Helmikuun lörppisketju

Mahaan tai rintoihin ei ole tullut mitään, mutta etureisien yläpäähän ihan nivusten alapuolelle on tullut pieniä (lyhyitä ja ohuita) arpia. Tosin tässä minulla ehkä aiemminkin on niitä ollut, joten en tiedä mitkä on uusia ja mitkä vanhoja. :) Myös takapuolen sivuille on ehkä tullut pari pientä arpea?! Olen rasvaillut perusvoiteilla (Apobase sininen ja punainen), Bepanthen-raskausarpien ehkäisyvoiteella ja harvakseltaan Bio-Oililla. Siinä kestää imeytyä niin kauan, että sitä on harvemmin tullut laitettua. Ei kai noille mitään mahda, mutta ainakin rasvailu helpottaa kutinaa!
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Mä oon aamusin varmasti mielenkiintoisen näköjen kun semmonen rasvattu-öljytty möhömaha kulkee 30 minuuttia aina ympäri kämppää, kun kuten sanoit niin siinä kyllä kestää kuivua aika kauan :eek: Se Bio oil on mun mielestä Suomessa todella kallista, pitäis varmaan netistä tilailla sitä.. Jos säästäis vähän :p
 
Rasvaan kun muistan :D Esikoinen saanut jo mahan arville niin sen sillä niin väliä enää on. Esikoisesta arvet tuli ihan viimesillä viikoilla vasta huolimatta ahkerasta rasvailusta.

Hitto et ärsyttää kun edelleen jyskyttää päässä. Tää on nyt sit vissii kolmas päivä. Kaks ekaa päivää meni slkesti oksusta toipumisesta johtuvan nestetasapainon epätasapainosta johtuvaan särkyyn. Aamul olin onnellinen ku pää ei särkenyt enää. Noh, se olikin sitten vaan osan päivää ilo, koska nyt särkee taas. Tosin tällä kertaa syypää on ehdottomasti se, ettei pää tosiaan vieläkään tahdo kääntyä kunnolla oikealle, on siis jumi.

Harmittavaista on se, etten voi miestä pistää hieromaan kovin paljoa, koska hän kärsii fibromyalgian aiheuttamista sormien nivelten kiputiloista :sad001 On meillä vaivasta sakkia :D
 
Ainiin! Joku tuttavani sanoi minulle, että pitää muistaa rasvata myös välilihaa. Kuulemma voisi ehkäistä repeämiä ja epparin tarvetta. Hän oli rasvannut oliiviöljyllä eikä ollut tullut yhtään repeämiä. Nyt siis kaikille naisille oliiviöljyt (tai muut ihoöljyt) käyttöön ja välilihaa huomioimaan! :grin
 
kuukiurustakesään mä tilasin bebesiltä semmosta "synnytykseen valmistelevaa öljyä" joka tarkotettu just tohon välilhan rasvailuun. luki et saa alottaa vasta rv34 niin ajattelin sitten sillon alotella sen, pitää kokeilla jos oikeesti auttas ettei tulis repeemiä :)

Ei ainakaan vielä ole tullut yhtään, eikä ainakaan vielä ihan älynä kiristä noi mahanahka, mutta kerkeehän se tässä vielä jonkun viikon kiristyä
 
Testatkaa Ceridal Oilia venymisestä kutisevaan ja raskausarpiseen mahanahkaan, kuivalle iholle ja välilihaan. Toimii hierontaöljynä (voi itse hajustaa mieleisekseen) ja liukkarina. Ja vauvan päänahkaan karstan poistoon ihan huippu. Käytän myös omiin kutiseviin korvakäytäviin ja toimii Removaxin tyyliin korvavahan irrottajana (ei yhtä tehokas). Kahta en vaihda, enkä ilman pärjää: toinen on Ceridal Oil ja toinen Bepanthen.
 
Täytyy varmaan itekkin kokella rasvata välilihaa. Esikoisesta mulla ei kyllä tullu isoja repeämiä mut jos välttyis niiltä pieniltäkin kun rasvais.. :)
 
Itsekin ostin Bebesiltä ton välilihaöljyn. Luin myös aiheesta eri sivustoilta ja aika yleinen mielipide ammattilaisten keskuudessa siitä oli, että rasvaaminen ei paljoa vaikuta repeämiin, mutta tärkeintä on että nämä välilihan rasvailijat tuntevat alapäänsä paremmin, kun kerran ovat sitä pari kuukautta hieroneet ja näin ollen se vaikuttaa positiivisesti myös synnytykseen kun tietää mitä alapäässä tapahtuu :D
Aion siis tätäkin keinoa alkaa kokeilemaan muutaman viikon päästä :) Satunnaisesti olenkin jo rasvaillut pari kertaa kuussa shearasvalla.
 
No kyllä mä uskoisin tuntevani alapääni ihan ilman rasvailuakin, mutta voihan se olla et kaikki eivät alakertaansa tunne ihan niin hyvin kuin olis suotavaa...

Oli tän viikon eka koulupäivä ja selvisin ihan hengissä \o/ Tosin kotimatkan kävelyyn meni 10min pitempään kuin normaalisti menee ja kiputilat tuol liitoksen paikkeilla oli aika makeat aina välillä. Nooh, mikäpäs tuolla oli kauniissa kevätauringossa lyllerrellä. :)
 
Mullakin on kävely armottoman hidasta, tänään kesti 4 km kävelylenkissä 55 min. Melkein myöhästyin kevennetystä kuntojumpasta... Liitoskivut äityi pahaksi kävelystä, mutta onneksi ne helpotti jumpassa!
 
