Cavalle perheineen onnea tytöstä!
Täällä ei nyt menny asiat ihan putkeen.... Mun mies oli noin kaksi viikkoa sitten leikkauksessa ja se haavahan sitten tulehtui, maanantaina käytiin hakemassa siihen lääkekuuri (hän ei voi ajaa autolla). Noh, maanantai ja tiistain välisen yön hän sitten heräsi varmaan alle tunnin välein oksentamaan. Eipä sitä tullut sitten itsekään siinä hirveästi nukuttua. Siinä aamulla kuuden aikaan ihmettelin että onpa mulla runsasta valkovuotoa ja rupesin miettimään että mistä erotan runsaan valkovuodon, lapsiveden ja limatulpan. Noh, kuitenkin kun mulla oli neuvola jo klo 9.30 niin en jaksanut murehtia asiasta kovin hirveästi ja huolena oli lähinnä mies joka oli aika heikossa hapessa. Oksentamisen lisäksi hän alkoi sitten ripuloimaan.
Neuvolassa kaikki oli ok, kyselin neuvolan hoitajalta että miten nuo kolme asiaa erottaa toisistaan. Limatulppa on kuulemma ihan selkeästi limainen, mutta sitä runsasta valkovuotoa eikä lapsivettä välttämättä kovin helposti erota toisistaan. Tehtiin sitten semmoinen puikkotesti pikkuhousuista/emättimen suulta ja se näytti negatiivista. Noh, menin kotia ja ehdin laittaa ruokaa, nukkua päikkärit, käydä tallilla sekä mennä koirien kanssa lenkille. Miehellekin ihmettelin että aika paljon tätä valkovuotoa tulee, että onkohan tämä nyt varmasti sitä, mutta en sit hätäillyt kun se testi tosiaan näytti negatiivista.
Koirien kanssa kun olin lenkillä niin kastu kolmet housut läpi, sen jälkeen soitin sit synnärille että voinko tulla käymään että tarkastavat mikä on tilanne... Ajelin sitten itse synnärille (olinhan jo koko päivän ollu liikenteessä ja ajellut autollakin useampaan otteeseen). Ja tänne kun sitten tulin niin kuulemma tosi selkeä lapsiveden meno! Kaikille sitten vinkiksi että lapsivesi haisee vähän kuin spermalle (hieman makealle) .Noh, onneksi se napanuora ei ollut luiskahtanut ulos kun päivän olin touhunnut mitä tahansa, se on kuulemma kumminkin onneksi aika harvinaista. Tänne sairaalaan sitä sitten jäätiin.... ja ei tämä lapsi halua vieläkään syntyä, ei supistele oikeastaan juuri yhtään. Paskin homma tässä kaikessa on, että mun mies ei saa tulla tänne eikä luultavasti synnytykseenkään koska hänellä oli/on se oksennus/ripulitauti.
Meinasin hajota eilen tähän asiaan...!
Nyt tosiaan odotellaan että haluaako tämä vauva tulla ulos vai aletaanko käynnistämään. On tässä semmoinen mahdollisuus, että synnytys pitää käynnistää ja siinä käynnistyksessä menis pari päivää niin sitten mun mies voisi päästä mukaan. Mutta ei tällä epelillä tosiaan näytä olevan mitään kiirettä tulla ulos vaikka se lapsivesi meni yli 24 tuntia sitten. Itsellä tosiaan vointi ihan jees, pää on hiukan kipeä mutta voi olla ihan huonosti nukutan yön takia. Olen eristyksessä kun ei tiedetä että mikä mun miehellä on (voi johtua niistä lääkkeistä mutta voi olla myös tarttuvaa) ja tartutanko minäkin sitä... Onneksi on sentään kännykät ja mulle tuotiin kotoa läppäri tänne, että eiköhän tämä tästä. Ja jos se synnytys nyt käynnistyy niin mun kaveri tulee mulle kaveriksi. Että semmosta täällä...