Huhtikuun Höpinät <3

Mun käsittääkseni hiukset kyl voi värjätä iha kestovärillä, tietty vaalennushan on sit omaa luokkaansa jos pitää vetyperoksidilla alkaa touhottaa.

Siin vaan on tosiaan se et väri ei välttämättä pysy päässä, riippuu sekin varmaan tuotteesta. Mullakun on tuommoinen "liukas" tuo hiuslaatu ja normaalistikaan väri ei pysy hyvin vaan haalistuu nopeesti ni aattelin et skippailen koko värjäyksen raskauden ajalta.

Ei se kovin kiva oo jos se ostaa pari purkkia väriä ja kertapesussa lähtee suurinosa... Ja tosiaan välttämättä ei enää riitäkkään 2 purkkia kaupan aineita kun hiukset on venyneet pituutta alaselälle saakka.

Aattelin et sit synnytyksen jälkeen laitan hiukset kuntoon kunnolla, leikkautan ja vaihdan värin kokonaan tummasta johonkin toiseen... Ja uutena vuotena 2013 aloittaisin sit kunnon kuntokuurin et saa painonkin pudotettua. Heinäkuuhun asti siin on aikaa kunnes sitten pitää hoitaa niit kaason hommia ja siihen mennessä kyl haluais olla jo timmimmässä kunnossa et sais sit ostaa jonkun nätin mekon sinne muine oheishärpäkkeineen tietty. :)

Ja mahdollisesti toteutan hartaan 15 vuoden toiveeni ja käyn nakuttelemassa tatskanki sitten siihen päälle. Sitä kun mun käsittääkseni ei saa ottaa raskaana ollessa?! En oo ihan varma asiasta mut toimii sekin sitten hyvänä motivaattorina laihikselle. ;)

Ruskian värin ajattelin huitaasta päähän hiustenleikkuun jälkeen.. Ja varmuuden vuoks laitan sen vasta la illalla, että on su päiväksi ees nätti jos sattuu että lähtee vaikka pesussa pois jne.. :D

Mäkin niiiiiin haaveilen jo siitä että tuo vauva olis pihalla ja
saatais vaunujen kanssa lenkkeillä ympäri kylää..

Siirränpä kirjotukseni maaliskuulta tänne, kun sen sinne menin vahingossa rustaamaan...

Neuvolassa käytiin viimeviikolla ja kaikki ok.
Kuukauden pari tässä on ollut jotain ihme flunssaa, räkää tulee ja aivastuttaa ja vetämätön olo siinä sivussa, sais jo luvan loppua...

Nyt tässä on alkanut mietityttämään ä-loman aloitus, kun pitäis töihin palata 1.6 ja olla 3vk töissä ja jäädä äitiyslomalle 26.6, ongelma on se että selkä juilii jo nyt ja kukaan muukaan ei työssäni ole niin pitkällä ole ollut (työ on erittäin fyysistä), tuntuu vaan jokseenkin nololta soittaa esimiehelle että töihin pitäisi palata 1.6, mutta olen jo nyt ihan hajalla, että jatkan tätä hoitovapaata 3viikon saikulla. Mutta näinhän se kai on tehtävä, kun töihinkään en kykene...

Mäkin ootan ni kovasti jo kesää, ensin aateltiin kesäkuussa käydä esikoisen synttäreiden kunniaksi Ranualla eläintarhassa... sit oottelemaan sitä heinäkuuta et pääsee jakautumaan vihdoin kahdeksi osaksi ja saa sen pienen nyytin syliinsä <3

Sit vuoden päästä onkin ne häät josta mainitsin. Jännätään vaan sattuuko nappulalle synttärit samalle päivälle. (27.7) kun La on 30.7... Ni ja oman äidin synttärit on sit 3.8 et on nuita päiviä samaan syssyyn useampi :)

Viimeyönä tosiaan näinkin jo synnytysunia ja synnytinkin ison pojan :D Ottaapa nyt selvää sit kumpi sielt tulee vaikka tosiaan kätilö veikkaili hieman tyttöä, ei kuitenkaan voi olla niin varma.

Oi ja voi, kuinka mulla jo syyhyttää lähtee pihaa tonkii ja laittaa vaikka onkin tuo tolkun lumipeite pihalla. Saa vaan nähdä keväämmällä kuinka sitä taipuu vai meneekö se pihan laitto ihan istumapolitiikalla :D Sitä ku on niin henkeen ja vereen kesäihminen.

