Helmikuun lörppisketju

Mulla on jos jonkinmoista kokemusta kelan kanssa taistelusta! Erityisesti asumistuen osalta, kun eivät meinaa kelassa millään käsittää, että kaksi opiskelijaa (ja aiemmin työttömänä sekalaisia vuokramieshommia tehnyt mies) ei yksinkertaisesti voi ilmoittaa tuloja seuraavaksi vuodeksi, kun ne vaihtuu joka kuukausi! Meillä on osittain edelleen käynnissä monta vuotta vanha vääntö, kun kelan mielestä oli ihan ok laittaa koko vuoden kuukausitulot yhden ainoan kuukauden perusteella, jolloin sattui olemaan enemmän töitä tarjolla, ja tulot kaksinkertaiset muihin kuukausiin verrattuna..

Onneksi äitiyspäivärahajutut on helppoja, kun opiskelijana saan minimirahat, mut justiinsa jouduttiin tarkistaan meidän asumistukea ja vähän jännittää se päätös.. Ja sit ku muksu syntyy, pitää tietty hakea taas uudestaan, oihvoih! Meillä on laskettu aika 22.5, saisi sitten kanssa syntyä toukokuun aikana, et lapsilisä ja kolmen hengen mukaan laskettu asumislisä tulisi kesäkuusta alkaen :D
 
Lasketaanko äitiyspäiväraha 2014 vai 13 tulojen mukaan, jos ei halua viimisten 6kk tulojen mukaan?
 
Jos noussut sen yli 20% vuodesta 2013 niin pelkästään siinä tapauksessa se 6kk mukaan
 
Bitterfly, kyllä siis minullakin on tuo äitiysloman alku työnantajan maksamaa palkallista äitiyslomaa. Johtuneeko siitä sitten tuo Kelan jäykkyys, tiedä häntä. Onneksi en itse sitä joudu käsittelemään. :)
 
Työnantajan kuuluu ilmoittaa ne palkka tiedot juuri noin tarkalleen puolen vuoden ajalta, eli päivälleen. Ei ollut mulla palkanlaskialle uusi juttu. Mutta tietääkseni asian käsittelyssä ei kauan pitäis sen jälkeen mennä kun laskevat enää määrän. Mulla ensimmäinen äippäraha tulee huhtikuun lopussa kun jäin varhennetulle 23.3.

Nyt pidän vuosilomia pois ja irtisanoin päivähoitopaikat jotta saan vielä ennen äippä lomaa yhden kuukauden kotihoidotukea, siis lomani ajan.
 
Ootteko nähny sieltä kanta.fi sivuilta noita sokrurasituskokeen tuloksia vai saako vain soittamalla??Mulla on seuraava neuvola viikonpäästä perjantaina et sillon sit ainakin kuulen mut kiinnostas tietää jo ennen..
 
Mulle sano labran täti et meillä pitäs tulokset olla tän päivän aikana jo netissä :D Ei tartte pitkään odotella.. siis just eka koe otettu ja litku juotu, mutta ei tartte montaa päivää odotella :) nyt vaan sormet ristissä et kaikki tulokset olis hyviä :D
 
Mulla oli rasitus viime viikon keskiviikkona, ja yritin malttamattomana kurkkia niitä netistä. Kun ei ollut vielä perjantain puolenpäivän soittoaikaan mennessä tulleet, niin soitin tulokset neuvolasta. Tosin hoitaja oli sanonut myös soittavansa, jos niissä häikkää olisi, mutta en halunnut luottaa siihen.. Tämän jälkeen en oo käynyt katsomassa, ovatko tulleet nettiin.
 
Iiiiks, tarttu eilen matkaan mukaan Ora Jovi Air -vaunut. Ihan pokkana kävin lykkimässä tyhjiä vaunuja tunnin koelenkin (uskomattomat kolme kilometriä etenin siinä ajassa). Pistin vaan kaikki suojat siihen eteen ja yritin käyttäytyä normaalisti. Ja porukka viä anto TIETÄ autolla ihan noin vaan! Ei tarttenu ees yhtään näyttää siltä, että mää tuun päälle, jos ei hidasta. Uskomatonta! Ootan jo hulluna vaunuttelemista :woot:
 
Loora84, minä katsoin samana päivänä kanta.fi:stä tulokset. Ne ei tule sinne, ellei joku (terkkari tai lääkäri) ole niitä vielä itse katsonut ja kuitannut. Tai jos ei kyseinen alue/kaupunki/kunta vielä ole kanta-arkistossa mukana.
 
Oli niin ihana olla himoksella kun oltiin siellä nyt su-to ja kelit oli mitkä parhaimmat.. Tuli ulkoiltua ihan hirveesti... :) Pojalla oli kivaa kun oli serkut kaverina kokoajan..Ainoo mikä harmitti oli että jos yritin vähänkin nopeemmin kävellä niin alkoi supistukset iskeä..Huomenna neuvola...
 
Tuota.. Onko muut alkanu apinoitumaan? :D siis hiukset ne vaan jatkaa tippumistaan, mutta maha on tosi karvanen :D Onks tää normaalia? :D
 
Mulla on ollut alusta saakka navan ympärillä tummia karvoja!! :wtf: On aika ällöttävän näköisiä kun itse tykkään hyvinkin karvattomasta lookista vartalossa. Mutta ne kenellä on tullut mahaan karvoja raskauden aikana, ovat sanoneet, että karvat häviää/vaalenee synnytyksen jälkeen :)
Ja alkuraskaudessa mulla kasvoi kaikki karvat tosi nopeasti, mutta onneksi nyt ei juuri kasva ollenkaan. Ei tarvitse koko ajan sheivailla :grin
Hiukset ovat ehkä minimaalisesti ohentuneet, mutta minulla suht paksu tukka niin en vielä ole huolestunut asiasta.. Imetystä odottaessa, silloin kuulemma monelta tippuu hiukset päästä :wideyed:
 
Mulla vähän sama homma LMKn kanssa, hiukset ohentuneet ja maha karvanen...
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Takaisin
Top