Huhtikuun Höpinät <3

Uppunen. Toivottavasti sai hyvän hyvityksen sun mieheltä. Mä olen ymmärätänyt, että miehet tarttee oman ajan totutella ajatukseen uudesta elämäntilanteesta. Tässä kyllä mun miestä on auttanut kaikki ne hänen kaverit, joilla on jo lapsia. Niiden kanssa on saanut mennä rauhassa, kun sieltä on varmasti saanut hyvää vertaistukea.
Vase
nkätiayydestä tuli mieleen, kun mun sukulaispoika osoittautui vasuriksi, niin hihkuin ilosta ja tarjosin kaikenlaista apua. Hyvä apu on se, että vasuri lapsi näkee, kun joku aikuinen piirtää vasemmalla kädellä. Lapsi tietää, ettei ole ihan outo. 
Neuropsykologi Niilo Mäki totesi meistä vasureista vuonna 1944 seuraavaa: 
On käynyt selville, että vasenkätinen vähemmistö ei sinäänsä ole sairasta eikä rappiolle joutunutta sukukuntaa. Eihän tuosta toteamuksesta olekaan kuin 68 v 

Jenska9. Mulla rinnat erittää kans jotain. Yleensä aamulla huomaan, että nänneissä on jotain kovettunutta "roskaa". Mä luulen, että kyseessä on esimaito, kun rinnat valmistautuu uuteen tehtäväänsä. Aluksi mä ajattelin, että onpa meillä likaiset lakanat, kun leivänmurut menee nännien sisään. 
emoticon

Kristiina29, juu sain kyllä ;) Meidän ukko on kyllä ihan omalla tavalla innoissaan tästä elämän tilan muutoksesta, ja kuten tuossa sanoin, todella harvoin käy yhtään missään. Varmaan senkin takia sitten tuli sellainen reaktio, kun en ole oikein tottunut olemaan hänestä erossa :)

Jenska9, täällä kanssa tulee kirkasta nestettä, ja se kovettuu nänniin, ja kun sen rapsuttelee pois, saattaa tulla sitä nestettä lisää :) aika jännää kyllä...

Tänään kun pötköteltiin ukkelin kanssa sängyllä, hänen päänsä minun vatsan vieressä, laitoin ukon posken alavatsaa vasten, koska sieltä tuntui potkuja. Kerrankin mies malttoi olla paikallaan sen verran, että tunsi jotain! :D Tai sanoi ensin, ettei oikein erota mikä on potku ja mikä ei, sanoin sitten, että kyllä sen erottaa kun on ihan paikallaan itse, ja tuntuu joku liike. Sitten sanoi, että taisi sittenkin tuntea jotain :) Huh, oon niin iloinen hänen puolesta, on niin turhautunut ollut selvästi tuon potkujen tuntemisen kanssa, pikkuinen kun yleensä lopettaa silloin kun iskä kädellä tunnustelee.

Jenska9 Mulla on tullu jo varmaan parin kuukauden ajan sillon tällön. Muutaman kerran on yöllä vuotanu molemmista ihan kunnolla ja semmoset puolikkaan nyrkin kokoset läntit ollu yöpaidassa :D

Mulla on kans rinnat vuotanu jo jostain 15+ viikosta asti. Ensin tuli tosiaan tollasta kirkasta nestettä ja nyt se on tollasta paksua keltasta. Kuulostaapa herkulliselta :D Mut tosiaan alko esikoisestakin vuotaa jo 20 viikolta alkaen. Liivinsuojia on pakko käyttää tai muuten rintsikat on ihan likaset.

huh huh jo on aamu....tunteikas päivä taitaa olla tulossa täälllä taasen...huomaa meinaan heti aamusta.
pienikin asia kun menee hiukankin "huonosti" ni jo alkaa kyyneleet valumaan...
Tänää olis käytävä lääkkärissä on meinaan iholle tullut jotain kamalaa ihottumaa kaulan ja kasvojen alueelle...ni sain onneks työlekurille ajan...eilisestä levinnyt vielä enemmän..sais otettua tietyt testit että ei oo mitään vakavaa..kun on ollut noi RR:t hiukan koholla pari viime neukku käyntiä....

