Huhtikuun Höpinät <3

Hei pitkästä aikaa!
Täällä kaikki hyvin. Maha kasvaa ja potkut kovenee... :D Supisteluja ei ole juurikaan ollut, mutta "kasvukipuja" tai muuta pientä jomotusta jonain päivänä on ollut. Vaan niin pientä, että en valita. ELi vointi "kohentunut".Esikoinen on siirtynyt nyt omaan huoneeseen nukkumaan, ja yöt olleet välillä levottomia. Pari yötä on mennyt nyt hyvin ja eilen nukuin päikkäritkin. Sain vähän univelkoja kuitattua ja taas on virkeempi olo. Kuun loppupuolella sitten lääkärineuvola, aika menee nopeaan!!
Jokainen kokee vointinsa/oireet/kivut omalla tavallaan. Joku on tosiaan elämänsä kunnossa ja toinen tosi kipeä. Ja työt on erilaisia. Toimikaa sillee kun itestä tuntuu parhaalta. Ei kannata liikaa miettiä mitä joku toinen pystyy/ei pysty tekemään raskauden loppuvaiheessa. Ihan sohvalle ei kannata mielestäni kuitenkaan heittäytyä, jos ei lääkäri sitä määrää! Pienikin kävely tms kevyt liikunta auttaa jaksamaan paremmin.
Täällä odotellaan myös kukkapenkkien paljastumista. :D Aika vähäistä voi olla tuo vihertöiden tekeminen tänä vuonna, mutta vähän kuitenkin pitää kupsuttaa. Eipä meidän pienessä pihassa kauheesti olekaan hommaa. Maalla anoppilassa sitten sitä enemmän. Kesäkukkia en meinannu laittaa tänä vuonna ainakaan paljon, kun ei tiedä miten kesä menee. Ehkä esikoisen kanssa jotain pientä kylvetään, näkee sitten kasvua hänkin. On innoissaan raeruohosta. :D
Meillä ei ole kesäksi kauheesti suunnitelmia, hyvä niin. Mies on kuitenkin kiinni mökkiraksalla, saas nähdä miten pitkälle kesään. Nyt pääsiäisenä laittavat parvelle menevät portaat kiinni. Ja paneloivat. Vaan ihanaa, jos pääsis vaikka juhannussaunaan rantamökille!
:D Ja onneksi mummot on aika hyvin käytettävissä ja apuna, jos tarvitaan. Anoppi vajaan 100 km päässä kai tulee sitten katsomaan esikoista kun aika lähteä laitokselle. Joten meilläkin mahdollista, että joudun menemään yksin laitokselle edeltä, jos synnytys alkaa äkisti/ennen aikojaan yllättäen. Toivottavasti kuitenkin mies ehtis mukaan. Oli viimeksikin ihan tärkeä tuki.
Putte suosittelen vanhempia Brion rattaita!!! :D
Me ei olla hankinnoissa edetty yhtään. Tuttava perhe sai tytön, ja pitäis ottaa seuraavaksi vauvanvaatteet esille, katsoa mitä puuttuu ja mitä he mahdollisesti tarvitsevat lainaan. Äitiyspakkauksen kanssa olen vähän kahden vaiheella. Kaikki esikoisen pakkauksesta tallella, joten ehkä kallistutaan ottamaan rahana. Suurin ongelma on esikoisen istuin autoon. Neiti on 12 kg, reilu 2v.. Ja istunut nyt samassa istuimessa syntymästä asti. On semmonen muunneltava 0-18 kg. Häntä ei voi vielä laittaa mihinkään turvavyöistuimeen, (15 kg ylöspäin). Ei tekis kuitenkaan ostaa toista periaatteessa vastaavaa istuinta. Selkä menosuuntaan hän vielä matkustaa, mutta jalat alkaa olla koukussa ja paksuntoppahaalarin kanssa häntä sai vähän "survoa" istuimeen, että mahtui vyöt kiinni. Kevyemmissa vaatteissa mahtuu kyllä olemaan. Onko kellään kokemusta Cybex pallas palkki-istuimesta?!? Tai muuta hyvää ehdotusta? Vaihtoehtoja ei tunnu olevan niin kauheesti... :/
Ei muuta kun hyvää pääsiäistä kaikille!!

