Huhtikuun Hemaisevat

Voi että, tänään oli vihdoin toinen neuvola ja pienellä kaikki hyvin! Kirjottelin neuvolasta enemmän tonne neuvola -osuuteen. Ei muuta kun jänneilemään ensi maanantain 3.5 rakenneultraa sitten..!

Ja tuossa juuri kun kotiin tulin, niin postiluukusta tipahti vau -kirjojen lahjapaketti! Eli nuo vauvan syntymä ja lapsen kehitys 0-6 vuotta kirjat! Olen niitä jo pitkin kevättä odotellut ja nyt ne sitten vihdoin tulivat! Oikein kunnon vauva -päivä tänään[:)]

Tuossa rupesi kiinnostamaan, kun joku joskus aiemmin mainitse olevansa lähdössä Kreikkaan reissuun toukokuun viimeiseksi viikoksi, että mihin päin kreikkaan? Me ollaan miehen kanssa nimittäin menossa juuri tuoksi toukokuun viimeiseksi viikoksi Kreikan Santorinille[:)]

Nyt tämä mamma potkasee itteensä vähän vauhtia ja rupee tekemään päivän koulujutut, jos malttaa jättää nuo tulleet vauvakirjat hetkeksi sivuun..[:)][;)] 

Paranemisia kaikille sairastaville!
 
Maanantaita mammat!

Voi harmi! Paljon pöpöjä näköjään liikenteessä. Toivottavasti kaikkien voinnit paranee pikaisesti!

Kiitos tuosta suolaliuossuihkevinkistä. Tänäänkin tullut sen verran pärskittyä, että ei varmaan tekisi pahaa. Välillä tuntuu, että oon melkoisessa marinadissa, kun tän ihon takia käytän nyt raskauden aikana merisuolaliuosta ja seesaminsiemenöljyä ulkoisesti, niin kai pari ruiskasua suolaliuosta nenääkin on ihan tarpeen[:D]

Masu: Kutiaa aina välillä, paineen tunnetta on aina välillä vaihtelevasti jommalla kummalla puolella. Kovasti rasvailen kumpua, aamuin illoin, samalla kun muunkin kropan.

Hepatoosista: Silloin kun tämä atooppinen iho oli aivan kamalana ja kutisi, niin lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että kutina on erityyppistä kuin hepatoosissa. Silloin ilmeisesti kutina on todella sietämätöntä ja voimakasta ja esiintyy tarkalleen kämmenissä ja jalkapohjissa sekä mahassa. Ja niitä käsiä se lääkäri tarkkaili suurennusvalollakin, mutta ei kuitenkaan määrännyt maksa-arvo testeihin. Jostakin tarttui korvaan, että jos sappiarvot on koholla, mikä on raskauden aikana tyypillistä, niin sekin aiheuttaa kutinaa. Tosiaan kuulin jostakin puolellakorvalla noista sappiarvoista, enkä muista yhtään mistä, että ei mitenkään luotettavaa tietoa. Ainahan se on kuitenkin hyvä neuvolasta kysyä, niin osaavat kertoa sitten tarkemmin.

Nyt palattu tänne pohjoiseen. Viikonloppuna tuli herkuteltua urakalla, saa nähdä kohta neuvolassa kostautuuku. Pikkuinen ainakin tykkäsi suklaakakusta ja donitseista sekä hampurilaisateriasta[:D] Äsken siivosin parvekkeen, että päästään vappuna siihen simalle ja munkille. Näin oon päättänyt, vaikka vettä satais. Huomenna käyn ostamassa sinne orvokkeja. Mies oli hakenut nakkeja jo varastoon, kun ei tiedä saako niitä vappuna[&:] lakkojen takia ja oli ostanut jotakin nimeltä: Yönakkeja[:D][:D], ei tainnut enää muita olla. Mennään siis vappu-aattona hohtokeilaamaan ja sen jälkeen meidän lempiravintolaan syömään. Se rafla on vähän hienompi ja harvoin käydään, niin nyt tein sinne oikein pöytävarauksen, että sujuvasti päästään. Jää tänä vuonna molemmilta kaljottelut väliin, niin kiva kuitenkin jotakin normaalista poikkeavaa tehdä. Ja vappupäivänä jotakin piknikin tynkää: nakkeja, perunasalaattia, patonkia..., kotona olohuoneessa pidetään piknikki[:D], jos on kurja ilma, muuten suunnataan jonnekin ulkoilmaan. Ja tietysti pakollinen vapputori kuuluu ohjelmaan.

