Helmikuun Höpinät

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiitu90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei uskallettu ostaa ennen rakenneultraa mitään, niin tuntuu hurjalta, että kohta tuolla nurkassa nököttää pinnis poikaa odottamassa.:Heartblue


Mua ärsytti kun mies halusi ennen Ruta hakea kasan kamaa.. pinnasänky, vaatteita, kaukalo, rattaat jne... Mutta oli niin halpaa että kannatti hakea silloin jo.. ja ,thank God, kaikki oli kunnossa.. Itse olisin odottanut varmaan huhtikuun loppuun hankintojen kanssa..
 
Mä ajattelin että sitten joskus huhti/toukokuussa tekisi hankintoja..vaunut ja sänky valmiina varastossa mutta kaukalo pitäs ostaa autoon. Sit jossain vaiheessa sitteri ja matkarattaat mut ne kerkee sit vasta kesän jälkeenkin. Mua niin raastaa ku laskin eilen äitiyspäivärahajuttuja ja Kelahan käyttää vuoden 2016 ansioita äitiyspäivärahan laskemiseen (vahvistettu verotus) ja mä olen sillon tehnyt puolet vuodesta lyhennettyä viikkoa. Sit laskin 6 kk ansioiden mukaan ja jää prkele 200 eurosta kiinni. :banghead: Ei auta mutta harmittaa!! No pitää nyt tässä säästää vielä palkasta huolella ja laittaa bonukset yms. jemmaan. Työnantaja onneksi maksaa palkkaa vielä pari kuukautta mammaloman aikanakin!
 
Mä ajattelin että sitten joskus huhti/toukokuussa tekisi hankintoja..vaunut ja sänky valmiina varastossa mutta kaukalo pitäs ostaa autoon. Sit jossain vaiheessa sitteri ja matkarattaat mut ne kerkee sit vasta kesän jälkeenkin. Mua niin raastaa ku laskin eilen äitiyspäivärahajuttuja ja Kelahan käyttää vuoden 2016 ansioita äitiyspäivärahan laskemiseen (vahvistettu verotus) ja mä olen sillon tehnyt puolet vuodesta lyhennettyä viikkoa. Sit laskin 6 kk ansioiden mukaan ja jää prkele 200 eurosta kiinni. :banghead: Ei auta mutta harmittaa!! No pitää nyt tässä säästää vielä palkasta huolella ja laittaa bonukset yms. jemmaan. Työnantaja onneksi maksaa palkkaa vielä pari kuukautta mammaloman aikanakin!
Pyydä ekstratöitä että saat ton 200€ kasaan? Tietysti jos vaan jaksat, ja riippuu toki tuntipalkastakin.
 
Mä niin nään meidät vasta kesäkuun alussa tekemässä kaikki ostokset. Niin meni esikoisestakin, kaikki kerralla, viime tipassa, heh. Ja nyt esikoisesta kaikki tavarat oon tietty myynyt eteenpäin, tai no yhdistelmät ja pinnasänky on, mutta ne haluan hankkia uudet. Meillä on vielä toukokuussa tulossa muutto etelä-suomeen täältä Kuopion huudeilta niin silläkään ei jaksa nyt jemmata tänne vielä mitään ylimääräistä.
 
Me käytiin katselemassa vaunuja ja kaukalolta. Mä luulin miettineeni asiaa jo etukäteen, mut voi hitsit mikä varusteluiden viidakko. Emmaljunga NXT90 on tällä hetkellä ehkä suosikki. Maxi cosin kaukaloa olin ajatellut mut myyjä kovasti kehui BeSafe kaukaloa
 
Meil on molemmat kaks istuinta maxi cosia (kaukalo ja turvaistuin), on kyl tykätty. Ja adaptereil saa emmaljungan runkoon kii kaukalon :)
 
Meillä cragon kaukalo.. muuten hyvä mut hankala tien kantaa ja aika painava. Turvaistuimet Meil on ora 0+1 SAFE ja ora 1+2+3 SAFE

Tuohon ora 1+2+3 SAFE istuimeen en oo ollu tyytyväinen aluks.. ei saa kun naama menosuuntaan mut nyt on tosi hyvä istuin tuolle 3v.lle

Toi ora 0+1 SAFE on kyl ollu tosi hyvä kun saa kallistuskulman helposti muutettua (esikoinen saa laitettua pystympää asentoon pikkuveljen kun heräs unilta pitkäl matkal)
 
Rasti seinään! Saatiin vauvahuone tyhjennettyä ja nyt se odottaa remonttia! En uskonu tähän mun vauvahuonehankkeeseen sekuntiakaan, koska tosiaan vihaan remonttia ja varsinki sitä huoneen tyhjentämistä. Nyt sitten vaan suunnitellaan, et millasta tehdään. Lattiaan parketti ja seinät aattelin maalata vaan haltexin päältä vaaleenruskeeks. Saa sitten myöhemmin vaik levittää jonkun kivan tapetin.