Moikkamoi!

Onneksi tuo pääsiäinen on ohi vihdoin, johan sitä kerkesikin mättää suklaamunia ihan liikaaki :D ja sukuloinnit hoideltu. Onneksi.

Ei vaan tuo mun selkä sit oikein tykänny kovasta vieraspedistä ja pitkästä automatkasta vaan jäsähtu jumiin. Auh ja voih, yöllinen vessareissukin meni semmosena taidonnäytteenä et jos olis ollu kärpäsenä katossa ni nauraa olis saanu :D No eiköhän se päivän päälle vetreydy. Huomannu et raskaana ollessa selkäki on paljon huonommassa tai heikommassa kunnossa eikä kestä semmoista rasitusta mitä "normitilassa".

Toinen mua piinaamaan alkanut vaiva on närästys. Kotikonstein se onneksi pysyy aisoissa ja ilman mitään lääkkeitä kun ottaa hyvissä ajoin lasillisen soodavettä (1tl ruokasoodaa vesilasilliseen) ennen kun alkaa kunnolla polttelemaan.

uppunen: Tuo kuulloostaa niiiiin tutulta, tommoinen meno oli meilläkin sillon ku esikoista odotin ja ihan hyvä iskä tuosta ukkelista on kehkeytynyt. ;) Se on vaan nyt meillä raskaana olevilla niin tunnemylläkkää et kaikki mitä pienimmätki jutut on maailmaa mullistavia kriisejä, eikös vaan ;) Nimimerkillä eräs hormonihirviö... x))

Tässä taas odottelen siskoa kylään ja et muu perhe herää ni saapi hieman siistata mökkiä... meinaa olla romppeet hieman levällään pääsiäishumun ja kylästelyn jäljiltä.

Nii ja joo, meille on nyt kummit valittu tulevalle lapselle. Pitääkin alkaa pikkuhiljaa tarkemmin pohtimaan ajankohtaa nimiäisille ja mitä siellä tarjoaa. :)

Ni ja onhan meillä tosiaan nyt hankittuna uusi vanha vaatekaappi, ovi vaan viel paikoilleen ni avot, voi alkaa oottelemaan et ilmat lämpee ja alkaa pikkunuttuja pyykkäilee sitten...

Mä olen hieman matti myöhänen tän raskauden kanssa, toisaalta kiva hössöttää mut virtaa kuluu tosiaan aivan muihin aktiviteetteihin (lue tämä esikoiseen) ja miksipä sitä kiirehtiä, antaa nuiden ensiodottajien hössöttää.

Niin mäkin tein Juttista odottaessa ;)

No niin tuli sitte ONNEKS mentyä lääkärille.....kyl se on että ite tietää jossain sisimmässään että joku on hullusti....;/.....

Loppuajaks töistä saikulle määräs lekuri heti...sano että enää ei oo mittään asiaa sinne työmaalle..ku multa alko samantien itku tulee ku aloin kertoo millasta siellä on...;(
sitte siinä juteltii muustakin ja kyseli mun olotiloja...jalathan mulla kovasti turvonneet on nytte ollut hetken...ja sitte otettiin RR joka huiteli kivoissa luvuissa 140/95 joten HUOH.....sitte on vielä tullu rintakehään ja kaulalle jotain ihottumaa...(sano että se voi olla stressistä)....ni nytte sitte tää "tuleva" mamma jää kotiin LEPOON epäilynä raskausmyrkytys....;/;/;/ PRKL....ja sano että älä stressaa....juu empä;(...hirvee paniikki iski nyt sitte tietty päälle et kuinka kauhee vaarallista tuo tollanen myrkytys on jos se sitä on?????viikon verran mun pitää mittaa RR:ää kotona...ja torstaina saan kaikki muut tulokset ku kävin vaikka missä verikokeis ja virtsatesteis ja nielutesteis...

että tämmöstä meillä...

