Huhtikuun höpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jolane
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voih Tiina^ tsemppiä kovasti sinne, nyt levon kannalta otat ettei tuu pahempaa. Tuota oon itekkin tässä pelännyt että kunhan ei myrkytystä tulisi, on meinaan noita turvotuksia aikaslailla paljon, varsinkin oikealla puolen, mutta muita oireita ei ole ollut. Eli nää on varmasti niitä asiaankuuluvia turvotuksia vaan. 

Mua vähän itseasiassa harmittaa kun meillä ei nyt oo mitään lääkärikäyntiä enää että näillä mennään synnyttämään.. Viimeks oli lääkärintarkastus viikolla 33+0, sillon painoarvio 2kg, kanavaa 2cm jäljellä ja kohdunsuu pehmeä mutta kiinni. Jotenkin toivois että olis vielä jonkunmoinen lääkärintarkastus, mut eipä oo. Noh, kaipa nuo neuvolasta sit passittaa lääkärille jos jotain tarvista on... tiedä häntä...

Mulla oli tänään vauvakutsut, osa 2 emoticon Eilen oli eka osa, kun kävi pari ystävää kylässä, tänään kävi sit miehen siskot ja pari ystävää ja ens viikolla on vielä kolmas osa jolloin tulee työkavereita kylään. Nää on tällein osissa kun ei pääse ihmiset yhtäaikaa ikinä käymään, eikä meille kyllä hirveetä lössiä mahtuskaan. Mut pääasia että saa herkutella ja höpötellä vauvajuttuja ja tuleva vauveli sai kaikkia ihania pikkulahjoja, mm. maailman söpöimmät pienet töppöset emoticon   

Tämmönen päivä täällä tänään. On tosiaan aika hiljasta ollu, liekkö on muutkin lähteny vauvoja kotiin jo hakemaan, kun ei oo kirjotellu?!

Joo, uskon että ainakin Cava on pyöräyttämässä!!

Meillä alkaa ens viikolla  emoticon  emoticon emoticon emoticon  kun nää perinteiset siivoukset, saunat ja muut hikilenkit ei tunnu tehoavan...
Huomenna laitetaan vauvan sänky makkariin valmiiksi ja taidanpa optimistisesti pakata jo jonkunlaisen kassinkin vauvanhakureissua varten!!

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Annik@: Johan hymiöt valitsit! :D *naureskelee erityisesti banaanihymiölle!".

Kiitos jokaiselle tsempeistä! Oikeaan suuntaan täällä mennään, oon nyt ottanu tässä yhteensä sairaalareissun jälkeen kolme tablettia ja sain jo parempia lukemia.

Eilen kotiin tullessa mittasin 155/81 ja 149/81, sairaalassa oli siis korkeimmillaan 155/99.
Tänään sitten jo mittari näytti 143/79 ja 136/78, eli suunta on oikea! <3

Mun isosisko on sairaanhoitaja ja kolmen lapsen äiti.. kertoi tuosta lääkkeestä, että vaikuttaa melko nopeasti verenpaineeseen ja äitin oloon sitten parin päivän viiveellä.
Pääasia, että mun päänsärky on loppunut!

Mä pakkasin eilen sairaalakassin valmiiksi ja laitoin vauvanvaatteet kaukaloon valmiiksi. Pesin ja keitin kaikki tuttipullot sekä tutit. Ja yhdessä miehen kanssa pedattiin vauvalle sänky valmiiksi. Vaunut odottaa vaunuteltavaa ja vaatteet on viikattuna lipastoon (koot 56-68).

Ja tänään rv 37+0! Nyt saa vauva mun puolestani tulla :)
Eikä muuta kuin värjäilemään hiuksia, niin on joka asia sitten kuosissa kun vauva tulee! :D

Kiitokset kaikille onnitteluista!

Me kotiuduttiin sairaalasta eilen ja tänään jo onnistuin saamaan pojun pisut kasvoille emoticon , ai näitä äitiyden onnen hetkiä emoticon

Noniin, huhtikuuta tosiaan mennään... Itsellä on laskettuun aikaan enää viikko! Oon tosin jo viikon verran ollut jo joka päivä aikomassa synnyttämään, niin on malttamaton olo....

VOI KUN SE HETKI JO KOITTAIS. emoticon Olkoonkin sitten vaikka maailman kauheinta kipua, sitä kestää vain sen ajan ja palkinto on maailman paras. Mulla on niin ikävä vauvvaa!!!!

