Helmikuun höpinät

Mies tilas mulle joululahjaks ton vauvalehden ja nyt on tullu pari numeroa. Molemmat oon lukenut kannesta kanteen! Yleensä vaan selaan lehdet nopeasti läpi, mutta Vauvassa jutut on oikeesti mielenkiintoisia ja ne tulee luettua huolella.
 
Ei oo kaverit ainakaan mulle ilmoitelleet että olisivat järkkäämässä. Itsekin olen kyllä miettinyt että voisin kutsua kaverit kylään tuossa vapaiden alettua, mutta kun asuvat kaikki aika kaukana niin olisi aika vaikea löytää kaikille sopivaa aikaa. Helpompi olisi itse lompsia kotiseudulle, kun siellä kaikki pois muuttaneetkin aina joskus poikkeilevat, mutta kun siellä ei sitten ole paikkaa.

Ja toisaalta, ollaan saamassa just aikaiseksi piiiiitkään suunniteltu tyttöjenilta pienellä mutta sitäkin rakkaammalla kokoonpanolla niin näen kavereitani siinäkin yhteydessä. Toivon kyllä ettei silloin jutut jää pyörimään mun mahan ympärillä vaan että pidetään vaan tyttö(ämmä)porukalla kivaa yhdessä :)
 
Miulle tulee tollaisista aina vaan paha mieli. Lähinnä kun tuollaisia tyyppejä on oikeastikin olemassa :sad001
 
Lucy me kanssa ollaan lähdössä lauantaina risteilemään :) teillä tosin taitaa olla pidempi risteily. Ite otettiin vaan toi 22h:n Turku Tukholma kun ekaa kertaa tän 1v9kk kanssa ollaan menossa. Mutta pääsee ainakin sinne puffettiin!! Jee! Elämän pieniä iloja taas.
 
Alustin just elämäni ekan ruisleipätaikinan. Maanantaina laitoin juuren pöhisemään ja tähän asti meni sitä ruokkiessa ja hajua analysoidessa. Vieläkin arveluttaa että kuuluikohan juuren haista tollaselta vai pääsikö purkkiin joku muukin muhimaan kuin oikeanlaiset maitohappobakut. Ei meinaan ainakaan mun raskausnenää hivelly se odööri.

Mutta jos toi taikinapirulainen tuolla pytyssä vielä suostuu nousemaan niin illemmalla sen paistan ja maistan, se on vissi.
 
Voihan vattu! Mä en halua sinne sokerirasitukseen!!!!!!! Kohta pitää tankata vähän safkaa...
 
Mä en oo babyshower-tyyppiä joten toivottavasti en sellasia saa. Olin syksyllä ekoissa sellasissa, ja nyt pelottaa ettei tuo samainen osa mun kavereista vaan ala mulle mitään järkkää. Mulle tulee siitä sellanen äklö jenkkimeininki mieleen, ei mulle yääh..

Nipsumuki: Ihana leipomus, en oo jotenki tajunnu/ajatellu et sen juuren vois tehä ite. Siis Pieksämäellä söin lapsena aitoa maatilan emännän tekemää leipää ja oisin NIIIN kiitollinen jos sellasta leipää saisin aina syödä. Se oli jostain miljoona vuotta vanhasta juuresta, jota se emäntä säilö aina pakkasessa.

Maalaisuudesta muuten, tää on tyhmä juttu mut sain just kriittistä palautetta mun työkaverilta ja koska oon väsyny se jäi ärsyttävästi painaa mieltä. Mä heitin yhelle toiselle työkaverille jotain hänen "maalaisuudestaan" kun aina kuittaillaan toisillemme, hän vinoilee yleensä mulle meidän eri poliittisesta vakaumuksesta(mut ihan rakkaudella, ollaan tunnettu yli 7v.). On kotoisin kaupungista, joka on 100-200km Helsingistä(eli "tooosi" kaukaa).. No hän tietää tasavarmaan että A. rakastan häntä ja B. etten tosiaan pidä ihmisiä jotka jostain muualta jotenki eriarvoisena ku itse olen. Näyttipä mulle sitten keskisormea hymyillen ja se läppä oli siinä. No sitten tämä kolmas henkilö joka asuu ehkä jossain Helsingin ympäryskunnassa kommentoi myöhemmin, et olin kuulemma tosi ilkeä eikä noin saa sanoa. Sanoin et heitin kahenkeskistä läppää, mut hän palas vielä uudestaan aiheeseen ennen kotiinlähtöä, etten saa arvottaa ihmisiä ja ettei mun suuhun sovi tuollainen ja etten sanois noin enää koskaan. Olin ihan että WHOOT, mun mielestä läpänheitto kevyistä aiheista on ok, on ihan eri asia jos vitsailisin jostain vaikkapa rasistisesti. Jos kattoo mun touhua noin niinku yleensä, huomaa että olen erittäin hyväksyvä joka suuntaan, ja musta erilaisuus on rikkaus, en tod. ylenkatso ketään joilla eri taustat ku mulla. No en oo varmaa vitsaillu koskaan jonku kauempaa tulemisesta, mut hyvänen aika on näköjään kipeä aihe joilleki. Joskus musta tuntuu, et ihmisillä on ihan väärä kuva helsinkiläisistä, että tässä nyt jotenki pidettäis itseämme parempina. Miten asuinpaikka tekis musta oikeesti jotenki paremman, en käsitä millään. Aika lapsellinen ajatus suoraan sanottuna. Musta ois ihana asua maalla eläimiä hoidellen, silleen vietin lapsuuden kesänikin ja olen siitä ajasta äärimmäisen kiitollinen. Mua jäi nyt häiritsee tällanen yliherkkyys, et miten kiva työkaveri ottaa mun toiselle osoitetun läpän ihan perseelleen :sad001
 
Voiko ne babyshowerit pitää itte? Tai mää haluun! ! Katoin just ristiäisii kaikkia koristeluhärppäkkeitä. Mutta vauvajuhlat ois kivat ! :)

Mulle mies kans tilas vauvalehden. Sain kuulemma hoitolaukun tilaajalahjaksi :)

Kattoko joku valheen vangit? Mielenkiintoinen ohjelma,mutta tää jakso oli hirvee!! Mikä poru. Aina laittaa itteä pelottaa tollaset :/
 
Ruisleivät olisi voinut nousta hiukan pidempään mutta ainakin nyt heti uunista nostettuna, kunnon voikerroksella kuorrutettuna oli tosi hyvää! Mä oon ihan yllättyny!

Mieski innostui, napsii tuolla nyt limpuista kuvia facebookkiin :grin
 
mimmma tottakai ne kutsut voi pitää itekin! miks ei vois? :)

mulla ei oo oikeen sellasia kavereita kenen kanssa kutsuja viettäisin niin ei kyllä tuu pidettyä. nimiäiset sit joskus tulevaisuudessa saa riittää.
 
Mulla on ehkä kolmet showerit... Mulla on kolme eri kaveriporukkaa ja tiedän, että ainakin kaksi näistä porukoista on järjestämässä mulle jotain baby shower hässäköintiä. Yleensä ne kyllä on vain ravintolassa tarjottu hyvä illallinen ja juoruamista ja yksi lahja, eli varsin kivuttomat eikä ollenkaan sellaiset jenkkikauhut kuin televisiosta näkee.

Juu, valheen vangit oli aika rankka. Siinä lopussa mä nieleskelin kyyneleitä, mutta mies onneksi pelasti tilanteen niagaralta vaihtamalla puheenaihetta.
 
Takaisin
Top