Huhtikuun Höpinät <3

Uskomatonta miten nopeesti aika menee :o
Laskettuun aikaa enää tasan 3kk :o

Ja töitä jäljellä enää kuukausi ja 7päivää.. Voih. :D
 
Noin kolme kuukautta jäljellä. Viimeinen kolmannes alkaa :)

Vauvan iskä on ruvennut tässä vaiheessa vasta heräilemään tähän raskauteen :D
Sahailee vanhoja huonekaluja poikki, että saa roudattua ulos kämpästä, varasi meille hoitopöydän vanhemmiltaan, ja sen sellaista. Pikkuhiljaa alkaa ukkokin tajuumaan, että kohta se pieni onkin jo täällä :)

Ei kyllä kumpikaan olla mitenkään hössötetty missään vaiheessa muutenkaan, rennosti ollaan otettu. Nyt ei olla muuta kuin rattaita, ammetta ja jotain pientä tilpehööriä vailla, esim. vaipat. Muut jutut on jo selvillä, vaatteista lähtien. Ihanaa kun ei ole tullut stressiä hankinnoista missään vaiheessa :)

Itsellä iskenyt kauhea pesänrakennusvaihe. Tahdon maalata uusiksi vanhoja huonekaluja, leipoa, kokata... :)
 
Heips ja ihanaa huhtikuuta mammat! Hurjaa vauhtia menee aika.. :o

Harjoitussupistuksia tullu tänään taas pitkin päivää, tuntuu et koko ajan maha kovana.. Aina noustessa tulee, liikkuessa tosi usein ja ihan makoillessakin. Tänään tullu varmasti se lähemmäs 20 ellei enemmänkin. Saas nähdä miten huomenna töissä, tänään piti mies laittaa siivoilemaan, kun ei vaan enää ite pystyny. Liikkuminen niin inhottavaa kun tää maha menee niin kovaksi. Ei edelleenkään kipeitä kuitenkaan ja pirpana on myyrynny ja muljunnu hirmusesti. Muutamaan otteeseen tosi selkeesti tuntunu kun muuttuu asento ja ihan mahan päälle asti näkyy :)

Keskiviikkona neuvola niin pitää kysyy noista, en usko et pystyn töissä olemaan jos alkaa olee tämmösiä joka päivä. Kuiteskin seisomatyö ja joutuu kyykistelemään aika paljon.. Toivottavasti ei kuiteskaan tartteis saikulle jäädä, haluan kyllä olla mahd. pitkään töissä, muuten alan stressaamaan raha-asioista sun muista ihan liikaa.. huoh. Isompia hankintoja kuitenkin vielä edessä.

Pesin eilen ekan koneellisen vauvan vaatteita, loputki tuolla jo oottaa ja varmaan ensi viikon aikana ne pesen, niin pääsee silittämään ja järjestelee hyllyille. Saan samalla sitte kartoitettuu mitä jo on ja tartteeko jotain hankkia. Aika paljon noita kuitenkin on aina 80 cm kokoon asti, niin tuskin hirmusesti enää tartteis ostella. Tosin voi olla että pakko vielä joku vauvavaate kauppa käydä koluamassa, kun pääsee kaupungissa käymään ultran takia :)

Seksistä: mä olin hyvin varautunu et tää raskausaika menee aika hiljasesti ja miehellekki sanoin että kannattaa varautua. Miehellä on halut ollu alusta asti ihan normaalit ja yleensä muutenkin se halukkaampi osapuoli meidän suhteessa.. Alussa meillä oli aika normia, sitten mulla kroppa pisti vastaan, kun alko limakalvot kuivumaan ja oikeestaan kaikki asennot vaan sattu ja oli tosi epämukavaa. No nyt sitten jostain kuitenkin heränny uudestaan nuo halut ja kroppaki pelaa taas ihan niiku ennenki. Melkein jopa vilkkaampaa tää on ku ennen raskautta. Mulla oli jossain vaiheessa hirmu vaikeeta seki kun tuo masukki aina alko potkimaan sillon kun olis jotain halunnu puuhailla makkarissa, mutta nyt jotenkin sekin jääny. Mies ainaki ihan onnessaan ja eipä tässä itelläkään valittamista, tuntuu et muutenkin koko parisuhde ihan uudessa kukassa <3

