaa mennä nukkumaan.. voisin jäätelöä käydä ryöväämässä pakkasesta... Sit mä oon kuolannu jo kaks päivää meiä duunissa uusia Marabou suklaita.... Polka ja Passionhedelmä-Chili... mut ei oo varaa ostaa, enkä jaksa alkaa miettii et minne mä ne levyt jemmaan piiloon mun mieheltä [;)] Ettei se tajuu et oon syöny suklaata [:D] Jäätelöstäki se varmisti et eihän lääkäri oo kieltäny sen syöntiä [:D]

Ja hei, kuten mä tonne kestovaippa-ketjuun jo laitoin, ni jos me päädytään miehen kanssa käyttämään vaa kertiksiä, ni voin jolleki antaa ne kestovaipat siitä äitiyspakkauksesta sitten.
 
Onnittelut munki puolesta kaikille puolvälin saavuttaneille[:)]

Mä sain ekat onnittelut jo klo 00:02 ton puolivälin johdosta.. innokas sisar mulla <3

Tjaa saiskoha sitä tänä yönä nukuttua kunnolla? Oon muuten huomannu, et pystyn vieläki nukkuu mahallani Ärsyttää vaa ku saatan välillä herätä keskellä yötä ja pyörii tunninki sängyssä ihan hereillä vaikka kuinka väsyttäis... yrittääköhän toi muksu vihjailla mulle jotain?
 
Mamma_76: Siihen nenänveren vuotoon auttaa A-vitamiinitipat, mulla kans kuivuu nenä ja vuotaa usein verta talvisin ja töissä ilmastoinnin takia. Kannattaa siis kokeilla, sitä laitetaan aamuin ja illoin, nii johan röörit ei kuivu. Lääkäri siis suositellu.

Minzkuli: Mikä päivä sulla on se r-ultra? Mulla ke 28.4, vähän jo jännittää ja oon aika innoissani. Liikkeitäkin tunne jo joka päivä. Ja masu kasvaa :). Ei se Hyvinkää nyt loppujen lopuks nii pahalta paikalta kuulosta, etteikö sinne vois mennä synnyttämään. Neuvolassa sanottiin, niin että jos raskaus on sujunut kaikin puolin hyvin, nii se on oikeen hyvä paikka.

 Oon kans aika innoissani uudesta äitiyspakkauksesta, ensin meinasin, etten sitä ota mut mieli se sit kummasti muuttui, on se kumminki se *juttu*, kun ensimmäitä odotan. Oon saanu nii monelta eri taholta kuulla sen hyvät ja huonot puolet, nii päätin kumminki ottaa sen. Paljon kivempi ku 2009 pakkaus itseni mielestä.

 
 
henuli1: Raskauden aikana noita ei saisi käyttää, johtuen nimenomaan tuosta A-vitamiinista. Näin sanoivat neuvolassa. Muuten kyllä suosittelivat. Olen käyttänyt nenän kuivuuteen merisuolaliuos-suihketta. Turvallinen + ei maistu pahalta suussa, mulla nimittäin kaikki nenäsuihkeet valuvat kurkkuun ja maistuvat sitä kautta. Ja jos kärsii kovemmista vuodoista, niin jääpussi tms niskassa auttaa. Yleensähän sanotaan, että nenän päälle kylmää, mutta ei tuo ole auttanut meikäläisen tulvissaa koskaan. Nenäveren vuodot voi olla oire alhaisesta hemoglobiinista, mutta myös esim kuivat limakalvot ja etenkin talvella sisä- ja ulkoilman vaihtelukin voi aiheuttaa.
 
heips! mökkiviikonloppu oli ja meni. tulipa taas syötyä vähän liiankin hyvin[:)] pikku-ukko tykkäsi kovasti jäätelöstä....pitää varmaan sen mieliksi ostaa vähän lisää[8D] oli ihanaa kun yleensä "sammun" jo kymmenen maissa niin nyt tuli pari yötä valvottua kahteen, niin potkutteli pikkuherra kovin innoissaan ja sai sen kanssa keskustella kerrankin pidempään. kovasti kaverit yritti saada sukupuolen selville, mutta sain salaisuuden pidettyä. yhdellä kaverilla oli nelikuukautinen pikku neiti mukana ja mun mies otti sen syliin, niin itkuhan se mulla pääsi....oli niin herttaista[:)] miten muilla mammoilla viikonloppu sujunut?? 
 
