Huhtikuun höpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jolane
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eipä ole tännekkään tullut aikoihin nyt kirjoiteltua, mutta ajattelin nyt sitten taas tulla kertoilemaan omia kuulumisiani kun ei tuohon synnytykseenkään tosiaan ole enään kovinkaan montaa viikkoa. Elikkäs nyt oltai menossa rv. 36+1 ja pikkusta odotellaan kuin kuuta nousevaa syntyväksi tämän kuun loppu puolella (siis 30.4) LA ! :) onkos teillä ollu jo tuntemuksia ja mikälaisia että synnytys alkais olee lähellä? Miulla on nyt maha laskeutunu ainakin aika mukavasti ja kyllä sen tunteekin kun vauva tykkää päällään porata tuonne alas niinkin kivuliaasti että tuntuu kuin taju lähtis sillä hetkellä. :D Suolikin toimii vähän liiankin hyvin nykyään vessassa täytyy rampata päivässä ainakin sen 5 kertaa. emoticon   Tämmöisiä loppuraskauden iloja miulla. :)) rv. 36+1
 Ja onnea Cavalle ja koko perheelle pikku rinsessasta ! emoticon

Eipä ole tännekkään tullut aikoihin nyt kirjoiteltua, mutta ajattelin nyt sitten taas tulla kertoilemaan omia kuulumisiani kun ei tuohon synnytykseenkään tosiaan ole enään kovinkaan montaa viikkoa. Elikkäs nyt oltai menossa rv. 36+1 ja pikkusta odotellaan kuin kuuta nousevaa syntyväksi tämän kuun loppu puolella (siis 30.4) LA ! :) onkos teillä ollu jo tuntemuksia ja mikälaisia että synnytys alkais olee lähellä? Miulla on nyt maha laskeutunu ainakin aika mukavasti ja kyllä sen tunteekin kun vauva tykkää päällään porata tuonne alas niinkin kivuliaasti että tuntuu kuin taju lähtis sillä hetkellä. :D Suolikin toimii vähän liiankin hyvin nykyään vessassa täytyy rampata päivässä ainakin sen 5 kertaa. emoticon   Tämmöisiä loppuraskauden iloja miulla. :)) rv. 36+1

Onnittelut Cavalle ja perheelle pikkuisesta tytöstä emoticon

Täällä ei mitään uutta.. Kotona alkaa kaikki olla aika mallillaan, vaikkakaan ei täysin valmista. Tämä päivä on ollut aika uninen, kun tuli eilen mentyä baariin moikkaamaan tuttua. Yhteen asti jaksoin olla liikkeellä, ja se oli kyllä paljon myöhempään kuin olin odottanut. Oli kyllä helppoa, kun pääsi sitten suoraan omalla autolla kotiin :) Tänään joogatunnilla heräsin omaan "syvään hengitykseen" (lue: kuorsaukseen...) parikin kertaa :D Tehokasta rentoutusta ainakin!

Cavalle tuhannesti onnea tytöstä emoticon

Täällä odotellaan ja odotellaan jotain tapahtuvaksi... Ihan fanaattisesti kuuntelee kaikkia kehon tuntemuksia... Pitäis vaan ottaa rennosti ja unohtaa tää odottaminen, tulee kun tulee.
Tänään taas tuli tehtyä kirpparilta löytöjä itelle ja pikkuselle. Mies vähän hillitsee (tai yrittää ainakin emoticon ) mun ostohuumaa kirppiksillä....

Jaksetaan, jaksetaan kaikki vielä hetki emoticon

Voi! Isot onnittelut Cavalle pätkääntymisen johdosta!!! emoticon  Kuulostipa mukavalle kokemukselle tuo sinun synnytys. ja typykkä tuli..... :)

Itsellä tänään rv 39+1 ja tässä sitä istutaan sohvalla yhtenä kappaleena. Ei paljon mitään tuntoja ole ollut pariin päivään, mitä nyt vähän ilmoja pidellyt! Sanokaa pliis että järjettömän myrkyllisen hajuiset kaasuvaivat viittais jotenkin siihen että synnytys alkaa kohta, niin niissä ois ees jotain positiivista..??! No kerrankin mä olen meidän suhteessa se, joka saa nauraa kippurassa toisen pakoreaktioille...

