Helmikuun Höpinät

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiitu90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei.. :( no eihän sitä tiedä miten on tarttunut suhun ja miten susta sitten eteenpäin. :) toivottavasti ei oo tarttunu. Toi on kyl muutenki tosi raskasta kun lapsi oksentaa... ( viime juhannus osastolla vietetty lapsen kans kun oli ”pikku” oksutauti päällä..) joulun alla viimeks kiersi koko perheen paitsi et 5v säästy ihmeen kaupal siitä..
 
Tulee kalliiksi tää kotona istuminen! Esikoinen kun haluaa vaan makoilla mun sylissä, niin eipä siinä tehdä oikein muuta kuin surffaillaan kännykällä netissä. Oon tänään onnistunut tilaamaan jo vaatteita esikoiselle, uuden haalarin ens talveksi (50% alessa, oli pakko ostaa...) ja torista löysin kuorihaalarit kevääksi. Mies vähän ähisi tälle shoppailukierrokselle, mut ihan tarpeellisia hankintoja kuitenkin. Ei sekään noita tarjouksia tai torin löytöjä jaksa bongailla, joten siinäpähän ähisee. Huomenna pitää ehkä kuitenkin piilottaa kännykkä johonkin ettei loppukuusta tarvii venyttää penniä...
 
Voi ei.. :( no eihän sitä tiedä miten on tarttunut suhun ja miten susta sitten eteenpäin. :) toivottavasti ei oo tarttunu. Toi on kyl muutenki tosi raskasta kun lapsi oksentaa... ( viime juhannus osastolla vietetty lapsen kans kun oli ”pikku” oksutauti päällä..) joulun alla viimeks kiersi koko perheen paitsi et 5v säästy ihmeen kaupal siitä..
Kaikista raskainta tässä on katsoa toisen hätää kun oksennus tulee. 1,5 vuotiaalla tosiaan eka oksennustauti, eikä se sitä pahaa oloa ymmärrä. Ja sit kun oksennus tulee, on toinen niin hädissään ja ahdistunut. Mies lähti hakemaan apteekista jotain nesteyttäjää (olikohan Osmosal...), mut oisko mitään muita vinkkejä millä voisi helpottaa pienen oloa?
 
Ei oo mulla antaa.. meillä Mä vuokraan sängyn pyyhkeillä ja oon sanonu et pyyhkeelle saa oksentaa. Nyt kun tulee huono olo ki poika itkee missä pyyhe:( oon huomannu et se oksennuksen haju ei oo voi voimakas kun ei oo saavis/ ämpäris itse en saa oksennettua kun vessaan.. juotavaa pienen pieniä annoksia vähän väliä. Meillä Mä annan oksennuksen päälle hörpätä mehua HAALEAA niin ei oo maku niin pahasti suussa. Toki meillä poika jo 3v että ymmärtää vähän jo kun selittää.. kuopus siis pahin oksennustaudissa..
 
Häiritseekö ketään muuta ton vaun odotus-sovelluksen paikkaansapitämättömät tiedot? Esim. tänään väitti, että vasta viimeisen kymmenen raskausviikon aikana liikkeet voi tuntea vatsan päältä, vaikka mulla ainakin on tuntuneet jo viikon...

No ei se paikkansa pitämättömyyttä niissä tiedoissa, vaan siihen on laitettu ne niin että kukaan ei huolestuisi turhasta, jos ei tunnunkaan aikaisin. Esimerkiksi mulla ei tunnu mahan päältä ja nyt kuitenkin jo rv 22+0 ja varmaan menee vielä se pari kuukautta että tuntuu..
 
Ite meen kans varmaan ostoksille ru:n jälkeen JOS kaikki ok. Osan tavaroista ostan ihan uutena ja jotku esim vaunut varmaan torista jos hyvät löytyy. Wishistäkin vois jotain tavaraa edullisesti löytyä... kun ei tuota ylimääräistä rahaa hirveästi ole:meh:
Äitiyslomallakaan kun ei paljon tuloilla mässäillä... täytyy jotenkin muutenkin lainoja yrittää järjestää kun on talosta ja autosta:nailbiting:
 
Muokattu viimeksi:
No ei se paikkansa pitämättömyyttä niissä tiedoissa, vaan siihen on laitettu ne niin että kukaan ei huolestuisi turhasta, jos ei tunnunkaan aikaisin. Esimerkiksi mulla ei tunnu mahan päältä ja nyt kuitenkin jo rv 22+0 ja varmaan menee vielä se pari kuukautta että tuntuu..

No mutta eihän se pidä paikkaansa, jos väitetään ettei niitä liikkeitä voi tuntea aiemmin vatsan päältä... Ihan yleistä tuntuu kyllä olevan, että enne rv 30 liikkeet tuntuvat ihan ulkopuoleltakin.
Enkä mä kyllä oikein ymmärrä, miksi kukaan huolestuisi siitä tuntuvatko ne liikkeet vatsan päältä vai eivät kun pääasia on, että äiti tuntee niitä liikkeitä. Voihan joku huolestua siitäkin, kun tuntee nyt jo liikkeitä joita "ei kuuluisi" tuntea.
 
Niin yksilöllisiä nuo liiketuntemukset niinkuin muutenkin raskaus ”oireet”.
 
