Huhtikuun Höpinät <3

Meillä varmaa menee tämä vappuaatto kotona rauhassa ollessa,
huomenna sitten mun isän luo grillaamaan, toivotaan että sää suosii :)
Jännä kun ennen ollu aina kauhea tohina vapun kanssa, mutta nyt jotenkin
vaan toivoo nättiä ilmaa ja grillausta.. musta on tullu vanha. :D

Onko kellään muulla kokemusta Albetol nimisestä lääkkeestä? Tuohon
verenpaineeseen nyt sitä syön..

Ja sitten, kun ollaan nyt ostamassa sitä turvakaukaloa ja mietittiin että
pitäisköhän se tilata netistä.. Onko kellään kokemusta Brio Go Carrier
turvakaukaloista? Brio nyt mun mielestä on melko luotettavassa
maineessa mutta mistäpä minä tiijän kun ei kokemusta oo.. :D

Mulla ei oo rinnoista valunu ainakaan vielä mitää, mutta nyt on muutamina
päivinä ollu nännit todella kipeet.. Aina jompikumpi välillä, yhtäkkiä alkaa
kiristämään ja sattumaa ja sitten menee hetkessä ohi.. :0

 
Mun on pakko laittaa tänne vapun kunniaksi pari "aivopierua". 
Eilen kävelyllä harmistuin kovasti siitä, että perhevalmennus ryhmässä ei oteta huomioon miespareja. Että naisparit saa sinne kyllä tulla, muttei miehet. Onneksi toi ihmisen biologia tuli sitten nopsaan mieleen. emoticon

Makasin sängyssä kyljelläni ja mietin, että kummastako tissistä vauva imisi tässä asennossa. Mietin aikani ja tulin siihen tulokseen, että patjaa vasten olevasta tissistä. Mies oli taas sitä mieltä, että toisesta tissistä. No, onneksi vauvan synnyttyä sitä imetystä opetaan ihan kädestä pitäen. 

Me vietetään vappua kotona. Täytyy käydä tänään vielä kaupassa ostamassa jotain herkkuja. Taitaa olla ensimmäinen vappu sitten 10 vuoteen, että olen vapaalla. 
Hauskaa vappua kaikille!!!

 
Täällä neuvola takana ja kaikki kunnossa (tarkempaa infoa laitan tonne neuvola-juttuihin), paitsi hemoglobiini ei ollut noussut, vaikka 4 viikkoa jo syönyt tota neuvolasta saatua valmistetta.. Nyt pitää lisätä annostusta, mutta meinasin kyllä vaihtaa johonkin nestemäiseen. Ilmeisesti ne nestemäiset imeytyy paremmin, näin olen kuullut.

Muutenkin täällä vointi parempi kuin aikoihin, vaikkei nyt missään vaiheessa mitään kamalan kamalaa olekaan ollut. Ainoo vaiva tällä hetkellä toi nivunen, joka kipeytynyt nyt uudestaan.. Mut sen kanssa nyt on helppo elää. 

Oikein kovin jaksamista teille, joilla suurempia vaivoja!!! <3

Ja hyvää Wappua kaikille!!! Mun vappu menee rauhallisesti kotosalla herkutellen, mies menee kaverinsa luo saunomaan ja vähän juopottelemaan.. Menkööt kun vielä "voi" :)
 
Ihana ilma saatiin vapuksi, käytiin aamulenkillä yheksän aikaan ja oli jo niin lämmin, että melkein t-paidalla tarkeni!