LA:han aikaa 11.5 vkoa<3<3<3<3

Milpuri nyt on kaikki hyvin olet käynyt lääkärissä ja voit nyt levätä kunnolla siellä kotona. Ja eipä tartte mennä sinne työmaalle enää, niin eiköhän olo helpota. Voihan sun verenpaineet olla koholla stressistäkin ja nostaahan se arvoja kun sairaalassa mitataan RR. Terveyskirjaston sivuilla raskausmyrkytyksestä sanotaa: "Raskauden aikainen verenpaineen nousu on tavallisin raskauden aikainen lisäsairaus (komplikaatio), jota todetaan 6–7 %:lla odottavista äideistä. Pre-eklampsia (aiemmin toksemia, "raskausmyrkytys") tarkoittaa tilaa, jossa verenpaine nousee 20. raskausviikon jälkeen yli tason 140/90 mmHg. Lievä pre-eklampsia on silloin, kun verenpaine pysyy alle tason 160/110 mmHg, virtsaan erittyy vain vähän valkuaista ja odottaja voi hyvin. Vaikea pre-eklampsia on kyseessä, jos verenpainetasot ovat tätä korkeampia, virtsaan erittyy runsaasti valkuaista ja äidillä on erilaisia oireita." Eli verenpaineen suhteen sulla olisi kyseessä lievä raskausmyrkytys. Ja sekin, että lääkäri päästää kotiin lepäämään niin kertoohan sekin jotain, ettei joudu sairaalaan valvonnan alle.  Tässä linkki terveyskirjaston sivuille aiheesta: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00167&p_haku=raskausmyrkytys

Verkkoklinikalla taas sanotaan näin: Lievät raskausmyrkytyksen oireet, kuten verenpaineen hienoinen kohoaminen raskauden loppuvaiheessa ovat melko tavallisia loppuraskauden vaivoja. Lievät oireet eivät kuitenkaan yleensä johda sairaalareissuun, vaan niiden kehittymistä ja äidin vointia seurataan neuvolassa. Pahimmillaan raskausmyrkytys vaatii seurantaa sairaalassa. Oireet voivat ilmestyä hyvinkin äkillisesti ja voimakkaina, pahimmillaan seurauksena on raskauskouristus eli eklampsia, jossa äidin ja sitä myötä sikiön vointi huononee vakavasti hapenpuutteen takia. Raskausmyrkytystä ei voida varsinaisesti hoitaa muulla kuin synnytyksellä, joten pahan raskausmyrkytyksen yhteydessä saatetaan synnytys joutua käynnistämään. Niin vaikeat raskausmyrkytykset ovat kuitenkin harvinaisia ja yleensä lievien oireiden yhteydessä keskitytään tarkkailemaan äidin vointia tehostetusti. Linkki myös verkkoklinikalle: http://www.verkkoklinikka.fi/?page=9246291&id=9874913

En tiedä oliko tosta apua, mutta jos nuo vähän rauhoittaisi. Eli jos raskausmyrkytys tapauksessasi on lievä, niin eiköhän raskaus suju kaikesta huolimatta hyvin:) Nyt tuli vaan mieleen, että Onko raskausmyrkytys tila joka poistuu mahdollisesti raskauden aikana vai onko raskausmyrkytys matkassa loppuun asti? Siis synnytykseen:)
Onko sulla Milpuri nyt mitään aikaisempaa kontrollia tilanteen seuraamiseksi neuvolaan tai äippäpolille? Ja tosiaan niistä lopuista labrakokeistahan selviää loput valkuaiset yms ja voihan se olla ettei sulla olisikaan raskausmyrkytystä. Toivotaan ainakin niin, eikös juu:) Haleja!

