Helmikuun Höpinät

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiitu90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon vähän jarrutellu vielä tuon pesänrakennusvimman kanssa, mutta luulempa että ru:n jälkeen lähtee kyllä mopo käsistä. :D
 
Tiitu90; ei vissiin päivätoiminta nappaa? :D

Määkin aatelin eka et alottasin tuon 50vrk aiemmin, mut sit tulinki toisiin aatoksiin, ku se on kuitenki sielt toisest pääst pois. Tosin mulla eri tilanne ku oon vakkari, tiitu tais olla sijainen. Lomiakin on pitämättä tältä vuodelta, ne täytys kans varmaan pitää pois josain kohtiin.


:grinEn oo päivätoiminnas sittenkää vaan niis samois hommis edelleen. Vakituinen kylläkin oon joo, mutta työ on niin stressaavaa että pois pois vaan haluaa!
 
Meillä on töissä ihan hyvä porukka ja työkin on sinänsä ihan monipuolista mutta aivan kuten viime raskaudessakin; mun työmotivaatio vaan katoo johonkin.. :D Kai se on joku sellanen että elämässä on paljon tärkeämpiäkin asioita kuin se työ..

Kyllä tekee mieli laittaa kämpää uuteen uskoon jne ja luulen että ru:n jälkeen tulee jotain toteutettuakin. :)
 
Mulla olis halu alkaa laittaa vauvan tavaroita jo. Pahimpaan hätään pesin vaunujen kaikki kankaat ja laitoin takas :D nyt kun tiedän et poika tulee niin vietti kummasti laantu kun ei pääse kaupoille. Toki pitää jotai pientä hakee kun tulee välil mieleen mut suurimmaks osaks kaikki on vaatteita riittää 74 kokoon asti muutamia hankintoja lukuunottamatta 80-> onkin kaikki aikalailla kuulunu puhki tai muuten päivitystä vaille..

Tajusin aamulla et hitto eihän mulla oo paikkaa ees vauvan vaatteille. :D pitää sekin siis hommata. Kehdon kasaan sitten vasta 1kk ennen laskettua
 
Mulla lähtee mopo heti käsistä kunhan saadaan muutto hoidettua pois alta! Voi miesparkaa kun joutuu mua kestämään :hilarious:
 
Mulla jää varmaan viimetinkaan toi tavaroiden laittaminen. Kaikki on valmiina joskin pikkuvaatteet, pinnasänky ym. vielä varastossa.
Suurin projekti ois saada raivattua esikoiselle huone jotta pääsis sinne hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää.
 
Meiän tarvis laittaa huone kuntoon..ollaan puhuttu sitä jo siit asti ku ekassa ultrassa oltiin...oon möä viittiny taulut sen huoneen seiniltä siirtää, muute käyn parin päivän välein kääntymäs siel ja totean et ei jaksa ei kiinnosta. Ei oo hankintojakaan juur tehty. Voi ku sais jostain taiottuu kaikki tarvittavat.

Oon siis ihminen, joka inhoaa remonttia, sisustamista ja kaupoissakieretelyä, tavaroiden ihmettelyä yms.
 
Eipä oo tavaroita osteltu, joitakin jo saadaan sukulaisilta. Täälläkin jäädään mahd. aikaisin äitiyslomalle. Tykkään työstäni mutta olen huomannut että vissiin elämässä on tulossa muutakin tärkeää, että motivaatio tippunut.
 
Kysyn ny teiltä kokeneilta äideiltä kun itsellä ei ole vielä kokemusta :shy: Laitatteko pinnasängyn ihan oman sänkynne viereen vai ihan kokonaan toiseen huoneeseen??
 
Meillä oli pinnasänky samassa huoneessa. Esikoinen tosin nukkui pääasiassa kainalossa, mutta joskus 10kk ikäisestä pinniksessä. Pinniksestä otettiin laita pois jo 1v iässä kun oppi kiipeämään yli. Siirtyi omaan huoneeseensa sitten 1,5-vuotiaana :)

Varmaan kainalossa tämä seuraavakin nukkuu alkuun. Pinnasängyssä sitten myöhemmin ehkä :grin
 
Meillä esikoinen nukkui aluksi äp laatikossa joka oli pinnasängyssä ja meidän makuuhuoneessa mutta pinnasänky ei ollut meidän sängyn vieressä. Hyvin samantyyppistä oon ajatellut tulokkaalle, mutta nyt ajattelin unipesää pinnasänkyyn aluksi. Esikoisen aikaan asuttiin kaksiossa ja muutettiin isompaan hänen ollessa vuoden ikäinen. Sitten siirtyi pian omaan huoneeseensa.
 
Tääki tulokas pääsee eka kehtoon samaan huoneesee ja tarv. Viereen yöllä.. myöhemmi varmaa jää kokonaa vieree kunnes rupee pyörii..
 