Täällä vappu menee myös rauhallisesti kotosalla, ulkoillen ja herkutellen. Perunasalaatti on jo jääkaapissa maustumassa ja siihen kaveriks vähän nakkeja, ranskalaisia ja tuoretta salaattia :) Ja tietysti plussana päälle simaa ja ite tehtyjä munkkeja!  Vapputorilla lähetään käymään kunhan toi mies kotiutuu töistä. Ostetaan Micolle pojan ensimmäinen vappupallo ja mammalle vähän metrilakuja :D

Vaikkei Mico vielä vapusta tai muistakaan juhlista kauheesti ymmärrä, niin mulle on jotenkin kauheen tärkeetä, että vietetään kaikki juhlat perheen kesken ja ilman alkoholia. Joten eipä pääse mies juhlimaan kavereiden kanssa, samaa rälläämistä se on normi viikonloppuna kun vappunakin eli juhlikoot joskus muilloin :D Eipä sillä, ei se oo edes kysynyt että voisko mennä jonnekkin, kaippa se itekkin viettää vapun mielummin meijän kanssa ku humalaisten kavereiden.

Täälläkin on suuremmilta vaivoilta säästytty, harjotus suppareita on jonkin verran ja sellasta pistämistä molemmissa kyljissä, etenkin lenkillä käydessä. Ja välillä toi jätkä potkii tosi inhottvasti tonne alakertaan, tuntuu ku joku tökkis sukkapuikolla :/ Mutta siinäpä ne aikalailla onkin, muuten on vielä tosi hyvä vointi ja salilla ja lenkillä käynti onnistuu edelleen, vaikkakin vähä rauhallisempaan tahtiin kun ennen :)

Meillä toi esikoinen syntyi rv 38+2, mutta silloin synnytys käynnistettiin. Paikat oli kyllä jo kypsyneet ja lääkäri epäili, että olisi syntynyt ennen laskettua aikaa vaikkei olisikaan käynnistetty. Mutta saas nähä, miten tän kakkosen kaa käy, jotenkin on semmonen olo, että tää menee yliaikaseks, en kyllä tiedä miks :D Mutta oon henkisesti varautunu, että paksuna saatetaan olla vielä elokuussakin. Mun äitillä ja myös anopilla on toinen lapsi syntynyt myöhemmin, kuin esikoinen eli ei heihin ainakaan päde tuo, että toinen tulisi aikasemmin :P

Nyt taidan lähteä vähän kihartamaan hiuksia, että oon sitten tällingissä vapputorilla :D Ihanaa vappua kaikille mammoille ja masuille <3!
 
kristiina29, se vauva jois siitä alemmasta, patjan puoleisesta tissistä, eli sä olit oikeessa :D hehe. makaaminen on muuten helppo imetysasento alottaa!

me ollaan lähössä kohta kauppaan, kunhan napsu herää päikkäreiltä.onkohan siellä enää mitään jäljellä :) rauhallista tulee täälläkin olemaan, mulla on suunnitteilla vikan 8 sivuisen kouluesseen tekemistä koko ilta! voishan sitä vaikka syyä jotain hyvää, tosin se nyt on täällä jokapäiväistä toimintaa..:D

huomenna käydään ystäväperheen kanssa piknikillä tässä lähistöllä, jonkun leikkipuiston vieressä. niillä on viikkoa napsua vanhempi tyttö, ne saa sitte leikkiä yhessä.

enää juhannus, ja sitte meillä on vauvat!!!
 

Mulla on nyt mennyt ihan ohi taas.... siis joko täälä on ensimmäinen vauva syntynyt?? Kenen pikkunen otti varaslähdön ja mitä nyt kuuluu?? 

Mymmeli se hemoglobiinin nouseminen saattaa kestää aika kauan. Mä vaihdoin maltoferin nestemäiseen rautaan ja se alkoi auttaa suht nopeesti. Ja sen voi ottaa ruuan kanssa, kun mulle ainakin on muista suositeltu ottaan tyhjään vatsaan.

Tuntuu että aika monella täälä on jo kipeitä supistuksia ja vähän ennakoidaan jo synnytystä?? Itellä tulee supistuksia päivittäin mutta ne ei oo kipeitä eikä oo tehnyt mitään. Lääkäri sillon viime viikolla sanoikin että saan tehdä mitä vaan haluan, mitään rajoitteita ei ole  Tosin, onko teillä muilla tietoa kunka pitkään voi käydä uimassa?? Sitä en huomannu tänään edes neuvolasta kysyä. 

