Helmikuun Höpinät

Kävin eka kerran sokerirasituksessa jo rv 14, koska ikä BMI ja sukurasite. Silloin tuli puhtaat paperit, perjantaina uudestaan testi edessä.Vähän jänskättää kun viimeksi paastoarvo oli melkein rajoilla...
 
On kyllä niin kunnasta/kaupungista kiinni, kun jossain kaikki yli25v laitetaan sokeri rasitukseen. Mä oon 30 ja mm. äidilläni on 2.tyypin diabetes, mut neuvolassa oli sitä mieltä ettei mun välttämättä tarvi mennä lainkaan kun oon normaali painoinen. Mut sanoi et mietitään sitä seuraavalla neuvola käynnillä.
Nyt tässä täyttelen vastauksia johonkin vihkoon ensi viikon neuvola käyntiä varten, kun ollaan joku "neuvokas neuvola". Isäkin joutuu vastaamaan samoihin ruokailu ja liikunta kysymyksiin.
 
Mulla on ollu täällä kova nimenmietintä. Tietty lopullinen päätös varmaan tulee sitten, kun näkee, miltä vauveli näyttää. :)
 
Mä oon keränny seurakuntatiedotteista kastetut, ettei tulis annettua sellasta nimeä mitä on jo monta tälle vuodelle annettu. On meillä yks kiva nimi ihan ykkösenä. Tai oikeestaan se on ainut mikä on tähän mennessä miellyttäny molempia.
 
On kyllä niin kunnasta/kaupungista kiinni, kun jossain kaikki yli25v laitetaan sokeri rasitukseen. Mä oon 30 ja mm. äidilläni on 2.tyypin diabetes, mut neuvolassa oli sitä mieltä ettei mun välttämättä tarvi mennä lainkaan kun oon normaali painoinen. Mut sanoi et mietitään sitä seuraavalla neuvola käynnillä.
Nyt tässä täyttelen vastauksia johonkin vihkoon ensi viikon neuvola käyntiä varten, kun ollaan joku "neuvokas neuvola". Isäkin joutuu vastaamaan samoihin ruokailu ja liikunta kysymyksiin.

Meillä taitaa olla sama lappunen. Sain jo ekalla neuvola käynnillä mut en oo muistanu täyttää. Liikuntaa ja ruokailuja ainakin piti merkata. Ei oo onneks vielä kyselty lapusta mitään. Se on vähän jääny neuvolakortin kätköihin.
 
Mä jo kauhulla ootan huomista, mulla neuvola ja sit on tää sokerirasitus koe, mä jotenkin jännitän sitä verenottamista vaikka tiedostan että se pisto ei satu, mutta jonkinlainem pieni piikkikammo kai tää on ja mulla se jännitys menee välil niin pahaks et ihan silmissä sumenee :/ ja tää tehdään niin lyhyessä ajassa kolme kertaa et kuinkahan siit selvitään. :'( esikoisesta jätin tän ihan siks väliin, mut nyt ainakin yritän.
 
Laitetaan tännekkin kun niin riepoo...

Jumaliste mitä paskaa täällä on ton sairaalan kanssa. Eilen soitin neuvolaan, sain lähetteen labraan antama an pissanäytteen vti epäilykseen. No tänään soitin tuloksia niin keto koholla ja sekabakteeria näkyi. Aina ollut puhtaat tähän asti. Tämä täti siellä langan päässä päätti, että paska näyte, kun oli bakteereja, ajele uudestaan 20km antamaan se näyte huomen aamuna.. sillä ei kuulemma ole väliä että oireita on ja supistelee tai yleensä silläkään että on raskaana.. ja miten sitten sattuukaan niin neuvolassa ei ketään paikalla tällä viikolla enää. Mä Rupeen olemaan itkun partaalla tän paskan kaa
 
Laitetaan tännekkin kun niin riepoo...

Jumaliste mitä paskaa täällä on ton sairaalan kanssa. Eilen soitin neuvolaan, sain lähetteen labraan antama an pissanäytteen vti epäilykseen. No tänään soitin tuloksia niin keto koholla ja sekabakteeria näkyi. Aina ollut puhtaat tähän asti. Tämä täti siellä langan päässä päätti, että paska näyte, kun oli bakteereja, ajele uudestaan 20km antamaan se näyte huomen aamuna.. sillä ei kuulemma ole väliä että oireita on ja supistelee tai yleensä silläkään että on raskaana.. ja miten sitten sattuukaan niin neuvolassa ei ketään paikalla tällä viikolla enää. Mä Rupeen olemaan itkun partaalla tän paskan kaa