Enpä näemmä ole ainut, joka kesää odottelee, kuin kuuta nousevaa. Varsinkin nyt, kun katsoo ulos ja näkee ton HEMMETIN lumimäärän, mikä on tässä parin päivän aikana satanu. Iski ihan kunnon takatalvi... Ketuttaa aivan suunnattomasti. Ei huvittais ulos astua, mutta pakko esikoisen on ulkona päivittäin kuitenkin käydä. Että voin sanoa itsekin olevani henkeen ja vereen kesäihminen, ja haluaisin päästä istuttelemaan jo kukkia ja rannalle ja ja ja ja.... Huoh.

Mä en värjää hiuksiani nyt ollenkaan, muutenkin oon siirtynyt pelkkiin kevytväreihin. Mun hius ei kestä sitä kestovärin myrkkymäärää... Että eipä mun mielestä kestovärjäys terveellisimmästä päästä muutenkaan ole, vaikka ei raskaana olisikaan. :-) Vuosia värjäilin, ja nyt tuli mitta täyteen. Hauska nähdä oma hiusten väri, ei ollut kyllä hajuakaan, että omat hiukset tän väriset ovat... :-D

Ainiin! Eilen illalla näin ensimmäistä kertaa masukin monotukset ulospäin <3 makkarat vaan hylly, hahhah :-D !

Kyllä mää oon ihan normaalisti värjänny ku teratologisessa ne snao että värjäyksellä ei oo mittää vaaraa ni hiukset vaan pistelin kuosiin tossa viime viikolla kun olin hiusvärimallina seuraavaks sitte taitaa mennä synnytyksen jälkeen...=)

Nyt alkais viimeinen rutostus tänään töissä IV:llä...ja ihan niinko "pelottaa" mennä sinne...ku tiiän miten kamalan paljon mun pitää siellä tehdä sitä fyysistä hommaa,ja sellast muuta mikä on hankalaa...mietin just että mulla on n 20 pvää aikaa ennen äippä lomaan et jos ees osan nyt jotenkin kykenisin siitä ni olis hyvä...ku ei haluis olla mikää "luovuttaja":/....

Onx teillä muuten turvotusta jaloissA????tai sitte muuten kintut kipeenä kävelystä/seisomisesta??????

Aah mikä KESÄ???missä...meil on niiiiin paljon lunta et saadaa varmaa juhannuksena vielä tehä lumiukkoja.....huoh...näyttää aika pahalle..tai sitte mut saa kärrää synnyttää pulkalla...:D:D
Mut toivotaaa että joskus toi lumi lähtee...on meinaan niiiiiiiin inhottavaa jo kun on kestäny niiin kavvan...
Jotku puheli että n menoja siinä synnytyksen tienoilla....joo samat meillä on kovasti...mutsi täyttää 50wee heinäkuun lopulla...ni heti pääsee "toukka" juhlimaan..=)=)sitte meillä on itellä mun bestiksen kanssa 30+30wee:t siinä syyskuussa...onneks rinzezzza jo sitte hiukan kasvanut=)=)

hiusväreistä: oon värjänny sekä kevyt- että kestoväreillä, nyt tosin kestolla oman väriseks ja siihen vähän raitoja, ja aion kesällä vielä ottaa kerran raitoja ennen synnytystä, mut nehän ei ees koske päätä. ei se väriaine kauaa kuitenkaan ihoon osu, että ei varmaan kannata liikoja stressata. joo ja on pysyny värit ihan samalla tavalla kun ennenkin, siis hyvin :)

tappura: tatskasta mäkin oon kauan jo haaveillu..! mut raskauden aikana ei siis siks vissiin kannata kun ihokudos on löysempää ja venynyttä, voi olla enemmän painoo, turvotusta koko kropassa ym. ni kiva sit ku laittais tatskan ja se oiskin pieni kurttu synnytyksen jälkeen ku laihtuu :D ja sitte pienempi syy vissiin se, että äidin kokema kipu heijastuu aina sikiöön kipuhormonien kautta.

satuvee: mähän olen jo aiheenkin miettinyt valmiiksi. Ekana ajatuksena oli et ottasin tiikeritatskan kun Juttis ja mä kumpikin ollaan kiinalaisen kalenterin mukaan synnytty tiikerin vuotena mut nyt sit aiheeseen pitää lisäksi ottaa lohikäärme tän uuden tulokkaan mukaan ja vaikkapa lasten etunimet ja syntymäpäivät sit lisäksi. :)

