Helmikuun Höpinät

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiitu90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on nukkunu koko ihmetyksen ajan samas huonees mutta omas sängyssä.. Mä en luota siihen et herään jos pieni on toises huonees.. enkä luota itkareihin. Käyn silti välil kurkkimassa et varmasti toimii yhteys ettei huuda pieni turhaan.. mulle tuo mielenrauhan vaan se että kuulen sen tuhinan ja niin nukun sikeesti.

Oon kyllä ollu aina herkkä herää omiin lapsiin jo ennen kun ne alkaa huutaa mut synnäril en herää koskaa viereise potilaan pienen itkuun... :D mieshän ei herää mihinkää ellen kunnol kyynerpäällä ”töki”.
 
Meillä kans nukkunu koko ajan samassa huoneessa. On ollu hyvä nukkuja mutta 3kk rokotusten jälkeen "jäi" mein väliin nukkumaan ja nukku välissä 3-6kk ikäisenä. On siis edelleen samassa huoneessa. Ikää hällä 2v3kk.
 
Meillä molemmilla ollut kyllä pinnasänky meidän makkarissa mutta noin 6 kk nukkuneet kainalossa imetyksen takia. Olen kokenut sen helpoimpana ku ei tarvi yöllä nousta ku iskee vaan tissin suuhun! :) Sitten pikkuhiljaa pinnasänkyyn ku yöimetys loppunut ja noin 2.v sit omaan huoneeseen. Varmaan hyvin samallalailla myös kolmannen kanssa.
 
Meillä esikoinen siirtyi heti omaan huoneeseen kun ei osannut nukkua minun vieressä, imetyi kariutui muista syistä joten oli pakko joka tapauksessa nousta laittamaan se pullo niin samalla meni sitten naapurihuoneeseen sen kanssa.
Toinen taas ei osannut nukkua omillaan ja nukkui aluksi meidän sängyssä ja sitten pinniksessä vieressä puolitoista vuotiaaksi asti. Onneksi hänkin nukkuu nyt kohtuulisen hyvin omassa huoneessaan että on meidän makkarissa tilaa kolmannelle :) Nukkuu vielä pinniksessä vaikka hänellä on jo isokin sänky mutta eiköhän me saada pinnis vapautettu joskus. Vauva voi nukkua kelan laatikossa hetken jos kainalo ei kelpaa..
 
Varmaankin olisi jo laitettu suurin osa valmiiksi vauvalle jos ei olisi muutto reilu viikon päästä :D
Joutuu nyt hankintoja odottamaan. Meillä 1v3kk nukkuu pinniksessä vielä. Se on meiän sängyssä kiinni ilman laitaa. Kömpii sieltä viereen viimeistään aamuyöstä. Laitetaan hänelle isä puolelle sänkyä lastensänky ja vauva saa pinniksen.
Hoitotason (kovan) laitan kylppäriin pesukoneen päälle. Vaatteet lipastoon.
Kovasti oon katsellut tori.fi tuplarattaita ja ootan et pääsen ostamaan! Phil&tedsit ostan. Kun saan äitiysavustuksen. Totesin että nuo rattat on meidän tarpeisiin parhaat.
Ja vauvanvaate ostoksille lähden rakenneultran jälkeen. Jos saadaan sukupuolesta selvyys.
Muuten ostan vain vähän neutraalia ja sitten lisää kun on syntynyt.
 
Varmaan alusta lähtien tulee laitettua pinnasänkyyn (jossa on joko äitiyslaatikko tms), pelko jos nukkuu vieressä, että jäis jotenkin alle... o_O
 
Varmaan alusta lähtien tulee laitettua pinnasänkyyn (jossa on joko äitiyslaatikko tms), pelko jos nukkuu vieressä, että jäis jotenkin alle... o_O

Mä kans meinaan nukuttaa omaan sänkyyn, kun saa puolisokin välillä tehdä yösyötöt ja pelkään kans tota alle jäämistä.. ja ei ainakaan tuo pentukoira pääse häsäämään lähelle aamuisinkaan..
 
Pesänrakennusviettiä löytyy täältäkin, mutta isommat sisustelut jäänee jonnekin hamaan tulevaisuuteen koska meillä on muutto tulossa viimeistään heinäkuun aikana. Tuntuisi jotenkin turhalta muuttaa nykyisessä kämpässä vierashuone lastenhuoneeksi, sitten vaihtaa asuntoa ja tehdä kaikki uudestaan.. Pinnasänky on hankittuna (odottaa kunnostusta), samoin vaunut sekä turvakaukalo ja pienokaisen vaatteille ym. tavaroille on järjestelty tilaa. Anopilta saadaan hirveät määrät pientä vaatetta, kun on niitä säästänyt jo olemassa olevilta lastenlapsilta. Toki itekin on tullut ostettua joitakin, niin uutena kuin kirppariltakin.