Puolentoista tunnin yöunien jälkeen virkeenä ylös sängystä pyöriskelemästä kello 01.30... Aargh, taitaa olla päikkärien paikka taas huomenna, tai siis tänään.
Vesimeloni: jos hajuhaitat viittaisi alkavaan synnytykseen niin kohta se olis täälläkin menoa, mutta eipä se taida niin mennä. Joku päivä sitten oli uutisissa kuinka Suomen yllä oli poikkeuksellisen suuri aukko otsonikerroksessa, epäilen että se saattaa olla minun syytäni sen verran tujuja on päästöt täällä päin...

Kaisa79 kirjoitti:
Joku päivä sitten oli uutisissa kuinka Suomen yllä oli poikkeuksellisen suuri aukko otsonikerroksessa, epäilen että se saattaa olla minun syytäni sen verran tujuja on päästöt täällä päin...

Hahhah.. Asutaankohan me jossain samalla seudulla, vois olla yhteisvaikutusta...
Ei mut kyl mä tulin siihen tulokseen että mä sairastin noron tossa n.4 päivää sitten ja nää hajuhaitat on vielä sen jälkimaininkeja. Oli meinaan silloin sellanen vuorokauden kestänyt ripuli ja mahakipu ja mahassa kuului ja tuntui poksumista. Olin pari päivää aiemmin tavannut entistä työkaveria, joka on töissä siis vuodeosastolla jossa on juuri parhaillaan noroepidemia.... Hän siis kyl mainitsi mulle tästä epidemiasta, mutta sanoin että tuskin se nyt tarttuu... No tämä kaveri oli sitten itse sairastanut samana päivänä samanlaisen ripulin ku mulla oli. Ihmeteltiin vaan yhdessä sitä miten lievänä se tuli tänä vuonna kun viime vuonna me molemmat ripuloitiin, oksennettiin ja oltiin yli 38 asteen kuumeessa kaks päivää plus siihen vielä pari HIEMAN vähemmän oireellista päivää päälle. Itse en silloin kyennyt vuorokauteen juomaan/syömään mitään vaikka koko ajan yritin ja makasin lähes koko päivän vessan lattialla ihan tokkurassa ja kun kutsu kävi pöntölle niin aina tuli molemmista päistä yhtä aikaa..... Hyi hitto, meinasin kuolla siihen tautiin. emoticon Onneks se siis oli tänä vuonna lievempi!! :DDD

Joo, tänään kävin tossa 20min lenkillä. Oli pakko kääntyy aika pian takasin ku alkoi satamaan vähän liikaa... Melkein koko kävelyn ajan supisti, mut nyt kun istun täällä perseelläni niin eihän tässä mitään suppareita tuu... Pitäis olla koko ajan liikkeellä. Mutta kun ei sitä jaksa väkisinkään yrittää saada sitä synnytystä käynnistymään. Mun maha vaan alkaa olla jo ihan järjettömän iso......

Tänä aamuna tuli sitten ensimmäistä kertaa käytyä äitipolilla liikehälytyksessä. Tunnin aikana kotona laskin yhden ainoan liikeen kaikesta tönimisestä ja mehunjuomisista huolimatta. Sydänkäyrä näytti sitten kuitenkin hyvältä ja siinä makoillessa alkoi niitä liikkeitäkin tulla, eli ei ollut onneksi mitään hätää. :) Ja lisäksi käyrälle piirtyi nätisti säännöllisiä supistuksia 7 minuutin välein. :O Kätilö jopa arveli josko jäisin samantien synnyttämään, mutta päästi kuitenkin kotiin kun eivät supistukset olleet missään määrin kipeitä. Olisin kyllä voinut vaikka jäädäkin, alkaa sen verran hermo menemään tähän odotteluun. emoticon

