Huhtikuun hölinät

Mamsku, Onko sulla muuten taipumusta esimerkiksi atopiaan tms? Mulla on pienestä pitäen ollut muttei oo oireillut aikoihin aikuisiällä.

Näyttää myös siltä kuin olis ihottumaa tms kasvoissa, ja kutina inhottavinta kaikista. :sad001


Mulla on ollut atopiaa lapsuusiässä, mutta ei nyt aikuisiällä, muuta kuin nyt tässä raskaudessa puhjennut mm kyynärtaipeisiin. Tuokin on jännä kun väliin on enemmän ihottumaa niin käsissä kuin kasvoissa ja seuraavana päivänä voi olla taas hyvänä iho.
 
Se on Cocoa se hormonien ihmeellinen voima :D Mokomat ei tarvi ruokavaliolta mitään apua..
 
Aaria sehän se onkin hirveetä kun ei mikään auta, vaikka yrittäis tehdä mitä :D Taidan vaan vetää muovipussiin silmien ja suun reiät ja lähteä niin liikenteeseen... kommandopipo olis myös ihan jees :D
 
Täältä löytyy myös yksi, joka vois pussin vetästä päähän. Naama on ku kukkaketo :hilarious:
 
Olinkohan itsekin 10-vuotiaana samanlainen melumaakari kuin isännän poika, koko ajan liikkeessä ja potkii tuolinjalkoja istuessaan, kun katselee lastenohjelmia isännän ollessa päiväunilla. Hiljaa oleminen onnistuu ehkä 5 minuutin ajan, sitten alkaa taas itsekseen puhuminen ja kaikenlainen kolistelu... :) Isäntä kun tarvitsee ne päiväunensa 1-2 kertaa päivässä, että selviytyy iltaan asti kipujen kanssa :/ Vauvan tultua kaikki taas muuttuu, onneksi voin olla edes jokusen kuukauden kotona.
 
Mulla esikoisesta oli paras iho ikinä, tasainen ja hehkuva. Samoin hiukset, ei rasvoittuneet, oli tuuheat ja ihanat. Nyt on tukka koko ajan likainen, naama kukkii ja kiiltelee ja toisaalta kuivuu :sad001 just parantelen kun leuassa oli kaksi oikein megafinniä jotka oli ihan hullun kipeet. Eihän niitä malttanut olla puristamatta mutta ei niistä mitään tullut ennenkuin toisesta kolmantena päivänä. Nyt vaikuttaaettä alkaapahin olla ohi noiden osalta. Ärsyttää :/
 
Nuppu, Minulla myös juuri näin, esikoisesta iho ja hiukset ym voi hyvin vaan nyt on täysin päin vastoin. :arghh:
 
Miitu, oliko esikoinen poika? :)

Mulla esikoispojasta iho ja hiukset oli parhaimmassa kunnossa koskaan ja kynnet kasvoi vahavana.

Sanotaan, että tytöt vie osan äidin kauneudesta ja tulee finnejä yms.. ja poikia odottavalla olis parempi iho jne :) en tiedä pitääkö mitenkä paikkaansa :)
 
Unicorn, Joo esikoinen on poika :dummy: Nyt onkin alusta asti ollut tyttö -olo :dummy1: Ja tää raskauskin aivan erilainen esikoiseen verrattuna jolloin mulla ei ollut oireen oiretta. Katsotaan pitääkö tuo teoria meillä paikkaansa. :hilarious:
 
Mulla on tosi kuiva atooppinen iho ja mulle pahatkin iho-ongelmat on arkipäivää. Finnejä mulla ei ollut teini-iässäkään kuin yksi silloin tällöin. Nyt on sitten ollut kasvoissa pikkufinnejä koko ajan tovereineen :> Että on tosi hehkee olo joo! Tähän kuivuuteen ei auta oikein mikään, rasvaan tottakai säännöllisesti vähintään 2x päivässä, mut ärsyttää kun joskus joutuu tutuille selittämään et miks mun naama on tämännäköinen :sad001 kun en vaan voi asialle mitään. Pahinta on ne jotka koittaa neuvoa, ikään kuin en olis lapsesta asti kaikkea kokeillut. Vettäkin juon 2 l päivässä että joo ei auta "juot vaan enemmän vettä ja syöt terveellisemmin" :[ Ihan on ihosairaus kyseessä...

Toivottavasti iho ees vähän paranis kesää kohden (niin mul yleensä tekee). Tää hiusten rasvoittuminen on kans hirveetä :sad001

Tsemppiä muillekin iho-ongelmien kanssa kamppaileville!
 
Mulla on iho aivan punainen aamuisin. Olenkin miettinyt johtuuko se suihkun kalkkipitoisesta vedestä, mutta ilmeisesti raskausoire kuitenkin.
 
Miitu, oliko esikoinen poika? :)

Mulla esikoispojasta iho ja hiukset oli parhaimmassa kunnossa koskaan ja kynnet kasvoi vahavana.