Mies on ollu ihan onnessaan tän mun mahan kimpussa ja iltasin se aina pitää poskea masulla ja höpisee vauvalle salaisuuksiaan :D tosin tää neiti tuntuu aina rauhottuvan sillon ku isi tulee siihen, loppuu kaikki riehuminen ja on hyvin hiljaa paikallaan, sillon tällön saattaa tulla sitte pikku isku poskee tai käteen.. Liekkö isin tyttö jo nyt :)

Mutta nyt nukkupuuhiin, että jaksaa neljältä taas herätä töihin.. 8 viikkoa niin alkais mammaloma, sitä ootellessa.

 
Täällä kanssa tyttö möyryää masussa, ja tuntuu kyllä selkeesti kun heittää kuperkeikkaa, ensin potku tuntuu ylhäällä, sitten möyrimistä, sitten potku alhaalla :)

Ja ihan samallailla kuin masc:lla, rauhoittuu heti kun isi laittaa käden masulle. Iskä parka ei ole vielä yhtäkään potkua tuntenut, ja aika turhautunut on siitä :( sanoo välillä ettei siellä kuitenkaan ketään oo. Mutta meiän tyttö selkeesti rauhottuu siitä, että isi koskettaa, ihan niinkuin äippäkin aina :)

Ja mulla on istukka ihan edessä (plus paljon rasvaa :D), niin siitäkin johtuu, ettei tunnu niin kamalan selkeesti kaikki liikkeet.
 
Niin taas vaihtui kuukausi... Ei ois enää pitkä matka heinäkuuhun :)

Tänään sain ukkokultani kokeilemaan mahaani, kun pikkukaveri liikuskeli!
Ja onneksi pikkuinen sattuis sopivasti tekemään pikku kierrepotkun isukin kämmenelle ;)
Kyl oli isillä hymy äkkiä korvis asti ku tajusi mitä tapahtui :)) <3

Täällä ois kans kuukausi enää jäljellä töitä, sitte jääpi baarihommat tältä neidiltä pitkäks aikaa.
Tai oikeestaa kuukauden pääst tulis alanvaihdos.. muuttuu viinapullot, kelloiks ja koruiks :D
hetki sitä, sitten mammaloma saa alkaa :) <3
 
moikka!
viime viikolla oli vihdoin se kontrolliultra (aivokammion leveys ylärajoilla..) ja onneks oli pojalla kaikki hyvin <3 mutta todella piinaavat kaks viikkoo oli..
mäkin hoitoalalla ja ollu vähän väliä saikulla, millon selän takia ja millon supistusten takia.. :/ viime viikolla kyllä olin neljä päivää töissä, eikä mitään kummempaa tullu. mitä nyt duunin jälkeen tartti sellaset 4 h päikkärit... on se kyllä rankkaa fyysisesti ja just et rupee ärsyttää toisten puolesta, ku muutenki aina niin kiire ja vajaalla vedetään, sit yks lyllerö ei pysty kaikkee tekee.. :/ noh, mulla reilu kuukaus enää töitä ja sit pidän lomat pois ja siitä suoraan äippälomalle. toivotaan et pystyis sinne asti ees tekee jotenki työnsä.
vaunuja käytiin kattelee viime viikolla ja rupes melkei ärsyttää ku on nii paljon vaihtoehtoja ja aina näki toisiaan kivemmat ja paremmat.. saatais käytetyt briot tosta miehen siskolta ja taidetaan sittenki päätyy niihin kun ei osaa kaupoilla päättää mistää mitään :D
ja ekat vaatteetki oli pakko tilata H&M:ltä poitsulle <3
no mutta nyt nukkumaan!
 
Ihanaa huhtikuun alkua mammat!

Täällä pikkuneiti pitää välillä semmoista jumppaa että koko maha heiluu :D Tänään kuitenkin ollut aika rauhallinen. Vähän on kiristellyt masua iltapäivästä lähtien. Mutta ei kai kuitenkaan ole supistellut... Joskus aikaisemmin olin tuntevani supistuksia muuta en kuitenkaan ole varma olivatko niitä. On niin hankalaa kun ei oikein tiedä miltä minkäkin asian pitäisi tuntua. Vaikka erilaisia ne taitavat vähän kaikilla olla.