Mitäs muiden vappusuunnitelmiin kuuluu?

Unikeko: Täällä ainakin avattu jo jätskikiskat, ei muuta kuin lisää jäätelöä, niin pikkuinen tykkää[:)]
H1987: Ihanalta kuulosti rentoutumisviikonloppusi!
Purrille mukavaa Tallinnan matkaa! Otan mielelläni niitä kestoja vastaan.

Nyt valmistautumaan neuvolaan. Ja huomenna on sitten rakenneultra. (pöksyt tutisee jo jännityksestä[:D])

Onnittelut vielä kaikille rakenneultrasta hyviä uutisia saaneille ja peukut ja kaikki varpaat pystyssä niille, joilla se on vielä edessä!
 
Iltaa!

Hanimami, joo voin niitä sitten laittaa tulemaan, JOS päädytään miehen kanssa pelkkiin kertiksiin.. en oo vielä ehtiny sen kanssa keskustella asiasta, koska ollaan jatkuvasti eri aikaan kotona enkä haluu puhelimessa alkaa selvittää että mitä eroa niillä on [:D]

Yrittäkääs sairastelijat tervehtyä! Liian kaunis ilma sairastaa!!

Mulla on osa kavereista kattonu ihan kauhuissaan, jos juon kahvia sen yhen kupin sillon tällön... Yritä siinä nyt selittää ettei siitä ole silleen haittaa.. (siis juon sen kupin ehkä kerran-kaks viikossa)

Mulla kutiaa maha ihan jatkuvasti, mut mä laitan sen vaan sen piikkiin etten oo rasvannu ihoani, koska mä en tosiaan sitä kauheen usein muista rasvata. Sit jos alkaa käsivarret tai reidetki kutiamaan, ni sit muistan et "ainii joo" ja sit ei taas oo mitää ongelmia, kun rasvaa [:D]
 
heissan!
Uskaltaisikohan teidän joukkon vielä lähteä mukaan? en ole aiemmin viitsinyt alkaa kirjoitteleen kun ei ole ollu konetta käytösssä päivittäin mutta nyt taas olisi. Eli odotus on sujunut ihan hyvin kovasta pahoinvoinnista huolimatta, nyt uskaltaa jo olla onnellinen kun tuntee liikkeet päivittäin ja viikkojakin on jo näin hyvin. Aiemmin oli keskenmeno joten olen ollut kovinkin maassa enkä ole uskaltanut tästä odotuksesta puhua enkä olla innoissani kun olen peljännyt että taas kuitenkin käy huonosti, mutta eiköhän se tästä mene loppuun asti [:)]
 
Maanantain aurinkoa!

Tervetuloa Kirsikka86 - The more The merrier! =0) Meilläkin oli keskenmeno ennen tätä raskautta ja nyt hiljalleen alkaa uskomaan, että syyskuuhun mennään.

Tänään on ollut uskomattoman kaunis päivä. Aamupäivästä piti tosin toviksi ummistaa silmät kun flunssa vielä kyykyttää mutta puolesta päivästä tikkana hevosen selkään. Nyt on tammasella pysynyt kengät jalassa ja pääsimme hieman tekemään "töitäkin". Hän oli aivan uskomattoman ihanainen. Pitihän toistaa rapsuttaa vielä pitkät tovit ja käytiin kurkistelemassa taluttaen, että joko jossain olisi jo hieman vihreää syötäväksi. Ihana päivä - kertakaikkiaan.

Huomenna onkin heti aamusta rakenneultra. Jännittää, jännittää. Siitä lisää sitten. =0)

Pikaista paranemista kaikille toipilaille ja mennäänhän joka mamma kunnon sekä voinnin mukaan.
 
