Helmikuun lörppisketju

nennaemilia

Sanaisen arkkunsa ammentaja
En viel ainakaa bongannut tällaista :) Siirrytään ihmeessä tänne, kun kuukausikin vaihtui.
 
Taas yksi kuukausi taputeltu :eek: Vastahan sitä juhlistettiin vuoden vaihdetta.. Hui!
Mä ainakin makaan tällä hetkellä niin laiskana sängynpohjalla ja ajatus töihin menosta tympii :D
 
terkkuja labran odotusaulasta sokerirasitus/rh-testi/kasvaintesti-kokeista :O kuutisen putkiloa luovutettu.

nyt enää yks verikoe onneks ja sit pääsee juomaan vettä!! kiva aamu ollu kun hikoilin koko yön ku pieni possu ja heräsin klo 4.00 ja siitä asti odottanu vedenjuontia. iltapäivällä kela-neuvolakin, kunnon raskaustykitystä!

päivää kyllä piristi, kun pyysin tekstarilla miestä mua hakiessa tuomaan leivän ja pillimehua, mutta kirjotin "pillin" vähän eri kirjaimella :D
 
Jaha se olis iltapäivällä neuvola :) Jo vähän jännittää mitä sanoo painosta kun noussu vähän liikaa tosta joulukuun alusta... :sad001 Noh nyt saa kai noi kela-todistukset yms yms niin pääsee anomaan niitä eri etuuksia..
 
JMT mulla kans noussu paino aivan hulluna, toisin ku aiemmissa. tää mun raskausmahaki näyttää sellaselta vanhan miehen läskimahalta :D jännästi läskiä tullu just mahaan, eikä muualle. oon kyllä syönykki ku virtahepo..:P
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Mullakin on paino noussut rv 20 jälkeen ihan törkeesti koko ajan :sad001 Liikun ja syön samanlailla kun aiemmin, toki herkkuja menee mut meinasin saada sydärin viime viikolla vaalla :D
Kaikki sanoo, ettei musta huomaa mitään.. Mut on nää kilot kyl jakautunut ympäri kehoo aika hyvin :D tasapaksu pötkäle!
 
Mä en enää uskalla vaa´alle. Lähtöpaino oli 65 ja tammikuun neuvolassa vaaka näytti jo 73 :nailbiting: Ens kerran voisin ottaa vaa´an lukemasta vaan kännykkäkuvan ja näyttää sen sille neuvolan tädille ja kertoa että mä en itte halua tietää sitä :facepalm:

En oo mielestäni syöny paljoakaan enemmän ku ennen, ja liikuntaa oon jopa lisännyt. Mut niin ne kilot vaan kertyy, kiihtyvällä tahdilla! Ekan raskauden jälkeen ne häviskin nopeesti kuin tuhka tuuleen noin 20 kiloa mut kaikki tutut sanoo et tokan jälkeen ne ei enää lähekään :yuck: kääk.
 
Se on toi painonnousu jännä miten aina hirvittää neuvolassa nousta siihe vaa'alle... :nailbiting: Ja jotenki hävettää äänee sanoo se ja miettiä mitteehä tuo isäntä hiljaa mielessää aattelee. :grin

Just tulin hurtan kanssa lenkiltä ja tuntu kyllä olo nii tursakkeelle! Hivenen kauhulla ootan mitä se liikkuminen on lähempänä toukokuuta. :eek:

Meillä alkas huomenna synnytysvalmennus! :) Innolla ootan mitä kaikkee uutta siellä tulloo vastaan vai ollaanko siellä iha kysymysmerkillä.

Onko muilla millasia mielialan heittelyitä?
Täällä sahaa itkusta hirmuseen murinaan pitkin päivää. Tulee tiuskittua ehkä vähä hölmöistäki asioista.... :confused:
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Bumbasaurus:

Joo samat fiilikset mullakin.. Mies on ollu tosi hämmentynyt itsekkin mun painonnoususta, kun oon aina ollu sen asian suhteen "natsi" :| Mulla on kyllä jo tosi ikävä salille ja normaaleja ns. elämänrytmejä. Nyt mun päivät pyörii lenkkipolun ja karkkipussin välillä :D
Mulla on ei varsinaisesti oo ollu mielialamuutoksia, ihan yhtä aamuärri oon kun aina ennenkin :D
Mut pakko kysyä, kuinka monta krt sulla on synnytysvalmennus? Meillä on täällä Lahdessa vaan tutustuminen sairaalaan ja toimintatapoihin..
 
