Huhtikuun hölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Itikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää mun koulutusyhdistelmä parturi-kampaaja ja kemisti voi vaikuttaa mun "hysteriaan" jonkin verran :hilarious: Kemikaaleille on tullut altistuttua kohtuullisen paljon ja nyt yritän pitää minimissä. Tosissaan itsekin pelaan mieluummin varman päälle, kun 9 kuukautta on kuitenkin niin lyhyt aika. Huolestuttavammalta kuin jotkut hiuslakat musta tuntuu se, että läträsin labrassa kloroformilla joitain päiviä hedelmöittymisen jälkeen. Siitä aineesta tulee kohtuullisen kehno olo, vaikka kuinka yrittäisi olla hengittelemättä.

Voi jösses että oli uni taas... nukuin nyt äsken pienet torkut, tuli siinä sitten synnytettyä o.O Kauhean sekavaa oli, kotona tuli pienokainen maailmaan kun ei ehditty mihinkään, kun se jo tuli :D Sitten oli kauhea huoli istukasta, että pitäis tulla ulos myös. No tulihan se sitten, vessanpönttöön loiskahti... mistä näitä unia oikein tulee :D

Mun unet on ollu samoja kuin esikoisen aikaan, saan lapsen, mutta se kasvaa muutamassa tunnissa synnytyksestä jo niin isoksi, että osaa jo istua tai kävellä. Ja välillä hukkaan lapsen, siis unohdan kokonaan lapsen olemassaolon ja jossain kohti ihmettelen, että mihin matkan varrelle se oikein jäi :D Ihan samanlaisia unia tosiaan esikoisen aikana tuli nähtyä, mitä lie tarkoittavat vai ei tarkoita :D

Minä en oo edes nähny unia tästä raskaudesta tai tulevasta lapsesta?
Muuten nään tapahtuma rikkaita unia joka yö!

Esikoisesta näin aina unta etten osannut pukea/vaihtaa vaippaa ym. Sitten näin unen jossa vauva oli jo syntynyt ja mietin miksei musta tuntunut synnyttäneeltä. Mies tokaisi että "Sektiollahan se syntyi". No sektiohan se meinasi olla oikeastikin edessä.

Mies on nähnyt tästä tulokkaasta unta että olisi poika. :)

Mä nään pari kertaa viikossa painajaisia.. jokunen päivä takaperin näin että hakkasin naapurin 10v lapsen joka kiusasi mun tyttöä... viime yönä näin unta että mut ja tyttö oli kaapattu, heräsin siihen kun päästiin pakoon. Ahdistavia unia!

Ihan alkuraskaudessa mulla oli ihan pöhköjä unia joka yö, osa niistä aika ahdistaviakin. Sitten niitä alkoi tulla harvemmin, ja nyt en juurikaan öisin enää näe unia, mutta näköjään sitten päiväunilla niitä tulee, jos sellaiset otan. Ehkä isommat "hormonimyrskyt" on ohi, niin aivotkin lepää enemmän öisin.

Minä näin alkuraskaudessa kans aivan ihme unia öisin, pääosin liittyi vauvaan, keskenmenoista näin useamman kerran unta. Helpottuneena herännyt sitten, kun huomaan että olikin vain unta.

Joo, mun unet oli ihan sairaita alkuraskaudesta, mutta onneks ovat rauhoittuneet. Jossain vaiheessa jo pelotti mennä nukkumaan, kun näin niin kamalia painajaisia.

Esikoisen raskausaikana laitoin kerran raidat hiuksiin toisella kolmanneksella. Sen jälkeen ei ole värjätty kun haluan pitkästä aikaa oman värin näkyville. Latvat on nyt siis vaaleat ja muuten maantienväriset. Lakkaa eikä meikkejä tule nyt käytettyä juurikaan kun kotona pyörin esikoisen kanssa. Mutta meikit, voiteet ja sampoot on nykyään luonnonkosmetiikkaa. Hiuslakkaa koitan olla hengittelemättä kun sitä laitan.

Ps. Tieto lisää tuskaa. Kannattaa näin kesän lähestyessä tutustua aurinkovoiteisiin. Itsellä jäi auringosta nauttimiset aika vähiin sen jälkeen kun luin aurinkovoiteiden myrkyistä.