Tervetuloa joukkoon vaan pulisemaan Kirsikka86, vielä kerran.. Täällähän meitä on monenlaista hormooni hyrrää, ja osa on kokenut myös tuon ikävän keskenmenon, itse mukaan lukien. Kaikki vie oman aikansa, ja kyllä täällä ollaan toistemme olkapäiltä niitä piruja mätkitty alas useampaan otteeseen.

Täällä saa rauhassa antaa tulla kaikki ulos, ja ei olla moraalisaarnoja pidetty kenellekkään mistään.
Meitä on täällä moneen junaan, jotkut seuraa hiljaisuudessa taustalla, ja toiset on jatkuvasti suuna ja päänä. (kuten minä)
Huumori on ehdottoman tärkeetä, sillä ollaan saatu monelle hyvä mieli kaiken "kakkan" keskelle [:D]
Jutut on laidasta laitaan, ummetuksesta ripuliin, mukavasta anopista itse piruun jne. [;)]

Sairastelusta: Vatsaa kipristelee edelleen, mutta olen pystynyt syömään ihan normaalisti. Kumma vatsapöpö, kumpa sais ens yönä nukuttua. Ulkohommat jäi tekemättä, istuskelin kyllä ulkosalla tunnin, että saatiin naperon kanssa raitista ilmaa.
Eihän tuolta Auringonpaisteesta voi olla poiskaan [8D]

Illan Jatkeita Äipät!
 
Tänään päätin pitää herkkupäivän.
En muista koska viimeksi olisin syönyt suklaata, se ei vain ole maistunut.
Nyt maistui ja vissiinkin vähän liikaa kun meni 2 suklaasuukkoa ja pieni annos jätskiä ja hurjaa vauhtia ne vetelin peräkkäin[:D]
Muutenkin koko päivän ollut sellainen fiilis, ettei mikään ruoka minua taaskaan saa täyttymään. Turhauttavaa [:D]

Saatan olla jotenkin salakavalasti väsynyt ja nyt sitten kaappailen lisäenergiaa kaikkialta.

Minä olen välttynyt pöpöiltä, toistaiseksi.. Pari pv:ää sitten vilutti hieman ja pärskinkin mutta se meni ohi samana päivänä.
Paranemisia siis niille, jotka eivät ole välttyneet! [:)]
 
Teretulloota vaan meikäläisenni puolesta :) joukkoon mahtuu! täällä elelty hiljaiselloo, nauttinu 4pv:n vapaista [:)] Huomenna sitten töihin pakertamaan kovasti, onneksi nyt tuleva lista hieman "helpompi" kun ei tule kovin pitkiä työputkia kerrallaan vaan saa myös levätä. Eilen lähdin heti 12 ostamaan prismaan muurahaisen karkottimia kun pari juoksenteli tuolla listojen välissä ja siellä kaupassa sitte tapahtu jotain ihan odottamatonta!! mie en vieläkään ymmärrä miten siinä nyt niin kävi... mie ku vannoin ja lupasin (itelleni) että vasta rakenne uä:n jälkeen rupean kattelemaan enempi noita vauvanvaatteita ja tarvikkeita... Lähdin siitä muurahaismyrkkyhyllyltä kohti kassaa ja ihan automaattisesti käännyin vauvanvaateosastolle! otin kahdet puolipotkarit, yhden bodyn, tumput ja villatöppöset koriin ja menin kassalle... siinä vaiheessa ymmärsin mitä olin mennyt tekemään [;)] kun kassatäti kovasti ihasteli vaatetta ja niiden pienuutta! minä sitte miehelle ihan romuna kertomaan että nyt mie sitte ihan repsahin ja en tajua miten siinä pääs niin käymään *seliseliseli* ukko ihmeissään että mitä vattua nyt on oikein tapahtunut ja mie siinä sitte läpinäkyvää kassia näytin... mies repeää nauramaan [:D][:D][:D] ja käskee hällekkin näyttämään mitä oon mennyt ostamaan[:)] onhan meillä nyt se hoitopöytä ja tänään näytin minkälaisia vaunuja oon miettinyt....

Tämmöstä tännepäin!