Hyvää Sunnuntai Päivää!

Täällä aurinko paistaa, ja siksi heti aamupalan jälkeen painelinkin ulkoilmaan, ja otin haravan käteen. Koko aamupäivä tuli oltua ulkona, ja jos vielä jaksan niin ehkä jatkan illasta vielä. (Saattaa kyllä väsymys viedä voiton)

-Kiitti vinkeistä, tuota suolajutskaa olen käyttänyt talvisin, joten taidanpa testailla josko auttas nytkin. Mulla on ihan hyvä tuo hemppanen.

-Amanda85: Täällähän maristaan millon mistäkin, täällä saakin marista, meltota,itkeä,nauraa antaa siis tunteiden tulla kunnolla ulos. On helpotanut kummasti olotilaa ihan kodin arjessa, kun on ollut tämä foorumi jossa päästää höyryt pihalle. Ja mikä parasta, löytyy varmana vertaistukea[;)] Kiitos naikkoset!

-Onnea,Onnea Kaikille puolivälin saavuttaneille!!


-Purri: Mulla on sama ongelma nukkumisen kanssa. Saatan herätä klo.03-05 välillä ja ei edes ole pissahätä välttämättä, sitten pyörin sängyssä tunnin tai kaks, eikä millään meinaa tulla uni enään silmiin. Sitten aamulla kun pitäs nousta ylös, on silmät ristissä...tänään kaadoin pojan aamumuroihin kahvia maidon tilalle, ja heitin kaakaojauheet vanhemman pojan aamukahviin[:-] Ei Väsytä EI!
Olen ajatellu,että nyt alkas vauva hakemaan sitä unirytmiään, ja siks heräilen miten sattuu... helpolla pääsen, jos vaan kerran yössä herää syömään, kun nuo koltiaiset herätti mut alkuun 3-5 kertaa yössä [;)] *Koputtelee puuta*

Nyt taidan mennä hetkeksi sohvalle, ja nostaa jalat ylös...on sellainen pakottava tunne silmissä.

Aurinkoista päivän jatketta kaikille!!
 
Täällä kanssa touhuttu koko pvä!

Aamulla otin perheen kainaloon ja paineltiin MLL:n kirpparille ostamaan pojalle kevätkerrastoa. Sitten poikettiin puistoon palloa potkimaan ja sinne seuraan sattu pojan kummisetä vauvansa kanssa.
Si takas kotiin, ruoka, tirsat ja vielä futisturnaukseen syömään makkaraa!! Nyt ollaan kotona ja ostinpa ittelleni oluenkin illaksi, kaupassa ei ollut yhden yhtään alkotonta olutta tai siideriä (lakko niilläki?!?) Nin nyt otan ykkösen: onpa muuten eka laatuaan sitten kahden viivan[:D].
Voimia kyllä kysytään kun koko päivän meuhkaa; poika ei enään päivätirsoja nuku, mut mamma simahti ruuan päälle jo melkein pöytään.[:D][8D].

Keskiviikkon ultratreffejä odotellessa... Onneksi vauva potkii nin ei isompaa huolta :)
Ja torstaina saan kasan mammafarskuja jotka huusin taas netistä edullisesti. jospa vaikka tuunaisin ittelleni kunnon rokkipöksyjä niistä[:D]!!!!

Pyöripäs oman navan ympärillä[:D]!

kuulemiin!!!
 