Tuntuu että se ei mahdu enää liikkumaan mun mahassa, oon ihan alapäästä rintojen alle täynnä vauvaa. Maha on tosi pinkeä eikä ruoka maistu. Kaiken lisäks toi ruuansulatus toimii hitaasti, jatkuvasti on ilmavaivoja ja selkäsärkyä ja mahasärkyä, joiden takia on yöllä vaikee olla. Pitäs vaan syödä jotain pelkkää salaattia, tai en tiiä mikä auttais. No, ei tätä enää kauheen kauaa voi kestää. Toivottavasti me poksahdellaan kaikki silleen kivasti vähä ennen laskettua aikaa tai laskettuna aikana, ettei jouduta kärvisteleen ja tuskaileen yliajalla... Itse oon nyt ainakin niin hormonien aiheuttamien mielialanvaihteluiden pauloissa, että tiedän saattavani masentua ja pettyä tosi rankasti jos kovasti yliajalle menee....

Huomenna koittaa sitten se kauan odotettu laskettu aika, huh huh. :o Vielä toissapäivänä olin ihan varma että menee ainakin viikolla yli, mutta illalla alkoi supistella jo melkoisen kipeästi. Yöllä heräsin kipeisiin supistuksiin ja luulin jo että nyt tuli lähtö, mutta ne rauhoittuivatkin sitten kun sain käytyä vessassa.. emoticon Tänäänkin supistellut tiuhaan mutta aika kivuttomasti, lähinnä on noita "menkkajomotuksia". Mutta saa nähdä mitä ensi yö tuo tullessaan. :) Ehkä tässä viikon sisällä päästäisiin tositoimiin.

Ninnukka kirjoitti:
Meillä esikoinen syntyi viikolla 38+2 ja oli vain 2,4kg ja 46cm ja nyt on ilmeisesti myös pieni tapaus tulossa, siksi saisi noita viikkoja mielellään tulla! Esikoinen sai heti lisämaitoa, eikä oikein oppinut rinnalle, olisi kiva kuitenkin saada imetys nyt paremmin käyntiin (mikäli sikäli esikoinen antaa rauhassa imettää ;)).

Mutta saapas nähdä mihin asti päästään! 

Ninnukka: Esikoisellasi oli ilmeisesti kaikki hyvin vaikka olikin noin pikkuinen?
Ja milläs viikoilla nyt mennään siellä? 

Nyt mennään viikoilla 36+5... eli jos pari viikkoa vielä pääsisi eteenpäin :)

Kaikki oli hyvin, sokeriarvoja jouduttiin hieman seuraamaan, mutta nekin pysyi hyvinä, kiitos lisämaidon. Olihan se melko pieni kaveri verrattuna muihin syntyneisiin, kaukosäätimen mittainen...melkein...

Onpas teillä iso kaukosäädin :D
Juu, mullakin loppui kärsimättömyys saada vauveli maailmaan tuohon painoarvioon. ne kuulemma voi heittä jopa 10% mut silti turhan pieni se on!  Eli saapi mennä ihan rauhassa vaikka ylikin, mietitään sitä miehen käsileikkauksen aiheuttamia ongelmia ajallaan.. 

Sain uusinta-ajan 10 vrk päähän äippäpolille ellei synny ennen sitä.  Ilmeisesti tarkistavat että kasvaa..  Onko sulla ollut äpkl kontrollia tuoa edellisen syntymäpainon vuoksi tässä raskaudessa? 

Voi kun teillä on pienet lasposet tuloillaan :) Vähän jännittää tiistain neuvolalääkäri kun saan tietää painoarvion ja kohdunsuun tilanteen! Huih! Kyllä ihmettelen jos nää kipeet supistukset ei oo tehnyt alakerrassa mitään töitä.. Mut siitä sit tiistaina.

Olipa outo viime yö! Tai aamu oikeestaan.. Heräsin kuudelta siihen et ei jumalauta, yrjö lentää ihan just. Sit menin vessaan vauhdilla ja matkalla alko kauhee suonenveto jalassa. Yrjö oli kurkussa ja yritin saada sitä jalan kipua pois mut vatut se mihkää lähteny. Seisaaltani purjosin sitten pikkuoksut ja alko tuntuu et ei helvetti, nyt tulee toisesta päästä! No siinä sit istuin pöntöllä joku puol tuntia ja oksettikin koko ajan. Vatsa tyhjeni ja pidättelin yrjöjä ja kun toinen pää oli valmis, ni oksensin vielä vatsan aivan tyhjäks. Menin sit takas nukkumaan ja kun heräsin, pää oli aivan julmetun kipee mut kaikki huonot olot oli poissa.. Edelleen päätä jomottaa. Mutta juu, mitäköhän oli!?!

