Huhtikuun hölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Itikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Se laktoosikoe on paljon kauheempi kyl.. ei toi oo niin paha!

Tai siis jos valmiiks jo noin hirveen pahoinvoiva ku mommyme niin sitten kyllä varmaan on kauhee.

Mulla oli esikoista oottaessa 247 merisairas olo mut laattasin vain aamulla, rasitus meni iha helposti. Ei kyl tehnyt mieli syödä mitään sen jälkeen, vettä meni reippaasti ja sitte töihin, ei ollu vielä lounastauollakaan yhtään nälkä :P Tokaa oottaessa taisin vetästä leivän kahviossa ennen ku menin kotiin, mut enemmänki siitä ilosta et sai syödä kokonaisen leivän ihan rauhassa :D Juotava liemi on aina ollu kylmää, just ku jotai turhan makeeta mehukattia mikä ei ole hyvää mutta menee ykkösellä helposti kun ei jää maistelemaan. Meinaa vähän nukuttaa se istuskelu, viimeks katoin jotai sarjaa puhelimesta kuuloke korvassa niin kulu nopeemmin se aika

Aaria, ihana tietää ettei ole yhtä kamala kuin se laktoosikoe. Enköhän mäki sit selviä, kun muutkin on siitä selvinny :grin

Nyt on kyllä kummallisen energinen olo :O En ole pitkään aikaan saanut viikonloppuisin aikaiseksi oikein mitään, ja tänään nyt jotain sentään. Kävin leikkaamassa marjapensaita matalaksi, kun olivat niin vanhoja ränkkiä jo, 7 puskaa lähti. Muutenkin paarustelin ulkona jonkin aikaa ja katsastelin tonttia, joko alkaisi näkyä ensimmäisiä kevään merkkejä, ei vielä löytynyt mitään. Keittiötäkin siivosin.

Mä oon ollu yliviikon kipeä! Mä toivon että tää on kohta ohi! Hirveä hinku on lenkille! Nyt tuntuu että virtaa riittäisi mutta tää tauti vie kaikki voimat.

Kyllä kannattaa parannella kunnolla ennen kuin lähtee lenkille. Ihmeen sitkeiltä tuntuu nämä tämän talven flunssat ym. taudit :/

Ihanaa että Kaarelle iskenyt energia puuska! :happy:Ulkohommat muutenkin virkistää. Ja tulee hyvä fiilis kun saa tehtyäkin asioita. Toivotaan että jatkuu!

Susqille paranemisia! :)
Ja vaikka varmasti ei mitenkään malttaisi odottaa jo lenkille pääsyä, niin lepäile nyt kuitenkin kunnolla pöpö pois. Parempi niin päin kun että puoli kuntoisena rehkii ja sitten ehkä jopa sairastuu vain pahemmin.

Joo oon oppinut joskus kantapään kautta että pitää parantua kunnolla, joskus vuosia sitten sain keuhkokuumeen siitä hyvästä ku en malttan levätä.

Hiukan kyllä masensi jo kun tiedän, että edessä on tuon pihan kanssa hommia riittävästi kesälläkin, tonttia vajaat 4000 neliötä, onneksi sentään osa tontista on metsää, mutta nurmikkoa riittää leikattavaksi silti aika paljon. Ens talveksi pitää liiterikin saada täyteen klapeja, nyt puut on metrin halkoina pinoissa. Haravointikin jäi syksyllä puolitiehen... että kyllä kesäksikin on hommaa, toivottavasti ei tule kauheita helteitä.

Kaari, huh teillä kyllä riittää hommaa. Kunhan et rehki ja rasita iteäsi liiaksi :happy:

Meilläkin olis haravointi hommia mutta taidan vetää lehtipuhaltimella. Terassin rakennus olis myös mun vastuulla et saa nähdä mitä tulee. Yläkerta pitäisi siivota ja remontoida kesän aikana jotta esikoinen saa oman huoneen ja me enemmän tilaa. Saa nähdä miten onnistun, kun mies on aina töissä eikä kovin innostunut remontoinnista. Täytyy vaan toivoa, että vointi pysyy hyvänä :wink

No on sullakin sanmarie hommaa :O Älä nyt sinäkään liikaa rehki! Mä saan apuja omilta vanhemmiltani tarvittaessa pihatöihin ja remontointiin, kun vaan mökiltä omilta hommiltaan ehtivät.

Vauvalle omaa huonetta ehditään laitella myöhemminkin. Meillä on kolme makuuhuonetta, mies ja minä nukutaan omissa huoneissamme, ja kolmas makuuhuone on miehen pojan käytössä sillon kun on meillä. Alkuun tietysti vauva on mun kanssa, mutta sitten myöhemmin täytyy miettiä, josko tuo isoin makuuhuone olis sitten lastenhuone ja minä siirtyisin pienempään huoneeseen.

Hyvät, että kaari sultakin apuvoimia löytyy. Mulla on onneksi isäni apuna joskin hänellä on huonot polvet ja vielä huonompi selkä mut ehkä kaks rampaa saa jotain aikaan. Meillä on yläkerrassa kaksi makuuhuonetta ja puoliso nukkunut siellä töiden takia. Alakerrassa on avoin makuuhuone ja tänne ei pinnasänkyä mahdu ni esikoiselle täytyy saada oma huone, kun on sitä pyytänytkin. Se vaan on varastona ja siellä on varmaan kuormalavallinen tavaraa. Suurin projekti taitaa olla niiden siivous. Laatikot painaa vaan parhaimmillaan sen 40kg, että nostoapua täytyy kyllä mieheltä saada :happy:

sanmarie, Meillä mies monesti heltyy tuohon että nostaa voi, mutta muu jää mulle jos intoudun laittelemaan, niin jospa saisit miehen siihen nosto avuksi. :wink Se olisi jo paljon!