Tarkoituksena on että vauva nukkuisi pinniksessään meidän makkarissa, mutta miten sitten käytännössä käy niin sen näkee sitten kesällä. Mies ei ainakaan kuulemma uskaltaisi nukkua jos vauva olisi sängyssä meidän vieressä, enkä kyllä ehkä itsekään.
 
Sikiön sykkeet kuuluu dopplerilla vieläkin tosi alhaalta.. :o
 
Tiitu mulla tuntuu kans liikkeet aika alhaalla vaikka maha selkeesti kasvaa. Oon tullu siihen tulokseen että hän vaan nyt viihtyy siellä alempana, esikoinen taas oli paljon ylempänä ja melko pian puolivälin jälkeen istuessa potki jo lähestulkoon kylkiluihin..
 
Mulla kans liikkeet alhaalla. Myös russa majaili lantio/lonkaluun yläreunassa..
 
Mulla myös tuntuu liikkeet alhaalta, taitaa johtua siitä, että neiti tykkää istua kohdunsuun päällä jalat ja kädet naaman edessä :hilarious: Oli ru:ssa hirveä homma saada neitiä muuttamaan asentoaan, jotta saatiin mittoja paremmin. Liikkeet tuntuu muutenkin melkeinpä aina suhteellisen alhaalta, välillä tulee julmattomia muljahduksia kun toinen heittelee kärrynpyöriä yksiössään :p
 
Meillä nukkuu vielä esikoinen meijän huoneess omassa sängyssä. Pojun huone on kevääseen asti pupujen ja kissojen käytössä, joten saa siirtyä omaan huoneeseen vasta huhti/toukokuussa. Toivottavasti sujuu hyvin, koska muuten on meijän makkarissa ahdasta :D Pääsääntöisesti uusi vauva nukkukoot omassaan, mutta yöimetyksiltä on kyllä helppo jättää viereen.
 
Muilla oksennustautia? Meidän esikoinen oksensi koko viime yön. Valvoin siinä sit vieressä vadin kanssa, tuli ehkä yhteensä pari tuntia nukuttua... Nyt esikoinen on pirteä kuin peipponen ja mulla ei meinaa silmät pysyä auki... Toivottavasti ei ole helposti tarttuvaa sorttia toi tauti. Tai no, onhan tuohon oksentamiseen ehtinyt jo tässä tottua :hilarious:
 
Ei oo onneks tullu. :) viimeviikol käytiin anoppilas ja oltii siin 30 min oltu kun hän älys kertoo et on oksentanu koko aamupv... :( no ei se paljoa enää auttanu lähtee kiireel ku lapset oli siel sen petivaatteiden seas pyörimäs..
 
Ei oo onneks tullu. :) viimeviikol käytiin anoppilas ja oltii siin 30 min oltu kun hän älys kertoo et on oksentanu koko aamupv... :( no ei se paljoa enää auttanu lähtee kiireel ku lapset oli siel sen petivaatteiden seas pyörimäs..
No ei onneksi kuitenkaan teihin tarttunut! Vähän ajattelematonta anopilta! Kauankohan tämmöinen tauti voi itää oireettomana... Ei ainakaan vielä ole itsellä paha olo. Mies ehdotti Hese-iltaa, eli varmaan viimeistään kunnon hampurilaismätön jälkeen lentää laatta :dead:
 
Häiritseekö ketään muuta ton vaun odotus-sovelluksen paikkaansapitämättömät tiedot? Esim. tänään väitti, että vasta viimeisen kymmenen raskausviikon aikana liikkeet voi tuntea vatsan päältä, vaikka mulla ainakin on tuntuneet jo viikon...
 
Joo anoppi on vähä omalaatune... :( ja eikö se itämisaika ol lähemmäs 4 pv?
Voi ei! Eli pahimmassa tapauksessa oon tartuttanut koko työpaikan henkilökunnankin tähän tautiin :sorry:. Itsellä ei vieläkään oksennusoireita (onneksi), esikoinen on taas iltapäivästä eteenpäin oksentanut. Reppana :sad001
 
Takaisin
Top