Onnea kaikille jotka ovat puolivälinsä ylittäneet ja ihania kuulumisia olitte laittaneet jo rakenneultra-foorumille! [:)] Mie sinnittelen vielä tuonne 17.5 saakka sen suhteen..
 
Hip Hei,
Tänne kanssa tuo VAU:n vauvapaketti tänää oli ilmestynyt, samoin postissa tipahtivat tilaamani mammahousut ja "vaippakassi". Kyllä niitä oli ihana hypistellä. Laitan kuvan vaikka tuonne hankintojen puolelle.

Mä jouduin tänään tekemään virityksen töissä housuihin kun tuntuu jalkaan enää mukavasti mahtuvan pelkät jumppahousut ja niissä ei oikein töissä viitsisi olla kun taskuja siellä tarvitsee. Sain serkkutytöltä lainaan sen systerin isot housut mitä serkkutytsy oli käyttänyt viimeisillään raskaana ollessaan. Mulle ne meni hyvin päälle mut kasvunvaraa ei kyl kauheesti ole. Eli voi olla et mä pukeudun viimeisilläni perunasäkkiin :D Hassua, käytän yleensä housuja kokoa 26-27" ni nää farkut on 31". Aamun kokeilin töissä pitää niitä ylhäällä vyön kanssa mut tuntui et hanurista rekkamiehen hymy kurkisti aina ku kumarruin, eihän sitä vyötä voinut tarpeeksi kireelle vetää ku taas puristi. Sitten tajusin hakea hyllystä henkselit ni ai että oli hyvä mennä kun ei purrannu eikä kirrannu mistään. En oo eläessäni henkseleitä käyttäny ja nyt oon näistä ihan intopinkeenä kun niin mukavilta tuntuu =)

Elkku me ainakin ollaan lähdössä 16.5 Kreikkaan, Kreetalle.

Mä oon kovasti tutkaillut vaunuja/rattaita/turvaistuimia. Oon kovasti tykästyny Quinnyn Zappeihin ja Maxi-cosin cabriofixiin, jos jollakulla näistä kokemuksia niin niitä otetaan miellään vastaan. Onko kukaan ostanut vaunuja esim Tallinnasta? Kokemuksia voidaan jakaa vaikka tuolla hankinta topicissa.

Huoh, perjantaihin tuntuu olevan vielä niiiiiiin pitkä aika. Ei millään jaksais odottaa =)
 
Minzkuli, mä käyn huomenna Tallinnasta kattomassa vaunuja, et voin yrittää painaa hintatasoa mieleeni. Ku yritän täs pähkäillä, et ostanko Suomesta, Eestistä vai Jenkeistä vaunut.. Siis Jenkeistä saisin, ku kaverin veli asuu siellä ja on heinäkuussa tulossa Suomeen, ni se voi omana matkatavaranaan sen tuoda kun vaan rahat laittasin hänelle. Muuten en sieltä ostais, vois tullimaksut yllättää..

Yritän täs kattella ideoita Babyshower:eihin... Tosin kaveri (tai kaks?) järkkää ne, et mä en kuulemma "saa" puuttua asiaan, tai ainaki kuulosti hieman loukkaantuneelta, ku sanoin et haluaisin sanani sanoa asiaan... Kun oon tosiaan vähän "ruokavammanen" eli nirso, eli en ihan mitä tahansa syö, lähes, mut en kuitenkaan, ni osaks siks haluisin päättää sitä puolta.. sit ku ainaki yks kavereista ei syö ihan kaikkee mm. lihaa, ni haluun et ne ruoat on sellasii et kaikki voi niitä syödä miettimättä, että tartteeko varautua esim. jollain laktoosinpilkkojilla (eli väh. hylaa pitää olla) jne jne jne... Sit ku oon nii hirveen huono tykkäämään mistää järkätystä ohjelmasta, ni mulla on ongelma senkin suhteen [:D] Että helpommalla pääsis kaveri/t melkee ku antais mun osallistua muutenki ku vieraslistan suhteen [:D][:D] Mutta tultiin kompromissiin, et laitan sille sähköpostilla ideoita ja toiveita, katotaan sopiiko ne hänen suunnitelmiinsa sitten...
 