Kyllä siellä vaun sovelluksessa on välillä joitain samantyyppisiä juttuja munkin mielestä, mitä Kharou varmaan tarkoitti. Ehkä sanamuodot on juuri vääriä ja joitain asioita esim. raskauden seurannasta mitkä menee paljon erilailla paikkakunnittain jne. Ja sovelluksen asiat monesti sopii enempi esikoista odottaville.
Mutta vaikea sellaista sovellusta olisi tehdä että aina asiat osuis kaikkien raskauteen, kun tosiaan oireet yms niin yksilöllisiä.
Mutta kyllä muakin välillä ärsyttää, ainakin jos tuntuu ettei viikon teksteissä ollut mitään, mikä liittyis omaan hetkeen. Mutta ei se koko päivää pilaa :D
 
Kyllä siellä vaun sovelluksessa on välillä joitain samantyyppisiä juttuja munkin mielestä, mitä Kharou varmaan tarkoitti. Ehkä sanamuodot on juuri vääriä ja joitain asioita esim. raskauden seurannasta mitkä menee paljon erilailla paikkakunnittain jne. Ja sovelluksen asiat monesti sopii enempi esikoista odottaville.
Mutta vaikea sellaista sovellusta olisi tehdä että aina asiat osuis kaikkien raskauteen, kun tosiaan oireet yms niin yksilöllisiä.
Mutta kyllä muakin välillä ärsyttää, ainakin jos tuntuu ettei viikon teksteissä ollut mitään, mikä liittyis omaan hetkeen. Mutta ei se koko päivää pilaa :D

No siis just tää. Kun oikeempi muoto varmaan olis ollut, että yleensä liikkeet tuntuvat ulkopuolelle alkaen ~ rv 20-35 koska vaihteluväli tässä on oikeasti iso. Pääosa erilaisiin kyselyihin ja ketjuihin vastanneista oli tuntenut liikkeet ulos n. 20 - 27 viikoilla. Ei onneksi mikään dramaattinen "virhe" mutta ois kiva tietää mistä ne keksii noita juttuja. :D
 
Oon nyt pistänyt merkille että usein kun otan multitabs raskaus vitamiinitabun tulee senjälkeen
jotenkin huono-olo...:sour: Onko muilla vastaavaa? Hyvä niitä olisi syödä ,mutta ei ole tämäkään kivaa..
 
Oon nyt pistänyt merkille että usein kun otan multitabs raskaus vitamiinitabun tulee senjälkeen
jotenkin huono-olo...:sour: Onko muilla vastaavaa? Hyvä niitä olisi syödä ,mutta ei ole tämäkään kivaa..

Oon kuullu monen moittivan minisun mama vitskuja, että niistä tulee huono-olo. Ite syön minisunia, mutta en oo huomannu että vaikuttais oloon mitenkään.
Muistaakseni joku oli alkanu ottaa tabletin aina ennen nukkumaan menoa niin ei kuulemma sitten huonoa oloa huomannut yöllä.
 
Itellä kans minisun mama käytössä, ei oo huonoja oloja.

Kai syötte jotain ennen, ettei tyhjään mahaan ota?
 
Aika moni kaveri kertonut että noista raskaus monivitamiineista ylipäätään tullut huonovointisuutta. Illalla kannattaa ottaa, ei ikinä tyhjään vatsaan. Mulle neukku sano viimeks että jos syö monipuolisesti niin pärjää tässä vaiheessa jo ihan pelkällä d-vitamiinilla. Ekalla kolmanneksella tärkeintä.
 
Moikkelis!
Juuri uskaltauduin tulemaan tänne ryhmään kun on rakenneulta takana jossa todettin kaiken olevan kunnossa.
Koitan kovasti saada teidän jutuista kiinni :)
Olin aikaisemmin tammikuisten ryhmässä mutta minulle tuli keskenmeno jonka vuoksi olen tämän raskauden kanssa ollut varovaisempi enkä ole uskaltanut aikaisemmin nauttia ja iloita asiasta.....Nyt menen viikolla 20+5 ja eilen ru:ssa paljastui että tyttö olisi tulossa. Meillä on entuudestaan 7-vuotias poika.
Maha on pömpöttänyt ihanasti jo alusta asti ja liikeet tuntuneet selkeästi jo pari viikkoa.
 
Ihanaa konna86 kun kaikki oli rakenneultrasda hyvin!:greet025
Meillä paljastui tokassa rakenneultrassa (ekassa ei näkynyt kaikkea) osittain kalvokiinnitteinen napanuora, mutta nyt sitä seurataan ja osataan synnytyksessä varautua sektiotarpeeseen jos vauvalla tulee hätä. Koitan olla huolimatta.

Mäkin syön minisun mamaa ja sama huomattu, että siitä tulee huono olo jos otan tyhjään vatsaan heti aamulla. Mutta kun otan vitskun ruokailun yhteydessä niin en ole huomannut mitään vaikutusta oloon.

Hihii, me mennään torstaina ostamaan pinnasänky! Löydettiin tosi kiva ja edullinen käytettynä. Ja myyjä oli tosi kiva, lupasi samaan hintaan patjan, reunapehmusteen, peiton, tyynyn ja vähän petivaatteita mukaan. Ei uskallettu ostaa ennen rakenneultraa mitään, niin tuntuu hurjalta, että kohta tuolla nurkassa nököttää pinnis poikaa odottamassa.:Heartblue
 
Takaisin
Top