Meillä ainakin seksi sujunut hyvin. Ellei sitten jopa paremmin kuin ennen raskaaksi tuloa. Kummallakin on haluja ja paljon eikä kuivuminen ole vaivannut. Välillä tietysti päiviä jolloin ei voisi pahemmin kiinnostaa kun kiristelee ja iskias vaivaa. Mutta en valita. Tätini just eilen sanoikin et vähän liian hyvin mennyt kun ei pahoinvointiakaan ole ollut. Mutta onhan tässä vielä muutama kuukausi jäljellä.

Vielä en ole pessyt vauvanvaatteita kun pitäisi maalata ja hommata jotain lipastoa mihin sitten laittaa ne puhtaat vaatteet :D Mutta harva se päivä tulee niitä hiplailtua. Ovat niin syötävän suloisia. En malta odottaa että saan pukea pikkuprinsessaa niihin!

Pakko oli kyllä itsellekin ostaa pari paitaa ja toppia kun alkaa jo kyllästyttää pukea kahta samaa paitaa päälle koko ajan. Vaikka osa vanhoistakin vaatteista vielä sopii mutta kiristävät vähän ja nousevat ylös mahan kohdalta niin että housujen resorit vaan vilkkuu... ;) Onko kenelläkään muuten ongelmaa pikkuhousujen kanssa? Mulla rullautuvat mahan alle inhasti ja sitten istuessa ne puristavat..

Varasin tänään tutustumiskäynnin synnytysosastolle kun ei ole aikaisemmin tullut siellä käytyä. Ja vaikka ei synnytys vielä hirveästi jännitäkään on jotenkin vaan mukavampi mennä sitten kun H-hetki koittaa. Perhevalmennusajat saatiin myös neuvolasta viime käynnillä, ovat sitten toukokuussa.

 
Heippa!
Löysin nyt vasta tieni tänne foorumille :)  Kiva lukea muiden kanssaihmisten juttuja ja havaintoja samoilta raskausviikoilta :)
 
Heipsis!
Mulla tulee kirjoteltua tänne kuulumisia ehkä noin kerran kuukaudessa, niin harvakseltaan on kuitenkaan aikaa tulla kirjottelemaan. Nyt yövuorossa parhaillaan luppoaikaa vietellen niin tässähän on hyvä väli pistäytyä kertomaan tämän hetken kuulumiset...
Elikkäs nyt on rv 24+2 meneillään, poika ilmoittelee olemassa olostaan hyvinkin aktiivisesti päivän aikana useita kertoja ja liikkeet jo selkeästi nähtävissä ja tuntuvatkin vatsan päältä. Isukki ei valitettavasti ole yhtään ainoaa potkua päässyt vielä tuntemaan kun poika rauhoittuu aina just silloin kun ei niinkään olis tarvis :D Mieheni kysyikin yks ilta minulta, että "potkiiko se oikeasti kun ei mitään koskaan tunnu", täytyy vaan sinnikkäästi olla vatsan luona odottelemassa oikeaa h-hetkeä, onneksi aikaa vielä on!
Seksi meillä sujunut alusta lähtien ongelmitta, ainoana ongelmana viime aikoina on kuitenkin tullut limakalvojen kuivuus, tulehdusriski kasvaa ja näin ollen sainkin emätintulehduksen viikko takaperin jonka onneksi sain kuriin apteekin käsikauppa tuotteilla, kuullut että hoitamattomana voi aiheuttaa supisteluja joita kuitenkaan itselläni ei vielä tähän mennessä ole ilmaantunut..
Tosiaan hoitoalan töitä painelen vielä edelleen kolmivuoro työnä.. Nyt siis yövuorot parhaillaan menossa, raskaus kuitenkin jo pitkällä ja fyysisesti valvominen on kyllä tosi raskasta, vatsaa särkee ja selkää kolottaa niin, että useamman kerran joutuu yön aikana käydä pitkäkseen rauhoittumaan. Meilläpä kun ei nuo yövuorojen jälkeiset vapaatkaan kestä kun sen 2pv jotka tuntuu ettei kyllä riitä mitenkään vaikka ei raskaana oliskaan.. Nyt ajattelin ilmoittaa, että yövuoroja en enää tee jotta säästyis ylimääräseltä rasitukselta. Töitä muuten kyllä haluan tehdä niin pitkälle kun vointi vain sallii...

