Huhtikuun hölinät

Tänään ajattelin mennä ennakkoäänestämään. Kauheen vaikeeta valita ehdokasta isossa kunnassa kun niitä on vaan niin paljon. Päätin jo etukäteen et äänestän jotakuta, joka ajaa subjektiivisen päivähoito-oikeuden säilyttämistä. Meillä toukokuussa 3 v esikoinen ja haluttaisiin se ainakin osa-aikaisesti pitää hoidossa kun viihtyy niin hyvin ja on sellanen sosiaalinen touhupeppu. Aina ollut niin päin että pitää tapella hoidosta kotiin lähtemisestä eikä sinne jäämisestä :)

Mites muut, ootteko suunnitellut jo syksyn kuvioita? Meillä sikälikin tää asia nyt pöydällä kun meidän ihana pph jää eläkkeelle ja pitäisi hakea siirtoa toiseen ryhmään tai päiväkotiin.
 
Meidän esikoinen on syksyllä 2,5-vuotias ja ainakin lähtökohtaisesti olisi hoidossa 3pv viikossa. Katsotaan sitten jos muulta alkaa tuntumaan! En uskaltaisi etukäteen ainakaan ottaa kokonaan pois, kun muistan kuinka koomassa olin kun esikoinen ei nukkunut oikein ollenkaan vauvana. Sekä minulle että esikoiselle parempi että saa olla jotkut päivät hoidossa eikä kotona pystyyn nukahtavan äidin kanssa! Ja myönnän myös että nautin lattemammailusta esikoisen kanssa ja mieluusti varastaisin itselleni kahvitteluja uusintakierroksellakin :D Toki sitten katsotaan uudestaan jos esikoinen reagoi, mutta hänkin on hyvin sosiaalinen tapaus ja nauttinut päivähoidosta.
 
Mä oon esikoisen kanssa vielä kotona.
ilmoitin pojan syksyksi 2v päiväkerhoon mikä on kerran viikossa 1,5h kerrallaan tässä lähellä, hoitoon ei oo tarkoitus laittaa enne ko ite sitten joskus töihin palaan..
 
Meillä poika (s. 4/16) aloittaa tarhan heinäkuussa miehen isyysloman loppuessa. Oon ite myös palaamassa töihin. Niin ei raaskita ottaa pois tarhasta kun on silloin elo-syyskuun vaihteessa just varmaan oppinu tarhan tavat ja saanu kavereita. Saa olla tarhassa siis sen subjektiivisen oikeuden; mies vie aamulla töihin mennessä ja me vauvan kaa haetaan kotiin päikkäreille. Uskoisin että on paras ratkaisu jaksamisenkin kannalta kun tehdään noin :)
 
Meillä menee kanssa vähän tylsästi nää aikataulut, kun hoitopaikka vaihtuu heinä-elokuun vaihteessa niin tulee aika nopealla aikataululla muutoksia pikkuipanan elämään. Ollaan päätymässä siihen, että jatketaan varmaan toisella perhepäivähoitajalla, joka on lapselle ennestään tuttu niin ei mee kaikki asiat ihan ympäri.
 
Esikoinen on tällä hetkellä "täyttä päivää" päiväkodissa ja jatkaa siellä oloa kyllä jatkossakin. Kun vauva syntyy niin lyhennetään viikkoa varmaankin niin, että pk-päiviä tulee viikkoon 3 ja kestoltaan max 7h. Tämä kolmesta syystä a)esikoinen on saanut mun (ja toki isänsä)jakamattoman huomion ja haluan taata seuraavallekin myös ihan "omaa" aikaa b)esikoinen tykkää päiväkodista tosi paljon, ja hyötyy siitä hurjasti. Koen myös, että kun pk pysyy samaana rutiinina viikossa, se luo esikoiselle myös turvaa kaiken muun heittäessä härän pyllyä kun vauva tulee c)Arjen helpotus. Rehellisesti. Helpottahan se nyt kun uhmaikäinen on hoidossa jonkun osan viikosta ja saa keskittyä "vain" vauvaan jonkin aikaa.
 
Mä kävin perjantaina ennakkoäänestämässä. Valinnan tein vaalikoneen perusteella, otin ekan joka valitsemastani puolueesta siinä listalla oli ja tsekkasin sen vastaukset. Samoilla linjoilla hänen kanssa, joten en jäänyt arpomaan muita vaihtoehtoja enää.

Mulla tuli muuten kakkoseksi siitä vaalikoneesta Egotripin Mikki Kauste :D Mutta en halunnut äänestää Vihreitä, joten en valinnut sitten häntä.

Mulla ei vieläkään suju opinnot oikein mihinkään suuntaan. Tunnen itteni tosi laiskaksi ja saamattomaksi kun päivät kuluu lojuessa, joten kuten kotia hoitaessa ja vauvajuttuja sekä toimeentuloa miettiessä. Opiskelumotivaatio on vaan jostain syystä ollut koko vuoden ihan nollassa :/ Toivottavasti kaikki järjestyy. Kouluun en oo vielä ilmoittanut, etten aio mennä ensi lukuvuonna sinne, mutta kai tässä vielä ehtii ja tukiasiat selvittää.
 