Noi miehet ei kyl tajuu...
Oma ukko ottaa pannuu ja kovasti!!![:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@] *#TANA!!!
Aamusta käytiin ultrassakin mutta sekin asia jotenki lässähti ku joku on niin urpo...[&:][&:][8|][:@][:'(][>:].
Metsästettiin haaroväliä, muttei suostunu näyttämään, täti kyllä kärsivällisesti yritti kaivella ainakin vartin.
Muuten kaikki OK!!

Paskat, jos en nyt olis raskaana nin lähtisin kaljalle!
Ja kyllä, ottaisin toisenkin, keskellä päivää!!!

Purri saiks jotain selkoo siitä Bruno asiasta, missä se oli ja mitä makso yms...??
Tuli sit näköjään yksityiselle keikka kun ei toi kaveri ilmasiks vehkeitään näytä...

Viestin tuskaisesta ulkoasusta huolimatta tervetulotoivotukset kirsikalle!!![:D][:D][:D] Tässä näkyy varsin mallikas viesti, hih! Vitutukseen vau.fi on oiva foorumi![:D][:D][:D][:)][;)]

Tulipas voimasanoja mukaan... perkele.
 
Huomenta!

PojanÄiti: Perkeleitähän ne, ja onneksi raskaushormonit eivät yhtään lyhennä pinnaa[;)][;)]
Elikkä ette siis saaneet tietoa sukupuolesta?

Täällä on heikko olo vieläkin, ripuli paheni eilen illalla toosi pahaksi ja bonuksena verta [:'(][:'(]
Voin sanoa, että kipeetä teki.
Nyt on aamupala ja tee nautittu- saas katsoa mihin menee..paremmalta näyttää.
 
Kaika lapsi pysyttelee vielä ainakin tovin sukupuolettomana,
yksityisen suuntaan käännytään.
Ja pinnahan on pitkä ku vappunakki[;)],
justiinsa mietin et mikä se syy on miks tuli näin iso riita nin en keksiny[;)][;)][;)],
mutta sehän ei poista sitä faktaa, Et ainakin mun mies on väärässä ja tyhmä,
ja ansaitsen ison anteeksi pyynnön, olise asia mikä tahansa. HAH!!

Niin ja tsemppejä oloihin, pidetään aamupalalle peukkuja!!!
 
No voihan hemmetti soikoon! Kävipäs huono flaksi PojanÄidillä!
Kyllä mäkin nyt sitten perkeleet annatan.. Että voikin ukot olla...löysin aivan mahtavat yhdistelmät, väri ja kaikki oli just niinku olen haaveillu ja edullisesti, niin ukon mielestä ei vielä ole kiire. No ei ole EI, mutta sillon pitäs takoa, kun rauta on kuumaa. Tuommosia ei löydy ihan joka päivä, ja noin edullisesti,prkele!![:@]
Turhauttavaa!![>:]
Mun piti mennä haravoimaan noi saamarin keot pois takapihalta, ni eikös vaan alkanu satamaan vettä tai mitä lienee!![:@] Ja tää huusholli on taas pyörremyrskyn jäljiltä! [:@]

*Huokaisu* Ja kyllä helpotti! [;)] Jospa sitten lähtis tuonne vesisateeseen, ja kävis kaupassa hakemassa lapsille ruokaa. Ja varmana ostan ittelleni lohdutus suklaata [:D]
Vatsa ei enään kipeä, ihan normi olotila. (nähtävästi, kun jaksaa taas päästellä höyryjä)
 