Kuvaksi siis tulee jotain ton tyylistä:

Huhtikuuta kaikille teille odottajille! :)

Onko teillä muilla ollut kovia vatsakipuja? Mulla eilen oli ihan hirveen kova ylävatsakipu, alkoi jo töissä iltapäivällä ja kesti koko illan. Mikään asento ei oikein tuntunut mukavalta. Menin todella aikaisin nukkumaan ja tänään ei ole ollut mitään tuntemuksia taas. Osaisiko joku viisaampi sanoa mistä tuollainen voi johtua? Voiko johtua vain vatsan kasvamiseen liittyvästä asiasta vai jotain muuta? Tänään jo töissä olin ihan varma, että on raskausmyrkytys kun pääkin ollut sunnuntaista asti kipeenä. Mutta tänään ei siis ole enää ollut vatsakipuja ja nyt on pääkipukin poissa.

Mumux mulla alkoi viime yönä ihan hirvee vatsakipu ja tosi huono olo, ja tää on jatkunut koko tän päivän. Oksettaa ja sattuu vatsaan... Mäkin googlasin heti raskausmrkytystä mut ei mulle kyllä varmaan painoo oo tullut...mutta silmissä vilkkuu.. Ihme juttu. Tai ehkä tää on vaa jotain vatsatautia ilman sitä oksentamissta.... En tiä mutta hirveetä on ollu ku ei pysty mitään muuta ku makaan.. Ja esikoinen kotona. Onneks on tänään leikkiny omissa oloissaan.. Tuntuu ihan siltä että maha halkee kohta.

No niin nyt on taas takana ensimmäinen työpäivä sitten sairasloman jälkeen..ja kyl sen huoman että ottaa se koville jo taas...tuntuu tuonne alavatsaan ku koko ajan pitää mennä ees taas kyyristyy alas-ylös-alas ylös meininkii....ja sitte tekee saattohoitoa ja asentohoitoa ym.....ni kyl sen huomaa...huh...mut 15 pvää olis ennen loman alkua.....jos nyt edes sen jaksais...ainakin osan siitä.....

Tatskan mäki otan sitte ku vaava syntyy.....ja on tosiaan kans jo se päätetty millainen...nyt vaan sitte että kuva pitää tehdä sitte...=)=)päässä se on jo niinko "keksittynä";D;D

hiustenvärjäyksestä; kyl minä ainaki oon värjännyt hiuksiani ihan normaalisti.. tai tottakai en nyt niin useasti mitä ennen raskautta. Mutta käyttänyt toki noita ammoniakki-vapaita väriaineita. Tai sitten näitä jotka sopivat myös allergikoille.

tatuointeja tältä mammalta löytyy kans het neljä kappaletta. 
Jalkapöydän/säären päällä on tuollainen yhden liljan kukkaköynnös, niskassa perhonen, käsivarressa tripaali missä kaksi sydäntä päällekkäin, ja lantiolta löytyy horoskooppimerkkini :) 

Suunnitteilla olis ottaa sitten uusi kun poju syntyy. Mahdollisesti otan pojun nimen johonkai :)
will see... will see. :)

Kyl rupiaa pikkuhiljaa olehan töissäki raskasta.
Eilen aamuvuorossa huomasin kuinka ärsyttävää on juosta juoma-kannut käsissä ja kun saa kurotella juomia asiakkaille vielä kauempaa mahan takia. Ja sitten kun kerää likaisia astioita pöydistä ja niitten kans kuleksii asiakkaiden välissä mahan kans niin ei se oo enää helppoa. Ku saa varoo astioita, mahaa ja asiakkaita =D 
Illat on onneks helpompia, mut eipä sekää herkkua oo kantaa kaljakoreja alakerrasta ylös. varsinkaan kun ei saa koria nätisti mahan päälle vaan pitää sivussa kantaa... ja kun ne portaatkaan ei ole kauhian leveät. Saapi kassua kokoajan mihin astuu.
Onneks tuo virtsaamisen tarve on nyt vähä hellittäny, ei tarvitse kokoaja juosta ees taas portaita alas vessaan.. >:) ja sittenkun pitää olla vielä muka niin perkeleen ripeä et JOS sattuuki niin et tuloo asiakas sillävälin kun olen kuseksimassa pitkin nurkkia :D