Ihanaa aurinkoista huhtikuuta kaikille!
Täällä ollaan oltu kissavahtina vajaan viikon verran minun vanhempien luona miehen ja masuasukin kanssa kun vanhemmat on lomailemassa ulkomailla. Tänään sitten takaisin omaan pieneen yksiöön olla öllöttelemään. On jotenkin outoa ajatella, että raskaus on jo niinkin pitkällä, ettei tuohon heinäkuuhun oo enää aikaa kun kiven heiton verran... Vastahan se positiivinen raskaustesti tuli tehtyä :D Mihin aika se aika oikein vierähtää? Poika on mahassa ollu muutaman päivän pikkusen rauhallisempi, mutta sittenku liikkeet tuntuu niin sit jymäytetäänki oikeen kunnon iskuja ja varsinkin yöaikaan kun äiskä koittaa saaha unen päästä kiinni :) No, siinäpähän potkikoon, ihanaa kun antaa merkkejä olemassa olostaan <3 Kuivista limakalvoista kyseltiin ja ainakin mulla on ihan samoja "ongelmia" ollut eli niistäessä saattaa tulla verta ja myös hampaita pestessä ikenet herkemmät ja tihkuttaa neki hieman verta harjauksen yhteydessä.. Sitten vielä ihan vaan sellanen pien huomio jonka on varmaan moni muukin (ehkä?) huomannut shoppailu reissullaan.. Harmittaako edes pikkusen kun on tullu kaiken maailman ihania kirkkaan värisiä kesävaatteita shortseista bikineihin yms yms.. Vaan ku ei enää viitsi ostaa kun ei ne mahdu päälle :D Nooo... pieni juttu, mutta ihan pikkusen vaan ärsyttää >:) Ei tätä ihanaakin ihanampaa pallomasua kauaa saa kuitenkaan ihastella ja tunnustella murusen eloa massun päältä :p
Mukavaa huhtikuun jatkoa kaikille!

Ääk, miten paljon taas kirjoittanu kaikki :D luen joskus vähän virkeempänä kunnolla nuo. Huhhuh, 8,5 tunnin päivä takana. Oon kondiittorina leipomossa ja teen kaikki hommani yksin niin mentiin sitten tuo koko aika semmosella 10 minuutin pikatauolla. Nää sesonkikaudet on aika ihan hirmusta häsellystä. Äitienpäivää en haluu ees vielä ajatella, kakkutilauksii on varmaan lähemmäs 70 sille päivälle ;) no onneks sillon on apuna jo mun mammaloman sijainen.

Mulle on iskeny nyt viissii se keskiraskauden energiapiikki, jaksaa tehdä töitä ja oikeestaan illastaki aina tekis mieli vaan pyykkäillä ja siivoilla. Kroppa alkaa olee jo tottunu tähän raskaana olemiseen niin ei oikeestaan suurempia vaivoja ole ollukkaan, lantioo välillä vihloo ja tuo lapsi aina keksii tosi hyviä asentoja itelleen niin ne sitte tekee välillä kipeetä. Oon vaan ilonen kun menee varmaan nää viimesetki viikot ihan kevyesti töissä, mitä nyt maha alkaa olee edessä välillä ja pöydän yläpuolella olevalta hyllyiltä ei enää ihan noin vaan saakkaan tavaroita töissä.

Eilen oli neuvola taas, kohdunpohjankorkeus oli 31 cm ;o neuvolatäti sitten sano että kaikki ylimääräinen ns. "lihottava" ruoka pois. Painoahan mulle ei kuiteskaan ole kertyny juurikaan mitään. Jogurttiin on ollu koko raskauden ajan himo ja nyt pitäis sekin jättää kun siinä sitä sokeria vasta onki... Noh toivotaan et auttais tää, kun ei tuon nyt hirveesti tartteis kasvaa enää.. Ratkeen kohta kahtia. Lääkäri/ultra siirty 18.4 tyhmää, olisin ihan mielellään jo halunnu sinne. No siellä näkyy sitten mistä tuo johtuu.