PojanÄiti Anna tulla koko rahalla ulos vaan =) Tiedän tunteen niin hyvin.. Mä olin kanssa koko viikonlopun ukon kanssa pinna niiiin kireellä et ootin koska se sanoo isosti naps. Tapeltiin mm siitä pitäisikö tolle ukon pimulle jo kertoa että siitä on isosisko tulossa. La iltana ei voinu yötä vasten muka kertoa kun eihän sitä saa sitten nukuttua. Sunnuntai aamuna ei sitten voinut kertoa kun oli aamupala kesken. Sitten tapeltiin siitä kun sanoin et nyt siivotaan, kun kämppä oli niin paskanen että hyvä kun jalansijaa sai. Toi ukko ei vaan käsitä sitä että jos mä olen iltaviikossa töissä niin en mä aamulla ennen töihin menoa täällä rupea siivoamaan, aamurauhan mäkin haluan ihan niinkuin hänkin. No sitten ei voinu taas kertoa kun oli ruoka-aika. Sen jälkeen ukko ponkas talliin "töihin" ja pimu livisti mummolaan. Mulla oli vitutuskäyrä niin korkeella et hyppäsin autoon ja ajoin mutsille marmattaan. Illemmalla ku tulin himaan niin silloinkaan ei voinut kertoa kun meille tuli ukon kaveri kylään. Aattelin et voiny Vittu, kylläpä on hankalaa. En haluis että asia kantautuu likan äidin korviin mistään kierotietä ja se paukauttaa sitten asian tai saatikka joku muu tuttu sen möläyttää. Kertokoon toi ukko prkl milloin tykkää, mä en enää ala tätä mun ihanaa pömppää enää kotonani jemmaamaan.

Huh, kyl helpotti.

Pikaista paranemista Kaikalle, täälläkin odotellaan lääkäriin menoa. Aamulla päätä juili ja niska kipuilee edelleen. Yöllä heräsin siihen kun tuntu ettei saa kunnolla happea. Hemmetin allergiat. Totesin että turha sitä on nappien voimalla lähteä töihin repimään jos tää menis lepäämällä ohi. Soitin pomolle et en tuu töihin kun päätä särkee ja se kysyi että ai miksi. Selitin että hyvä kun pystyssä pysyy niin totes vaan et ei jaa ja löi luurin korvaan.. MIEHET [:@]

Hoh, jos taas löis ittensä hetkeksi vatupassiin lämpimän viljatyynyn kanssa se tuntuu helpottavan tohon niskaan ainakin hetkellisesti.
 
HaahHAh! no onpas se perkele kerenny joka mammalle kylään :)
tääl on tulevat äiteet ärrinmurrina...
Voi noita meijän mies rukkia, vaikka ne joskus onnistuis tekeekin jotain oikein nin sekin on väärin.[:D]
 
No ehkä me ollaan kaikki loppuaika yhtä aurinkoa vai mitä [:D]
Toivossa on hyvä elää.. hehehe
 
Moikkis!

Yritan katkaista hiljaiselon valilla. Kun viettaa kaikki paivat yksin kotona, niin sita huomaa ajautuneensa sellaiseen tylsistymis/aikaansaamattomuus-vaihteeseen. Elama tuntuu tasapaksulta ja hormonitkaan ei tunnu hyrraavan, mies on saastyny kaikenmoisilta kohtauksilta. [:)] Vahan valia taytyy taalla kuitenkin pyorahtaa katsomassa mita teille kuuluu. Melkein kerran tunnissa. [:D]

Olen ihastellu ultrakuulumisia. Itsella rakenneultra on vasta toukokuun puolen valin jalkeen 18.5 . Toukokuussa onkin paljon tekemista luvassa, kun ennen ultraa vietetaan viikko New Yorkissa. Mies on kyllakin siella paivat toissa, etta taytyy seikkailla kaupungilla yksin.

Onkos teille annettu jotain alapaan jumppaohjeita tai suositeltu apuvalineita? Nyt talla viikolla olen huomannut, etta jos aivastaa kannattaa pistaa jalat ristiin, ettei kay vahinko. Allergioiden takia aivastelen varmaan 50 kertaa aamussa. Muuten taalla on raskaus edennyt rauhallisesti ja masu kasvaa tasaseen, vaikka edelleen se musta nayttaa "laskimahalta", joten kamera on saanut olla rauhassa. Pari viikkoa sitten sain kylla ruuhkametrossa naiselta paikan, kun huomasi, etta olen raskaana. Hieman nolona siihen istuin, mutta jalat kylla kiitti.