Nyt pääsiäislomalla huomasin, että puhkes ihan kunnon pesänrakennusvietti! Keittiö varsinkin kiiltää puhtauttaan ensimmäistä kertaa sitten... IKINÄ! :D Yleensä se pysyy tasan yhden päivän siistinä, sitten en enää jaksa siivota avomiehen jälkiä ja annan olla.
Nyt joka kerta kun siellä käyn, otan rätin ja pyyhkäsen tasoja, jos vähänkin näkyy muruja :D Tuntuu niin hassulle, varsinkin kun vielä NAUTIN siitä! Samoin kuin pyykinpesusta :)

Onko muille tullut puunamisen tarvetta jo?

Meillä tuo ukko on nyt viime aikoina menny vähän normaalia
enemmän, mutta asiasta juteltiin ja hän esitti asian niin jotta menee ny kun ei
sitten kesällä halua/voi. Ja kun tuon menemiset on yleensä sitä että
istuvat veljensä tai kaverinsa työnä pelaamassa/saunomassa ja ottavat
muutaman hassun kaljan, niin enpä oo jaksanu siitä alkaa hermoileen :D
Ja ittelleni tekee hyvää että saan olla yksin joskus illan, kun muuten tuo
tossa ympärillä pyörii 24/7, niin pakko saaha joskus omaa aikaa :D

On toki mullakin nykyään se, jotta oon sanonu etten halua olla yötä yksin,
ei väliä vaikka tulis aamu viideltä kotiin mutta kunhan tulee, niin hyvä,
joku siinä yön yksin olemisessa kammottaa tämän raskauden aikana :o
Vaikka tuo kyllä ikinä oo yötä ollu pois :D

Joo itsekkin tuli tuossa käytyä nevolassa eilen
ja siellä kans aletaan olemaan huolestuneita mun verenpaineen tilasta..

Uupunen, täällä on yks siivousintoilija... Minulle on aina ollut arkipäivää tuo että pitää puunata yms.. Mut nyt se on kylllä jääny vähän vähemmälle.. >:)

Meillä olis tänään edessä ensinmäinen synnytys- ja perhevalmennus :) 
Jonkin sortian terapeutti opastaa meitä synnytyksen tuomaan muutoksiin yms. 
Jännää.
Ukonki sain puhutttua lähtemään mukaani <3 

Itse en ole käyny minkäänlaisissa valmennuksissa. Sain niistä esitteen ja ajat ja paikat. Olin aluksi ihan innoissaan, mutta sitten tapahtui tragedia perheessä ja en enää muistanu koko asiaa... Nyt niitä olisi jäljellä jotain pari, yksi olisi ollut tänään, mutta tuntuu jotenkin hölmöltä mennä mihinkään ryhmään tässä vaiheessa... (plus toinen niistä jutuista alkaa kasilta aamulla...)

Ostin maaliskuun alussa "uuden" talvitakin UFF:ltä (4e), koska normaali takki jäi pieneksi. Nyt sitten tästäkin takista vatsa työntyy ulos, ja nepparit aukeilee kun istahtaa... eikä oikein näytä että lämpenisi niin paljoa, että ilmankaan pärjäisi. Pakko käydä kattelemassa taas jotain seuraavaa takkia, jota käytän sitten sen kaksi viikkoa. Aika inhottavaa aikaa tämä alkukevät :(

Valmennukset on kyllä hyvä juttu (jos sinne vaan ehtii menemään). Alkutapaamisillahan tunnelma saattaa tuntua jäykältä, mutta sitten syntymän jälkeen on todella kiva tavata valmennuksessa ja saada sitä kaivattua vertaistukea! Uppunen, mene ihmeessä sinne viimeiseen valmennuskertaan! Sitten lapsen synnyttyä ei ole niin korkea kynnys lähteä tapaamisiin mukaan. Me oltiin muutamissa valmennuksissa esikoista odottaessa mukana ja sitten lapsen syntymän jälkeen jokaisessa. Muutamasta äidistä tuli tosi hyviä ystäviä ja heidän kanssaan ollaan vieläkin tekemisissä. Se on kiva lähteä esim. vaunulenkille toisen äidin kanssa jolla on samanikäinen vauva, uskokaa mua naiset :D