Lmk:

Meillä on (Pieksämäellä) 4 kertaa synnytysvalmennus. :happy: Sit synnytyssairaala (Mikkeli) järjestää kans 4 kertaa, mut myö ei niihi lähetä. :grin

Siis ei minkäälaista valmennusta? Onko teillä ees oman neuvolatätin kaa joku keskustelu tms missä voitte käyä niitä asioita läpi? :eek: Onpa erilaisia toimintatapoja eri kunnissa. :confused:

Mä niin haluisin semmosen tasasen hyvän fiiliksen. Jurppii pyyellä vähä väliä isännältä anteeks ku joka asiasta pitää murista. :sorry: Sitku saahaa asiat kuntoo nii rupee itkettää ku toine on nii ihana ja ymmärtäväinen. :grin Positiivista sentää ettei tää tuskin loputtomiin kestä ja se "vanha minä" löytyy vielä joku päivä. :joyful:

Hirmusesti haleja meille toukomammoille! ♡
 
Mulla on kadonnut vallan häveliäisyys painon suhteen! Joskus aiemmin en oo ihan tykännyt lukuja miehelle sanoa, mut nykyään raportoin harva se aamu :D se painonnousu (joskin hyvin maltillinen vielä, voi olla et mieli muuttuu jos enemmän alkaa kertyä!) tuntuu jotenkin vähän "ulkopuoliselta" asialta, sekin enemmän meille molemmille kuuluvalta vauva-asialta kuin vaan mun kropan juttuna.

Minä en juuri kiukuttele, mutta sellainen vähän selittämätön alakulo iskee useammin kuin yleensä. Tämä tosin johtuu varmasti myös hyvin paljon iham väsymyksestä (vaikka kuinka paljon nukkuisi) ja liitoskipujen aiheuttamasta paikallaanolosta ja turhan suuresta kotona kykkimisestä. Tilanne olis varmana eri, jos pystyisin meneen ja liikkuun normaaliin tapaan! Sen sijaan tänään taas iski hysteerinen itkukohtaus hetkeksi, kun oikeastaan vaan nauroin miehelle aamun hajamielisyyttäni. Näitä en ymmärrä alkuunkaan!! Onneksi ei siis ole kuin muutaman kerran tapahtunut raskausaikana. On vaan niin höhlä olo, kun itsekin tietää itkevänsä turhasta ja tilanne oikeastaan naurattaa, ja silti hytkyy itkun voimasta eikä voi sille mitään. Huh huh..
 
Lahdessa on neuvolassa perhevalmennus, joka kestää 1,5 tuntia ja sitten päijät-hämeen keskussairaala järjestää kerran kuussa myös 1,5 tuntia kestävän ns. "SynnytysValmennuksen" eli kaikki lähikuntienkin mammat sielä sitten.. Meitähän voikin olla sitten muutama :D aika minimiin olla kaikki täällä vedetty.. :sad001
 
synnytysvalmennuksista..mä en sinänsä tartte ku kolmas tulossa, mutta kysyin että jos pääsis tutustumaan synnärille, kun kaks aiempaa on tullu turvallisella naistenklinikalla, ja nyt asutaan oulussa niin ei taideta lähtee sinne :D mutta täällä on sairaalatutustumiset lopetettu!! just se ainoo asia mitä ei googlella saa selville, ärhh!!
 
Täällä on perhevalmennusta 5 kertaa 1h 45 min ja sit Tayssiin pääsee tutustuun torstaisin :) Saa nähä tuleeko joka valmennus kertaan osallistuttua mutta yritetään :)
 
Mullakin ahistaa painon nousu! Ei se kyllä edes näy missään oikeasti vaikka 9kg on tullut lisää tähän riukuun mutta silti, välillä iskee maha-ahdistus kun se on tiellä ja iso ja vaikea hengittää ja ja ja ... onneksi sekin menee ohi nopeesti.
Täälläkään ei ole mitään valmennuksia ja synnäri on monen sadan kilsan päässä joten ei tutustumista, täytynee alkaa itsellä valmistautuu hyvis ajoin :wink
 
Mä ilmottauduin 15.4 eli ns. "Viimeiseen" synnytysvalmennukseen, johon vielä ainakin pitäis keretä mukaan :D En halua mennä sinne liian ajoissa, muuten en saa varmaan enää nukutuks kun alkaa jännittämään liikaa :D
 
Mua vaan painonmuutos hymyilyttää, tosin tähän mennessä se on ollut laskusuuntainen, raskauden alusta -6kg :D Ja tässä elopainossa se ei oo ollenkaan huono juttu. :wink

Mulla ei oo mitään käryä tän kylän synnytysvalmennuksista (siis uudenkaupungin) ei me kyl käyty esikoisestakaan kuin vissiin kerran tai kaks ja sillon asuttii eri paikkakunnalla.

Mä oon vaan väsynyt koko ajan.. ja tippa tulee linssiin ihan hölmöistä asioista :D
 
Takaisin
Top