Vointi on kaikinpuolin ihan hyvä, suksien poisottaminen jalasta (tai siis sidekiinnityksen avaaminen) käy kuitenkin päivä päivältä tukalammaksi. Hb:n mittasin, 117g/l näytti olevan, aikalail tullut alas normilukemista, kun normaalisti lähempänä 150 g/l.

Kattoon, et kohta preglife-sovellus näyttää, et 60% raskaudesta takana; mihi ihmeesee tää aika menee, vaik äitiysloma tuntuu ihan äärettömän kaukaselta ajatukselta :0
 
Hui, istuskelin äsken tässä sohvalla ja mahassa tuntu outo paineen tunne... Katsoin sitte että mitä se pikkumies siellä touhuu ni hän oli työntyny kokonaan mahan toisellepuolelle ja toinenpuoli mahasta oli ihan littana :D Se oli niin hauskan näköistä ja yritin siitä ottaa kuvaa mutta ei oikein kamerassa näkyny. On se vaan niin jännä kun liikkeet on nyt niin kovasti voimistunu <3
 
Hui, istuskelin äsken tässä sohvalla ja mahassa tuntu outo paineen tunne... Katsoin sitte että mitä se pikkumies siellä touhuu ni hän oli työntyny kokonaan mahan toisellepuolelle ja toinenpuoli mahasta oli ihan littana :D Se oli niin hauskan näköistä ja yritin siitä ottaa kuvaa mutta ei oikein kamerassa näkyny. On se vaan niin jännä kun liikkeet on nyt niin kovasti voimistunu <3

Minäkin yks päivä pelästyin että mitäs ihmettä nyt tapahtuu, kun poitsu änkes ittensä ihan kokonaan toiselle puolelle. Aika huvittavan näköistä oli kyllä. :D
 
Äsken oli neuvola ja kaikki kunnossa. Lisärautaakaan ei tarvita ainakaan tällähetkellä. Kelaa varten sain todistuksen, mutta ajattelin hakea vasta vähän myöhemmin Kelat. Ne ilm. jakaa tosi myöhään tänä vuonna uutta äitiyspakkausta ku vanhoja viä paljon jäljellä (syntyvyys niin pientä). Taidetaan joutua ottamaan viime vuoden pakkaus vai mitä luulette? Se olis 3 kk töitä ja mammaloma. Pitkät 3 kk. :happy:
 
Mimi83 hienoa että kaikki hyvin. :) mä sain myös viime viikolla tuon todistuksen mutta onhan tässä vielä reilusti aikaa hakea niitä. Ja kun me ei oteta pakkausta ollenkaan. Mutta tuntuu kovin aikaselta itselle laitella noita hakemuksia vielä.
 
Mäkään en vielä laittanut hakemuksia.. ajattelin odotella vielä rauhassa.. ihmettelin sitä kun neuvolasta käski mun hakea sen vanhempainrahan jo nyt, vaikka mies jää pitämään sitä alkuun..
 
Donitsi mulla taas jotenkin pisti korvaan et lapsilisän voi hakee nyt..joo siis voi, mutta kun juhannukseen on vielä hetki.. :D
 
Donitsi mulla taas jotenkin pisti korvaan et lapsilisän voi hakee nyt..joo siis voi, mutta kun juhannukseen on vielä hetki.. :D

Joo onhan tuo tohon lapsilisäänkin aikaista, mutta just tuo vanhempainraha kun alkaa vasta 4kk äitiysrahan/loman alun jälkeen.. ja kun mä en pidä sitä vanhempainvapaata vaan mies.. että onkohan minkälainen säätö jos mä haen sitä nyt ja sitten pitäisi mulkata se miehelle kuitenkin..
 
Joo onhan tuo tohon lapsilisäänkin aikaista, mutta just tuo vanhempainraha kun alkaa vasta 4kk äitiysrahan/loman alun jälkeen.. ja kun mä en pidä sitä vanhempainvapaata vaan mies.. että onkohan minkälainen säätö jos mä haen sitä nyt ja sitten pitäisi mulkata se miehelle kuitenkin..

Eikös sun mies sitä hae jos hän kerran pitääkin sen. Olikos siinäkin että 2kk ennen sen alkua pitää hakee.
 
Joo onhan tuo tohon lapsilisäänkin aikaista, mutta just tuo vanhempainraha kun alkaa vasta 4kk äitiysrahan/loman alun jälkeen.. ja kun mä en pidä sitä vanhempainvapaata vaan mies.. että onkohan minkälainen säätö jos mä haen sitä nyt ja sitten pitäisi mulkata se miehelle kuitenkin..

Nii, totta! Eihän sun varmaan edes kannata missään mielessä hakee sitä ja varsinkaan vielä..
 
Eikös sun mies sitä hae jos hän kerran pitääkin sen. Olikos siinäkin että 2kk ennen sen alkua pitää hakee.

Niin mäkin asian ajattelin, mutta neuvolassa sano että mä sen hakisin nyt ja sitten se siirrettäisiin isälle, mutta kun on kuitenkin tulopohjaista tukea, niin eihän se mun hakemuksella mene sitten. 1kk on siihen se haku aika jos oikein luin.
 
Takaisin
Top