Meillä kaikki hankinnat pojalle vielä edessä, ongelmana lähinnä se, ettei ole tilaa säilyttää vielä hankintoja missään kun tosiaan isompaa asuntoa odotellaan, vielä kuitenkin nyhjötetään pienessä 33 neilön yksiössä :)

Hyvää yötä kaikille, yritän selvitä viimeisestä yövuorosta kunnialla ja sitten lepäämään kahden päivän vapaille! Palataan ja voimia kaikille! :)
 
Mun on pakko lyhyesti kirjoittaa että kyllä meidän masumuksu on kova hikottelemaan :D
Melkein joka ilta nykii tuolla ja hikottelee :) Nytkin pomppii koko toinen puolimasusta ja jalat varmaan osuu tuonne just jonnekin alas peräsuolen suuntaan niin se ei tunnu kauheen kivalta :/ Ja åää on ylhäällä tuossa oikealla aika navan vieressä.Hassua :)
Meillä mieheni on tuossa aina pistänyt korvaa masulle ja juuri kun esim hikotellut niin silloin tuntee parhaiten kun liikkuu masussa. Välillä kun hikottelua on jatkunut hetken niin jossain vaiheessa alkaa kauhea möyrintä ja potkut.Varmaan menee muksullakin hermo hikotteluun :D
Mutta minäpä painun myös pehkuihin.Hurmaavaa huhtikuuta kaikille :)
 
Meilläkään ei mies ole ennättänyt vielä kokeen yhtään potkua,
kun tuo vauva niin viekas että aina kun käden laittaa vatsalle niin
lopettaa.. Toisina päivinä potkii useesti ja toisina taas vain muutaman
kerran.. Itekkin olen vain muutaman kerran saanu käden niin tuohon
vatsalle että on juur siihen potkassu.. Muuten kyllä sitten tunnen potkut
ja muljahdukset :D

Yks aamu kyllä pääsi mies kokeilemaan masua kun vauva oli
taas kokonaan pakkautunu oikealle puolelle ja vasen puoli masusta tyhjä..
Kyllä jo siinäkin miehen suu meni melkoseen virneeseen,
tais oikiasti tajuta että siellä elämää on :D

Hoitopöytä meille tosiaan lyöty, mutta nyt sitten pitäis päättää laitetaankoo
se alakertaan vai yläkertaan? :/ Yläkerrassa kun ei ole vesipistettä, niin mun
mielestä parhain olis sijoittaa alakertaan..
Vaatteita alan pesemää kun jään töistä pois, saan täyttää päiväni sillä.

Tällä hetkellä on niin vaikea suhtautua tämän kodin laittamiseen vauvaa varten,
kun en oikein tiedä että tuleeko tässä muutto vielä vai ei.. Ollaan katteltu isompaa rivariasuntoa, sopivaa ei oo kohdalle osunu mutta muutetaan jos eteen sellainen
tulee.

 

Ohhoh, laitetaampa tää teksti myös tänne oikeelle kuulle... :D

Morjens mammat ja mahat! :)

Olipas taas kiva herätys tänä aamuna, näin unta et joku kummajainen jysti meidän seinää ja herätessä se saakelin sama jyskytys jatku... sähköyhtiöllä oli ilmeisesti häikkää ja meillä paukkasi sitten tuo mittaritaulu kuin viimeistä päivää! Ja kaikkihan tapahtui ennen seiskaa. HOHHOI!