Ketoaineet ei nyt itsessään ole merkki tulehduksesta ja sekaflooraa voi näkyä, jos alapesu on jäänyt syystä tai toisesta vähän vajavaiseksi. Näyte on ilmeisesti mennyt viljelyyn, kun kerran sekaflora on todettu, parin päivän päästä näkyy, että paljonko kasvua on ja vaatiiko antibiootin. Toisaalta jos lopullinen vastaus on jo tullut, niin sillon siinä on jo todettu, että bakteerikasvua ei ole tarpeeksi nähtävillä ja lääkärit eivät sen perusteella kirjota antibioottia. Siin mieles kannattaa viiä uus näyte ja puunata paikat kunnolla ennen näytteenottamista.

Kuinka pahat oireet sulla on? :sad001 ootko lisänny juomista, entä c-vitamiinia/karpaloa tms. Voisko ne oireet johtua jostain muusta, esim. Paikkojen kuivuudesta tai bakteeritasapainoin järkkymisestä?

Mulla oli eka näyte kans epäpuhdas, vaikka mielestäni tein ihan ohjeiden mukaan pesut yms. Uutta näytettä sitten vaan kehään :sad001
 
Mä oon keränny seurakuntatiedotteista kastetut, ettei tulis annettua sellasta nimeä mitä on jo monta tälle vuodelle annettu. On meillä yks kiva nimi ihan ykkösenä. Tai oikeestaan se on ainut mikä on tähän mennessä miellyttäny molempia.
Väestörekisterikeskus julkaisee aina keväällä edellisen vuoden suosituimmat vauvojen etunimet. Vuoden 2017 nimiä ei vielä ole julkaistu, mutta tässä ovat vuoden 2016 yleisimmät nimet. https://lapsennimi.com/2017/03/suosituimmat-nimet-2016/ Ihan hirveästi nämä eivät parissa vuodessa muutu.

Meillä oli esikoisen nimeämisessä ehdoton vaatimus, ettei etunimeä saa löytyä näiltä listoilta, koska itse on joutunut lapsena kärsimään siitä, että aina kaikkialla oli muita saman nimisiä.
 
Ketoaineet ei nyt itsessään ole merkki tulehduksesta ja sekaflooraa voi näkyä, jos alapesu on jäänyt syystä tai toisesta vähän vajavaiseksi. Näyte on ilmeisesti mennyt viljelyyn, kun kerran sekaflora on todettu, parin päivän päästä näkyy, että paljonko kasvua on ja vaatiiko antibiootin. Toisaalta jos lopullinen vastaus on jo tullut, niin sillon siinä on jo todettu, että bakteerikasvua ei ole tarpeeksi nähtävillä ja lääkärit eivät sen perusteella kirjota antibioottia. Siin mieles kannattaa viiä uus näyte ja puunata paikat kunnolla ennen näytteenottamista.

Kuinka pahat oireet sulla on? :sad001 ootko lisänny juomista, entä c-vitamiinia/karpaloa tms. Voisko ne oireet johtua jostain muusta, esim. Paikkojen kuivuudesta tai bakteeritasapainoin järkkymisestä?

Mulla oli eka näyte kans epäpuhdas, vaikka mielestäni tein ihan ohjeiden mukaan pesut yms. Uutta näytettä sitten vaan kehään :sad001

Uuden näytteen oon aamulla viemässä, mutta ärsyttää suunnattomasti tuo sairaalan toiminta, kun teet kaiken kuten käsketään neuvolassa ja sitten toisesta suunnasta kitistään kun ei niiden mielestä olekkaan oikein (päivystys) ja tuo kun neuvola on kokonaan kiinni ja et edes pääse lääkärille. Ja vastaus oli jo lopullinen.
Tiedän kyllä mitä ketot ovat, mutta ärsytti sekin suunnattomasti kun ei voinut sairaanhoitaja niitäkään mulle selventää siinä mitä merkkaavat raskaus aikana, ja se kun hoitajaa ei kiinnostanut mun voinnit ja raskaus ollenkaan..

Jatkuva pissalla ramppaus, kirvely ja runsaat supistelut olleet oireet, mutta eipä sekään kiinnostanut hoitajaa että supistelee, tuntu olevan hänelle ihan sama..
Perjantaina saa tämän huomisen näytteen tulokset vasta..
Juomisia en lisää enää yhtään, koska muutenkin vettä menee päivässä 2-3litraa+muut.. itse tehtyä herukkamehua juonut nyt..
Onneksi sain toisen hoitajan kiinni iltapäivästä ja hän sentään kysyi lääkäriltä tilanteesta ja tarjosivat sairaslomaa supistuksista, että rauhottaisi niitä.. no koko 1,5viikkoa levännyt nyt ja hieman helpottanut supistukset, mutta edelleen tuleen.. pelottaa jo että jos jotain muutoksia tapahtanut..
 