Jenska9, mulla on kanssa samat vaivat. Niistäessä tulee verta nenästä (tai se oli ehkä joku kuukausi takaperin nyt ei enää niinkään)  ja ikenet vuotaa aika hienosti nykysin kun hampaat pesen.

hemppa oli tippunu jo 117 mut vielä ei kuiteskaan laittanu rautakuurille, voiskohan tää mun päivä päivältä pahenevä hiekanhimo johtuu siitä? :D

Muutenki kaikki hyvin, neiti on rt:ssä ja nyt vaihtanu oikeelta puolelta vasemmalle majailemaan. verenpaineetki nyt tosi hyvät, mun piti kotonaki mittailla kun neuvolassa yläpaineet on ollu aina 140-150 välillä. kotona mittaillessa 115-130 välille jääny aina :) Nyt jäi neuvolassaki alle 130

Onko muuten kellekkään tullu semmosta, että kun esim nopeesti nousee näkyy ilmassa kimaltelevia pilkkuja? :D en osaa selitää tuon paremmin, mutta mulle välillä tulee vaikka olisin paikallaniki.. Yleensä kyllä jos nousee tai liikkuu nopeesti.

Mutta ihanaa pääsiäistä kaikille, tää mamma ainaki ottaa vaan rennosti seuraavat neljä päivää.. :P

masc: tiedän joo mitä tarkotat niillä ku tulee pilkkuja näkökenttään, mulla tulee melkeinpä päivittäin. en muista nyt mistä moinen johtukaan, mut viisaammat (kolmen ja kahden lapsen äidit) sano et sillon pitäs nostaa jalat ylös.. ja on kyllä auttanukin. että semmotista.

hei vaan kaikilleja Iloista Pääsiäistä.

Täällä palattu eilen LKS.stä viikon pakkomakuulta. Ajattelinkin ensimmäisenä kertoa aiheesta sairasloma kovien ennakoivien supistusten vuoksi. Eli supistukset kuuluvan raskauteen ja on hyvin subjektiivisia supistus tuntemukset. Elikuinka ne kokee riippuu kipu kynnyksestä, onko aikaisenpia synnytyksiä alla, lisäksi jokainen raskaus voi kulkea sen suhteen hieman erikaavalla. Itsellä kuitenkin jo aikaisemmissa raskaushistoriassa ja niin tässäkin sitten saikulle joutunut herkästi provosoituvan kohdun käytöksen takia. (vkot: 27, 25 ja nyt 26) Kohtu yksinkertaisesti lähtee herkästi ärtyessään elämään omaa häiriintynyttä elämäänsä..jotka ei ilman tehokasta kipulääkitystä ja supistusta estävää atalaktia sitten helposti lopetakaan. Ne jatkuu ja jatkuu, on pitkäkestoisia kertasupistuksenakin ja todella kipeitä.Koko hävyn seutu on kuin tulessa ja todellakin vähemmästäkin näkisi "tähtiä".
 Nyt oli tilanne tämä kun menin hoitoon ajoissa, että kohdunsuu pehmentynyt, mutta avautumista ei ole tapahtunut. ei vuotoja. Eli vaikka tässä otetaan nyt kotona rauhallisesti päiväkerrallaan ja olen kiitollinen että olemme yhdessä Uunoni kanssa näillä viikoilla. niiin todella turhauttavaa on kun ei saa tehdä juuri mitään ponnistelua vaativaa, olla jalkojen päällä kuin pieniä jaksoja kerrallaan. Mutta ihanaa että saamme olla taas kotona. Sairaalaan on matkaa 330km joten niin toivon että maltan olla innostumattakuin pikkusista kotitöistä..pesänrakennus vietti on hillitön mutta pakko tyytyä vain "päällikön" rooliin pikku pintaremontissa. Se että koko perhe on mukana tsemppaamassa ja yhdessä tekemässä äijäporukalla myös kotihommat "tavallaan" ja avarakatseisemmin on nyt taas opettelun paikka sietää.Onneksi nyt en ole itsekkään kovin pedantti järjestyksen suhteen. Nauttikaa odotuksestanne erilaisista vaivoistanne ja vaihtelevista päivistähuolimatta ja tosiaan kaikki yritämme varmasti parhaamme kantaa vauvamme nyt ja nauttia heistä sitten kun synnytys kohta pian koittaa.