Eipä oo onneks kovin montaa työviikkoa enää. 
ihan hyvä siin mieles et loppuu tuo homma, ku saa sitte niin mojovan tilin ku ottaa kaikki maholliset rahana.. jp:t, kesälomarahat ymsyms. 
Sitte onki kiva marssia hakeen äitiyspv.rahaa hyvillä tuloilla. Vaikuttaa niin pirun paljon keskiansioon sitte tämä viimeinen tilini. :)
Rahantuloa ei voi estäää..... eikä menoa. 
Sen tämä mamma on päättäny että sitku tuloo tämä lopputili, mä lähen ylivieskaan vaunuostoksille :D

Moi kaikki odottajat!

Vatsakipu ylävatsassa on tuttu oire mullekin. Mä luulen, että se liittyy vatsan kasvamiseen. Lisäksi raskaus voi joskus aiheuttaa sappivaivoja. Sappikivut on yleensä ylävatsalla ja ihan hirveitä , mutta onneksi ne menee ohi 2-6 tunnissa. Kannattaa välttää niitä ruokia, jotka aiheuttaa kipuja. Mulla meni pannaan kaikki marinoidut herkkusienet yms. Mulla bongattiin vkl:n kipujen jälkeen sappikivi, joten varovaisesti tässä edetään syömisten suhteen... 

Seksistä sen verran, että sitä on pakko saada ja paljon. Mielellään päivittäin... Aikamoinen muutos verrattuna raskauden 18 ekaan viikkoon, jolloin jos mies edes koski muhun, niin parahdin heti, että älä keinuta mua. Voin tosi huonosti ja oksensin 6-9 kertaa päivässä. Kilojakin lähti, mutta onneksi oli vararavintoa, josta saatiin energiaa emoticon

Huuuh, vihdoin vähän helpotusta näiden käsien kanssa elämiseen.

Sain fysioterapiasta lainaan rannetuet molempiin käsiin,
ei järin eroottisen näköiset mutta auttaa ainakin olemaan :D *Happy*
 Tuosta tulikin mieleen, että rupes suuresti ärsyttämään kun oon monta
kertaa nyt juossu näiden käsien kanssa lääkärissä, kyselly neuvoja ja apuja
että kuinka pärjäis ja AINA on tyrkytetty sairaslomaa. Joka kerta oon sanonu että
kun alle 2kk töitä jäljellä, nyt enää tosin kuukausi, niin en todellakaan halua
viimeistä aikaa olla saikulla.. Jokainen hoitaja/lääkäri sitä tuputtanu.

Ja nyt ei saa kukaan suuttua tai ottaa henkilökohtaisesti, mutta ärsyttää suuresti ihmiset
jotka raskautuu ja siten kuvittelee olevansa oikeutettuja olemaan jatkuvasti
sairaslomalla. Ymmärrän ja on suotavaa jos on kipuja tai pakko ottaa rauhassa
vauvan kannalta, tai joutuu nostelemaan raskaita asioita jne, mutta tarkoitan siis näitä (esim yks tuttu) joilla vähän jalkaa kolottaa,  tai varpaan kynsi katkee, niin heti ollaan saikulla..
Toki siis itsekkin jos kauheita kipuja olis ja olis vauvalle vaaraks niin jäisin sairaslomalle heti, jotta ei saa ymmärtää väärin, en halua hernettä kenekään nokkaan :D

Ja tuosta seksistä vielä, meillä se tosiaan on jääny vähälle, ihan kropan muutoksien takia, kuivuutta ilmennyt ja halut karannu johonkin avaruuteen,
mutta onko kukaan huomannu että kun se halu hetkeksi tulee, niin sitten pitää vain
saada? Tai jotta se on normaalia vahvempaa se tunne kun mitä ennen raskautta..?
Itsellä nykyään aika harvoin tulee noita "halu" kohtauksia, mutta oon kyllä
miehelle tehny selväks että ne pitää hyödyntää kun ne ilmaantuu :D