Kyllä sillä Cavalla on vaavi jo, kun niin monta päivää ettei oo täällä käynyt :) Onkohan joku muukin jo tositoimissa emoticon  Jännää jännää...

Mahautautia taitaa olla liikenteessä vähä joka puolella... vielä aamuyöstä piti käydä kurauttamassa, mutta onneksi sitten helpotti. Kyllä eilen tuntui useamman kuin kerran, että joko pitää lähtä... meillä vaan on tunnin ajomatka, niin ei viitsisi ns. turhia reissuja tehdä, Onneksi siis oli vain mahatautia, mutta koska tämän viikon on supistellut extra paljon, niin ihmettelen, jos ei mitään "tuhoja" ole kohdunsuulla tehnyt!

Satuj: Ei meillä ole ollut, viimeksi vaan kyselivät, että ethän vaan polttanut tupakkaa/käyttänyt mitään muuta kun noin pieneksi jäi, mutta eivät sen tarkemmin syytä alkaneet selvittämään. Painoarviossa (ja epäonnistuneessa käännösyrityksessä) viikoll 36+ jotain painoarvioksi saatiin 2,4kg ja sitten kun syntyi 38+2 niin olikin vain 2360g... eli voi heittää ja paljonkin... no sinänsä onni, että oli noin pieni tapaus, kun kaksinkerroin perse edellä maailmaan tuli :). 
Olisin kyllä toivonut tälläkin kertaa painoarviota, mutta uudelleen synnyttäjälle ei synnärikäyntiä täällä päin enää ole, eikä kotipaikkakunnan lääkäri sitä tee.

Heipä hei!

Terveiset Naikkarilta, käytiin hakemassa Pätkä kotiin! :)
Nyt se tuhisee ja ähisee tuossa vieressä. Ihana tyttönen on kaikin puolin, oon ihan rakastunut! <3

Oma olo on mahtava, ihan kuin ei ois synnyttämässä käynytkään. Synnytys meni todella hyvin, nopeasti ja kivuttomasti sen jälkeen kun pääsin laitokselle ja sain spinaalin.
Ehdittiin olla vain tunti salissa ja Pätkä olikin jo maailmassa, ponnistusvaihe kesti vain 5min. Voin kertoa: spinaalista tuli just mun uusi paras ystävä! :D

Kirjottelen tarkemmin synnytystarinaa kunhan maltan istahtaa koneelle pidemmäksi aikaa ja lueskelen sitten myös tarkemmin teidän muiden kuulumiset. :)

Terveisin Pätkääntynyt Cava

Onnea Cava!! Osuiko Aprillipäivään niinkuin lupasit? emoticon
Sun tyttöolo piti siis paikkansa...

Uuh...tää lähtee kohta kaverin kanssa lenkille ja toivoo että rv40 mennessä viim.tapahtuis "jotain" synnyttämistä. Minen jaksa enää odottaa!! Nih.

Cavalle hurjasti onnea!

Täällä ei ihmeempiä tapahdu, vähän juilii alavatsaa ja -selkää ja kävellessä vihloo ihan vietävästi. Laskettu aika tänään. Kävin lähikaupassa ostamassa mehua ja samalla vaappumassa korttelia ympäri, jos se vaikka saisi tuohon tenavaan vähän vauhtia. :P Ja kattilassa hautuu chilipäperö, ajattelin että testataan nyt sitten se tulinen ruokakin kun kaikki muut keinot on jo kokeiltu. :D

Käsiin ja kasvoihin on tullut vähän turvotusta, aiemmin ei ole ollut yhtään vaikka yleensä kerään nestettä rasittavan tehokkaasti. Mahtaakohan se kertoa jostain?

Lämpimät onnittelut Cavalle ja koko perheelle Pätkän syntymän johdosta emoticon . Ihana lukea että kaikki on mennyt hienosti ja voit hyvin. Nautiskele vauvan tuoksusta nyt oikein urakalla!