Meidän esikoinen nukkui pinniksessä unipesässä ja sänky erillään meidän sängystä.
Luulen että tohon tulee loppuratkaisu parhaiten, kunhan vauva syntyy. Jos esim imettää ja vauva viihtyy yöt tissillä, niin varmaan sitä haluaa hänet mahdollisimman lähelle, et on helpompi. Meidän esikoinen söi 3 tunnin välein (2 kk alkaen kahdesti yössä ja 5 kk ei ollenkaan öisin) ja imetys onnistui vaan istualtaan, eli sama oli aina nousta ottamaan pinniksestä ja tuolla tavalla sai itsekin vähän levollisemman unen, kun ei jokaiseen vauvan liikahdukseen herännyt.
Omaan huoneeseen ei ollut mahdollisuutta laittaa.
 
Meillä esikoinen oli niin hyvä nukkuja koko vauva ikänsä että nukkui omassa huoneessa, vaikka täysi-imetyksellä olikin. Tämä riippunee tosiaan paljon lapsesta, jos tästä nyt tulee tissihirmu niin eiköhän sitten samassa huoneessa saa nukkua.
 
Mä oon itse sellanen etten saa nukuttua kunnolla jos vauva/lapsi nukkuu vieressä. Ilmeisesti jotenkin pelkään että käännyn unissani jotenkin että jotain sattuu tms.. Meillä esikoinen nyt yli 3v ja hän saa ihan joskus satunnaisesti kipeenä olleessaan tulla meidän sänkyyn, mutta silloin ei kyllä tää äiti ainakaan nuku kunnolla.
 
Meillä esikoinen oli niin hyvä nukkuja koko vauva ikänsä että nukkui omassa huoneessa, vaikka täysi-imetyksellä olikin. Tämä riippunee tosiaan paljon lapsesta, jos tästä nyt tulee tissihirmu niin eiköhän sitten samassa huoneessa saa nukkua.

Meillä ihan sama, aina omassa sängyssä & huoneessa nukkui. Mutta toki välillä ihmetyksen aikana olis ollut helpompi vaan nukkua samassa sängyssä. En kuitenkaan halunnut yhdistää syömistä ja nukkumista ja siksi omaa väsymystä uhmaten aina nukutin omaan sänkyyn. Mulla oli myös sama etten osannut oikein nukkua jos vieressä tai samassa huoneessa, kun kuuntelin hengitystä... Siksi oma huone oli pelastus.
 
Voi että! Mullakin ihan kauhee himo alkaa jo laittaa vauvalle omaa 'nurkkausta':) Omaa huonetta ei vielä tule, mutta tulee siis samaan huoneeseen meidän vanhempien kanssa! Muuten alkaisin jo laittamaan, mutta meillä luultavasti muutto edessä huhtikuussa niin ei auta kun odottaa sitte sinne :/
 
Meillä esikoinen nukkui ekan viikon meidän sängyn vieressä pinniksessä, jonka jälkeen siirrettiin omaan huoneeseen. Täysimetin myös ja se tuntui parhaalle ratkaisulle kaikkien mielestä :) Lapsesta se varmaan tosiaan paljon riippuu, mikä on paras ratkaisu!
 
Meillä esikoinen nukkui 7 kk ikään saakka samassa huoneessa, pinnasänky oli ilman laitaa kiinni meidän sängyssä. Virhe oli noin pitkä aika, sillä yöunet paranivat kaikilla heti kun siirrettiin omaan huoneeseen. Poika ei vieläkään osaa nukkua meidän vieressä. Tykkäisin itse perhepetiajatuksesta, mutta meidän poika ei vaan rauhoitu viereen.

Viime kierroksella olin ekat 6kk ihan hysteerinen siitä hengittikö poika öisin. Siihen liittyi tietysti se, että oli syntynyt keskosena, ja refluksi aiheutti oksentelua. Meni kerran siniseksi vaunuissa. Valvoin usein öisin ihan vaan kuunnellen hengitystä. Nyt ajattelin, että hankitaan sellainen kätkythälytin ihan vaan mun mielenrauhan vuoksi.
 
Täällä naperon huoneen suunnittelu meneillään, toki pinnis alkuun oman sängyn vieressä. Oon kattellu käytettyjä pikkuvaatteita emmystä ja ostanutkin jo jotain - harmi että järki sanoo ettei kovin paljon tarvi kun ekat jää pieneks kuitenkin tosi pian. Sain paperit Kelaa varten niin pitää miettiä ootellako 2018 pakettia vai ottaako suosiolla tää 2017...
Onkos muilla jo vakuutukset hankittuna? Lähitapiolassa näytti olevan -50% ja Pohjolassa kanssa jotain alennusta (ehkä -30%) ekasta vuodesta. Meillä on se nyt tässä asialistalla seuraavana.
 
Takaisin
Top