Olinpa reipas tänään, käveltii kaverin kanssa Pihlajanmäestä Malmille ja takasin! Tosin Kaverin 1v10kk poika vetäs reteesti kävellen/juosten Pihlajanmäestä Pukinmäkeen, että ei voi ainakaa sanoa, ettei seki ois saanu liikuntaa [:D] Tosin malttoi myös nukkua aika pitkään sen jälkeen [:D][:D]

Nyt oon kattonu vaa MTV:lt Americas Best Dance Crew -ohjelmaa, ja tulee taas himo päästä tanssitunneille... harmi vaa ettei oo rahaa, muuten vois mennäki viel pariks kuukaudeks [:)] Tosin mun vanha maikka opettaa nyt Zumbaa, et pitäis varmaa siihen sit mennä, mut kuitenkin.. ehkä sit joskus ku lapsi on syntyny [;)] Ja siis en kenenkää muun tunneille halua siks, et se maikka oikeesti saa naisen tekee töitä sen tanssin eteen!! Laihduin yks kesä melkee 8kg pelkästään siks, et kävin sen tunneilla 2 kertaa viikossa... Sitten alko koulu ja mä sain ne kilot takasin, ku ei ollu aikaa käydä enää [&o]

Että sellasta.. huominen vielä töitä ja tiistaina Tallinnaan!!! Jeee!!!!
 
Lomalta palailtu [:)]
Oltiin ukon kanssa hyvinvointi hotellissa yli 250 km päässä kotoa ja ai että teki kutaaaaa... [:D]
Nyt ei oo ressiä minkäänlaista, en oo kyllä aikoihin rentoutunu noin hyvästi! [:)]
Ukko oli varannu oikein suiten meille, erillinen makuuhuone, olohuone ja keittiö, sauna ja 2 wc :tä[;)][;)]
Harmi vaan ku lauantai päivä oli sateista, niin jouduttiin vaan pikaseen pyörähtää näköalatornissa ja pieni lenkki vaan heittää kun tarkotus oli kävellä vähän pidempi lenkki ja nauttia..

Mites teidän muiden viikonloppu meni? Ihana kun vihdoin paistaa tuo aurinko ja voi ulkoilla onnellisena [:D]
 
Huomenta!

Täällä on viikonloppu mennyt kädet mullassa ja pari pitkää pyörälenkkiä tehdessä.
Superhyvää ruokaa syönyt joka päivä ja fiilis ollut kohdillaan- aina eilisiltaan saakka..
Mies flunssa-kuumeessa ja mulle tuli ripuli[:'(][:'(]
Nyt maataan molemmat olohuoneessa ja ollaan potilaita..
Mulla on outo pöpö--> vaikka oksettaa jne..,niin silti kamala nälkä[8|]

Menenpä siis miettimään, mitä sitä uskaltaa syödä..

Parempaa maanantaita teille muille!
 
Täällä sairautta kanssa liikkeellä!
Pojan kanssa jossain pöpössä, Yskitään ja niistellään ja kumpakin ihan naattina. katellaan nouseeko jommallekummalle kuumetta...
 
[:'(][:o] Pikaista paranemista sinne Kaika ja Pojanäiti!
Minä vaan intoilen omasta hyvinvoinnistani kun te sairastatte kamalaa tautia [&:]
Puuroa ja mustikoita paljon niin olo helpottaa... Se on meidän mummon kikka[:D]
 
Huomenta!

Tuli taas pyörittyä ja hyörittyä koko viime yö, en tiedä nukuinko loppujen lopuksi ollenkaan. Vatsasta väänsi ikävästi, ja oli huonohko olo.[&:] Aamulla join puoli lasia appelssiinimehua ja otin vitamiinipillerin sain "juosta" vessaan, mutta ei nyt kuitenkaan löysällä ollut vatsa, helpotti kuitenkin tuo vatsan vääntö.
 Kamala nälkä, ja olen jo syönyt kulhollisen puuroa. Kahvi jäi tänään puoleen kuppiin, ei vaan mennyt alas. Joka taas on ihan hyvä, jos vaan pääsis tuostakin mokomasta eroon [;)]
Taidan syöpötellä vielä muutoman voileivän, ja keitellä munasen kyytipojaksi.. :P

Haravointi puuhia tein eilen, ja tänään jatkan...