Mä kävelen väkisin sen 4,7km päivässä pelkästään työmatkoja.. Työkaveri nauraa aina, että aika ketterästi mä lyllerrän eteenpäin :D
 
Voikun ois ihanaa, kun sais käveltyä... lyllerrettyä... ketterästi! Mä oon ku vanha mummeli, kun yritän lyllertää liitos- ja lonkkakipuineni :p
 
Tohon liikkumiseen; on täälläkin vähän kankeeta menoa välillä.. Siskon mies kohteliaasti totesi että taidan olla ketterin hippo maan päällä :D ja tämä oli tarkoitettu kohteliaisuudeksi. Se nyt kuitenkin osu valitettavan oikeeseen.. :P

Mä en oo muistanut mitään rasvailla, pitäisi vähän tsempata sen suhteen.. Välilihaa en varmaan sen kummemmin taida, toivotaan ettei tule repeämiä tällä(kään) kerralla. Viimeksi taisin saada välilihaan yhden tikin ja toisen vähän ylemmäs.

Masua taas voisi, että pysyisi iho noin yleisesti paremmassa kunnossa, kun on nyt se hillitön arpikin tossa. Saatan päästä vakuutusyhtiön piikkiin johonkin arven laserhoitoon, jos oikein ymmärsin! :) joskus myöhemmin siis.
 
Jostain luin että mitä nuorempi on, sitä herkemmin tulee raskausarpia. Tässä 33 vuoden iässä ei nähtävästi enää raskausarpia tule vaikka en oo kertaakaan laittanu mitään rasvaa minnekään :) viime synnytyksessä mulla oli se imukuppiyrityskin 3 kertaa, kysyin sit jälkikäteen leikattiinko sieltä jotain tai repeskö paikat niin ei kuulemma mitään :eek: ei ihme et mies on joskus vihjassu etten ole mikään maailman tiukin tapaus...
 
Esikoisesta mulle ei tullu ku yks tosi pieni jälki navan viereen joka haihtu pois näkysistä nopeesti ja toivon ettei nytkään tulis mitään raskausarpia.. :)
 
Mulla on teinivuosilta arpia reisissä paljon, en oikein edes tiedä mistä ne on tulleet silloin mutta uusia ei ainakaan vielä näy, kerkeehän sitä. Minä lotraan kookosöljyllä joka toinen päivä, muuten en oo rasvaillu, myös bebesin öljy odottelee kaapissa ja aion kyllä käyttää. Välilihan rasvauksen lisäksihän ohjeistuksessa kerrottiin että välilihaa täytyy myös samalla hieman venyttää öljytessä :) Mulla on tänään ollut heti aamusta inhaa alavatsa kipua ja nivusissa myös mutta jospa se laantuisi, normitoiminen olen nyt taas ollut, vielä kuukausi töitä, jee :grin
 
Mulla on kans teinivuosilta tullut arpia reisiin! Tämän raskauden myötä ei ole tullut raskausarpia ja täällä myös rasvaillaan parin päivän välein shearasvalla :)
 
Mua niin sieppas toi eilinen vaivaisuuteni kun lyllersin kotiin, et sit ku olin hakenu esikoisen päiväkodista ja mies tuli kotiin niin aloin apinanraivolla rymsteeraamaan esikoisen huoneeseen järkevämpää järjestystä (huone on aika pieni) ja sit piti tietenkin siivota ja karsia leluja ja vaihtaa lakanaa ja laittaa pyykkiä kaappiin ja muutenkin siivoilla ja ruuan jälkeen käytiin viel kirjastossakin. Lopputulos oli se, et illalla hädintuskin pääsin sohvalta ylös kun joka paikkaa kolotti niin prklsti :D On se kumma kun ei vaan voi levätä vaan pitää väkisin vääntää eteenpäin. IHan ku se rehkiminen niihin kipuihin hirveesti auttais... :D Mut sainpahan purettua kiukkuani!

Mulla on teinivuosilta tullu arpia tisseihin ja reisiin, joten ei paljon tosiaan hetkauta enää. Ja mieskin on ollu sama koht 12 vuotta ni on se nähny mun arpeni ja muut.

Anime, mä ehkä oisin kuitenki tirvassu ukkoani jos se vihjailis etten ois tarpeeks tiukka hänelle :D
 
Mullakin kasvuajan arvet rinnoissa, lanteilla ja reisissä, mutta vatsan tahtoisin niin kovin niiltä välttyvän! Olen siis öljynnyt (lähinnä bio-oililla, välillä weledalla, välillä ihan kosteusrasvalla) vatsaani vähän hysteerisen tarkasti kerran tai kaksi päivässä ekalta kolmannekselta asti. Jos arpia silti tulee, ei tarvitse ainakaan itseäni syyttää! Ja mun kuivalle talvi-iholle se on tehnyt kyllä tosi hyvää, vatsa on ihanan silonen, eikä ole juurikaan kutissut. Pitäisi jaksaa öljyillä näin koko kroppaa niin vähän olisi ihanan pehmonen kaikkialta!

Ja välilihaakin aion kyllä sitten öljytä lähempänä, oli hyötyä tai ei, niin ei ainakaan tarvi jälkikäteen miettiä, olisiko öljyäminen/venyttäminen auttanut!
 
Takaisin
Top