iines*: onneks näyttää kystat melkein hävinneen. ja tiedän kyllä tunteen kun jotain "epäilyttävää" löytyy ja se piina kun odottaa seuraavaa ultraa.. huh, ei kyllä kellekään sellasta toivois. tsemppiä vielä ettei ne hematoomat aiheuttaisi mitään ja että viimenenki kysta häviäis pian!

Hei ja hyvää pääsiäistä kaikille odottajille!

Olen tänne nyt uskaltautunut ensimmäistä kertaa. Kiva seurailla muiden touhuilua ja innokasta odotusta. Itselläni kaikki vielä käytännössä hankkimatta, jotenkin vain ajatellut hankkia keväämmällä. Nyt on kuitenkin alkanut todellisuus työntyä mahan muodossa esiin ja kauppoihin tekee mieli.

masc ja Putte: Se tähtien/säkenöiden näkeminen johtuu verenpaineen äkillisestä muutoksesta kun liikkuu äkkinäisesti. Kannattaa siis liikkua verkkaisesti ja makuulta noustessa kannattaa hetki istua sängyn reunalla ja antaa verenpaineen tasautua hetki ettei käy niin et jalat lähtee alta.

Ennen mulla oli alhainen verenpaine ja tää äkkinäinen liikuskelu ja korkeelle kurkottelu saattoi saada mulla silmissä maailman mustenemaan tai jopa pyörtymään. Nyt vaiva hieman vähentynyt kun paineet pilvissä mut vieläkin välilä tuntuu maa järkkyvän jalkojen alla äkkinäisten liikkeiden yhteydessä.

Tähän siis ohjeena välttäkää niitä äkkinäisiä liikkeitä.

lissu82  ei oo kokemusta tosta cybex istuimesta, mutta vastaavasta kyllä :) Meillä kiddyn palkki-istuin käytössä esikoisella (1v5kk) ja on oltu tyytyväisiä. Onhan sillä hintaa reippaasti mutta se menee niin pitkään kun tarvii ylipäätään mitään istuinta. Kolmevuotiaaksi asti käytetään palkkia ja sitte turvavyöistuimena, ja kasvaa lapsen mukana. Meillä tuo istuin otettiin käyttöön kun neiti oli painoltaan sopiva, jolloin hän siis tottui siihen heti. Oon kuullut että jollain on ollut niin ettei lapsi oo yhtään sopeutunu tälläseen istuimeen jos on jo tottunut istuun vöissä. 

http://www.kiddy.de/fi/kiddy-turvaistuimet/lasten-turvaistuimet-9kk-12v/kiddy-guardian-pro-2.html

Tässä vielä linkki tohon meiän istuimeen :)

Hellou=)

Olipas tänään oikee tunteellisen kamala työpäivä;(....mulla on meinaan tavallisen ILKEE POMO!!!!....se on sellai "vanhapiika" joka huutaa joka asiasta...teet niin tai näin niin aina väärin....ja sitte tänään se TAAS päätti että antaa paukkua ja kiljui kurku suorana siellä...no mulla tietty tunteet pinnassa "jostain kumman syystä"......ni kauhee vollotus päälle....;/;/....mutta ei tää akka ees anteeks osaa pyytää....EI niinko millään....PRKL ku tekis välillä mieli sille sanoo takas oikee kunnolla....AARRGGHHHHH....

Sitte mites teitin ukkelit on "huomioinneet" teitä raskauden aikana?????onx tullu erityskohteluita ym?????