Edelleen supistelee, ilmeisesti suht säännöllisesti (en kunnolla hahmota noista supistuksista alkua enkä loppua, hoksaan vaan aina välillä että, hei, olikos tuo supistus) välillä vähän kipeämminkin, mutta muuten ei vaikuta homma oikein etenevän. Käveleminen pistää hetkeksi supistuksiin vähän vauhtia, mutta ne laantuvat heti kun istahdan alas. Enkä pysty edes kävelemään kovin pitkään kun nuo liitoskivut ovat niin repiviä. ARGH. Taidan kaivaa jumppapallon kaapista ja pomppia siinä jos se vaikka auttaisi.

Mulla on nyt viikon ajan supistellut ihan älyttömästi, joka toinen päivä vielä vähän enemmän. Eilenki tuntu, että illalla oli maha koko ajan kivikova, hankala jo kellottaa, ku ei tosiaankaan erota milloin supistus alkaa ja loppuu :) 
No tänään onneksi 37 viikkoa täynnä, eli virallisesti täysiaikainen! Jippii, nyt en sitten enää "varo" tekemisiä, vaan voinnin mukaan touhuilen. Tänään voisikin käydä pikku lenkillä tytön kanssa, näyttää niin mahtava ilmakin tulevan. 

Cavalle perheineen onnea tytöstä! emoticon

Täällä ei nyt menny asiat ihan putkeen.... Mun mies oli noin kaksi viikkoa sitten leikkauksessa ja se haavahan sitten tulehtui, maanantaina käytiin hakemassa siihen lääkekuuri (hän ei voi ajaa autolla). Noh, maanantai ja tiistain välisen yön hän sitten heräsi varmaan alle tunnin välein oksentamaan. Eipä sitä tullut sitten itsekään siinä hirveästi nukuttua. Siinä aamulla kuuden aikaan ihmettelin että onpa mulla runsasta valkovuotoa ja rupesin miettimään että mistä erotan runsaan valkovuodon, lapsiveden ja limatulpan. Noh, kuitenkin kun mulla oli neuvola jo klo 9.30 niin en jaksanut murehtia asiasta kovin hirveästi ja huolena oli lähinnä mies joka oli aika heikossa hapessa. Oksentamisen lisäksi hän alkoi sitten ripuloimaan. emoticon  Neuvolassa kaikki oli ok, kyselin neuvolan hoitajalta että miten nuo kolme asiaa erottaa toisistaan. Limatulppa on kuulemma ihan selkeästi limainen, mutta sitä runsasta valkovuotoa eikä lapsivettä välttämättä kovin helposti erota toisistaan. Tehtiin sitten semmoinen puikkotesti pikkuhousuista/emättimen suulta ja se näytti negatiivista. Noh, menin kotia ja ehdin laittaa ruokaa, nukkua päikkärit, käydä tallilla sekä mennä koirien kanssa lenkille. Miehellekin ihmettelin että aika paljon tätä valkovuotoa tulee, että onkohan tämä nyt varmasti sitä, mutta en sit hätäillyt kun se testi tosiaan näytti negatiivista. 

Koirien kanssa kun olin lenkillä niin kastu kolmet housut läpi, sen jälkeen soitin sit synnärille että voinko tulla käymään että tarkastavat mikä on tilanne... Ajelin sitten itse synnärille (olinhan jo koko päivän ollu liikenteessä ja ajellut autollakin useampaan otteeseen). Ja tänne kun sitten tulin niin kuulemma tosi selkeä lapsiveden meno! Kaikille sitten vinkiksi että lapsivesi haisee vähän kuin spermalle (hieman makealle) .Noh, onneksi se napanuora ei ollut luiskahtanut ulos kun päivän olin touhunnut mitä tahansa, se on kuulemma kumminkin onneksi aika harvinaista. Tänne sairaalaan sitä sitten jäätiin.... ja ei tämä lapsi halua vieläkään syntyä, ei supistele oikeastaan juuri yhtään. Paskin homma tässä kaikessa on, että mun mies ei saa tulla tänne eikä luultavasti synnytykseenkään koska hänellä oli/on se oksennus/ripulitauti. emoticonMeinasin hajota eilen tähän asiaan...!