Jaahas, töihin illaksi kokeilemaan millaista elämä rannetukien kanssa on!
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

hmmm...tuosta työjutusta...ja sairaslomista......:että ei kai sitä nyt haluaisi olla siis sairaslomalla...periaatteesa kotona HAJOOO pää jos kotosalla on ja joutuis jäämään ennen aikojaan...Mutta esim työ mitä mä teen..ni on sellasta mitä en varmaan pysty tekemään ihan loppuun asti..koska paikat ei yksinkertaisesti kestä...tietty mä haluaisin auttaa niitä kaikkia meijä mammoja ja pappoja joita siellä talossa asuu...mutta kuitenkin haluun kyl synnyttääkkin sillee että mulla itellä on paikat ehjänä..Ja eikä tästäkään tarvii suuttua...Mutta tosiaan työt nyt on jokaisella varmaan aika erilaisia.

Heipsistä kaikille! Ja ihanaista kevättä, kesää kohti mennään. Täällä on alkanut "pötsi" tulla kunnolla esiin ja vauvan potkut tuntuu jo kunnolla. Kyllä aika menee nopeasti. Ajatukset alkaa jo suuntautua kohti lomaa. Itse olen jäämässä ensin kesälomalle toukokuun lopusta ja virallinen mammaloma alkaa sitten siihen putkeen. Tässä vaiheessa tuntuu että tuo toukokuun loppu on varmaan ihan hyvä aika jättäytyä pois työkuvioista. 

Raskaus alkaa tuntua ja näkyä. Kaikenlaista pikkukremppaa on alkanut tulemaan. Selkä on alusta saakka vihoitellut kun on jo ennestäänkin selkävaivaa. Viime perjantaina meni kauppakassin kannosta niin kipeäksi että loppuilta menikin sitten makuuasennossa. Nyt parina päivänä ollut tosi kipeä maha ja huono olo. Rautaa olen syönyt viikon verran ja epäilen sitä mahavaivojen syyksi. Saattaa olla kyllä jotain mahapöpöäkin. Eilen tuntui myös useampi kivuton supistus, muutamia yksittäisiä on ollut aiemminkin. Toivottavasti loppu raskausaika menisi hyvin ja saisi olla töissä sinne toukokuun lopulle. Ei tässä montaa viikkoa enää ole jäljellä. 

Mä oon kanssa vähän sitä tyyppiä, et en oikeen tajuu niitä, jotka ottaa raskausajan vähän niinkun se olis joku sairaus, ja käyttää sitä (teko?)syynä kaikesta luistamiseen tai kaikesta valittamiseen. Mutta totta on sekin, että työt on erilaisia, mut enemmän siihenkin asiaan kyllä vaikuttaa oma lähtökunto ja kropan sopeutuminen raskauteen. Jos peruskunto on tosi huono, niin takuuvarmalla raskausaikakin on aikamoisen rankka, ihan sama mitä työtä tekee. Ja vastaavasti jos kunto on kohdillaan alunperin, niin ei se raskausaika niin paljon vaikuta. Toki siis jokaisen muutkin fyysiset ominaisuudet, rakenne jne. vaikuttaa pelkän kunnon lisäks. 

Ite tein viime raskaudessa mielettömän fyysistä työtä koirahoitolassa, hirveesti kykkimistä ja siivoomista ja isoja pomppivia koiria ja 15 kilon ruokasäkkejä, plus lumitöitä ja muuta huoltohommaa, mutta silti olin töissä ihan loppuun asti enkä päivääkään saikulla matkan varrella. Eikä mitään sen kummempia jaksamisongelmia ollu. Toki olin poikki aina iltasin, mut niin olisin ollu mistä tahansa muustakin työstä. Luulenpa, että toimistotyö istualteen koneen ääressä 8 tuntia päivässä olis paljon rankempaa kun fyysinen työ, ainakin itelläni olis selkä hajonnu sellaseen.

Pajunkissat valkeat, suklaamunat maistuvat pääsiäiseen kuuluvat. Trullit, noita-akat luutineen, piristyksen tuovat kevääseen. Mämmit, munat, lampaanviulut, kenties sahtikiulut koko kropan ravitsee, juhlamielen kohottelee. Oikein rentouttavaa pääsiäisen aikaa!