Mä tosiaan mietin kans et miten ihmeessä mä ekan raskauden aikana jaksoin olla töissä palvelukodilla semmoisella osastolla missä suurin osa asukkaista oli ns. "jalattomia". Määräaikainen sopimus mulla oli ja se loppui 3 viikkoa ennen äitiyslomaa. Mä laskin näi äkkiä et mullahan on ollut viikkoja sillon yli 30. :O

Nyt jos joutus samaan rääkkiin ni ei kyl jaksais tai syytä olis mennä kevyemmälle osastolle... Onneksi nyt tää vaipanvaihto ja taakankanto on about noi 10kiloa kerrallaan vaan :)


Seksielämästä
, meillä näyttää tuo ukkeli käyvän taas raskauden aikana kuumana muhun ja mahaan... Ja kun tuota vertaa tosiaan esikoisen odottamiseen ni on itselläki haluja jäljellä vaikka olo onkin niin epäeroottinen kuin vaan osaa olla.

Ajatuksena vaan tuntuu oudolta ku se et mun mahassa möykätään ja sit siihen päälle seksittäminen... hmmm. Yleensä se onkin et jos on kumpikin nukkuu (esikoinen ja mahan asuja) ni sillon kyl ei käy kieltäminen seksistäkään.

Esikoisen aikanahan musta tuli kunnon "eunukki" ja seksi suorastaan ällötti kuitenkin mulla oli semmonen olo et enhän mä voi kokonaan kieltää seksielämää mieheltäni ja tavallaan vastuuntunnosta tuli "annettua". Ei se kyl mitenkään nautittavaa ollut.

Onneksi nyt tälläkertaa näin päin :) Tosin sit on hieman se vaivannut et petipuuhien jälkeen on saattanut olla semmoista tuhruvuotoa josta mainitsin neuvolassa mut ei pitänyt sitä vaarallisena vaan ihan normaalina kun paikat on nyt herkät ja kuivahkot.

Ennakoivia suppareita myös mulla tulee säännöllisesti aikalailla päivittäin. Niistä en oikein muuta osaa sanoa.


Yöunet sujuu meillä muutamalla herätyksellä mut nyt olen alkanut heräilemään aijemmin... voipi johtuu toki siit et menenkin sit aikasemmin nukkuu kun alkaa niin aikasin väsyttääkki :D


Et meillä meno on niinku kunnon mummoilua: kuivat värkit, vessareissuja mennen tullen ja palatessa ja kova sana on valvoa kymppiuutisten jälkeen ja välillä meinaa myös vatsa heittää kovalle... Eipä tätäkään vaivaa ollut esikoisen aikana vasta kun synnytyksen jälkeen.

Mihin soppaan sitä onkaan taas päänsä pistänyt?! :D

Yritetään nyt kuitenkin kaikesta huolimatta nauttia näistä mahoistamme, sen kun tietää jo et sitä kuitenkin alkaa tuota maha-aikaa kaipaamaan jossain välissä. :)

 
Heipparallaa kaikille! :)

Täällä on saatu kärsiä viimeinen viikko jostain ihme hermopistiäisestä.
Toisessa pakarassa on semmonen pistävä kipu että välilä tuntuu et menee jalka alta.
Panadolia oon toistaiseksi syöny mut ei se tunnu ohi menevän, en tiedä olisko hierojasta tms apua..-hetkittäinen apu kylläkin tuosta särkylääkkeestä. Tosi ärsyttävä vaiva kun ei pääse liikkumaan kunnolla :/

Täällä seksielämä on jäänyt jonnekkin..minne lie? aika hiljaista ollut sen suhteen , ei vaan yksinkertaisesti innosta koko asia..ehkä ne halut palautuu sieltä joskus.. :)

 
Kyllä tosiaan menee ihan kamalaa vauhtia tää kevät! Jotenki hullulta tuntuu ajatella, että enää kaks KOKONAISTA kuukautta ja sit heinäkuu... mut okei, mullakin la vasta heinäkuun lopussa, et onhan tässä vielä matkaa :D

Meidän mahatyyppi on kyllä kanssa tosi aktiivinen liikkuja, ei tuo esikoinen ollenkaan näin paljon mahassa möyrinyt. Tosin silloin oli istukkakin etuseinässä, ja nyt se on takana, joten varmasti sekin vaikuttaa. Mutta kiva kyllä, ainakin vielä toistaiseksi, kun liikkeet tuntuu ilman sen kummempia tunnusteluja. Viimeksi joutui välillä oikeen menemään makuulle ja kuulostelemaan, että tuntuuko siellä mahassa mitään. Nyt ei ole sitä huolta, ainakaan toistaiseksi.