Neuvolassa oli kaikki ok, painoo oli tullut n 100g/vko, veriarvot ok. Sf-mitta menee yläkäyrällä tasaisesti. Mä en tosta mitan suuruudesta olis huolissaan, esim minä oo aika pitkä niin pikkusella on tilaa kasvaa ylöspäin ja mitta on tällöin isompi. Näin mulle ainakin viimeks tätä mittaa selitettiin. Nyt siis 31.vko menossa ja mitta 29cm eli yläkäyrällä. 

Mitähän muuta... Meillä taitaa olla aika hyvin kaikki hankinnat vauvalle tehtynä, vaippoja nyt pitää vielä mutta noin muuten. On lakanat ja sängyt sun muut ja kaapin täydeltä vaatteita.

Viimesiä viikkoja viedään ja pian on heinäkuu. Toisaalta ei millään malttais odottaa synnytystä ja että saa nyytin kainaloon, mutta toisaalta tulee hirmuinen ikävä tätä mahaa..

Mutta eipä nyt muuta tällä kertaa kun oikein hyvää vappua! Josko sitä hakis kaupasta yhden alkoholittoman siiderin kun on niin paljon tehnyt mieli jo pari päivää  emoticon

 
iines*, milpurin pikku prinsessa otti vähän etumatkaa ;)

Eihän tuo 29 viikolla 31 oo vielä ihan yläkäyrällä, ennemmin jossain siinä välissä :) Itsellä oli viikolla 29+1 28cm, ja se on jossain siinä ylä ja keskikäyrän välissä, ehkä hitusen yläkäyrään päin enemmän. Tänä perjantaina seuraava neuvola, saas nähdä paljon on kasvanu siitä :)

Ostin tänään Haribon vaahtokarkkeja, ai herran jestas että ne on hyviä!! Piti oikein taistella, etten vetässyt huiviin koko pussia kerralla (250g), olis varmaan tullu hiukka huono olo :DD Jo se tuoksu mikä niistä tuli oli aivan huumava ja kuola vaan valu, nams! Illalla lisää niitä napsostelen, muiden herkkujen ohella.

Meillä ei onneksi ukko oo koskaan välittänyt näistä "juopottelupyhistä", ja aina on vältellyt mihinkään lähtemistä vappuisin jne., onneksi ei siis tarvitse siitä huolehtia, että onko hän mihinkään lähdössä :)

Nyt vappusiivouksiin ja sitten illalla herkuttelemaan kun mies tulee töistä kotiin :)
 
Heissan.. Sain vapun kunniaksi vihdoin sen äitiyspakkauksen. Oli kyllä ihan positiivinen yllätys, varmaan tulee kaikki vauvan jutut käyttöön :) Tykkäsin hurjasti niistä omppu vaatteista varsinki!

Täälläki vappu menee kotona, kävästiin kapungissa vähän kaupoilla ja syömässä ja nyt loppu ilta kotona löhötään ja herkutellaan. Huomenna sitte anopin luokse grillaamaan ja syömään jotain hyvää ruokaa :)
 Käväsin tänään porukoilla vaa'alla ja pikkunen järkytys oli.. Neuvolasta reilu viikko ja mukamas oon jostain repässy melkein kaksi kiloa painoa lisää ;o Olevinaan oon syöny nyt tosi terveellisesti, kun oli ravintoterapeutti aika pari viikkoa sitten ja sen ohjeiden mukaan vähän parantelin ruokavalioo, lähinnä lisänny siis kasviksia ja kuituja. Herkkujakaan en aikasempaa enempää oo syöny. Liekkö sitte nestettä alkanu kertyy? jaloissa on kyl välillä pikkusen turvotusta, mutta sormukset pyörii edelleen sormessa niiku ennenkin. No eipä mahda, kai sitä jossai vaiheessa alkaa tulemaan, kun viime neuvolaan mennessä vasta 2,5 kiloa :)

