Helmikuun lörppisketju

No mä vedin melkei puoli kiloo mustaamakkaraa yheltä istumalta puolen päivän aikaa ku se vaa oli niin hyvää :D hyi en kyllä syö varmaan pitkää aikaa.. on närästäny sen jälkee ihan mielettömästi :sad001
 
Huii ku on liukasta, ensinnäkin pihatiellä auto meinas mennä penkkaan ja päiväkodin pihalla ku astuin autosta ulos niin muksahdin polvilteen :D ei onneks sattunu mihinkään eikä masukaan tykänny huonoa mutta nolotti kamalasti :D

kauhee ku on pinna kireellä. Mies saa kuulla kunniansa ja meinaa mennä työkaveriinkin hermot koko ajan. Mut ku potuttaa ja ne on ärsyttäviä :D

Oon syöny ku hevonen tänään. Huomenna takas ruotuun. Aamulla käyn työterkkarilla jos saisin fysioterapeutille lähetteen, on se selkä ollu niin jumissa.
 
Mä oon jopa 2 päivää ollut ilman yhtään herkkua :D Aika ennätys, kun on tässä tullut joulusta lähtien jotain pientä namia syötyä lähes päivittäin.
Ällöttää kyllä oma saamattomuus, etten muka ole pystynyt olemaan herkuitta!! On tehnyt vaan niin perkeleesti mieli suklaata yms mutta nyt siihen on tultava loppu :)

Huomenna aion tehdä terveellisen herkun, hedelmäsalaattia kaneli-kermaviilin kera :)
 
Mä olin huono ihminen eilen ja radista huolimatta söin eilen lidlin kinkku-juusto croisantin ja marsin! Normaalisti oon pysynyt kyl todella hyvin ruodussa ja makeanhimoon riittää mulla oikein mainiosti yksi pala maitosuklaata, jonka mun sokerit jopa antaa periks ilman mitään huomautettavaa!

Toi liukkaus on ihan syvältä! Ärsyttää kun tänään joudun liukastelemaan kouluun ton 1,5km matkan, normaalisti pääsen miehen kyydillä kouluun, mut tänään se lähti turkuun jo ennen 7 kun sil alkaa 8 ea1 kurssi, sama juttu huomenna.

Kai tästä täytyy alkaa keräileen kimpsuja ja kampsuja ja patistaa lapsi pukemaan ja harjata ton likan liinaletti (5v likalla piiiitkä tukka, melkeen pyllyyn saakka ja varsin paksu), se on aina kyl semmonen tahtojen taistelu et ohhohh...
 
Ihanaa kuulla että muutkin herkuttelee vähän sallittua enemmän. :grin Ei mullakaan herkkupäivät oikein rajoitu viikonloppuun tai kyläilyihin, laskiaispullat on yli viikon kuuluneet melkeenpä jokapäiväiseen ravintoon. En vaan voi vastustaa kermavaahtoa...

Nennaemilia, meilläkin miehen tytöllä on tosi pitkä ja paksu tukka, mutta se on uhkailun keinoin saatu pitämään siitä hyvää huolta. Jos ei pese, harjaa ja pidä sitä siistinä niin sitten tukka lyhenee kummasti. Ja siistinä on yleensä pysynyt. :p Mites se menikään, että jos kiristys, uhkailu tai lahjonta ei auta niin sitten on keinot vähissä. Toimii ainakin toistaiseksi meillä! (Ja ei, en ole ilkeä äitipuoli, tyttö itsekin on sen todennut kun katsottiin Tuhkimoa ja kysyin olenko tuollainen. En kuulemma ole todellakaan, vaan olen kiva. :) )
 
Mun hiukset leikattiin kerran polkkapituiseksi kun söin hiusten latvoja.. sen jälkeen en ole syönyt :D

Ja kyllä meilläkin tosiaan on käytössä toi et jos hiuksia ei anna harjata tai jos siitä pitää tapella niin sitten se leikataan lyhyeksi. Ja hyvin on toiminut. Se mokoma vaan menee niin helposti takkuun :D Eli siis tahtojen taistelulla viittasin mun ja hiusten tahtoon, en lapsen tahtoon :D Vaikka saattaakin kuulua nurinaa kun äiti harjaa tukkaa ja se tekee kipeetä (no kai se tekee jos hiuksissa on joku ruuanjämästä johtuva takku tai muuten joku möykky).
 
Mulla taas oli lapsena ihan päinvastoin, jouduin aika kauan kinuamaan tukan leikkaamista ja lopulta vasta kun pikkuveli oli tulossa sain tahtoni läpi kun äidillä ei enää aika riittänyt. Ja joo, pitkä paksu tukka oli, ja vietin paljon aikaa parhaan kaverini luona maalla jossa kiipeiltiin puissa ja ryömittiin metsässä, oli letti hienon näköinen parin päivän jälkeen kun piti ensin nyppiä havunneulaset, risut ja multapaakut pois alta ennen kuin harjaamisesta saatto puhuakaan :D
 
Hiiohoi. Kelaa joutuu taas vähän kummastelemaan. Olen vakivirassa ja normi kuukausipalkan päälle tulee joka kuukausi vaihtuvia erinäisiä lisiä ja palkkioita tehtyjen töiden mukaan. Valmistuin vasta, joten tuloni ovat hyvin oleellisesti muuttuneet kahden vuoden takaisista tuloista (Kelan vaatimus 20% tulojen noususta, minun tuloni yli kaksinkertaistuneet eli 100% nousu), joten haen äitiys- ja vanhempainrahoja edeltävien 6 kk tulojen mukaan.

