Helmikuun lörppisketju

Hih, tännehän on näköjään tullut lisää ihmisiä. Ja bumbasaurus ollaan näköjään menossa samaan sairaalaan, pari päivää väliä lasketulla ajalla :P

"Mukava" kuulla että muillakin on jonkin sortin ahdistusta painosta/ mahan koosta. Mulle on nyt tullut muutama kilo lisää, ei kuulosta pahalta. Mutta kun ennestäänkin on sitä ylimääräistä, eikä painon kuuluisikaan nousta kun noin 5kg, niin jotenkin on ihan turvonnu ällöttävä olo :( mullakin on vielä yksi takki joka mahtuu kiinni, mutta näytän kyllä sellaselta tikkarilta että tattis! No menin sitten pesemään tämän mun takkini (luulin että siellä on vanua) mutta ei, untuvaa. Eihän mulla ole kuivuria, ja kaikki ne höyhenet klimpissä takapuolen kohdalla.. :D itkien soitin äitille joka sitten tottakai korjasi tilanteen ja laittoi aamulla viestiä että takki on noudettavissa ja on kuin uusi! Äiti <3

Viime yönä heräsin ekaa kertaa närästykseen, nyt se sitten taitaa alkaa. Ja just eilen sanoin että ihan täysin oireetonta on nyt, ja sitten heti seuraavana yönä närästys ja kauhea päänsärky :D

Juu kyllähän toi painon nousu ainakin itteä ahdistaa, mutta yritän lohduttautua että kyllähän se siitä lähtee sitten kesän aikana/jälkeen tippumaan kun pääsee alottamaan juoksemisen synnytyksen jälkeen :) mutta hei vähä on mahtava fiilis kun nyt on vika yövuoro ohi ennen äippälomaa :cool: sain sovittua pelkkää päivävuoroa ens jaksosta etiäpäin :D

Hmm, painosta kun puhutaan...näyttipä neuvolan vaaka sitten n. KAKSI kiloa enemmän kuin kotivaaka, jolla seisoin samaisena aamuna. Mitä ihmettä?? :wideyed: Neuvolan täti varmasti uskoi..? :joyful:

Mä käyn joka päivä hirveen vaatekriisin läpi. Ei mitään päälle pantavaa! Selailin tossa juuri viime kesäisiä kuvia ja kyllähän se vähän hullunkuriselta tuntuu katsoa reenatun vatsan vaihtuneen tähän möllykkään :D Viime kesä oli vielä eka kesä kun olin mielestäni kesäkunnossa ja shoppailin kun hullu :D Tuskin vielä ensi kesänä mahtuvat päälle :D

Mulla kanssa vaatekriisi nostaa päätään. Alaosa asia on aikalailla hanskassa, mutta yläosa.. noh niitä ei nyt hirveesti ole, kun suosikkimallin paita mis on helmassa kuminauha ei oikeen istu päälle :DDMut kai tästä selvitään..

Mulla on onneks monta pitkää toppia mitä oon pitäny ja sit joku huppari tms päälle niin viä on selvitty :) Täällä kurkkukipeenä ja nenätukossa makoilen sohvalla isäntä lähti hakeen mulle uusia maraboun nameja :D

Mulla on kolme äitiyspaitaa ja ne on kyllä hyvin riittäny.. Kotona kun voi sit taas käyttää vaiks mitä..Mies kyllä nauraa kotona mulle kun maha aina näkyy paidan alaosasta... :D

Nyt seuraa avautuminen:

Kiitos Finnair. Lähetin perjantaina sinne lääkärintodistuksen, että pääsen keskiviikkona aamusta työmatkalle. Tuli viesti, ettei todistus kelpaa, koska
a) todistuksessa ei näy laskettua aikaa (todistuksessa lukee raskauden kesto todistuksen kirjoitushetkellä)
b) todistuksessa ei lue "raskaus on edennyt normaalisti" (todistuksessa lukee, ettei potilaalla ole estettä lentää)

Missään Finnairin sivuilla ei lue, että todistuksessa pitäisi olla laskettu aika nimenomaan päivämääränä tai lukea nimenomaisesti sanat "edennyt normaalisti".

Olisi ollut maanantaina töissä muutakin tekemistä kuin hankkia uutta todistusta, joka pitää siis olla Finnairilla tiistaina 07.00 mennessä, että pääsen keskiviikkona koneeseen...

Aaaaaaaa!!!

Ei hitto mä sekoilen koko ajan :D Tänää selostin äitille kuinka meillä oli eilen ruokana lihasoosia ja kastiketta :D sit sanoin miehelle et leivät on myynnissä vaikka ne oli kyydissä :D äsken kaadoin limua lasiin ja join pahimpaan janoo puolet ja sit avasin jääkaapin ja kaadoin lisää "limua" joka oliki maitoo :D huh huh

kiva kuulla et muillaki on tullu painoo..

10 kiloo mulla lähti viimeks helposti heti synnytyksen jälkeen, mut loput piti kyl oikein laihduttaa, eli se toiset 10.

jos sais jotenki tän herkuttelun loppumaan..:( ahistaa jos pitää olla kesäläski :D

Enougt. No kyllä kuulostaa ärsyttävältä..Kyllä tosta sun paperista nyt pitäs jo hölmömmänki ymmärtää ja et luulis kelpaavan..Toivottavasti kerkeet toimittamaan uuden..Tsemppiä..