Täälläki yllättävän vähillä vaivoilla menty, varmaan vaikuttaa tuo vähäinen painonnousu siihen. Nyt tosin alkaa neiti painamaan suoraan sinne ja tökkii välillä tosi ikävästi. Harjotussuppareitaki tulee välistä, mutta kivuttomia :) Kylkiluut on kyllä saanu olla rauhassa, lantiota sitten senkin eestä nyrkkeillään :D
 Töitä olis enää 25 päivää ja sitte mammaloma, jee. Odottelen jo kovasti sitä, että pääsee  laittelee paikkoja kuntoon vauvaa varten ja muutenkin rauhottuu ja lepäillä.


Mutta nyt jatkamaan illan viettoa :) Kivat vaput kaikillle mammoille ja masuille!!
 
mullakin mennyt ihan ohi että milpurin vauva jo syntynyt. toivottavasti kaikki on hyvin :)

Mulla oli perjantaina neuvola, kaikki oli muuten kunnossa mutt hemppa oli vain 105. olin tässä pari viikkoa ottamatta rautajuomaa ku se loppui eikä saanu aikaseks uutta ostettua mutt piti sitt heti alottaa uudestaan. toivottavasti nousis vielä. väsymystä kyll ollu paljon että varmaan siitä johtunut. Masu kasvaa ihan yläkäyrällä ja on kyll sellanen olokin, mitta oli 30cm viikolla 30+1. Mulla vaivoja riittää, vaikuttaa varmaan seki ett kolmas raskaus. harjotussuppareita tosi paljon mutt onneks ei nyt kivuliaita ole vähään aikaan ollu. selkä ollut vähän huono mutta onneksi tukivyö auttaa aika paljon, ulos ainakaan mun ei kannata mennä ilman sitä edes seisomaan, kävelystä puhumattakaan. tosin muutenki kävely tuntuu hankalalta mutt sen siitä saa ku ei liikkunu sillo ku ois paremmi pystynyt. välillä on myös liitoskipujaki mutt onneks vielä jotenki pärjään. hitsi ku vaan lähinnä väsymyksen takia tullu oltua vähän hermona noitten lasten kanssa, välill kyll oikei kaduttaa se :( ärsyttää oikei ku mies tekis vaa muita hommia ja lapset lykätään kokoajan mun vastuulle, ei ole lasten isovanhemmistakaan ollut apua aikoihin. en ole kyll pyytänyt mutt ennen ainaki miehen vanhemmat ovat halunneet lapset päiväksi niille melkein joka viikko, nyt menny kuukausi. pitäs kai nyt loppuviikosta heidän lapset ottaa ku esikoinen soitti eilen niille ja kysyi asiaa, toviottavasti kanssa niin tekevät. en tiedä miksei mun äitikään ole meillä käynyt. kaikki kuitenki eläkeläisiä mutt ei mitää vanhuksia vielä. Anteeksi valitus mutta tämä raskaana olo on välillä hankalaa vaikka hoitaa lapset kotona kukaan ei heidän hoidosta voi määrätä saikkua vaikk ei jaksais tai olis särkyjä. en mä muutenkaa edellisistäkään raskauksista kauheesti ole osannut nauttia, toka kuitenki ehkä parhaiten sujui. vauvan synnyttyä sitä kyll sitt ollut heti aivan onnessani, nyt haluis pian myös vauvan syntyvän mutt tietty paras ett olis vielä vähän aikaa kohdussa. tarvikkeet meillä pitäs suunnilleen olla valmiina, ainoastaan kaukalo on vielä saamatta kaverilta mutt kaippa se saadaan ku ovat kerran luvanneet. tietty hoitopöytä ja pinnis pitäs paikalleen laittaa mutt ei siinä kiirettä ole.
 