Meillä tuo 2-v siirtyi nukkumaan viikonloppuna jatkettavaan sänkyyn. Ajatuksena oli se, että ehtii tottumaan siihen ennen kuin vauva valtaa pinnasängyn. Hyvin se siirtyminen ja sopeutuminen sujuikin, mutta viime yönä sitten tippui sängystä :( Nyt löysinkin Ikean sivuilta lisälaidan jatkettavaan sänkyyn. Pitää sellainen ostaa, hintakaan ei päätä huimaa (9,95e).

Muhun iski yöllä oksennustauti. Lapsi ja ukko on terveenä, mutta äiti laattaa. Nyt vaan odotan mielenkiinnolla koska tarttuu muihin. Mä en ymmärrä mistä tän oon saanu. Mikään ei oikein pysy vieläkään sisällä. Keitin makeaa mustikkakeittoa, sitä oon vähän pystynyt juomaan. Masussa kaikki tuntuu olevan hyvin, liikkeistä päätellen :D Jospa tää tästä... loppuviikon olen kyllä saikulla. Silleen hyvä, että lapsi on päivähoidossa niin saan sairastaa ihan rauhassa.

Mulla ei vielä rinnoista ole tullut mitään. Tosin se ei mua yllätä yhtään. Esikoisen kanssahan multa ei maito lähtenyt nousuun, mussa siis on jokin "vika" että en pysty imettämään. Tai kyllähän mä esikoistakin imetin sen 3kk, mutta eipä multa paljon mitään maitoa herunut vaikka kuinka usein (päivin/öin) imetin. Eli korvikkeilla mentiin. Joten varmasti sama tilanne tämän toisen vauvan kanssa. Nyt kun sen tietää, miin luultavasti en ota sitä enää niin raskaasti. Olin synnytyksen jälkeen kyllä ihan rikki kun en pystynyt omaa lastani ruokkimaan, osattaan noihin tunteisiin vaikutti se hirmuinen hormonimyrsky! Sitä siis odotellessa ;)

Mulla on ollut myös tuota siivosvimmaa! Olen käynyt kaikki kaapit läpi, pessyt ne sisältä ja heittänyt turhat tavarat pois. Ajattelin, että kun toukokuussa mulla on vapaapäiviä (vien lapsen hoitoon) niin sitten siivoon kaikki isot pinnat katoista ja seinistä lähtien.. Petivaatteetkin olisi pestävä, samoin verhot ja ikkunat. :D

Kyllä itse ainakin olen ajatellut käydä kaikissa valmennuksissa, valitettavasti yhteen en pääse töitteni takia!
Vähän jänskättää nähdä kuinka paljon meitä mammoja siellä on, ja kuinka tuttuja. :)
Sen tiedän että olen varmasti nuorin kaikista, mutta väliäkö tuolla.

En malttais millään odottaa ens kuun alkua, luvassa vaunu-ostos reissu yms :)

Samoin olen suunnitellut että otan kans ja siivoan tämän kämpän lattiasta kattoon.
Pesuun kaikki mikä irti lähtee =D
Pääsee tekemään myös pikkuselle oman nurkkauksen makkariin<3 

Moniko on ajatellut ostaa hoitopöydän?
Ei sellasita tasoa jonka voi nostaa esim pesukoneen päälle? 
vaan ihan kunnollisen lipastollisen?
Moni on sanonut että se on ihan turhake, mut itse olen suunnitellut kuitenkin sen ostamista, ihan sen takia kun meillä on niin huonosti kaappi tilaa.
Pitäähän pojanki vaatteet jonnekkin laittaa :)

Me ei osteta hoitopöytää, saadaan sellainen ilmaseksi :)
En sitten tiedä kyllä yhtään, onko se lipastollinen, vaan vain sellanen jalallinen taso.