Onko kenenkään muun pikkusella hikkaa? Täällä on hikottelua ollut jo kohta kahden viikon ajan :D Aluksi ihmettelin että mikä ihmeellinen suht tasanen naputus tuntuu enemmänkin alhaalla toisella sivulla. Se tuntui aluksi aika hentona mutta on nyttemmin vahvistunut. Pikkunen on myöskin alkanut tehdä sitä jo muutamia kertoja päivässä ja onkin melko hassua kun alkaa hirveä mylläys nykyään kun tulee hikka :D Taitaa likka itsekin jo hermostua hikotteluun ♡ Melkein voi kuvitella kuulevansa sen hikottelun äänen :) Mistä hikottelu johtuu? Nyt rv 28+1.

Vissiin jotenkin liittyy siihen, että pikkuinen opettelee hengittämistä... tai jotenkin harjoittaa niitä hengittämiseen tarvittavia lihaksia :) Itse en ole vielä tunnistanut hikkaa pikkuisella.

Itsekään en aluksi meinannut tunnistaa mutta sitten kun se alkoi voimistua ja tulla useita kertoja päivässä ja kestää jonkun 2-5min niin huomasin että voin jo kuvitella sen äänen :D ja sitten kun tulee hikka niin monesti alkaa se myllerrys ja hikkakohta aina siirtyy luonnollisesti sitä mukaa kun vauvakin liikkuu :) Mahtaa tuntua inhottavalta kun hikottaa välillä neljäkin kertaa päivässä. On tämä jännää :) ♥

Oon tässä jo pitempään pohtinut, että sattuuko muita, kun vauva "möyrii" mahassa? Hirveitä kipukohtauksia vähän väliä :o
Potkut ja iskut on ihan normaaleja ja suht hentoja, mut musta tuntuu että tää nuutti mahassa vaihtaa jatkuvasti asentoaan ja pyöriskelee ja saakeli kun se tekee kipeetä. Koko ajan vatsa mutkalla kun meinaa pää tai pylly puskea kyljestä tai mahanahoista pihalle!
Kaikki kun kyselee liikkeistä, niin oon sanonu että "rauhallinen tyyppi muuten, mut ei vaan osaa päättää missä asennossa olisi" :D

Ei oo vielä ollut sellasta, mut viime kerralla kyllä peppu(?) välillä yritti tunkeutua kylkiluista läpi, ja minä sit tuskasena siinä koitan painaa sitä, takas alas nyt! ;)

Mulla ei möyrimistä paljoa, vauva on ollut koko ajan pää alaspäin ja selkä oikealla. Pienet möyrinnät ei satu, mutta joku ilta vaavi taisi ottaa jaloilla vauhtia palleasta niin että pää poksahteli voimalla jonnekin rakon seutuun ja se kyllä sattu! Muuten ei kipeitä liikkeitä ole ollut, vaikka vahvoina ne kyllä tuntuu. Antaa voimistella. :Heartred

Meillä suurinta riemua on iltasin polkea mun rakkoani (en tiiä kyl tapahtuuko jaloilla vai millä ihan sama). Tää tapahtuu siis kun käyn sänkyyn makaamaan niin alkaa sen sortin melskaukset ja vaik olisin just käynyt vessassa niin tuntuu et lirahtaa housuun kun rummuttelee siellä. Se on INHOTTAVAA! Hikottelua on selkeesti kanssa, semmonen tasanen rytmi sen kanssa ja ihan erilaista kuin muut liikkeet.

Esikoinen meinas tunkee päänsä läpi tost kylkiluiden yhdistymiskohdasta, siis just rintalastan alapuolelta. Hän olikin koko raskauden ajan perätilassa. Jännittävää odottaa et mihin asentoon tämä kaveri mahtaa asettua. Esikoinen ei kääntöyrityksistä huolimatta kääntynyt koskaan oikeeseen asentoon.

Meillä meni viikonlopun suunnitelmat ihan plörinäksi. Tarkoitus oli siis et kun mies la iltana tulee kotiin niin oltais vietetty laatuaikaa ja katottu leffoja ym sunnuntai iltapäivään saakka. Toisin kuitenkin kävi, kun äitini soitteli että esikoinen on alkanut oksentamaan. Mies sitten nappasi likan kyytiin kun tuli kotiinpäin ja ilta ja yö meni lapsen oksennellessa. Tänään siis vietämme vielä kotipäivää kun la-su aamuyöstä 4-5 aikaan oksensi viimesen kerran. Vielä on likka aika uupunutkin, että ei tuo olisi päiväkodissa jaksanutkaan vielä. Toistaiseksi ollaan miehen kanssa säästytty, saa nähdä jatkuuko hyvä tuuri vai heräänkö yöllä huuto-oksentamaan tms.. hnnngh.

Nennaemilia toivottavasti säästytte oksennustaudilta :) Mulla on ollu järkky flunssa perjantaista saakka nenä niin tukossa ettei henki kulje ja kurkku kipee :/ no onneks on Otrivin joka vähän helpottaa ja sitä saa jopa turvallisesti käyttää oon sen Varmistanu kaks kertaa :D

Takaisin