Milpurille siis onnittelut pikkuprinsessasta!! :) Kovasti kiinnostais kuulla mitä tyttelille kuuluu, miten meni synnytys, miksi käynnistyi jo nyt ja sata muuta kysymystä :D On varmaan ihan tosi tosi pikkuinen vauva. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja neiti vahvistuu päivä päivältä ja pääsee pian kotiin :) 
 
Sen Milpuri itse tuolla facebookissa sanoi että hätäsektiolla syntyi ja nyt keskolassa tyttö.
Oliko jotain että napanuorassa ollut heikko virtaus tms. jollen ihan väärin lukenut. ja hiukan päälle kilon painoinen tyttö ja muistaakseni 36cm tms ja 30+ viikkoja. Saakoot äippä itse sitten tarkentaa ja kertoa jos ja kun jaksaa enemmän. :) Hyvää vappua kaikille!
 
HEllurei!!

Täällä nyt sitten on käynyt sillä lailla että pikkuinen "toukkamme" on jo todella "pikkuinen" PRINSESSA<3<3<3<3<3Äidin ja isin ylpeyden aihe ja niiiiiiin RAKAS<3<3<3<3
26.4.12 klo 10.55 syntyi hätäsektiolla pienen pieni tyttävauva meille<3<3<3 painoa hänellä oli syntymäpäivänä 1075g ja pituutta 36cm.<3

Eli minä jouduin siis kontrolliultrasta suoraan TAYS:siin kun istukassa huomattiin jotain häikkää...ja virtauksessa "Blokkeja"...vauvan oli loppuje lopuksi helpompi olla vatsan ulkopuolella..Hän syntui viikoilla 30+3.nyt istukka patologilla tutkimuksissa mutta kovasti epäilivät raskausmyrkytystä jota minulla ei kuitenkaan sitten täällä neuvolasa viitsineet ottaa tosissaan...:/....Mutta ei tässä nyt jossittelut auta...

Rinsessamme voi hyvin ja on sitkeää kaliberiaa ja pirteä ei ole tarvinnut mitään hengytysputkia,vaan hengittää itse vaikka onkin keskonen...on ihan isinsä näköinen<3<3<3<3pieni ja pippurinen tapaus...<3<3<3<3
 
Hyvää vappua kaikille mammoille! ! 

Täällä mennään tasaisesti saikutellen edelleen. Onneksi äippäloma jo häämöttää, tän kuun lopussa alkaa :) Kivut hieman hellittäneet näin loppua kohden mikä on todella kiva. Eilen oli neuvola käynti ja siellä sain sit kummallisen tuomion tuosta sf mitasta. Mitta oli kasvanut kuukaudessa 10cm ja jouduin kiire päivystykseen. Siellä totesivat että lapsivettä mulla on jostain syystä normaalia enemmän. Vauva kasvaa hienosti keskikäyrillä mutta lapsiveden määrä vaan on runsas ja siksi maha on normaalia isompi. Huolta ei onneksi ollut. Pikku-Ukon painoarvioksi saatiin 1600g eiliseltä <3 
Tässä saanut aika usein Jorvissa nyt pyörähdellä. Kolmisen viikkoa sitten meillä oli lapsivesi epäily mikä onneksi oli negatiivinen, ja pari päivää ennen sitä oli synnytyslääkärin vastaanotto käynti kipujen takia. Toivottavasti nyt seuraavat viikot menisivät vähemmällä huolella :) Onhan se kuitenkin hyvä käydä aina näyttäyttämässä jos jokin mietityttää. 

Meillä ihan uudet britaxin b-dual sisarusrattaat sanoivat itsensä irti kuukauden käytön jälkeen :S Nyt ovat maahantuojalla mutta ihmetyttää kovin silti ? 