Milpuri; tiiän kyllä tunteen ilkeest pomost. Meillä kans kunnon vanha jyyrä.. tai itseasiassa ks. on pomon/omistajan akka. Oiski saatara niin että se uskaltais aukasta suunsa, eikä vitsi iteksee mutisis. Mulla kävi viime perjantaina kassan kanssa kämmi, olin poistanut vissiin liikaa rahaa tai jtn. mut kassa ei kuitenkaan täsmännyt niinku piti. 
Mutta enyway. Näin pomoni sitten seuraavan kerran vasta tiistaina. Kaikki menin oikein normaalisti niinkuin ennenkin jutellessa yms. Kunnes pomo sitte kysy kesken päivän kassasta.
Sen lauseen jälkeen muuttu myös pomon akka. Hän oli kokopäivän ku perseelle ammuttu karhu. Hän ei enää jutellut minulle, päinvastoin vältteli yms. 
Hällä on se tapa että ei kyllä sano mikä vaivaa, vaan on sitten tollanen "välttelijä".
Ja jos jtn kysyy hältä, et saa vastausta. yritäppä siinä sitte olla ilosella tuulella....
Meillehän tuli sitten kaksi viikkoa sitten uus työvuoro lista seinälle. Olimme listan tekijän kanssa sopineet tietyt päivät omien menojemme mukaan. 
Minulla oli 14.4 myöhäsempi iltavuoro, eli ns. kakkosvuoro. Että tulisin vasta yhdeksäksi iltaan, koska minulla on päivällä menoja. 
Niin eiköhän perkele tämä vanha pieru ollu menny muutamaan vuoroja niin että omat menoni menisivät siinä samalla. 
Eikä minulle, tai tälle toiselle työntekijälle ollu ilmoitettu mitään vuorojen vaihdosta!!
Musta tuntuu että tämä pomon akka ihan tahallaa yrittää tehä hallaa nyt mulle.. 
Kun hän tiesi myös ihan hyvin että minulla on suunniteltuja menoja.
Rupesin tos itekseni miettihän et onko tää jtn tahallista kiusantekoa sen kassamokan takia vai mitä pirua....
Mä jo NIIN lasken välillä päiviä millon pääsen pois tuolta!!!!

Tästä on joku kuukausi ku olin silloin kuumeessa ja kolme päivää sairaslomalla.
Pomon vaimo tuumas töihin takas tullessani ett "ootko millon aatellu olla seuraavan kerran sairas, tietää vain millon menee taas vapaapäivät kaikilta. Ootko sä liikkunu yhtää, voisit valillä pitää myös terveydestä huolta, etkä vain parannella sairautta!"
Tuli kyl tuolloo sellanen olo että löisin hanskat tiskiin, mutta...
Ja ku se sano sen vielä jotenki niin,että sai sellasen kuvat että hänen mielestään raskaus on sairaus... hemmetin lapsia vihaava pieru.. emoticon

Ikinä ei mene kyllä kaikki tasan. Jos on hyvä työpaikka, pomot ja/tai työkaverit on hanurista. Ja jos taas työkaverit on mukavia, niin sitte työpaikka on ihan p:stä!

Sori tämä purkautuminen. Mua vain niin ketuttaa maan perkuleesti tämä touhu ja ukkoki nukkuu en voi sille purkautua!!!.... Vielä.  >:)

"ihana" kuulla että en oo ainut jonka pomo on oikeesti "sadisti"....jos näin voi sanoo...;D...Se on jotenki kauheeta olla töissä ku saa sen puolesta miettiä että mitäköhän se sitte seuraavaks tulee sanoo tai no meijän tapaukses HUUTAA....ku se ei enää osaa puhua ku vaan huutaa...Ja ei enää oikeesti välitä missä huutaa ku kiljuu jopa omaisten edessä ja asukkaiden edessä ni se on ihan sairasta välillä....;(...eilinen oli yks mun kammottavimmista työpäivistä mitä mä oon ollu töissä...ja vaikka oon nähny urani aikana vaikka mitä kaikkee nii kyl toi meni sellaseks nöyryytykses sen puolesta et oon onnellinen että pääsee POIS tuolta n 11 päivää enää ni alkaa LOMA ja sitte äitiysloma...sitte voi sanoo SORONOO koko pomolle=)=)=)
ja totta paikka ihana,työkaverit(ainakin suurin osa) ihania,asukkaat ihania ym mutta sitte MIELIPUOLI pomo.....HUOH....ja ku sen mieli voi muuttua ihan oikeest ihan viides minuutissa...ni saa olla varpaisillaan siellä....:/...