Meillä alkaa suursiivous viimeistään ensi kuussa, kunhan saadaan kissalle uusi koti. Inhottaa kun juuri pääsiäisenä avomies luuttusi lattiat, niin eiköhän nuo pissalätäköt jo korista lattiaa monesta kohdasta :( Sanoin kyllä miehelle, että se on ihan turha niitä pestä vielä, kun ne on kohta jo taas likaset, mutta siinäpä teki turhaa työtä..

Innon ja kauhun sekaisin tuntein odotan myös, että pääsen meidän vaatekomeron kimppuun. Sieltä lähtee käytännössä kaikki pois! Siitä on tullut meidän kaatopaikka :D Kaikkea vanhaa roinaa, mitä ei ole tullut roudatuksi roskikseen.

Moikka!

Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Sf mitta huitelee yläkäyrällä mistä koen vähän huonoa omatuntoa aina sillontällön. Mitta nyt 28 viikolla jo 27cm !!! Toisaalta mulla esikoisenkin kohdalla mitta oli alkuvaiheessa ja loppuvaiheessa yläkäyrällä ja välillä ylikin, mutta silti oli alle 3,5kg syntyessään. Olo on välillä kuitenki aika tuskanen kun maha on jo niin iso ja pinkeenä. 

Painoo ei ollu tullu ku 250g/vko lisää viime käynnistä ja rautakuuri jatkuu edelleen...ei tunnu kunnolla tehoovan kun edelleen hb 114.. 

Parin viikon päästä ois taas ultrareissu, kiva nähdä miten pikkunen kasvaa :) 

Nytte sitte on hajettu kotio RR-mittari....ja kotona kun ekoja kertoja mittailin ni oli jo kiukan laskenu nuo RR:t...ni heti alko tuntuu oma stressitaso helpommalta=)=),,,ja tietty se aina siellä neukussa ja lekurissa on erilainen tilanne ku se että ite niitä mittailee;D;D...huomenna sitte kuulee muutkin testien "tuomiot" että mitä sieltä kuuluu....huoh..sitä jännittäessä....;/

mulla ei kanssa kyl rinnoista tuu yhtään mitään...kyselinki jo kauheesti että pitäiskö sitä sitte alkaa jo jottai vuotoo tulee vaiko ei??????mutta ei sihen oikee kukkaa ossaa minkäälaista vastausta sitte antaa missää suunnassa...joten odotellaan joskos sitte joskus;D....

mulla on ollu nyt muutama päivä NIIIIIIIN saamaton olo että ihan ihmeelline...siis ihan sellai ku alkais joku kauhee masennus tulemaan...ei niinko mikkään kiinnosta...vaan voisin kattoo jotain hömppäleffoja vaan ja olla....ei tie mikä sellanen kausi on nyt päällä....ku luin että kaikilla on siivousvimmaa...ni ei mullla kyllä;(....toivottavasti se nyt tulee kans päälle täsä...

Me ostettiin hoitopöytä (tosin se on vielä kauniissa paketissa kasassa :D),
ihan vaan sen takia että oon kauhian pitkä ja siihen päälle valmiiksi
huono selkä ennen raskautta, niin en kykene oikein kumartelemaan :/

Me koetaan ettei me tarvita hoitopöytää, joten emme tällekkään lapselle sitä osta tai hanki. Mut jos joku haluaa ihan välttämättä semmoisen meille lahjoittaa niin en mä toki kielläkkään :)