Koitetaanhan parantua, ja toivotaan ettei pahene ainakaan tästä. Toivotan kaikille hyvää alkanutta viikkoa...Nautitaan auringosta ja ulkoillaan, jos vain kyetään [:)]

Pst. Lauantaina on sitten 1.5 ja vappu, aloitellaan uudessa Topicissa: TOUKOKUUN TARINAT
 
mamma_76 Näin se aika vaan menee![:)][:)][:)]
Justiinsahan me korkattiin huhtikuun hemaisevat!!!

H1987 hehkuta ihmeessä, kuulostikin niin ihanalle tuo viikonloppusi!! [:D]

En taida jaksaa ruokaa väsätä, eipä sitä kyllä oliskaan, koitan jos saataisiin raahattua itsemme tuohon lähiraflaan lounaalle... Pääsis vähän nauttimaan tuosta arskastakin... ja hemmoteltua ihteesä samalla. ja jos seppälästä pari toppia tarttuis... jos nyt kuitenkin alotan perseeni sohvasta nostamisella.
 
Maanantai huomenet mammoille. Onnittelut kaikille puolivälillisille ja rakenneultrasta iloisia uutisia saaneille. [:D]
 
Korkaanpa tämän viikon pohdinnalla:
 
Tänään, kun tulin töihin alkoi tuo (möhö)maha kutista. Oon aiemmin yhdistänyt tuon siihen, että asukki viettää omaa elämäänsä ja liikku kohdussa. Kutina on paikallista, nyt tällä kertaa enemmän tuossa vasemmalla puolella. Iho näyttää ihan normaalilta ja ei mielestäni ihmeemmin kuumota. Myös tuossa vasemmalla tuntuu sellaista paineista kipua (ei kovaa tai sietämätöntä, mutta häiritsevää kyllä) mennen tullen kohta reilun tunnin verran.
 
Vaihtoehtoja googlettamalla löytyi seuraavia: ihon venyminen, Jätkän elämöinti tai sitten se pahamaineinen raskaushepatoosi. Neuvolaan vois soitella ja kysellä asiasta vasta tuossa puolilta päivin, mutta täältä luulis tulevan myös kokemuksia ja ajatuksia asiaan liittyen. Elikä, onko teillä muita ideoita? Taidan kyllä tilata just in case maksakontrollit verikokeeseen ja hoidan sen alta pois vaikka ens maanantaina, kun käyn Kätilöopistolla treffaamassa Jätkää.
 
Nimim: Ei nyt hysteeriseksi kehtaisi ryhtyä [;)]
 
En kyllä osaa sanoo, mulla on kyllä painetta tuntunu mut aina vaan alavatsalla.. Ja sen piikkiin olen pistänyt, että kohtu kasvaa.. mahan kiristystä on myös tuntunu ja se varmaan on sitä ihon venymistä.
Jos huolettaa niin ota toki yhteys neuvolaan!

Meillä tyttö tykkää muutenkin asustella vasemmalla puolella, koko ajan on vasempi puoli hieman koholla ja napakin hieman oikealla puolella. Alusta asti on sydänäänetkin hieman enempi vasemmalta kuuluneet :) Tosin nyt rakenneultrassa jalat oli navan oikealla puolella kun kääntyny oli pikkunen ihan päälaelleen [:)]
 
Moikka :)
Mulla myös tota painetta tuntunut, mutta vaan joskus kun oon selälläni maannu. Painetta ku tuntuu, ni aina sen jälkeen oon huomannu että pikkunen on vaihtanut puolta ja silloin aina entistä enemmän ollu oikea puoli koholla, siellä se pieni tuntuu viihtyvän [:D]
Nyt jännittää kyllä, vielä noin 4tuntia, ni saadaan tietää kumpi on tulossa [:)] en meinaa pöksyissäni pysyä [:D] tänään tuli myös toi puoliväli saavutettua, eli ilon aihetta riittää [:)]
Pitää lähteä ulkoilemaan tai jotain, että toi aika kuluis nopeemmin ja päästäis taas miehen kanssa pikkusta moikkaamaan [:)]
 
Takaisin
Top