Anteeks tästä taas...mutta pakko oli purkaa tuntojaan;/....

Tänää kutsuu IV...mutta onneks se ei oo paikalla...vaikka rankkaa tulee olee puolet vähemmällä henk.kunnalla....

Ihanaa päästäistä masukit<3

Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Täällä on ollu taas muutama viikko hiljaiseloa, oltiin viikko mun vanhemmilla kyläilemässä ja sen jälkeen on vaan muuten ollut niin kiirettä ettei oo kerenny kirjottelee.

Mutta kaikki siis hyvin, masu kasvaa hurjaa vauhtia ja kovasti siellä päivittäin jyllätään. Itekin oon voinu aika hyvin, välillä on kauheita päänsärkyjä, mitkä kyllä varmaan johtuu jumissa olevista niskoistakin.

Lisäks on nyt muutamana päivänä närästäny ihan kauheesti, mitä mulle ei oo koskaan tapahtunu! Esikoista odottaessakaan ei koskaan närästäny. No ehkäpä meijän pojalle tulee paljon tukkaa, kun eikös sitä sanota että kun äitiä närästää, niin vauvalle tulee paljon hiuksia :D

Mulla näkyy kans noita pilkkuja silmissä aina ylösnoustessa, mutta niin on näkyny aina ennen raskauttakin. Aina vähän varovasti pitää nousta, ettei lähe taju kokonaan.

lissu82 Meillä on myös toi Cypexiä vastaava Kiddyn istuin ja ollaan oltu tyytyväisiä. Mico on istunnu puolivuotiaasta asti siinä. Mico on ainakin viihtyny paremmin kuin kaukalossa, kun on kasvot menosuuntaan päin ja näkee jotain. Suosittelen kyllä, vaikka hinta onkin kova :)

Meille pukkas tänne pääsiäistaudit. Pojalle nousi eilen kuume ja mä oon tän aamun aivastellu ja ollu veto ihan pois. Nyt voisin linnottautua sohvalle sulkaamunia syömään :). Ihanaa pääsiäistä kaikille mammoille ja masuille <3

lissu82 kirjoitti:
Onko kellään kokemusta Cybex pallas palkki-istuimesta?!? Tai muuta hyvää ehdotusta? Vaihtoehtoja ei tunnu olevan niin kauheesti... :/

Meillä on tuo Cybex pallas istuin, ja erittäin tyytyväisiä olemme olleet :)
Istuin on pitkäikäinen, ja muuntuu helposti lapsen tarpeiden ja kehityksen mukaisesti. Tyttö viihtyy istuimessa hyvin, mutta pidemmillä matkoilla tuo palkki on hieman hiostava, talvellakin. Senkin takia pidetään tyttöä sisävaatteissa autossa, jos lähdetään pidemmälle reissulle.

Tyttö oli 2-v neuvolassa 100.4cm & 12kg. Emme ole vielä ottaneet palkkia pois, sillä tyttö mahtuu hyvin olemaan istuimessa palkin kanssa. Ja onhan se turvallinenkin. Tyttö on myös tykännyt pitää palkkia "pöytänä", siihen on ollut mukava laskea matkaeväät, esim. leipä. Ja muuten sen päällä on ollut mukava lukea kirjaa, ja rummutella. Ainakin Ninsku on siis ollut tyytyväinen istuimeen :)