Mitäs muut touhunneet vappuna? Meillä rauhallinen koti vappu grillaten ja esikoisen juttuja seuraillen. Kolmas rauhallinen vappu jo putkeen, tähän alkaa jo tottua :) 

Muilla kovaa pesänrakennus viettiä? Täällä kovasti järjestellyt hyllyjä ja laatikoita. Kädet syyhyää kun haluisin jo laittaa kaiken vauvalle valmiiksi (sängyn yms)... Ehkä pitää vielä hetki odotella :D Oon kuitenkin jo ehtinyt vauvan vaatteet pesemään ja järjestämään kaappeihin <3 Mies ihan hermoromahduksen partaalla kun kova siivousvimma koko ajan... :D

 
Milpuri ihanaa kuulla että pikkuinen sitkeä prinsessa voi kaikesta huolimatta hyvin:)Miten äiti ja isä jaksaa?  Pahalta tuntuu, kun neuvola ei ota tosissaan, meidänhän pitäisi pystyä luottamaan heihin.... Onneksi kuitenkin päksistä lähettivät teidät tampereelle osaavampiin käsiin ultrasta. Paljon jaksamista ja voimia kasvamiseen prinsessalle. <3

Neuvolalääkärin ohjeista huolimatta normaalityövuoroa tehdessä aivan rauhallisissa merkeissä, aamusta alkaen supistanut. Pari kipeääkin supistusta tullut, muuten olleet napakoita ja kivuttomia. Kotona työpäivän jälkeen käytännössä maannut, niin kylkeä vaihtaessakin supistanut. Nyt hieman rauhoittumaan päin, mutta huomenna yhteydessä neuvolaan heti aamusta. Nesteitä ahkerasti tänään juonut, varmaan koko yön pissattaa:) Näin käskevät meillä äippäpolilla toimimaan jos supistelee. Neuvolalääkäri viikko sitten katsoi ja totesi ettei supistukseni ole kypsyttäviä, joten työt jatkukoon. Tosin mistä minä tiedän milloin supistukset alkavat kypsyttämään paikkoja, en ole ennustaja... Pää ehkä himppuisen hämmentynyt....

Pesänrakennusvietti ehdottomasti päällä:) Alakerran pikkuremontti valmis, seuraava operaatio on pinnasängyn ja lipastojen kokoaminen. Pomona on mukava olla sivusta seuraamassa kun miehet tekee remonttia:)
 
etkös sä berliininmunkki oo kans hoitoalalla? mulle ainaki sanottii heti ku rupes duunin jälkee aina repii vattaa ja supistelee, et saikulle vaa, vaikka ei oo lähteny paikat pehmenee/avautuu. taas huomaa et on nii monta mielipidettä ku on lääkäriäki. mulla aluks vähä huono omatunto jäädä pois duunista, mut toisaalta sit sain taottuu päähäni, et vauvan hyvinvoinnista täs on kyse ja kerkee noita töitä tekee sit iha liianki kanssa ku joskus töihin palaa.. että suosittelisin, et meet vaa uudestaa lääkäriin.. on toi ala kuitenki sen verran fyysisesti raskasta..
 
Siirrytäänkö sitten tuonne toukokuun turinoihin <3 ettei veny ketju mahdottoman pitkäksi? Kiitos! 
 
En tajua miks en ole aikasemmin hokannu.
Että mun veljellänihän on tytöltään jäänyt yhdistelmävaunut. 
Eli toisin sanoen vuoden vanhat.. joita ei juurikaan ole käytetty.
No hän sit kaupitteli mulle niitä ja kaupathan siit tuli =D
Ei tarvinnut lähteä merta kauemmas kalaan :)
nyt puuttuis enää tuo turvakaukalo isofix:llä, niin ois suurimmat hankinnat tehty:)

Ens tiistaina lääk.nla.... sitä odotellessa :) 
 
Takaisin
Top