Harjoitussupistuksia tulee täälläkin päivittäin, onneks on vähän helpottanu niiden kanssa, et pystyy taas paremmin käymään lenkilläkin. Ehkä silläkin on vaikutusta, kun tiet on ollu sulia, ei oo tarvinnu rämpiä lumessa tai loskassa. Paitsi taas tänään.

Semmosia... mies hakee tänään huutamani pinniksen vauvalle, saadaan sekin sitten kotiin jo valmiiksi. Esikoiselle on kateltu uutta sänkyä, kun vielä tuo pinniksessä nukkuu, että periaatteessa esikoisen sänky vapautuisi nyt tulokkaalle. Mutta halusin ehdottomasti nyt sellaisen, jonka saa sivuvaunuksi meidän sängyn viereen, kun esikoisen pinniksessä ei sitä ominaisuutta ole. Onneksi huuto.netistä löysin kivan :) Esikoiselle ostetaan ehkä valmiiksi jo kerrossänky, niin siten on valmiiksi sellainen kun poitsukin siirtyy isompien sänkyyn ja samaan huoneeseen siskon kanssa.

Mäkään en oo vielä pessy vauvanvaatteita, aattelin tehä sen sitten kesällä kun saa pyykit ulos kuivumaan... jos ei nyt ihan hirvee siitepölykesä ole. Viimeksi kävi niin, etten ollut pessyt kuin yhden koneellisen kun neiti syntyi, joten sai mies sitten niitä pestä kun oltiin sairaalassa :D :D Onneksi olin sentään lajitellut ne väreittäin ja pesuasteittain, niin ei mennyt ihan metsään koko touhu... :D
 
moi kaikki

Mulla oli aamulla sokerirasitus, en kyll tykkää siitä yhtään ja joka raskaudessa joutunu sinne vaikkei aikasemmissa mitään poikkeavaa arvoisa ollu. Oli niin aikasi herätys mulle aamulla etten meinannu millään käynnistyä, hampaita pestessä tuli oksennus vaikken muuten ole pitkään aikaan enää oksentanut. onneks mies on nyt lomalla ettei tarvinnu ketään lastenhoitajaa hommata. siellä kokeessa oli sitt muka appelsiinin makunen litku joka oli tosi ällömakeeta mutt onneks sain sen juotua enkä oksentanut sitä. kauheen väsynyt olin koko kokeen aikana mutt nälkää ei edes tullu eikä mitää heikotuksia, ihme kyllä. toivottavasti ois arvos kunnossa, huomenna tai ke ne pitäs olla valmiit. ihmettelin kun ei tätä koetta tehdä sormenpäästä mittaamalla vaan kunnon verikokeet, vähän tuntuu inhottavalle oikea käsi mitä koe kaksi kertaa otettiin :/

oli vähän rankka viikonloppu niin ollu tosi väsynyt muutenki tänään, kun tuolta kokeesta tulin söin puuroa ja menin sänkyyn. sitten taas lounaan jälkeen sänkyyn ja vasta joskus kolmen jälkeen jaksoin ylös nousta. Olin tosiaan lauantaina lastenvaate kirppiksellä, mll kun järjestää sen aina keväällä ja syksyllä. Aina sieltä hyvin löytyny halvalla kaikkea ja löytyi nytki: vauvalle ostin ainaki viisi lyhythihaista bodya jos sattuu kuuma kesä olemaan, mekon ja yhdet sukkahousut. muuten meillä onki niin paljo edellisten jäljiltä vaatetta etten muita edes katsellut. isommille lapsille kyllä löytyi vielä monenlaista. oli mieskin mukana mutta hän ei juurikaan kierrellyt, kävi kahviossa ja odotteli ulkona lasten kanssa, oli siellä porukkaakin niin sanoin että mä kyll yksin kierrän. lopulta kyll kassi oli hirmu painava etten meinannu sitä jaksaa raahata :D tämän jälkeen mentiin sitten vauvantarvike liikkeestä mistä löytyi edullinen sittenri, trille tms merkkine ja 34 € maksoi, sitt ostinkynsisakset
 kestovaippailua varten kolme "näpsyä", villanhoitoaineen ja riisipaperia. piti ostaa myös kissanverkko vaunuihin mutta tuota hepe verkkoa siellä ei sitt ollutkaan vaikk netin mukaan kuuluis valikoimaan, pitää sitä vielä yrittää muualta löytää. ihmeen vaikeeta ollut ku ei juuri missään tunnu olevan. meillä ei taida vauvalta enää paljo muuta puuttua ku vaippapaketin vois vielä ostaa ja tietty se verkko. ja huuto.netin kautta oon villahousu-vaippoja ostellu parit ja muutamaa lisää vielä aion. ei ole tullut aiemmin niitä kokeiltua mutt ku ovat niin kehuttuja niin tarvii nyt koittaa.

