Helmikuun höpinät

On noi marjat, hedelmät, + jugu tosi hyvä yhdistelmä! Mulle tosiaan 3 viikossa tullut vain 100 g painoa, joka sekin luultavasti on nestettä kun tän sairastamisen takia en ole pariin päivään uskaltanut kuntoilla :)
Edelleen suosittelen maapähkinöitä sellaiseen "mässyherkuttelun himoon", maapähkinässä on yhtä paljon e-vitamiinia kuin saksanpähkinässä, joka luokitellaan terveellisimpien pähkinöiden joukkoon. Ja sit tietty ne hyvät rasvat yms ja se että tulee proteiinia ---> pitää nälkääkin vähän, muttei sokerit silti nouse.
Maapähkinä on siitä hyvä, että se on mielestäni suht makea, muttei niin tyrkky kuin cashew, jota jossakin välissä himoitsin :)
Itse syön joka päivä n. desin verran määpähkinöitä, suoli on toiminut pirun hyvin kun tulee kuitujakin!
Jonkun tutkimuksen mukaan ihanteellista olisi vaihtaa maapähkinä saksanpähkinään, mutta näillä meiningeillä olen pärjännyt ja en oikein diggaa siitä pähkinästä, liian proteiinimainen maku ja samaan aikaan kuiva, parapähkinää taas joskus tekee mielettömästi mieli, mutten sitäkään vetäisi joka päivä.. ;D

Parapähkinä on kuulemma radioaktiivisin pähkinälaji. Cashew:t on hyvii, mut jumbe maapähkinät on kans namnam! Noi juku-karpalot iski eile kans.. Maksaavat vaa pirusti :(

Mä syön yhteensä 30g cashew pähkinöitä ja kuorellisia manteleita joka aamu rahkan ja marjojen kanssa. Toi 30g taitaa olla ihan ajantasanen päiväannossuositus noita pähkinöitä nykyään. Se on just sopivasti ainakin mulle :) Riittää siihen että saa ne terveysvaikutukset mut ei liikaa rasvaa!

Pakko kommentoida himoja tänne. Haaveilen suklaakakusta! =) Lauantaina lähdetään laivalle, joten eiköhän siellä viimeistään haave toteudu. Se onkin varmaan viimenen reissu ennen vauvan tuloa.

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ, oon niiin kade siulle lucy! Mie oon himoinnu varmaa puolvuotta laivan buffettiin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :love7 Pitäkää hauskaa! :hello2

Kiitos Mannaryyni! Buffettiin mäkin oon innolla menossa. Ja jospa ruotsista tarttuis jotain vauvakamaa mukaan :)

Snickersiä tai suolapähkinöitä ei lasketa, maapähkinä on hernekasvi eikä pähkinä niinku joku manteli tai cashew... :D Eikä nekään oo terveellisiä jos ne on kuorrutettu transrasvalla ja suolalla tai jos on suklaata päällä enemmän kuin pähkinää. Ite paahtamalla pannulla tai uunissa saa kyl vähän terveellisempiä edes jos ei ihan sellaisenaan syö (mie napostelen sellaisenaan pähkinää).

Nyt tekee mieli snickersiä. tai oikeestaan snickersjäde. En tuu enää katsoo tänne mitään :D

Jep, pähkinöissä on paljon energiaa ;) Mutta, jos treenaa päivässä 30 min - 1 h 40 min, niin desi ei ole paha :) Mulle ei ainakaan kiloklubin valot huuda punasta tosta määrästä vielä. Liikun kyllä niin paljon, että ei sitä äkkiä tulekkaan.

Ja on se hyvä, ettei parapähkinöitä ole tullut syötyä niin usein tässä raskaudessa :) Joulun tienoilla taisin syödä viimeksi..

Hyviä rasvoja on nyt kyllä hyvä popsia, niitä tarvii omat ja pienen aivot (ja hermot, solukalvot ynnämuut). Mulle ei nyt uppoa ollenkaan pähkinät (snickersinä ehkä menisi) mutta syön vaihtelevasti oliiviöljyä, avokadoa, kurpitsan- ja auringonkukansiemeniä ja kalaöljykapselin siihen vielä päälle.

Mä nykäsen aamuisin yleensä karvalakki-smoothien, jossa on vaan maitoa, mustaherukoita, manteleita tai cashew-pähkinöitä ja basilikaa. On terveellistä ja sitä paitsi helpoin mahdollinen aamupala. Mäkään en tosiaan kantaisi huolta pähkinöiden rasvoista, jos niitä syö sellaisenaan – ne on hyviä rasvoja ja niitä tarvitaan.

Mulla on valitettavasti maapähkinäkammo. Söin mahan täyteen suolapähkinöitä joskus 15-vuotiaana vappuna kännissä, oksensin enkä ole sen jälkeen sietänyt maapähkinöitä... yäk.

Kukaan tilailee jotain vauva/raskaus -lehteä? tai ostaa kaupasta? mitä suosittelisitte? Oon perunut kaikki muotilehdet nyt, kun ei enää jotenkin innosta, mutta en osaa olla ilman mitään lehteä :D mutta mikä vauvalehti olisi miulle?
Kaipaan tositarinoita, hyödyllistä informaatiota ja melkein vaan ensin vauvan ensimmäisestä vuodesta...

Huomenna mahtava ilta tiedossa,kun menen parhaan ystäväni kanssa viettämään pitkään suunnitelmissa ollutta iltaa. Mennään ravintolaan syömään oikein pitkän kaavan mukaan :) Samalla meinaan pyytää häntä tulevan pikkuiseni sylikummiksi <3

Mulle tulee Vauva-lehti. Ja oon tykänny siitä. Just tositarinoita ja muita juttuja sulassa sovussa. Ja hyviä vertailuja esim. vaunuista, toppapuvuista, turvaistuimista jne.

Mulle tulee vauvalehti ja oon tykänny ite siitä. Kaksplus ja meidän perhe oli vähä plaah. Oon tykänny et vauvalehdessä on niitä tositarinoita ja infoa. Odotus ajalle että myös vauva ajalle.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Miulle annettiin viime kesäsiä Vauva-lehtiä en oo vaa jaksan lukee ko ovat "vanhoja"

Takaisin