Sanotaan, että tytöt vie osan äidin kauneudesta ja tulee finnejä yms.. ja poikia odottavalla olis parempi iho jne :) en tiedä pitääkö mitenkä paikkaansa :)

Mulla esikoinen tyttö... Itse miettinyt että kun tämä nyt niin erilaista on että jos on poika ja se testosteroni siellä sitten laittaa naaman kukkimaan yms..
 
No olisikohan tänne tulossa poika sitten :D Esikoisen aikaan (on siis tyttö) naama kukki oikein iloisesti mutta se kyllä alkoi jo kun lopetin pillerit. Nyt oli edeltävästi hormonikierukka ja ihon kanssa ollut vähän tasaisempaa. Imetyksen lopettamisen jälkeen oli pahin, sillon tuli rintaan ja kaulaan ja kaikkiin mulle ihan outoihin paikkoihin hirvee finnikylvö joka kesti monta kuukautta.
 
Toisaalta on mukavaa, kun lumet sulaa pihasta, ei ole enää paljoakaan jäljellä :) Mutta alta paljastuu syksyllä kesken jääneet siivoustyöt :D Lehtikasoja siellä täällä levinneenä, kyllä on haravalla töitä. Täytyy varmaan pikku hiljaa ruveta haravoimaan, vaikka maa onkin vielä jäässä. Intoa kyllä on taas hetken aikaa laitella pihaa kuntoon keväällä ja kesällä, sitten heinäkuussa olen jo aivan kypsä koko hommaan ja rupean odottelemaan talven tuloa... Jaksaminen pitäisi vaan löytää jostain, sohva ja sänky on aivan liian houkuttelevia paikkoja työpäivienkin jälkeen. Olen joissain asioissa semmoinen "heti-mulle-kaikki-tänne" -ihminen, tuntuu että pihakin pitäisi saada siivottua päivässä, mutta se on yksin aika mahdoton tehtävä, sen verran on tuota lääniä tuossa. Tykkään haravoinnista kyllä, se on hyvää arkiliikuntaa, enkä haluaisi esim. lehtipuhallinta käyttää, vaikka se kyllä helpottaisi hommia :)
 
Oliko täällä aiemmin puhetta jotain siitä että esim raskausaikana eivät tietyt tuotteet/meikit tms sovi?
En nyt tiedä onko mun iho sitten mennyt niin huonoon kuntoon (kiitos raskauden) vai reagoiko eri tavalla mutta luulen että mun Cc voide aiheuttaa allergiaa tai ainenkin pahentaa jo kuivia kasvoja. Kasvoissa hirveä kutina ja punertavat. Rasvaan ja käytän Ceridal öljyä mutta apua ei oikein löydy.
Olin useamman päivän ilman Cc voidetta ja tuolloin iho oli jees. Ärsyttää kun on mun luottotuote ja ainut mikä sopii mun vaalealle iholle. :meh:

Niin ja allergiaoireet nostavat päätänsä! Vaikka esikoisen odotusaikana kaikki allergiat hävisivät. Onko muita siitepölyallergisia ja onko teillä lääkitystä? :) Näin nämä raskaudet ovat erilaisia!

Mulla ei kans edellisraskaudessa ollu minkäänlaisia allergiaoireita, mutta nyt on ollu karseet siitepölyoireet jo viikkoja ja joudun vetään setiritsiiniä joka päivä ja sain reseptin kortisonisuihkeisiin. :sad001
 
Maryshka, Onko sulle ihan lääkäri määrännyt noita setiritsiinejä? Itselläni olisi kaapissa setiritsiiniä ja oonkin lukenut että monella tuota ko valmistetta määrätty raskausaikana. Itse selosteessa kuitenkin lukee ettei missään vaiheessa raskautta suositella eikä imettäessä.
Nyt täytyisi kai ihan teratologiseen soittaa ja kysyä että no voiko vai eikö..
 
Setiritsiini ja loratadiini on turvallisimmat ja paljon käytettyjä myös raskausaikana.

Näin minäkin oon ymmärtänyt.
Mutta viimeksi juuri lääkäri sanoi että täytyisi pärjätä vain silmätipoilla ja nenäsuihkeella. No kun ei pärjää. Mutta vähän itsekin muistelin että kyllä noita käytetään myös raskausaikana.
 
Maryshka, Onko sulle ihan lääkäri määrännyt noita setiritsiinejä? Itselläni olisi kaapissa setiritsiiniä ja oonkin lukenut että monella tuota ko valmistetta määrätty raskausaikana. Itse selosteessa kuitenkin lukee ettei missään vaiheessa raskautta suositella eikä imettäessä.
Nyt täytyisi kai ihan teratologiseen soittaa ja kysyä että no voiko vai eikö..

Juu lääkäri määräsi setiritsiiniä. Tai edelliskerralla määräsi loratadiinia, mutta kun ne loppui, niin sanoi että setiritsiinikin käy (mulla oli sitä valmiiksi 100tabl pkt kotona). Että kai se sit turvallista on.
 
Takaisin
Top