Hihhih... eilen meille tuli Kelan lippusia ja lappusia iso nivaska ja ukkelikin niit sitten lueskeli ja kohta nostikin kulmiaan ja tuumaisi iloiseen sävyyn: "Hei! Meillehän kohta tulee se äitiyspakkauski, arvelevat et viikon sisään..." Eli kumpikohan sitä sit innokkaammin penkoo ja aukoo. Taitaa äiti jäädä sivulle kun Juttis ja isukki peuhtoo pakkausta :D

milpuri: Kyl uskoisin et se maito tulee sitten ajan kans, itsellänikin esikoisen odottaessa ei maitoa tainnut herua juuri ollenkaan vasta kuin viimeisillä viikoilla hieman. Mut synnytyksen jälkeen oliki täys meijeri käynnissä :D

Tässäpä muutama linkki liittyen rintamaitoon ja imetykseen:

http://www.babyidea.fi/imetys/ipalsta/rinnat.html

http://www.vau.fi/Meilla-on-lapsi/imetys-ja-ravinto/Aidinmaito-on-maukasta-ja-ravitsevaa/

http://www.imetystukilista.net/sivut/

http://www.babyidea.fi/imetys/ipalsta/myytit.html

http://www.vauvat.net/imetys.htm

Jep, mä olen imetyksen puolestapuhuja mut en näe korvikkeissakaan mitään pahaa jos imetys ei syystä tai toisesta onnistu. Kaikkihan ei mee aina niinkuin störmsössä.

Mä vaan koen et imetyksessä on enemmän etuja mut EN tosiaankaan pidä ketään huonona äitinä vaikka se imetys nyt ei luonnistu tai ole mieleistä hommaa! Meitä kun kuitenkin erilaisia äitejä yhtä monta kuin meitä henkilöinä on.

Mulla ei oo iskenyt tällä kertaa minkään sortin isompia siivousvimmojakaan, et siivousintoilijat: Tervetuloa meille siivoamaan esikoisen jälkiä 24/7. Pitäähän tän kodin ny sentään jossain järjestyksessä olla mut mitään hullua puunausintoa ei kuulu eikä näy. :D Tottapa se on osasyyllisenä et huusholli pysyy järjestyksessä siivoamisen jälkeen noin puolituntia ni hirveesti olekkaan inspista alkaa uudestaan. :D

Onneksi tänään on hieman parempi päivä nuiden liitoskipujen kanssa, pari päivää mä olenkin niit kärvistelly ja kinkkaillu kuin kipeeki mummo ja kävihän se mielessä soittaa neuvolaan tai fysioterapeutille ja tahtoa tukivyötä... No jospa tää nyt helpottaa eikä tarvis alkaa itsensä vyöttelee :)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille heinäkuisille mammoille ja niille mahoille myös! :)

No nii nyt o sitte tullu tuloksia labrasta joita on odotettu ku on nuo RR:t koholla ollu....oli siellä sitte muitakin arvoja koholla...MUTTA....soittelin sitte neuvolaan....sieltä sain niiiiin ympäri pyöreitä vastauksia ettei mittää järkee..."mitäs me nyt sitte tehdään????"..."mitäköhän tässä pitäs tehdä"?????oli vastaukset tota luokkaa....HUOH...
soittelin sitte suoraan äippäpolille koska halusin vastauksia jos mulla kerran epäillään raskausmyrkytystä ni haluun kans tietää mitä tehdään....no sieltä sanottiin että nyt ei oo mitään vaaraa koska ei oo arvot pahasti koholla...vaan ihan hiukan..ja jatkan niitä RR:n mittauksia...ja mulla on 25.4 lisä ultra muutenkin tulossa PHKS:n ni sillon otan kaikki liput ja laput mukaan....

sitte kuitenkin neuvolantäti soitti ja ens viikolla on lisäneuvola ku oli kuitenkin soitellu lekurille..ja kyselly mitä tehdään....

nyt taas kiukuttaa ku eivät oikee tiiä...ja jokainen puhuu hiukan erijuttua;/

Takaisin