Joku kyseli onko tullu erityiskohtelua mieheltä raskausaikana.. No EI ole mulle ainakaan!!! Tuntuu välillä (tai no oikeestaan aina!) ettei mies oikeesti tajua yhtään mitään yhtään mistään. Ei sillä, en mä vaadikkaan mitään kummallista mutta esim JOS mä pyytäisin häntä käymään yhtäkkiä illalla kaupassa hakeen jotain mitä tekee ihan älyttömästi mieli syödä, niin EI lähde! En oo kertaakaan saanu hartiahierontaa tai muutakaan hemmottelua. Mä olen edelleen meillä se joka kantaa esikoisen, käyttää hänet iltapesulla ja laittaa nukkuun, herää yöllä antaan tuttia tai mitä sitte ikinä tarviikaan. Ja nyt kun mulla oli selkä aivan jumissa nii hän ihmetteli vaan että no mikäs nyt on selän kipeeks tehnyt...?! Eihän se tietenkään juu missään tunnu että painoo tulee yhtäkkiä eteen monta kiloo ja muutenki paikat löystyy ja esikoista tarvii kanniskella ihan uudenlaisissa asennoissa ja painoo on hälläkin sen 10kg. Ja siis eihän nyt sentään raskaus mitenkään nosta tunteita pintaan tai mitään muutakaan, ihan normaalitilassahan tässä ollaan! Hohhoijaa sanon minä. Miehet......voi mitä ääliöitä ne osaakaan olla. 

Nonni. Mulla ois tiistaina neuvola ja nyt jo morkkistelen painonnousua. Vielä kun on tullu mässäiltyä oikein kunnolla koko pääsiäinen niin tuntuu että on ihan turvotustakin jo ja muutenkin on maha kasvanu reilusti. Saas nähdä mikä on sf mitta tällä kertaa.. Olo ainakin on sen mukanen että mihin tän mahan kanssa oikein vielä joutuu! :) Hengästyn paljon helpommin ja pikkunen potkii kylkiluihin. Saas nähdä mahtuuko kertaakaan päälle noi mun hankkimat 50cm vaatteet :D

Tääläkin on nyt sitte sovittuna että pappa tulee hätiin kun lähdetään aikanaan synnärille. Puolessa tunnissa pääsee paikalle. Hyvä näin. Ihan ketä tahansa en ees kelpuuttais tytön hoitajaksi ;) Saas nähdä vaan pääseekö tällä kertaa lähteen keskellä yötä. Viime synnytys kun käynnistettin ja sitä en toivois kellekkään....mieluummin ihan luonnolliset supistukset ja mieluusti lähden keskellä yötä! :) Innolla odotan synnytystä vaikka toisaalta vähän pelottaakin se tuleva arki kahden pienen kanssa. Varsinki kun tuo esikoinen on aikas vaativa ja todella paljon äitintyttö! 

Pakko päästä purkaa tänne...

Oma ukko on pitkästä aikaa kavereiden kanssa rilluttelemassa...
Heti kun lähti, tai heti kun sain tietää että on lähdössä jo, tuli ihan kauhee ikävä!
Piti oikein taistella kyyneleitä vastaan, ettei toiselle tulis pahamieli lähtiessä...
Ja heti kun jäin yksin tuli sellanen vollotus itku, että huhhuh.. nytkin itkettää...

Ihania nää raskaushormoonit...

Ei siis sillä, ettäkö harmittais, että toinen voi lähtee juomaan jne. on vaan niin kauhea ikävä, kun haluaisi pitää toisen koko ajan vierellä... onneksi on sellaista sorttia, että tulee suht koht ajoissa kotiin, yleensä siinä 12 pintaan, yheltä viimeistään. Pari tuntia vielä, ehkä sitten tulee.. on vaan ollu koko tän erossa olo ajan ollu kauhee ahdistus ja ikävä.

Tiedän, että kun luen tän huomenna, varmaan naurattaa koko juttu, tai hävettää :D
Mutta tällähetkellä tällästä... onko muilla tullut tämmösiä? vai oonko vaan pimahtanu?

Huomenia uppunen!