Onneksi sain toisen hoitajan kiinni iltapäivästä ja hän sentään kysyi lääkäriltä tilanteesta ja tarjosivat sairaslomaa supistuksista, että rauhottaisi niitä.. no koko 1,5viikkoa levännyt nyt ja hieman helpottanut supistukset, mutta edelleen tuleen.. pelottaa jo että jos jotain muutoksia tapahtanut..

Toivottavasti tulee joku selvyys. Tunnen tuskasi ton neuvola"sulun" osalta; ite oon pikkupaikkakunnalta, jossa terveyspalvelut tuottaa isompi kunta. Täällä neuvola kaks kertaa viikossa normaalisti ja sulussa kokonaan tiettyinä viikkoina per vuosi, kesällä jopa monta viikkoa.

Peukut pystyyn, et joku selittävä tekijä löytyy, ei se stressaaminenka tee hyvää.
 
Meillä on sulku aina lomaviikot. Ja heinäkuu kokonaa.. :sad001 mut siihen on jo tottunu.. muuten kyl helposti saa ajan ja aina vastaa tai soittaa takas jos ei ehi vastata. :) muutenki mukava nuori neukku. Ainoo - koko tk.n pisteessä on et oma lääkäri vaihtu. Oli ihan huippu lääkäri meillä ja nyt on sellane täys kyrpä.. mut neukkulääkäri on onneks eri. :)
 
Flunssaa pukkaa! Onko mitään miten tätä vois nyt raskaana ollessa vähän helpottaa? Ainoa hyvä asia mulla on aina ollut että saa flunssasena/kuumeisena juoda niitä ihania mustaherukka finrexeneitä mutta nyt ei saa sitäkään ihanuutta :-( :D
 
Mulla kans flunssa päällä, ääntä ei ole lähtenyt neljään päivään ja nenä valuu kokoajan. Lääkäri sanoi vaan että kannattaa syödä särkylääkettä, panadolia ja buranaa. Panadolia oon ite ottanut, jotenkin aina oon aatellu et burana ei kävis raskaus aikana o.O mut tuo lääkäri oli sitä mieltä et viikoilla 31 sais buranaa käyttää huoletta..
 
Bafucinit on pop, ja saa käyttää raskaanakin. Ja nenäsumutetta oon käyttänyt (joku vicks tai otrivin tms) tilapäisesti jos on ollut nenä tosi tukossa.
 
Mikäköhän siinä on että mitä kovempi pakkanen, sitä paremmin esikoinen nukkuu (rattaissa siis)?! Pian vedellyt pari tuntia unia. Itse oon joutunut puolen tunnin välein käymään tarkastelemassa kädet ja jalat ja nenänpään, mut siellä se vaan tuhisee lämpimänä ja onnellisena :). Pitää pian varmaan kuitenkin ottaa noi rattaat sisälle, en tiedä miten keuhkot suhtautuvat tohon kylmään ilmaan... Nyt siis joku vajaa 10 astetta pakkasta, en nukuta ulkona kylmemmillä keleillä.
 
Flunssaa pukkaa! Onko mitään miten tätä vois nyt raskaana ollessa vähän helpottaa? Ainoa hyvä asia mulla on aina ollut että saa flunssasena/kuumeisena juoda niitä ihania mustaherukka finrexeneitä mutta nyt ei saa sitäkään ihanuutta :-( :D

Täällä kans flunssaa, heti rupesi helpottaa kun c-vitamiini pitoinen mehu(itse tehty mulla) panadol ja nasolin nenäsumute.. nii ja ilmankostutin on pop. Mies sairastanut viikon ja ihtellä toinen päivä jo parempi kun heti aloitti, c-vitamiini on kyllä jo pelkästään vti epäilyn takia..
 
Jee! Tänään tuli vahvistus et saadaan typykälle lähitapiolasta vauvavakuutus! Esikoisen kanssa viimeksi myöhästyttiin tästä muutama päivä niin ei saatu kuin vasta syntymän jälkeen, mutta onneksi poika on ollut niin terve niin ei oo tarvinnut ikinä mitään laittaa vakuutuksiin. Ootteko muut harkinneet vakuutusta?
 
Meillä lähti maanantaina mun terveysselvitys op:lle. Vielä tänään oli käsittelyn alla mut täti sano et saadaan kuitenkin se -30% vaikka päätös menee ens kuun puolle.
 
Takaisin
Top