millään ei malttais odottaa vauvan syntymää, masussa kyllä hienosti potkii mutta taitaa edelleen perätilassa olla. sen takia synnytys vähän jännittää. toivottavasti kääntyi vielä, jos lääkäri epäilee perätilaa vielä rv 35 sitt pääsen ultraan asennon tarkistukseen. en tiedä joutuuko sitt sairaalassa käymään vai mitä sitte jos edelleen on perätila. sektioon mä en kyll halua.
 
Hello=)=)

Tänään siis käyty neukussa...Jossa kaikki "toukkaPrinsessalla" loistavasti...siellä se kovasti liikkuili ja sytän pamppaili ja sai niin tän tulevan "mamman" ku isukinkin herkistymään=)=)...
Nyt oltiin tossa iltasella kannustamassa Pelicans voittoon Kärpistä....HIENOA..=)=)ja mulla koko ajan siellä sattu tuohon periaatteessa alavatsaan...missä on nuo munasarjat...:/..
ja sitte ku tulee harjoitussupistuksia ni kiva mennä huomenna kokeilee töihin että miten se sujuu....On meinaa niiiiiiin fyysinen työ tuo meijän Palvelutalo ettei mittää järkee....

mutta kyllä suosiolla sitte jään pois jos en kykene...vauva on tärkein....

Hauskaa iltaa immeiset....<3
 

Heips!

En oo pitkään pitkään aikaan kirjotellu ja lukemattakin on monta sivua... Ei oo jotenki jaksanu. Mutta jos nyt vähän päivittäis juttuja....

Meillä oli siis sielä rakenneultrassa niitä kystia vauvalla ja mulla hematoomaa reilusti.. Olin aivan paniikissa ja onneton ne ajat mitä odotin seuraavaa ultrakäyntiä TAYSiin. No, se oli onneks hyvä käynti, lääkäri oli oikein mukava ja selitti koko ajan missä mennään, mitä näkyy ja mitä tapahtuu ja miten asiat on ja miten niitten pitäis olla. Ja hyviä uutisia saatiin! Kystat oli hävinny, vain yksi pieni oli jäljellä ja sekin häviämässä. Kaikki siis hyvin....huh!!!! Kyllä kivi vierähti sydämeltä! Hematoomat edelleen istukan pinnalla ja niitä oli reilusti, joten tästä syystä sain vielä yhden kontrolliajan kuukauden päähän. Samalla katsotaan taas vauvakin ja että se viimeinenkin hippunen on sieltä (kysta siis) lähtenyt pois. Samalla tehdään jo jonkinlaista synnytysarvioo. Ilmeisesti siksi kun viimeks jouduin istukan käsinirrotukseen ja verenvuoto oli niin runsasta että sain verensiirron, ja nyt siis mietitään alanko syömään jossain vaiheessa sitten istukkaa irrottavaa lääkettä. No, sen näkee sitten. Hyvin oli vauva kasvanut, tästä on siis jo pari kolme viikkoo aikaa ja sillon jo painoa semmoset 700g :)

Maha on kasvanu tosi paljon.... Vähän hirvittää kuin iso sitä jo on, ja mulla tuntuu olo iltaisin aika tuskaiselta... Ja vielä on paljon viikkoja jäljellä. Harjotussupistuksia on mullakin päivittäin ja ihan levossakin, mutta kun ei ne miltään tunnu niin on ihan normaalia.. 