Nyt tosiaan odotellaan että haluaako tämä vauva tulla ulos vai aletaanko käynnistämään. On tässä semmoinen mahdollisuus, että synnytys pitää käynnistää ja siinä käynnistyksessä menis pari päivää niin sitten mun mies voisi päästä mukaan. Mutta ei tällä epelillä tosiaan näytä olevan mitään kiirettä tulla ulos vaikka se lapsivesi meni yli 24 tuntia sitten. Itsellä tosiaan vointi ihan jees, pää on hiukan kipeä mutta voi olla ihan huonosti nukutan yön takia. Olen eristyksessä kun ei tiedetä että mikä mun miehellä on (voi johtua niistä lääkkeistä mutta voi olla myös tarttuvaa) ja tartutanko minäkin sitä... Onneksi on sentään kännykät ja mulle tuotiin kotoa läppäri tänne, että eiköhän tämä tästä. Ja jos se synnytys nyt käynnistyy niin mun kaveri tulee mulle kaveriksi. Että semmosta täällä... 

Voi hemmetti Tukka! Isot tsempit sinne sairaalaan eristykseen. Pidän täällä peukkuja että miehesi ehtii parantua ja mukaan synnytykseen ennen kuin vauva päättää tulla ulos. Tosi harmillinen yhteensattuma kaiken kaikkiaan. Onneksi sulla on kuitenkin joku varahenkilö tulossa tueksi, jos miehesi ei pääse.
Ja hyvä pistää itsellekin korvan taakse tuo että sitä lapsiveden menoa ei välttämättä ole niin helppo huomata (edes neuvolassa...).
Voimia vielä sinne ja "Parane pian!" -toivotus miehellesi!

Voi ei, kovasti nyt tsemppiä Tukka koitokseen. Se ei tosiaan aina mee niinku on ite suunnitellu, toivottavasti miehesi pääsisi synnytykseen.. Jaksuja sinne!

Mulla taas neuvola takana, laittelen siitä enempi tonne nla-kuulumisiin... Mutta vauva jo oikein mallikkaasti lähtökuopissaan siellä, joten täytyy nyt alkaa tässä sitä kolmen S:n konstia tosissaan kokeilee josko jotain vaikutusta olisi.. Jännittää jo ihan tosissaan, neukkutäti sano että voip olla ettei enää ens viikolla nähäkkään, iik... emoticon Ja mikä oliskaan parempi synttärilahja mulle ensi maanantaina kuin oma pieni käärö kainaloon tuhisemaan emoticon

Hei vaan kaikille! Vieläkö tänne voisi liittyä keskusteluihin mukaan?
Olen kyllä jo pidemmän aikaa taustalla lueskellut juttujanne, mutta nyt vasta sain aikaiseksi rekisteröityä.
Toista lastani odotan ja nyt on menossa 37+4, eli la olisi sitten 23.4. Esikoinen on 5v. Niin ja itse olen vielä 33v., tässä kuussa täytän 34v.

Onnea hirmuisesti kaikille jo vauvan saaneille emoticon 
Jotkut ilmeisesti ottivat jo hyvinkin varhaisen varaslähdön, oliko se pikkuenkeli67, joka sai pienen tytön jo tammikuussa? Kiva on ollut kuitenkin lukea ja seurata, kuinka hänkin on kasvanut.

Millään ei malttaisi enää odottaa, että saisi jo sen oman nyytin kainaloon. Tänään oli neuvolakäynti, mutta laitanpa viestiä siitä tuonne neuvolakuulumisiin...

Onpa kurjaa Tukka! Kovasti tsemppiä sinne ja toivotaan että jotenkin nyt kävis niin että mieskin voisi tulla mukaan.

Ja tervetuloa April!

Takaisin