Ne jotka olivat matkalle lahdossa, niin mun laakari kehotti juomaan paljon vetta matkan aikana ja jalottelemaan mahdollisimman paljon, vahintaan 2h valein. Meilla on kuitenkin edessa vain 4h bussi matka. Itselle toi juomisen tarkeys ei ollu jotenkin tullu mieleen. [:)]

Illan jatkoja teille. Ma yritan taalla saada paivani kayntiin.
 
Iines76 Kiva kuulla sinustakin sieltä rapakon takaa =)
Meillä ainakin perhevalmennuksessa fysioterapeutti kehotti jumppauttamaan lantiopohjan lihaksia. Eli ihan niinkun vetäis tiukkoja housuja jalkaan, niin että pehvassa tuntuu kanssa. Pitämään supistusta yllä ja rentouttamaan hitaasti. Hyviä ohjeita noihin lationpohjanlihaksiin löytyy varmasti myös googlettamalla... Muutenkin sanottiin että jos treenaa niin selkää olisi hyvä treenata konttaus asennossa ja pelkkä pyöristys ja notkistuskin auttaa jos on alaselkä jumissa.

Saatiin vihdoinkin tytölle kerrottua että siitä tulee isosisko, se sujui yllättävän kivuttomasti ja helposti. Toivottavasti niin sujuisi jatkossakin (epäilen sitä suuresti, mutta hyvä alku tämäkin [:)] ) Kerrottiin tytölle että koska hän on meille niin ihana ja rakas niin halutaan toinenkin yhtä ihana lapsi. Pimu oli innoissaan ja mietti että haluaako ennemmin pikkusiskon vai pikkuveljen. Kävi vielä niin hauskasti että kun Carita halus kokeilla mun mahaa niin pikkuinen potkaisi tai löi juuri silloin ja likka oli ku naantalin aurinko kun kerroin että vauva teki hänen kanssaan heti tuttavuutta. Ukko vaan myhäili vieressä, ei meinannut millään alkuun sanoa mitään ja kysyinkin siltä englanniksi että odottaako se että MÄ kerron uutiset johon se vastas että joo. Tais sittenkin sitä jännittää kertominen enemmän mitä mua.

Jee, hei muuten jos täällä joku painii ton kertomisen ja kysymysten kanssa niin sain perhe- ja kasvatusneuvolasta hyvän kirjavinkin ja sen lainastosta lainasinkin. Meillä sitä ei vielä ole tytölle luettu, eikä luetakkaan jollei tarvetta tule mutta siinä on tosi hyvin kerrottu mm vastauksia lapsen esittämiin kysymyksiin ja lapsen reaktioihin. Suosittelen lämpimästi, luin itse tuon lastenkirjan ja tuntui paljon paremmalta tuo kertominen. Kirjan nimi on Vauva tulee valtakuntaan, Eeva huikko & Ritva Tuomisto.

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9519263667

tuossa vielä linkki kirjaan.
 
iltaa kaikille!

Nyt on käyty Tallinnassa ja vaunujen hinnat pyöri siinä 1000-8000 kruunua. http://www.roccaalmare.ee/ Tollasessa paikassa käytiin, oli aivan ihana kauppakeskus, ei ollu porukkaa ku pipoa ja hinnat kohtuulliset [:)] Ostin ekan vaatteenki vauvalle, bodyn joka makso hurjat 5€.. Oli kyl semmosia vaatteita, et ois tehny melkee kaikki kaupat tyhjentää ja tosiaan vaatteiden hinnat pyöri 75-200 kruunun paikkeilla, vähän riippuen siitä, mitä kattelee.

Mun vauvani ei sitten muuten enää tyydy potkimaan mua.. päättäny täs kaks päivää heittää kuperkeikkoja mun vatsassa.. kivan tuntusta ku ensin tulee semmonen "paniikkiolo" ittelleen ja hetken kuluttua muljahtaa.

PojanÄiti, en oo kerenny vielä sinne Femedaan menemään.. pitää varmaa soittaa ja tiedustella, tuntuu et ois paremmin aikaa siihen. Sit voin miettii, et koska sovin treffit Brunon kanssa [;)]
 
Takaisin
Top