Vauvanvaatteita tursuilee jo liiankin paljon... sain ystävältä kauheen kasan ja pitäskin niistä nyt raakata pois ne mitä ei tuu ehkä käytettyä.. Mitään en enää tarvi! :D 

Sisarusrattaatkin haen todnäk tällä viikolla. Pitääkin katsoo erikseen vielä se ketju aiheesta... Mites muilla vaunuhankinnat? Onko ostettuna tai vaikee päättää? Kovaa vai pehmeetä koppaa? :) 

 
Huomenta mammat & mahat! :)

Meil oli kans eilen nla. ja kaikki oli niinkuin pitikin. 
Pikkusella oli kova vauhti päällä ettei meinattu saada sydänääniä ollenkaa tasasina kuulumaan :)
Mut kyl se siitä sitte rauhottu. :)
sf-mitta oli nyt 21cm, on pikkusella tilaa myllertää :P

Satuin eilen Facebook:ssa huomaamaan että eräs rouvas henkilö myymään Muuramen hoitopöytää.. ja meillä on makkarissa ks. sarjaan kuuluva lipasto. Ja sopivasti sattui myös hoitopöytä olemaan valkoinen. Eikä pyyntikään ollut kuin 50e. 
Taidanpa siis käydä tässä lähipäivinä sen katsastamassa, ja jos ks. sellainen kuin luulen lähtee se sitte kans mukahan :) 
Meillä oli aluksi tarkoitus tilata s.joelta maahantuojalta vaunut, mutta ukko sitte päätti et mennään kahtohan niitä vaunuja sitten ihan vaunuliikkeestä. Kun kuun lopussa tuloo niin mojovasti pätäkkää :) 
Onhan se kyl kieltämättä parempi käyä testailemassa niitä vaunuja ennen hankintaa :)

Oon kyllä jotenkai nyt niin lopen kyllästyny tuohon mun työpaikkaan jo, luojan kiitos mul ei oo enää montaa vko:a siellä. Taidan tällä hetkellä laskea niitä päiviä et kauanko enää ois töitä siellä =D Jotenkai alkaa niin ärsyttämään kaikki.. pomon rouva ei ole mikää maailman ihanin ihminen (kokkina talossa). Ja sittenkun asiakaskunta on niin samaa... 
Aina samat virret. Ja osa näistä asiakkaistakin on sellaisia että tulevat meille vain seurustelemaan. Eikä aina jaksais jaaritella samoja asioita. 
Noh... ei enää montaa päivää...ei enää montaa päivää.. >:)
 
Oon päässyt tähän asti helpolla töiden suhteen,
siis siinä mielessä että en oo olluu töiden jälkeen mitenkään lopen väsyny,
aina tietty vähän väsyksissä mutta en ihan niitti..

Mutta nyt näköjään alkaa jo tämä raskaus ja 8h työpäivät + 2km kävely
töihin tuntumaan.. Lauantaina jo töiden jälkeen olin niin puuduksissa
ja nuuduksissa että meinas järki lähteä.. Ja eilen sama homma, melkein 9h työpäivä ja siihen 2km työmatka yhteen suuntaan, niin johan olin illalla naatti :/

Kuinkas muuten, tuosta hiuksien värjäyksestä on ollu puhetta kyllä, mutta osa
porukasta on siis värjännyt aivan normaali kestoväreillä?
Tänään olis kampaajalle hiustenleikkuu aika, sunnuntaina kun on meidän kihlajaiset niin pakko tehdä tälle päälle jotakin.. :D Jäi myös edellisestä värjäyksestä (viime lokakuu) punaisia raitoja, jotka ihme kyllä ei vieläkään ole lähteny mutta
ei oo enään niin hienot.. :D Miehelle sanoin että en yhteenkään kuvaan suostu jossei
hiukset oo edes kunnossa :D


 
Takaisin
Top