Paljon onnea Cava:lle pikkuisesta tytöstä. :)
Mulla tänään menossa rv. 38+3. Alkaa jo tuntumaan, että tulis jo tämä vauva maailmaan. Ahistaa ja tänään ollu aika heikko olo muutenkin. Ei pysty paljon liikkumaan kun heti tulee heikko olo. Oon maannu vaan sohvalla ja juonu mehua. Mut kohta pitäis kyllä laittaa jotain syömistäkin.
Tiistaina olis taas neuvola. Olispa vauvan pää jo kiinnittynyt. Viimeksi sanoi että pää on aika alhaalla mutta ei vielä kiinnittynyt.
Minäkin olen yrittänyt siivoilla paljon, käynyt koiran kanssa lenkillä ja saunassakin käyn muutamia kertoja viikossa. Mut vauva vaan viihtyy masussa. :D Nooh, alle 2 viikkoa laskettuun aikaan, toivottavasti ei menis paljoa yli... :/

Hyvää sunnuntai päivää vaan kaikille!! emoticon

Paljon onnea Cava:lle pikkuisesta tytöstä. :)
Mulla tänään menossa rv. 38+3. Alkaa jo tuntumaan, että tulis jo tämä vauva maailmaan. Ahistaa ja tänään ollu aika heikko olo muutenkin. Ei pysty paljon liikkumaan kun heti tulee heikko olo. Oon maannu vaan sohvalla ja juonu mehua. Mut kohta pitäis kyllä laittaa jotain syömistäkin.
Tiistaina olis taas neuvola. Olispa vauvan pää jo kiinnittynyt. Viimeksi sanoi että pää on aika alhaalla mutta ei vielä kiinnittynyt.
Minäkin olen yrittänyt siivoilla paljon, käynyt koiran kanssa lenkillä ja saunassakin käyn muutamia kertoja viikossa. Mut vauva vaan viihtyy masussa. :D Nooh, alle 2 viikkoa laskettuun aikaan, toivottavasti ei menis paljoa yli... :/

Hyvää sunnuntai päivää vaan kaikille!! emoticon

Oih, onnea paljon Cavalle ja perheelle pikkuPätkän syntymän johdosta emoticon

Mä alan siis olla niin valmis synnyttämään tän vauvan pois, en jaksa enää olla raskaana, vaan haluun jo vauvan kans kotiin. Olo on niin iso ja ahistaa nää turvotukset ja kolotukset ja puutumiset ja kaikki.. Huomenna lähetään pikku retkelle 400km:n päähän hakemaan autoa ja jos samalla sais vähän vauhtia tulevaan synnytykseen. Voi olla persaus puuduksissa ton reissun jälkeen :D 

Nyt alkaa siivoukset ja saunomiset ja seksit ihan siinä toivossa että ei tonne laskettuun aikaan tarvis käpristellä, on oikeesti jo niin vaikee olo että ootan vaan millon vauva syntyy.. 

Anteeksi purkautuminen, tämmönen päivä taas vaihteeks... 

Eipä ole tännekkään tullut aikoihin nyt kirjoiteltua, mutta ajattelin nyt sitten taas tulla kertoilemaan omia kuulumisiani kun ei tuohon synnytykseenkään tosiaan ole enään kovinkaan montaa viikkoa. Elikkäs nyt oltai menossa rv. 36+1 ja pikkusta odotellaan kuin kuuta nousevaa syntyväksi tämän kuun loppu puolella (siis 30.4) LA ! :) onkos teillä ollu jo tuntemuksia ja mikälaisia että synnytys alkais olee lähellä? Miulla on nyt maha laskeutunu ainakin aika mukavasti ja kyllä sen tunteekin kun vauva tykkää päällään porata tuonne alas niinkin kivuliaasti että tuntuu kuin taju lähtis sillä hetkellä. :D Suolikin toimii vähän liiankin hyvin nykyään vessassa täytyy rampata päivässä ainakin sen 5 kertaa. emoticon   Tämmöisiä loppuraskauden iloja miulla. :)) rv. 36+1
 Ja onnea Cavalle ja koko perheelle pikku rinsessasta ! emoticon

Eipä ole tännekkään tullut aikoihin nyt kirjoiteltua, mutta ajattelin nyt sitten taas tulla kertoilemaan omia kuulumisiani kun ei tuohon synnytykseenkään tosiaan ole enään kovinkaan montaa viikkoa. Elikkäs nyt oltai menossa rv. 36+1 ja pikkusta odotellaan kuin kuuta nousevaa syntyväksi tämän kuun loppu puolella (siis 30.4) LA ! :) onkos teillä ollu jo tuntemuksia ja mikälaisia että synnytys alkais olee lähellä? Miulla on nyt maha laskeutunu ainakin aika mukavasti ja kyllä sen tunteekin kun vauva tykkää päällään porata tuonne alas niinkin kivuliaasti että tuntuu kuin taju lähtis sillä hetkellä. :D Suolikin toimii vähän liiankin hyvin nykyään vessassa täytyy rampata päivässä ainakin sen 5 kertaa. emoticon   Tämmöisiä loppuraskauden iloja miulla. :)) rv. 36+1
 Ja onnea Cavalle ja koko perheelle pikku rinsessasta ! emoticon

Takaisin