Me ei käyty äänestämässä tällä kertaa.
Saatiin äänestyslipukkeet juu, mutta vanhalle paikkakunnalle. :grin

Meillä poika kotona mun kanssa joten jatkaa näin myös syksyllä. :)
Eikä taida kerhoja alle 3v olla pahemmin.
Harmi ettei oo avointa päiväkotiakaan tässä lähistöllä, kuten ennen oli.
Saa nähdä millaiseksi meidän arki muovautuu syksyllä, jännittää. :nailbiting:
 
Ei ne niitä äänestyslipukkeita nykyään ees kato, hämilleni jäi lappu käteen kun oli jotenki erikoinen ohjeistus ennakkoäänestyksessä. Mutta henkkarit on se tärkein :)

Mä valitsin ehdokkaan tekemällä kanssa vaalikoneen ja sitte sieltä haluamastani puolueesta eniten samaa mieltä olevan. Toki on eri asia ja vaikeampi valita jos puolue on ihan sama :D

Täällä odotellaan tosiaan esikoista, ja syksyä en o vielä uskaltanut hirveemmin suunnitella. Joko en mene kouluun ollenkaan syksystä alkaen tai ilmoitan itseni läsnä syksyksi ja käyn muutaman kurssin jos ehdin. Sen näkee kun sinne asti päästään :)
 
Mulla on niinkin kunnianhimoiset suunnitelmat vielä, kun kesä ja heinäkuu lomalla, mutta elokuuksi vielä harjoitteluun ja mammalomalla oppari. Kuinkahan nopeasti vaan muuttuu suunnitelmat kun tässä keväälläkin pitäisi mennä vielä kahdeksi kuukaudeksi harjoitteluun ja nyt jo iskias tms meinaa viedä välillä jalat alta..
 
Munki pitäis olla harkassa kesä-heinäkuu, toivottavasti onnistuu :D
 
Mä äänestän varmaan vasta ensisunnuntaina vaalipäivänä. Ja on tosiaan vaikeeta päättää, mulla muutama tuttukin ehdokkaana joilla on kyllä hyvät arvot ha tiedän että ovat intohimoisia ja aikaansaavia, eli varmaan jotain heistä äänestän. Vaalikoneita en vielä jaksanut tehdä, mutta varmaan pitäs vielä.
 
Mää olin esikoisen aikaan ihan loppuun asti koulussa, voin ihan hienosti ennen synnytystä. 3 pv jäi harjoittelua tekemättä, muuten sain lukuvuoden purkkiin. Soittelin aamulla, et tää harjoittelu oli tässä, yöllä alko supistukset :D Mut vauvan kanssa opiskelusta ei kyllä sitten tullut yhtään mitään vaikka olin kuvitellut tutkielmaa siinä sivussa tekeväni.
 
Mä äänestän melkein aina vasta vaalipäivänä, ennakkoon oikeastaan vain jos tiedän olevani varsinaisena päivänä väärällä paikkakunnalla. Siinä on jotenkin enemmän tunnelmaa :D Ja toisaalta nyt mulle on tärkeää, että siitä tulee lasten kanssa sellainen "juttu", että käydään yhdessä äänestämässä ja sitten kotona vaalikahvit ja puhutaan aiheesta, demokratiakasvatusta kotona. Ollaan jo koulutuksenkin puolesta melko poliittisia molemmat. Tosin oma ehdokas on vielä hakusessa, kun uudella paikkakunnalla en tunne ehdokkaita henkilökohtaisesti. Yritän ensi viikolla ehtiä vaalikopille jututtamaan, puolue on pysynyt samana äänioikeuden saannista asti.
 
Suvitus tuo onkin hyvä tapa! Meillä mun vanhemmat on toimineet just näin. Silti en kyllä tiedä äänestääköhän veljeni.. Mutta lapsuudesta muistaa että oli aina hauskaa kun oli vaalipäivä! :D Mun mies ei ollut ikinä äänestänyt ennen ku tapasi mut, ja nyt hänkin kokee sen tärkeäksi. Mutta halutaan aina yhdessä mennä, ja siksi käytiin ennakkoon kun vaalipäivänä ei päästäisi yhdessä. Itsellä kans ollu sama puolue äänioikeuden saannista asti.
 
Onpa ihana tapa suvitus! Vaikka meillä ei tulis kuulonkaan, ei olla oikein sen sortin ihmisiä vaikka toki äänestetäänkin ja näin. :grinOma isä on ollut mukana noissa puolue hommissa kyllä.

Susqi, Tsemppiä, hyvin se menee! :)
 
20min vielä ni pääsisi puurolle ja kahville! :Heartred
Siis noita rajoja on alennettu... ne on paljo matalammat ku silloin ku odotin esikoista.
 
Susqi, Eikää.... Sit varmaan napsahtaa mulla. Esikoisesta jäi jonkun kymmenyksen vajaaksi yks arvo. :nailbiting:
 
Takaisin
Top