Ja pps. En juurikaan näe enää nykyään unia. Vissiin jatkuvasti niin väsynyt ettei uneksi tai ainakaan muista niitä :D

No nyt minä sen kotidopplerin ostin, huutelin facepalstalla ja heti löytyi käytettynä läheltä. Kokeilinkin sitä jo, ja mielestäni kertaalleen löysinkin sykkeet hetkeksi :) Käyn kuitenkin torstaina varmistamassa asian neuvolassa. Ilmeisesti nuo kivut on sitten vaan kohdun kasvusta ja arpikudosten paukkumisesta johtuvia.

Nuppu, Aurinkorasvat tuli mullekkin yllätyksenä! :nailbiting:

Hellu, Kiva kuulla että akupunktio toi helpotusta oloihisi! :) Moni onkin kertonut saavansa avun. Itse haluaisin kokeilla kokonais valtaista vyöhyketerapiaa.

Hellu kyseli hiustenävärjäämisestä aiemmin nii kyllä minä ainakin pari kolme kertaa meinasin hiukset värjätä tän raskauden aikana.

Meilläkin on molemmat nimet valmiina, nyt vaan jännityksellä odotan tädin vauvan ristiäisiä, ettei vaan käy niin kehno tuuri että ryöväävät meidän nimen :grin

Mä olin pitkään tykänny kahdesta tyttönimestä. Ja eikö mun serkkuni menny antamaan omalle lapselleen just sen ykkösvaihtoehdon. :thefinger No okei mä en silloin vielä ajatellut koskaan lapsia saavani, mutta oli mielessä et jos joskus niin nämä nimet. Toinen vaihtoehto annettiinkin lapselle, vaikka kävi ilmi että sinä vuonna kyseinen nimi olikin yksi suosituimpien joukossa. Ja silloin ku nimeen ihastuin ni ei niitä ollu kovin montaa. Yhden näyttelijän tiesin sillä nimellä. :)

Mä olin pitkään tykänny kahdesta tyttönimestä. Ja eikö mun serkkuni menny antamaan omalle lapselleen just sen ykkösvaihtoehdon. :thefinger No okei mä en silloin vielä ajatellut koskaan lapsia saavani, mutta oli mielessä et jos joskus niin nämä nimet. Toinen vaihtoehto annettiinkin lapselle, vaikka kävi ilmi että sinä vuonna kyseinen nimi olikin yksi suosituimpien joukossa. Ja silloin ku nimeen ihastuin ni ei niitä ollu kovin montaa. Yhden näyttelijän tiesin sillä nimellä. :)
Joo tää samainen täti vei jo yhden mun lempi pojan nimistä, joten meillä on selvästi sama maku :joyful: Silloin ei ollut onneksi nimet vielä valmiiksi mietittynä, niin ei tuntunut niin suurelta menetykseltä :hilarious:

Esikoisen aikaan värjäsin, tosin violetit ja punaiset vaihdettiin ruskeaan tms. että värjäysväli vähän pitenee. Mut kävin kyllä. Tässä välissä vaihdoin ekoväreihin, joskin tällä hetkellä kasvatan ekaa kertaa 2000-luvulla omaa väriä eli tuskin tulee värjättyä ekoväreilläkään nyt raskausaikana.

Käytiin lapsen kanssa eilen ratsastamassa sukulaisen issikalla. Mä en ottanu omaa kypärää edes mukaan koska oon aatellu etten nyt vierailla hevosilla mee ratsastelemaan mahani kanssa. Noh, sukulaisnainen totesi että nyt äidin vuoro. Päätin sit käydä kokeilemassa. Kyyti oli tasaista eikä pienintäkään ongelmaa pysyä selässä. Tosin ihan kentällä vaan pyörittiin varmaan joku vartin verran.

Huom, luulen ettei tää sukulaisnainen tiedä tästä raskaudesta vielä. :D

Olihan se nyt kokeiltava taas, löytyykö sykkeet, löytyihän ne, nopeammin kuin eilen, isäntäkin sai kuunnella toisilla kuulokkeilla ^_^ Nopeasti ne kyllä katoaakin kuuluvista, että kai siellä jo otus liikkuu melkoisesti.

Takaisin