Miten sun ilta meni? 
Mulla on ollut ihan samanlaisia kohtauksia, kun mies on lähtenyt jonnekin rilluttelemaan, pari kertaa tässä raskausaikana. Järki sanoo, että anna sen mennä ja sydän tai hormonit sanovat, että ulos ei ole mitään asiaa. Mulla on nämä kohtaukset menneet ohi jonkinlaisen lamaannuksen jälkeen. Sit olen tehnyt kotona kaikkea kivaa. (huudattanut hyvää musiikkia täysillä, katsonut jotain hömppä leffaa jne..) Yleensä lopputulema fiiliksen kannalta on, että ihanaa kun lähti. 
Toinen juttu mulla on nämä "hormonikohtaukset". Mulla niitä tulee päivittäin ja ihan pienestä asiasta. Eilen illalla sain kilarit siitä, kun mies lähti viemään roskia ja pyysi että antaisin hänen puhelimen mukaan. Eka kysymys oli, että kenelle aiot soittaa. Toinen katsoo mua ihan ihmeissään, että mitä. Siihen sitten tiukkaamaan uudestaan, että kenelle soitat. Mies parka selittää, että en kenellekään, että hänelle on aina puhelin mukana, että enkö ole sitä vielä huomanut. Kerroin sit, että tuli mustasukkaisuus kohtaus. Siitä selvittiin ihan naurulla, mutta juuri sillä hetkellä kun "hormonit" iskee, niin kaikki on totisinta totta, oli kyse miten pienestä asiasta tahansa.

Heippa Kristiina29!

Jouduin ikävä kyllä olemaan koko yön yksin. Mies jäi kaverin luokse, kun ei bussit kuulemma enää kulkenut meille päin. Noh, minä siinä itkupäissäni soitan hysteerisenä, että ota taksi ja äkkiä tänne! Mies siinä sitten yritti rauhotella, varmaan puol tuntia itkin siinä puhelimessa, mutta mies piti päänsä, koska tiesi, että nyt on vaan joku hormonimyrsky kyseessä, en ole aikaisemminkaan kuollut siihen, että ollaan yö erossa. Lupasi sitten hyvittää tänään poissaolonsa jotenkin ;)

En kuitenkaan uskaltanut nukkua normaalisti sängyssä yöllä, joskus 4 jälkeen alkoi uni painaa silmiä sen verran, että torkahdin sohvalle, ja kuuden jälkeen kun aurinko alkoi nousta, siirryin sängyn puolelle. Mulla on koko raskausajan ollu ns. "pimeänahdistusta" eli saattaa ruveta ahdistamaan jos oon yksin huoneessa ja valot on kiinni, tai muuten vaan yöllä saattaa ahdistaa. Nyt kun vielä joutui olemaan yksin, niin ei ollut kyllä hauskaa. No hyvin tuli uni kuitenkin heti aamusta, tosin jostain syystä herään nykyään aina 9.30-11.00 välillä, enkä saa unta, vaikka kuinka vähän olisi nukkunut...

Nyt juuri heräsin, laitoin tiskikoneen pyörimään ja odottelen miestä kotiin tulevaksi. Lupasi ennen kahtatoista tulla. Kyllähän tuo eilinen kohtaus vähän hymyilyttää :)

(P.S. huomasin tuosta kirjotuksesta, että oot vasenkätinen? Mäkin oon, pitäiskö pistää sen piikkiin tämmöset? ;D)

RV 28<3<3<3 niin se aika menee hurjaa hurjaa vauhtia...;D....ja kohta siiiis oikeesti tosia pian jo "toukka" ilmestyy tänne;D...ja alkaa ihan uusi vaihe elämässä..=) nyt oon jo kovasti miettiny sitä että millaiselta se meijän vauva mahtaa näyttää...kumman näköinen sen mahtaa olla ym muuta "viisasta";D;D;Dhehhe.....

yöunet on ruvennu olee jo aika vähäisiä....ja turvotukset alkaneet lisääntyy......mutta ne onki näitä "mammatauteja";D;D;D....

Huhuu mammat.

Onko kellään muulla alkanu jo tissit erittämään nestettä?
Huomasinpas tänään että toppiini oli ilmestynyt märkä läntti >:)
Pitihän siinä sitte tarkistaa että tulooko se nyt oikeesti nännistä tuo neste vai mitä.
Mutta joo, pienen puristelun ja pyörittelyn yhteydessä tuli nännistäni kirkasta nestettä. =D

Enpä ois kyllä kuvitellut että ne näin pian alkavat vuotamaan =D

Takaisin