Palkanlaskija toimitti selvityksen tuloistani aikaväliltä 8/2014 - 1/2015 eli 6 kk ajalta, mutta se ei kelvannut. Kela vaatii tulot juuri äitiyslomaa edeltäviltä kuudelta kuukaudelta (10/2014 - 3/2015), vaikka siinä on eroa vain 2 kk tuohon mitä tuloistani ilmoitettiin. Eli palkanlaskijan pitäisi juuri 31.3. toimittaa tiedot tuloistani, sillä etukäteen ei lisien määrää voida tietää, ja sitten Kelan päätös äitiyspäivärahoista ja muista viivästyisi reilusti äitiysloman puolelle. Onko tässä mitään järkeä? Onneksi työpaikan palkanlaskija lupasi soittaa Kelaan ja selvittää asiaa, hänhän sen parhaiten osaa selvittää. :)

Muilla vastaavia ongelmia? Tai muuta vääntöä Kelan kanssa?
 
Ei oo vielä tullut päätöstä asiasta kun sain toimitettua palkkatodustuksen Kelaan mutta toivottavasti se hyväksytään ku en millää jaksais alkaa vääntämään asiasta :)
 
Mulla tuntuu olevan vähän semmoinen linja että ravinto koostuu sokerimömmöistä, maidosta(eilen kaapista katosi 4,5l, juojia minun lisäksi kaksi alle 3-vuotiasta), cashev-pähkinöistä, juustoleivistä ja vitamiinipillereistä. +10kg ja terveellinen haalittu ruokavalioni ompi enää historiaa, lastenannoskin ns.kunnon ruokaa on aina tulossa ylöspäin seuraavat pari tuntia niin on mukavempi napostella vaikkei siitä hyvä olo tulekkaan. Sais mullekkin pamahtaa raskausdiapetes papereihin niin ehkä olis helpompi suhtautua tuon kunnon ruoan aiheuttamaan yökkäilyyn.

Ja itsellä ei ole nyt hetkeen ollut kelan kanssa vääntöä mistään, josta olen ollut hieman hämilläni entisten kokemusten takia :O
 
Ei mulla ainakaa radi helpota tällä hetkellä syömistä yhtään. Normaaliruoka tekee jokatapauksessa pahaa, mutta koska pakko on syödä niin syön ja sit voin lievästi huonosti.

Koin tänään ahdistusta, edellisestä neuvolakerrasta paino on noussut kilon verran. Tiiän et ei pitäis olla mitään syytä märehtiä tommosta, mutta siltikin se kummittelee tuol taka-alalla koko ajan. Ärsyttävää! Voin vaan kuvitella kuinka ärsyyntynyt olen siinä vaiheessa kun loppuraskaus häämöttää ja todennäköisesti painan enemmän kuin lähtöpaino oli.. Määäääh...

Enää tää ja huominen koulua ja sit on hiihtoloma, jeee! Lähdetään alkuviikosta pienelle reissulle koko perhe ja loppuviikko ollaankin kotosalla.
 
Kuukiurustakesään. Mitä ihmettä? Kyllä mulla meni läpi tuo 6kk ajalta katsottu päiväraha-hakemus, en siihen mitään päivämääriä laittanut, mutta sen mukaan kun nostin yelliä. Tuohan on aivan höpöä jos menee noin myöhään päätökset! Sitä vaan jäin omalla kohdallani miettimään että tuleeko lapsilisästä päätös vasta sitten kun pieni on syntynyt koska sitä ainakaan ei mulle ole tullut.

Paino oli noussut täälläkin, huoh. yli 600g viikossa nyt viimeiseltä kuukaudelta eli onneksi sentään vähemmän kun silloin alussa se nousi yli 800g viikossa, kyl tympii o_O
 
Nennaemilia älä murehi tuosta kilosta mä oon saanu kerättyä 8 kg lisää lähtöpainoon :| toivotaan et ainaki osa lähtee helposti :)
 
Etsijä: Lapsilisä ja vanhempainraha menee kai molemmat niin, että voi hakea samalla kun äitiysrahaa mutta menevät käsittelyyn vasta kun väestörekisteristä menee Kelaan tieto lapsen syntymästä.
 
Onpas omituista Kelalta. Ei kelpaa toi pari kk ennen äitiyslomaa, mutta lähtöoletuksena kelpaa yli vuosi ennen äitiyslomaa :shifty: Ei ummarra.
 
Mulla on 3kk palkallista äitiyslomaa, joten työnantaja joutuu selvittelemään ton palkkasotkun mun puolesta.. :D seurasin sitä puhelua vierestä niin sama ohje tuli, et just vasta ennen lomaa kertyneet tulot lasketaan. Ja työnantajalla ei oo mikään kiire sen asian suhteen, et se 2kk ennen laskettua on se takaraja vaan odottajalle, mut jos ne korvaukset maksetaanki työnantajalle (joka sit maksaa sen palkan) ni sit ei oo kiire ja asian voi hoitaa vaikka vasta loman alettuakin. Vähän outo homma kyllä jos sama sääntö pätee myös sillon jos on palkaton loma ja saa ne tuet suoraan omalle tilille, eihän tossa oo mitään järkeä.. o.O
Omia hakemuksia en oo vielä saanut aikaiseksi täytellä, onhan tässä vielä yli kuukausi takarajaan jäljellä...
 
Takaisin
Top