Täälläkin olisi varaston läpi käynti, en kestä ajatusta ettei ovea hät hätään ees saa kiinni kun täynnä roinaa. Esikoiseltakin tulee kuitenkin jatkuvasti kaikkea säilöttävää. En tiedä jaksanko edes kirppikselle viedä että veiskö vaan jonnekkin apua tarvitseville.. Pitänytkin jättää tähän raskausaikaan. Ei tää tästä enää helpommaksi muutu. (Ja me muka muutossa heitettiin kaikki turha pois, PAH :hilarious:)

Meidän muutto 1,5 vuotta sitten meni niin, että tungettiin suurin osa tavaroista täällä uudessa paikassa autotalliin, jokapäiväiset tavarat tuotiin sisälle yhdessä rytäkässä. Itse en saanut kantaa mitään painavaa silloin, eikä isäntäkään, onneksi saatiin apuja kavereista tavaroiden kantamiseen! Muuten olis ollut pakko tilata muuttopalvelu jostain, se olis sitten maksanut maltaita täällä korvessa. Muuttomatka oli onneksi vain pari kilometriä. Autotallissa on vieläkin jätesäkkejä ja laatikoita purkamatta ja katsomatta läpi, ehkä ne vois heittää jo roskiin, kun olivat jo kahdessa edellisessä paikassa varastoituna :D

Kaari, Aivan. Sellaisia mitä ei kaipaa, tuskin tarvitseekaan. :D Meillä nimittäin sama juttu, että nämä tavarat suurimmaksi osaksi olivat varsstoituna jo edellisessä asunnossa.

Ps. Raskaushormoonit, yht äkkiä mieleeni tuli pienet noidat virpomassa ja itku oli taattu. Virvotaankos teillä tai onko käynyt pikku noitia? :) Me ei poikaa tänä vuonna viety, ei vielä ymmärrä ja oon itse allerginen pajunoksille niin ei viitsitty kotiinkaan niitä nyt hankki kun raskaana ole edes allergialääkitystä.

Täällä on käynyt 1 virpoja! :) oli kyllä kiva, tulis enemmänki ku oon varautunut herkuilla :D

Me muutettiin tähän reilu kolme vuotta sitten ja kannettiin yläkertaan koko omaisuus ja osa on siellä edelleen. Mun mielestä siellä ei ole kuin roinaa. Mutta miehen mielestä sen roina on kaikki tarpeellista. Meillä kun oli täällä kaikki keittiön tarvikkeet valmiina ni ei tarvittu niitä meidän omia :hilarious: Se on vaan niin vaikea alottaa, kun ei tiedä mistä alottaisi ja vaikka kuinka tekisit hommia ni kaikki näyttää samalta kaaokselta ihanku et olisi mitään tehnyt :grin No olen silti saanut sieltä tavaraa hukattua jonkin verran ettei ihan enää niin paha ole kuin lähtötilanteessa.

Meillä kävi just kävi ensimmäiset virpojat. Meillä tyttö viedään vain virpomaan pappaa :happy: Tehtiin eilen upea oksa papalle ja yksi jää kotiin.

Ei ole virpojia näkynyt, tosin ei taida tällä kylällä edes olla sen ikäisiä lapsia, että virpomaan lähtisivät. Itse en ole muistaakseni koskaan käynyt virpomassa. Meillä ei muutenkaan juhlittu oikein mitään mitenkään. Mulla ei ollut koskaan lapsena kaverisynttäreitäkään, enkä koe jääneeni mistään paitsi. En ole koskaan omia synttäreitäni aikuisenakaan juhlinut mitenkään. Hieman ahdistaa ajatus, että tulevalle lapselle pitäisi sitten järjestää kaikenlaista juhlaa ja tapahtumaa. Mutta mitäpä sitä ei lapsensa eteen tekisi :) Joulut ja juhannukset on menneet aina ohi, normaaleina vapaina, vaikka jouluruokaa kyllä on pöydässä, ja juhannuksenakin on ehkä vähän normaalia paremmat sapuskat.

Meille on uskaltautunut 4 virpojaa :grin taitaa loput munat jäädä meille ko kohta lähetään viemää esikoista virpomaan isovanhemmille ja kummeille!

Ihanaa että teillä on käynyt virpojia ja että osa vie omat pienet virpomaan myös sukulaisia! :happy:

Itse muistan että pienenä käytiin virpomassa ja silloin asuttiin sellaisella alueella että oli paljon lapsiperheitä. Kori täytyi ja aina välistä käydä kotona tyhjentämässä kun niin paljon tuli virvottua. :hilarious:
Haluan tätä perinnettä myös omilla lapsilla jatkaa, mutta nykyään ei ehkä olla yhtä vastaanottavaisia? Ehkä kuitenkin sukulaiset kävisi virpomassa ainenkin. :)

Kaari, Minuakin ahdistaa tulevaisuudessa kaikki lasten synttäreiden järjestämiset ym. Oon jo etukäteen stressannut että miten tuun koskaan selviytymään. :arghh: Juhannukset, Vaput ym nyt on helppo kun keksii jotain ohjelmaa ihan vain perheen kesken ja leipomuksia. Ei kai sitä muuta tarvita.

Meillä kävi 4 virpojaa, harmi ku tyttö ollu kattomassa. Lähtin perjantaina mummulaan lomalle, mutta oli siellä nähnyt virpojia :)

Takaisin