Tuosta sairastelusta...
Mä oon aina ollu sitä mieltä että se on ihan omasta itestään kiinni, ja siitä mtn asiaan suhtautuu.
Jos pelkää & voivottelee pienintäki vaivaa, tai vihlasua ja hakoo saikkua niin ei ole kyl kovin oikein mun mielestä.
Asiahan on sitten tietenkin eri jos vihlasut ovat niin kivuliaita ja jatkuvia.... 
Ei se vauva pienistä asiaoista rikki mene... ja ikinä ei kannata olla liian varovainen.
Jos raskausaikana varoo liikaa yms. niin mites sitten kun se pikkuinen on pihalla? 
kyllähän silloinkin pitää olla varovainen, mutta liika on liikaa.. :)

En tietenkään millään pahalla halua sanoa tätä.. mutta jokaisella on mielipiteensä. >:)

Tämä neiti henkilö jota olen tuuraamassa, oli juuri sellainen kuulemma että kaikki pienimmatkin tuntemukset sai sen pysähtymään... ja omien laskujan mukaan hän oli toisella kuulla silloin kun jäi sairaslomalle.
Eli näitä tuntemuksia tuskin kovin hirveitä ei voinut olla. Jos muuten vointi oli hyvä yms.
Mutta tosiaan, hän jäi sitten voivottelun jälkeen pian piiitkälle sairaslomalle. 
Siinä mielessä hyvä että hän oli tämmöine voivottelija", se vain tiesi meikäläiselle töitä! :)

Mutta se siitä saarnaamisesta!

Onko kellään muulla ilmeentynyt limakalvojen kuivuutta/ohentumista?
Olen huomannut itsellä ks. "ongelman"..  
Aina ku niistän nenää, tuloo verta rää´n mukana,, Muuten nenästä ei verta tule, paitsi niistämisen yhteydessä. Sama sitten kun pesee hampaita... ikenet alkavat vuotamaan verta. 
Vaikka en edes ole kovakourainen ;)

Tosta sairaslomailusta.. Sitä on niin vaikee tietää miltä toisesta tuntuu mikäkin, että mun puolesta tehkööt ihmiset mitä haluavat, olkoot sairaslomalla tai käykööt töissä, vaikka kolottaiskin. Tärkeintä on kuitenkin, että ite tietää mitä tekee, on hyvä olla ja on tyytyväinen itseensä. Tietysti, jos tuntee henkilön, niin silloin voi mun mielestä sanoa jo jotain..jos on tapana vaikka jäädä pienimmästäkin kolotuksesta sairaslomalle. Toisille raskaus on kuitenkin oikeesti rankkaa ja paikat todella hajoaa.. toiset taas ovat elämänsä parhaassa kunnossa.. Kukin tyylilään sanon minä! :) Ei pidä liikaa miettiä toisten tekemisiä..parempi keskittyä tärkeimpiin asioihin.. :)

Täällä käytiin ekassa neuvolalääkärissä tänään (oli näin myöhään eka neuvolalääkäri kun käytiin yksityisellä silloin varhaisultrassa ja samalla se gyne katsoi siellä, että kaikki näytti hyvältä) ja kaikki hienosti :) Vaikka on supistukset lisääntyneet ja välillä vähän sattuukin, niin kaikki silti niin kuin pitääkin.

Hemoglobiini oli laskenu reilussa 5 viikossa nyt 127 - 113, joten nyt alotetaan raudan syönti. Sf-mitta oli 25cm, eli pikkasen mennään keskikäyrän yläpuolella, mutta kauniissa kaaressa näytti kaaviossa menevän :) Ja poikanen köllötteli masussa juuri siinä asennossa kuin olin ajatellutkin tuntemusteni perusteella (masun päältä kokeili siis) :) Hermostui tosin lääkärille kun tämä herätti hänet yöuniltaan :D Nyt kuului sydänäänetkin jo paremmin kun kaveri ei päässyt enää samallailla karkuun kuin aiemmin :D

On tää kyllä hassua.. Nyt sitä on jotenkin tullut paljon todellisemmaksi se, että tuo tyyppi tuolta masusta on oikeesti joskus tulossa tänne syliin saakka nunnutettavaksi <3 *huokaus*

Ainiin, Linea negrasta on ollut täällä puhetta.. Mulla se tuli joskus ennen rv 20 napaan saakka ja sen jälkeen on pikku hiljaa alkanut tulemaan myös navasta ylöspäin, koko ajan ylemmäs ja ylemmäs. Katotaan kuin ylös se vielä kapuaa..

Oikein ihanaa ja rentouttavaa pääsiäistä mammoille ja masukeille <3

Takaisin